0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Pengar är kung!Men bjud helst mamasan på något att dricka i valfri bar eller där du ser några du skulle vilja ha.Det bästa för att få riktigt kul är nog att välja en tjej som du kan prata med och fråga om hon kan ta med sig en kompis.Tjejen jag träffade i Chiang Mai frågade flera ggr om jag ville ha två inatt, hon var så hjälpsam.
Om du inte vill gå på Bangla road så kan du hitta ställen nära ditt hotell som serverar alkohol och där finns det oftast tjejer som kan tänka sig att gå med dig.Du kan också testa massage ställen.Inte för att det gör något att gå med en eller flera tjejer längst bangla.Inte många som bryr sig och du kommer inte att vara ensam.Men annars kan du gå in på andra gator och hitta tjejer och ta en taxi till hotellet i fall du inte vill ses av andra.Det finns barer överallt och därför behöver du inte ses på Bangla i fall du inte vill.Det är svårt att tala om vart du ska gå då du kan gå nästan vart som helst för att hitta tjejer.Men en tjej med "det" för dig kan sitta vart som helst och det är bara att gå runt och titta.Lycka till.
Det bästa för att få riktigt kul är nog att välja en tjej som du kan prata med och fråga om hon kan ta med sig en kompis.
Föresten ni som har lite mer kött på benen. Vad är den bästa varianten för förvaring av mobil/pengar? Midjeväska är TOTALT UTESLUTET då jag ännu inte uppnått en så pass respektabel ålder att man kan bära den med värdighet. Funderar på en sådan "ung och trendig" halsväska istället. Eller finns det några andra knep för en man med shorts utan någon form av zip för fickorna som finaste gå bort byxan?
Så ung var du väl inte, 30+??Finns ju både trendiga men framförallt små midjeväskor som nästan helt göms av nederkanten av t-shirten/linnet. Det putar ut högst marginellt och är min favorit till förvaring. Det som inte får plats där och extra betalkort förvaras givetvis i säkerhetsskåpet på hotellet. Men är det uteslutet så...satsa på något som hänger runt halsen och slänger och är i vägen. Föresten, är Dan Glimne avliden? Vad gör han annars uppe bland molnen? Välkommen hit och hoppas du trivs bra.
Aah Guld. Precis detta jag tänkte och nu fick jag bekräftat att jag alltså kan smyga runt lite i utkanterna Tusen tack för snabba svar, skall göra mitt bästa för att uppdatera lite inför och under själva resan. Såvida intresse för detta finns alltså
Jag är ny här, och tackar smygaren för att han kastat fram några av de funderingar jag själv har. Undrar särskilt över prisnivån: Vad bör det kosta för barfine plus en natt?Vill varken betala för mycket eller förstöra marknaden för mina vänner. (Åker till Phuket om en mnad, då för första gången till den ön)
Jag skulle säga BF 300 och 1000 THB per natt för en bartjej. Men det handlar ju om tillgång och efterfrågan - som allt annat. Det beror på var du är och om du accepterar utgångspriset.
Själv har jag en liten fallenhet för show-tjejerna då brukar barfinen vara 800b från 1000b för natten är helt ok det med
Och jag är 76:a och känner mig inte gammal av det.
Jag kunde varit far till dig och känner mig bara gammal på morgonen efter för mycket alkohol kvällen före Men en midjeväska går bort, kan vara fåfänga men det känns inte bra.Köp bättre byxor, blixtlås på fickorna känns hyfsat säkert tycker jag.
Priserna gick upp i runt nyår och dagarna efter. Är det så eller blev man lurad ? 1000 THB i BF och 4000 THB för en .Det var på Nana G-Spot.Zinken
Och ´lurade`blir vi väl varje dag , det gällar bara att bli lurad på rätt sätt och gilla läget.
På tal om fnysande falang brudar så kommer jag ihåg när jag å en brutta som guidade runt mej i thailand va i Pai så hade jag en reklam tröja på mej med svenskt tryck å va på väg ifrån badrummet å en brud stannade mej å frågade e du svensk å trevlig å glad som man e svarade jag ja å började prata med na å hon sa att dom va ett gäng som från olika nationer där som satt lite längre bort å undrade om ja ville sitta me dom då hon va ända svensken där. Å trevlig som man e så tackade man ju ja å frågade om min tjej fick följa med å hon sa naturligtvis ja. När vi kom dit å dom såg att de va en thai brud blev en del av tjejerna lite mer tyst låtna å lite kyliga de va en brud som sa nån ting på franska å bruden jag va med pratade flytande franska å engelska så hon skällde ut dom två på franska å sa att hon va född i Lion å va uppväxt där å kokade ihop en historia om att vi hade träffats där å åkte ihop till hennes ursprungs land på semester sedan bjöd hon mej på dricka resten av kvällen. Å ni skulle sätt deras snopna blickar å hur fort dom bad om ursäkt å efter de hade vi en trevlig kväll =P
Hej! Vilket är det smidigaste sättet att ta sig från Phukets flygplats till Patong? Kostnad?
Tack för tipsen, jättebussigt. Har en fråga till: När ska man betala tjejen? Före eller efter?
Här är en länk från ett annat forum som är hyfsat uppdaterad.
Angående förvaring av pengar, jag kan koppla av mer om jag vet att det mesta är säkert förvarat.Ficktjuvar finns det gott om i alla länder, farsan fick sin midjeväska stulen under en bussresa samt råkade ut för en ficktjuv i kön för att köpa bussbiljett (i Spanien dessa gånger)Mina favoritsäkerhets förvringar är pengabältet, här i ryms många tusenlappar, perfekt att fylla efter ett 20000 THB ATM uttag och tjuven lägger inte märke till bältet, du har den säkert för att hålla byxorna uppe http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=EA404410Sen har jag ett litet clip som rymmer kreditkort och sedlar, går utmärkt att bada med, has innanför byxorna/badbyxorna. Har man dessutom bälte/pengabälte så är denna förvaring HELT osynlig. http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=W%C4887000Om någon nu ska råna mig så varsågod, jag lämnar över plånboken där jag endast har en "dagskassa" och eventullt mitt reserv Visa kort som saknar pengar på kontot ifall man inte snabbt flyttar över via internet inloggning.
Just det där med förvaring var inte direkt att jag är rädd att bli bestulen utan mer att jag har en förmåga att tappa saker ur fickor.. Mobilen/snusdosan upp så kan det lätt följa med lite sedlar osv som man inte märker
En liten fråga angående något som känns hemskt avlägeset, nämligen hemresan. Tänkte, som alla andra, handla på mig lite kamagra/gel.. Hur är det egentligen att ta med sig hem till kalla skandinavien? Antar att det inte är särskillt lagligt men kan väl vara värt ett skott då det ändå inte är narkotikaklassat eller så.Tänkte inte smuggla några mängder utan kanske säg man köper ett 50-pack gels och tar med det som blir över tillbaka.. Bara slänga ner i resväskan och hoppas dom inte bryr sig eller hur går man bäst tillväga?/hälsningar SNART PÅ PLATS