* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning

Vad har du med dig på resan? 3 röster/alternativ möjligt..

Notebook upp till 11"
Laptop upp till 14"
Laptop fullsize
Surfplatta typ Ipad
Smartphone
Vanlig mobiltelefon räcker
Inget alls
Annat

Författare Ämne: Smidigt på resan  (läst 476 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
  • Kön: Man
SV: Smidigt på resan
« Svar #20 skrivet: 23 januari 2012, 00:21:54 »
Jag ligger inte långt ifrån dig i det samlandet. Finns så det räcker till mig - om man skriver så. Men mini-pc:n avstår jag för att prova och av skramlet att döma så tror jag inte det hjälper mer ramminne heller, även om jag säkert har sånt här också i samlingarna.

Vad det gäller det där med "annat att göra" så har jag tackat nej länge till att göra det, håller mig gärna tills jag kommer till LOS, eller så gör jag nåt som jag egentligen inte vill. Det var inte långt borta sist jag åkte hem, men tack o lov så kom jag på bättre tankar längs vägen. Finns andra att umgås med på det sättet, men just nu känner jag att jag vill vara själv, det kan vända imorgon, eller på onsdag. Men det är faktiskt jäkligt skönt att få rå om sig själv. Att få uppleva total tystnad utan att sjukskriva sig. Jodå, jag njuter av att vara singel och kunna veta att det är jag som bestämmer vad jag ska hitta på - varenda eviga dag :)

Glömde bort "hennes"....och den är det W7 på och är den som krånglar mest. Men det är nog bara för att det är en AMD.  :0 Eller inte..

Jaja, skramla hit och dit jag är en sån som säljer av aluminiumfälgarna och köper plåtfälg för att jag ser de praktiska fördelarna med det. Lite som du resonerar med singellivet för närvarande kan jag tycka.  :D

Ska beställa plåtfälg till inköpta vw-bussen imorgon förresten. Nio platser, hur många barn till kan jag då skaffa? Hur mkt blir det kvar av att göra-som-man-vill i livet efter det tro? Och hur blir det med tystnaden alla vi män ibland faktiskt behöver??

Btw, 4 aludäck med c-däck till Caravelle säljes!  :v

Gonatt!
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #21 skrivet: 23 januari 2012, 00:26:32 »
Föresten så som den datanörd man är så tycker jag det är roligt att besöka olika internett-caffee under resans gång.

Ibland hamnar man på ett spelhak , ibland får man vara för sej själv, ibland är det bara letandet efter ett bra ställe o bota datasjukan på,,, som är resan den eftermiddagen.
Hehe

Sedan kan man skratta länge åt allt trubbel på flygplatser de andra resenärerna har med sin dyra Pc, som dom släpar runt på hela resan och måste vakta hela tiden.
Hehe en gång till.
      lol
Lämnar skrotet hemma till förmån för annat. Lättviktpackning tex.

Fan, jag fixar inte riktigt internet-cafeer.  :scratch
Tycker det verkar bakteriellt läskigt utan att för den delen vara anställd av statens smittskyddsinstitut.

Så du förlitar dig helt på dessa cafeer? Tja, varför inte.  :)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1461
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #22 skrivet: 23 januari 2012, 00:39:05 »
Ojojoj, du räknar hur många till som får plats i en Caravelle utifrån antalet som finns nu? Då är du helrökt?   :q

Kör hårt, livet är kort och vill du leva småbarnsåren och vågar tro att passionen ska överleva trots fler knoddar - kör i vind. "Den" är ämnad för det syftet, även om jag knipsat bort möjligheten själv. Kanske det kommer en dag man känner att man träffat nån som man vill prova med, jäklar så många försök jag lär behöva då ;) Och jag måste ju inte berätta allt, eller hur? :D

Nädå, så simpel är jag inte. Jag har gjort mitt för att befolka världen för egen del. Plåtfälg VS alufälg? Vad det gäller prestanda så är skillnaden hårfin. Men ett par snygga fälgar kan ju försköna helhetsintrycket - fast på en caravelle? Det spelar nog ingen större roll vilka fälgar du har på den ;) Så länge du är nöjd så, broder!

:thumbsup
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #23 skrivet: 26 januari 2012, 04:00:56 »
Klart det är viss status med senaste I-phone, desto tråkigare då om man äger en förbiseglad äldre variant.
Vad jag menar är att jag har fått intrycket att de som har en äldre Iphone verkar känna sig tristare än sina polare med sprillans fräscha om man jämför dem med de som kör Android-mobiler där det inte verkar vara så många som bryr sig om vem som har den senaste.
Fast det hänger nog ihop med åldern kan jag tro. Alltså åldern på innehavarna.
mitt intryck är att dom som har Iphone inte är särskilt tekniskt kunniga eller intresserade, många köper den bara för "status"
ska man ha en iphone då måste man mer eller mindre ha itunes på datorn, har man itunes så vill apple update installera mer och mer apple skit, tillslut är hela datorn infekterad med all möjlig skit om man inte har tryckt på Nej varannan dag som den vill installera allt.
att betala sådant överpris för en liten 3,5" sak som är så begränsad är för mig en gåta.
trots överpriser och sjuka vinstmarginaler så hoppar ändå arbetarna i fabriken från taket för att dom får för lite lön.....

Sedan har jag en ren teknikfråga till dem som kör med midi-laptop om vi kan kalla det så, alltså steget över Notebook/Minilap.
Det är ju överlag bättre grejor i dessa men har läst om och även upplevt en del värmeproblem på vissa modeller från tex LG och HP. Inte så bra om man har den i hotellsängen alltså, i vissa fall otäckt varmt på ett träbord vilket jag erfor under kvällen med just en HP som jag meckade med åt en bekant. Riktigt ruskigt varm 12-tummare.
Hur är det med värmen på era "midi-lappar"?
det beror mycket på vad det är för komponenter, moderna 32nm processorer i3 och i5 blir inte alls varma, och kör man med intels inbyggda grafik så blir datorn inte alls varm, i7an blir inte heller så farligt varm, titta på batteritiden, håller datorn i närmare 10 timmar så är det en omöjlighet att med små batterier vara brännhet.
men är det någon med en äldre "high-end" processor och extra grafikkretsar med gammal ineffektiv teknik så kan det säkert bli varmt.

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #24 skrivet: 26 januari 2012, 04:10:49 »
Vad har man med sig för media på resan och hur smidigt är det?

Något särskilt fabrikat eller modell som förtjänar ris eller ros?

Stöt-tålighet, laddningstid, batteritid, kvalitetskänsla osv.

förra resan hade jag bara med mig en dumb-phone och en 2500kr kompaktkamera.

denna resa blir det en dyrare smartphone, 990kr kompaktkamera och en 12" laptop

jag köpte mig en Lenovo ThinkPad X220 12" 1.5kg core i5, 8GB DDR3 (funderar på att uppgradera till SSD men det blir nog när jag kommer hem)
jag är mycket nöjd med den än så länge, och angående stöttåligheten: :D
(X220 ser ut som X1an i första videon)
Lenovo Thinkpad X1 Drop Test

A LENOVO NOTEBOOK CRASH TEST BY ME

svårslaget :P
dock så är väl prislappen lite högre, min är halvåret gammal och hade nypris på 12'000kr (köpte den begagnat billigt dock)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

* Info

• *Antal Medlemmar: 11035
  • *Senast: hanpar

• *Totala Poster: 110177
  • *Total Ämnen: 5347
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 12
  • *Gäster: 26
  • *Totalt: 38