* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Aids test  (läst 3108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NaughtyDavid

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 44
  • Kön: Man
Aids test
« skrivet: 03 juli 2012, 23:34:34 »
Tjo alla goa gubbar!

Undrar om det finns något ställe man kan göra en HIV test I BKK och om ni känner till kostnad och hur fort man kan få svar?

Gillar inte gummi så tänkte detta kunde vara en väg att gå  :hmm

:D :D

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2458
  • Pussi - As good as it looks.
SV: Aids test
« Svar #1 skrivet: 03 juli 2012, 23:52:34 »
Finns mycket annan skit man kan få än HIV, så jag tror du gör bäst i att ta med kådisar oavsett du gillar dem eller ej. Om du mot förmodan skulle hitta en tjej som är villig att knulla med dig utan kådis så har hon säkert inte så svårt att tacka ja till det erbjudandet med andra heller och därför råder jag dig ännu starkare att fundera en gång till.

Vet vare sig kostnad, tid för svar eller vart du ska vända dig. Men det finns helt säkert såna kliniker i Bangkok också, men det är bättre att vara "safe than sorry" som de säger. Dessutom så tar det ett bra tag innan det går att fastställa om du blivit drabbad av HIV, det går att söka både på forumet och utanför detsamma så får du säkert svar på den frågan också. Men räkna inte med att du kan pippa runt där nere och få ett svar före du åker hem! (Upp till 12 v. innan antikroppar bildas och ge ett korrekt svar på testet enl. rfsl http://www.rfsl.se/halsa/?p=2448 )

Jag skulle aldrig personligen köra utan gummi och hoppas på det bästa,

Utloggad NaughtyDavid

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 44
« Svar #2 skrivet: 03 juli 2012, 23:59:01 »
Tjo!

Håller helt med men grejen är väl att man inte blir smittad av någon som inte visar upp antikroppar som jag förstått det.

Tänkte stanna några månader så det kan vara värt det :)

Sjävklart också värt att undersöka MYCKET noga hur det fungerar  :thumbsup
:D :D

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2458
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #3 skrivet: 04 juli 2012, 00:08:20 »
Tjo!

Håller helt med men grejen är väl att man inte blir smittad av någon som inte visar upp antikroppar som jag förstått det.

Tänkte stanna några månader så det kan vara värt det :)

Sjävklart också värt att undersöka MYCKET noga hur det fungerar  :thumbsup

Så du hade tänkt ta henne till en klinik i stridens hetta? Det tar tydligen upp till en vecka innan du får provsvaret (i Sverige) enl. samma länk jag angav nyss. Och att hålla sig till en och samma tjej i en vecka innan det händer nåt händer knappast i Thailand. En hand på en varm välformad skinka, ett finger mellan desamma och man hör hur hon stönar till och kniper lite om ditt finger och du känner att där redan är fuktigt.... Det hade jag aldrig klarat av..... Säg att du får svaret på 3 dagar i Thailand, det är illa nog att vänta i 3 dagar och som sagt var så finns det mer än HIV att oroa sig för där nere.

Jag föreslår att du tar med kådisar, tror de flesta tjejer kräver att du använder kondom också för den delen.

Utloggad fd Rookie

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 556
« Svar #4 skrivet: 04 juli 2012, 00:20:51 »
Det finns snabbare test som också används i Sverige. Tar ca 30 minuter. De använder det på Södersjukhuset i Stockholm i alla fall.
Hur det fungerar med antikropparna vet jag inte men det kan ta upp till 3 månader innan testen visar ett säkert resultat sa de.
Vill man ha svaret att man vill veta att tjejen är osmittad så får man säkert det svaret för några hundra bath. (Tjejen och läkaren kan prata ihop sig och du betalar)
Alltid kondom, i LOS och alla andra platser tills man känner varandra mycket väl.
Stannar hemma men med sällskap numera.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1520
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #5 skrivet: 04 juli 2012, 06:22:15 »
Av nyfikenhet så frågade jag på kliniken som jag köpte Kamagra Jelly på.
Det initiala enklare testet tar 5 minuter för att få svar på, kostar 300B
Därefter om det är positivt så gör man ett annat test som kostat 1000B som skickas iväg (som då tar några dagar) sen gör man ett till sådant för att vara säker på att man är smittad.

Sen tror jag att man kunde göra på sjukhuset för 500B, men kanske då är samma 300B test som hos kliniken? Tjejen ansåg dock att dom är seriösare och betalar då hellre 500B
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad sweetthai

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 737
« Svar #6 skrivet: 04 juli 2012, 11:32:05 »
Jag har börjat chatta med en sjuksköterska på ett sjukhus i Pattaya.
Enligt henne så har 70% av dom ryska tjejerna som testar sig på sjukhuset HIV.

Skall fråga hur statistiken ser ut för Thai-tjejerna också. Dock tycker jag det låter väldigt högt. Vet inte ens om man kan ta hennes siffror på allvar då bartjejerna inte står högt i kurs hos henne.

Utloggad tobbe74

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 309
« Svar #7 skrivet: 04 juli 2012, 11:50:14 »
Testade mig i Pattaya i förra veckan på RC Clinic för 400 Baht - fick provsvar dagen efter (negativt lyckligtvis).

Stämmer in med föregående talare att man bör använda kondom därnere (annars också), men om du nu har bestämt dig för att köra utan gummi bör du kolla innan att du inte har andra könssjukdomar då det ökar risken för att bli smittad om man har sex med en hivsmittad. Undvik också analsex då det innebär kraftigt förhöjd risk jämfört vaginalt.

Enligt sköterskan var det inte så vanligt med hiv bland thaibartjejerna, däremot var det desto vanligare med gonorre och klamydia och det kan ju vara nog så trist att åka på.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1520
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #8 skrivet: 04 juli 2012, 12:48:11 »
Hur snabbt kan man få svar på klamydia och gonore på en klinik i LOS?
Man vill ju inte vänta en vecka
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad tobbe74

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 309
« Svar #9 skrivet: 04 juli 2012, 13:21:39 »
Kollade aldrig det i Pattaya.

Men i Sverige när jag testade tog det typ 5 dagar. Dock gör de ju ett ”preliminärtest” där de kollar om man har tecken på ngn infektion över huvudtaget och det brukar man få svar på inom 30 min. Borde kunna funka likadant i LOS.

* Info

• *Totala Poster: 141849
  • *Total Ämnen: 6866
  • *Online idag: 13
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 13:48:13)
  • *Medlemmar: 0
  • *Gäster: 9
  • *Totalt: 9