* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Smygaren i Patong  (läst 1877 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 19
Smygaren i Patong
« skrivet: 15 januari 2012, 09:11:48 »
Hejsan alla och god fortsättning på er, om man fortfarande kan säga det :) Ny på forumet fast ändå inte då jag luskat runt och läst här i ett drygt år. Får börja med att tacka alla eminenta författare för såväl skratt som matnyttigheter som information om allt mellan himmel och jord.

För att presentera mig själv lite kort är jag en social man i en pojkes kropp, 30+, gillar öl,  fotboll och poker (som är det jag försörjer mig på).

Bestämde mig IDAG, efter min värsta pokerdag EVER resultatmässigt att jag behöver koppla från det hela lite så bokade 2 veckors avkoppling (? :burp :hb) i patong i februari  :P Boende hade jag tänkt kolla upp via den eminenta "Boende i patong" tråden så det löser sig säkert riktigt bra.

Har dock lite frågor angående några små formaliteter  :q Detta kanske låter väldigt dumt då man alltid skall stå för den man är MEN jag vill inte riktigt bli sedd som en sexturist (vilket jag obv kommer vara). Vill som sagt inte visa upp mig för thailands alla ungdomar med något "fynd" längs med hela bangla road, vart bör jag då söka mig? Alltså typ någon lugn bar en bit från turismens hjärta med chans att "ragga" med någon till hotellet? Hur är möjligheten att lyckas "ragga" med sig 2 damer för en förhoppningsvis oförglömlig natt? Är dom väldigt anti detta eller är pengar kung? Vad bör det kosta för barfine plus en natt? Ska man satsa på någon ung för het kropp eller någon lite äldre (30årsåldern) för rutin?

Fö tänkte jag försöka använda denna tråd som någon form av resedagbok när det väl är dags  :yahoo Planen.. Sol, bad, kanske någon som vill ses över en öl?

Bara skjuta frågor om det är något som det undras över, är dock begränsad i de flesta ämnen utom just poker då  :v

/vänlig häslning, Smygaren

« Senast ändrad: 15 januari 2012, 09:28:43 av Smygaren »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6296
  • Kön: Man
SV: Smygaren i Patong
« Svar #1 skrivet: 15 januari 2012, 11:20:36 »
Gå med vem du vill, var du vill och när du vill. Ingen kommer att höja på något ögonbryn för det, tro mig.

Hinner inte svara mer nu men säkert finns det andra som kan göra det.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #2 skrivet: 15 januari 2012, 11:41:34 »
Själv är jag ganska nöjd när jag får en vit tjej att fnysa högt när jag glider runt med en kambodjansk godbit. :D
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #3 skrivet: 15 januari 2012, 18:19:23 »
Pengar är kung!
Men bjud helst mamasan på något att dricka i valfri bar eller där du ser några du skulle vilja ha.
Det bästa för att få riktigt kul är nog att välja en tjej som du kan prata med och fråga om hon kan ta med sig en kompis.
Tjejen jag träffade i Chiang Mai frågade flera ggr om jag ville ha två inatt, hon var så hjälpsam.  lol

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #4 skrivet: 15 januari 2012, 19:13:56 »
Om du inte vill gå på Bangla road så kan du hitta ställen nära ditt hotell som serverar alkohol och där finns det oftast tjejer som kan tänka sig att gå med dig.
Du kan också testa massage ställen.
Inte för att det gör något att gå med en eller flera tjejer längst bangla.
Inte många som bryr sig och du kommer inte att vara ensam.
Men annars kan du gå in på andra gator och hitta tjejer och ta en taxi till hotellet i fall du inte vill ses av andra.
Det finns barer överallt och därför behöver du inte ses på Bangla i fall du inte vill.
Det är svårt att tala om vart du ska gå då du kan gå nästan vart som helst för att hitta tjejer.
Men en tjej med "det" för dig kan sitta vart som helst och det är bara att gå runt och titta.
Lycka till.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #5 skrivet: 16 januari 2012, 00:56:02 »
Pengar är kung!
Men bjud helst mamasan på något att dricka i valfri bar eller där du ser några du skulle vilja ha.
Det bästa för att få riktigt kul är nog att välja en tjej som du kan prata med och fråga om hon kan ta med sig en kompis.
Tjejen jag träffade i Chiang Mai frågade flera ggr om jag ville ha två inatt, hon var så hjälpsam.  lol
@Andlin
@Kambodja
@Kurios

Hehe klart jag förstår att ingen egentligen bryr sig men det är nog mest jag själv som "skäms" lite över tanken bara. Min käre mor och far pratar alltid om den "hemska prostitutionen" i Thailand och någonstans inne i bakhuvudet sitter det väl att Pokerguden Dan Glimne sitter där uppe på något moln och bevakar mig, redo att skvallra för päronen hemma  :D

Står det alltid en alkoholglad mamasan i ALLA barer? eller finns det "papasans" oxå? Seriös fråga alltså haha Jaja av den uppfattningen jag fått här från forumet verkar det ju inte direkt vara svårt att se vem man ska deala med i allafall  :)

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #6 skrivet: 16 januari 2012, 01:02:28 »
Om du inte vill gå på Bangla road så kan du hitta ställen nära ditt hotell som serverar alkohol och där finns det oftast tjejer som kan tänka sig att gå med dig.
Du kan också testa massage ställen.
Inte för att det gör något att gå med en eller flera tjejer längst bangla.
Inte många som bryr sig och du kommer inte att vara ensam.
Men annars kan du gå in på andra gator och hitta tjejer och ta en taxi till hotellet i fall du inte vill ses av andra.
Det finns barer överallt och därför behöver du inte ses på Bangla i fall du inte vill.
Det är svårt att tala om vart du ska gå då du kan gå nästan vart som helst för att hitta tjejer.
Men en tjej med "det" för dig kan sitta vart som helst och det är bara att gå runt och titta.
Lycka till.

Aah Guld. Precis detta jag tänkte och nu fick jag bekräftat att jag alltså kan smyga runt lite i utkanterna  :yahoo

Tusen tack för snabba svar, skall göra mitt bästa för att uppdatera lite inför och under själva resan. Såvida intresse för detta finns alltså  :-)

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #7 skrivet: 16 januari 2012, 04:12:57 »

Oj, såg att jag skrev fel här.

Tjejen du blir vald av, ska det naturligtvis vara, jag hinner nästan aldrig välja själv.

Jag satt på en bar, det var bara en kvinna med sin ca: 4 år gamla son som skötte baren och jag var ensam kund, drack en öl och pratade lite med henne.
Om du kommer som ensam man in på en bar så är det nästan garanterat att samtalet kommer in på damer, inte jag som tog upp ämnet, och hon tyckte väl att jag verkade som ett lämpligt offer, eller möjligen trevlig, för hon rekommenderade baren där syster jobbar och en annan där kusinen jobbade. Hon erbjöd sig att ringa efter någon av dom
Kusin vet jag inte riktigt vad dom menar med, det kanske är kusin, syster kan vara en kompis, kollega, från samma by eller t.o.m. syster på riktigt.

Vad jag menar är att man kan gå in på en nästan tom bar och få napp där också, diskretare än så går det väl inte att bli. Det ska vara roomservice då.

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #8 skrivet: 16 januari 2012, 05:23:53 »
Haha självklart  :D

Är ingen jättehejjare på att dricka mig redlös så förmodligen kommer jag ha "välja själv" reflexen kvar. Dom förstår väl om man säger nej och inte är intresserad eller har dom smittats av vad jag hört om de indiska skräddarnas obotliga ihärdighet?

Sitter fö just nu och försöker pilla in mig själv i vilket fack jag kommer tillhöra enligt Kurios betraktelser från en barstol. Jag kommer ju vara en ensam man som ramlar in på någon bar. Dricker alltid öl, bara öl  :D Dock snackar jag nog hellre med bargäster än med chicks, iallafall till en början. Jag spenderar ju hellre nån runda bira på några goa gubbar och surrar lite skit än att gå rakt på sak till en massa damer (dom bör nog finnas kvar, annars är det väl bara att byta bar?)

Jaja jag är iallafall inte någon snoris i 20åren som förväntar mig saker och ting gratis. Att dela med sig är en av livets karameller  :drunk

Föresten ni som har lite mer kött på benen. Vad är den bästa varianten för förvaring av mobil/pengar? Midjeväska är TOTALT UTESLUTET då jag ännu inte uppnått en så pass respektabel ålder att man kan bära den med värdighet. Funderar på en sådan "ung och trendig" halsväska istället. Eller finns det några andra knep för en man med shorts utan någon form av zip för fickorna som finaste gå bort byxan?

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #9 skrivet: 16 januari 2012, 06:53:58 »
Föresten ni som har lite mer kött på benen. Vad är den bästa varianten för förvaring av mobil/pengar? Midjeväska är TOTALT UTESLUTET då jag ännu inte uppnått en så pass respektabel ålder att man kan bära den med värdighet. Funderar på en sådan "ung och trendig" halsväska istället. Eller finns det några andra knep för en man med shorts utan någon form av zip för fickorna som finaste gå bort byxan?

Så ung var du väl inte, 30+??

Finns ju både trendiga men framförallt små midjeväskor som nästan helt göms av nederkanten av t-shirten/linnet. Det putar ut högst marginellt och är min favorit till förvaring.
Det som inte får plats där och extra betalkort förvaras givetvis i säkerhetsskåpet på hotellet.
Men är det uteslutet så...satsa på något som hänger runt halsen och slänger och är i vägen. 
Föresten, är Dan Glimne avliden? Vad gör han annars uppe bland molnen?

Välkommen hit och hoppas du trivs bra.  :)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #10 skrivet: 16 januari 2012, 07:02:53 »
Så ung var du väl inte, 30+??

Finns ju både trendiga men framförallt små midjeväskor som nästan helt göms av nederkanten av t-shirten/linnet. Det putar ut högst marginellt och är min favorit till förvaring.
Det som inte får plats där och extra betalkort förvaras givetvis i säkerhetsskåpet på hotellet.
Men är det uteslutet så...satsa på något som hänger runt halsen och slänger och är i vägen. 
Föresten, är Dan Glimne avliden? Vad gör han annars uppe bland molnen?

Välkommen hit och hoppas du trivs bra.  :)
Nej precis, har passerat 30 men just den midjeväskan passar inte helt in i min stil. Tror jag satsar på en sådan halsvariant som "ungdomarna" har. De ska tydligen vara så pass smidiga att de skall kunna stoppas innanför tröja/linne utan att det ser ut som att man har en stor sten där innanför så.

Och nej den gode Dan är vid liv, bara ett tråkigt internskämt som väl kanske bara är roligt.. Internt. Gentlemannen Dan var iallafall i god form när vi talades vid i Riga under poker SM i slutet av november, önskar honom all lycka i framtiden

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 16 januari 2012, 08:42:11 »
Ok, ja den typ av midjeväska jag avser är den du trär livremmen igenom ett clips på baksidan.
Och jag är 76:a och känner mig inte gammal av det.  :-)

Hehe jaha, du fick mig att googla Danne men fanns bara födelsedata på Wiki.

Utloggad Punta Brava

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #12 skrivet: 16 januari 2012, 17:55:52 »
Jag är ny här, och tackar smygaren för att han kastat fram några av de funderingar jag själv har. Undrar särskilt över prisnivån: Vad bör det kosta för barfine plus en natt?

Vill varken betala för mycket eller förstöra marknaden för mina vänner. (Åker till Phuket om en mnad, då för första gången till den ön)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #13 skrivet: 16 januari 2012, 18:19:55 »
Aah Guld. Precis detta jag tänkte och nu fick jag bekräftat att jag alltså kan smyga runt lite i utkanterna  :yahoo

Tusen tack för snabba svar, skall göra mitt bästa för att uppdatera lite inför och under själva resan. Såvida intresse för detta finns alltså  :-)
Intresse finns för alla som vill dela med sig av vad dom upplever.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #14 skrivet: 16 januari 2012, 19:59:59 »
Jag är ny här, och tackar smygaren för att han kastat fram några av de funderingar jag själv har. Undrar särskilt över prisnivån: Vad bör det kosta för barfine plus en natt?

Vill varken betala för mycket eller förstöra marknaden för mina vänner. (Åker till Phuket om en mnad, då för första gången till den ön)
Jag skulle nog säga ca 600 bath barfine och ungefär1500 bath för natten.
Till Thailand 2012/07/28

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1461
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #15 skrivet: 16 januari 2012, 23:49:01 »
Jag skulle säga BF 300 och 1000 THB per natt för en bartjej. Men det handlar ju om tillgång och efterfrågan - som allt annat. Det beror på var du är och om du accepterar utgångspriset.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #16 skrivet: 17 januari 2012, 00:09:45 »
Jag skulle säga BF 300 och 1000 THB per natt för en bartjej. Men det handlar ju om tillgång och efterfrågan - som allt annat. Det beror på var du är och om du accepterar utgångspriset.

Själv har jag en liten fallenhet för show-tjejerna då brukar barfinen vara 800b från 1000b för natten är helt ok det med
Till Thailand 2012/07/28

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1461
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #17 skrivet: 17 januari 2012, 00:29:19 »
Själv har jag en liten fallenhet för show-tjejerna då brukar barfinen vara 800b från 1000b för natten är helt ok det med
Ja, du ser :) Alla hittar sina oaser, även i Thailand. Jag föredrar bartjejer och förtydligade att det var dessa jag menade när jag skrev vad jag betalade i/på Phuket Januari 2011.

Var lite oklart för mig vilken typ av tjejer frågan gällde, huvudsaken är att man blir nöjd av servicen man får och priset spelar kanske mindre roll då, men jag ger hellre lite i dricks än betalar jämt med en besvikelse. 

Som en fingervisning om priset för en bartjej så godtar de flesta beloppet jag skrev. Men allt är upp till dig, vilket du ofta lär får höra (up-to-you) men oftast förväntar de sig mer än vad du måste betala om du går med på deras "up-to-you" uppgörelse. Sagt pris är bäst och dricks kan du ge om du är nöjd, eller mer än nöjd. Men ge inte för mycket i dricks, det blir ofta fel det med.....

Lycka till på resan!
MVH Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #18 skrivet: 17 januari 2012, 05:26:11 »
Och jag är 76:a och känner mig inte gammal av det.  :-)

Jag kunde varit far till dig och känner mig bara gammal på morgonen efter för mycket alkohol kvällen före  lol
Men en midjeväska går bort, kan vara fåfänga men det känns inte bra.
Köp bättre byxor, blixtlås på fickorna känns hyfsat säkert tycker jag.

Att hålla på och pruta före akten känns fel, då sjunker förmodligen ambitionsnivån på damerna. Går dom ut med ett pris som inte är ok, så gå vidare bara det kommer nya damer eller barer.

Mellan 300 och 600 har jag betalt i BF, fått förslag om 1000 men då har jag sagt nej. Barfinen verkar svårförhandlad och har ett samband med klassen på baren, damerna vill jag inte pruta med p.g.a. risken för sämre behandling.

300 har jag även betalat för att köpa loss tjejer från andra jobb, ska vi kalla dom deltidare eller extraknäckare, massage, kock.  :D

En thailändsk snubbe som jag satt och drack och snackade med frågade en tjej om hon gick med falang för pengar. -Sometimes for money and sometimes for fun, svarade hon då. Skönt svar tyckte jag, och fick med henne till rummet.

Dom damer jag träffat som inte ville ha betalt har jag stuckit till en tusenbatting som morgongåva, det känns bättre då.

Vad som är prisvärt till damen är "up to you" och även beroende på var du är.

Den här donnan ville ha 600 i BF och 2000 till henne för en ST, vilket hon ville göra till en LT, om jag inte skulle ha flugit hem tidigt dagen efter......

[bifogad fil raderad av administratör]

Inloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 211
« Svar #19 skrivet: 19 januari 2012, 16:14:01 »
Priserna gick upp i BKK runt nyår och dagarna efter. Är det så eller blev man lurad ? 1000 THB i BF och 4000 THB för en LT.
Det var på Nana G-Spot.

Zinken

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #20 skrivet: 19 januari 2012, 16:48:24 »
Jag kunde varit far till dig och känner mig bara gammal på morgonen efter för mycket alkohol kvällen före  lol
Men en midjeväska går bort, kan vara fåfänga men det känns inte bra.
Köp bättre byxor, blixtlås på fickorna känns hyfsat säkert tycker jag.

Och min far kunde förmodligen varit far åt dig men han är fortfarande pigg och rask vilket kanske beror på att hans "gula" fruga håller liv i honom eller det faktum att han inte nyttjar alkohol alls.
Så lägg ner drickat så ska du se att mornarna "efteråt" blir till en fröjd de oxå.  :D

Av just fåfänga, säkerhetsaspekt och att det är praktiskt fortsätter jag med 8x4 cm midjeväska.
Så lika resonemang men ändå så olika. Skönt att världen inte är likriktad med andra ord.  :thumbsup

Edit:
Syns min "väska" under t-shirten på min avatar?
Inte nämnvärt vill jag påstå men kanske syns den om man vet om att den finns där.
« Senast ändrad: 19 januari 2012, 16:57:22 av Qbase »

Inloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #21 skrivet: 19 januari 2012, 17:00:33 »
Priserna gick upp i BKK runt nyår och dagarna efter. Är det så eller blev man lurad ? 1000 THB i BF och 4000 THB för en LT.
Det var på Nana G-Spot.

Zinken
Priserna går alltid upp runt nyår , men priserna på tjejerna är ju alltid förhandlingsbara ,tillgång och efterfrågan.

Barfine är däremot väldigt svårt att förhandla med spelar ingen roll vilken bar nota man har.

Priserna på barfine pendlar runt 300-1000 baht beror på var i landet du är.Finns säkert dom ställe som tar ännu mera men det är inga ställe jag springer på. Barfinen kan även ändras efter klockan  dvs ett högre pris före ett klockslag.

Personligen tycker jag väl att 1000 är att ta i , men vad fan är det en brud man bestämt sig för är det väl bara att hosta upp.Och  ´lurade`blir vi väl varje dag , det gällar bara att bli lurad på rätt sätt och gilla läget.

Inloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 211
« Svar #22 skrivet: 19 januari 2012, 20:22:46 »
Och  ´lurade`blir vi väl varje dag , det gällar bara att bli lurad på rätt sätt och gilla läget.

He he så sant som du säger! :hb :hb :hb

Zinken

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #23 skrivet: 20 januari 2012, 07:29:27 »
Tjena smygarn va inte så orolig med säkerheten har varit nere sedan mitten av novmeber å har vart på alla möjliga ställen å konstiga bakgator å aldrig blivit av med nått i fickorna hur full jag än har varit de ända jag har blivit av med e min klocka som jag måste tappat på en moped taxi på nått vis kommer ihåg att jag hade den utanför en thai klubb men vaknade utan den. priset på brudar kan variera som sakt har betalat bf från 100 bath på bond vishan har även betalat en bar tjej i mitten av pattis 220 för att hon skulle kunna käka å ta en taxi hem. Men har upp täkt att de går att pippa gratis med vilket de har blivit nu på senare tiden lr gratis lär ju bjuda på käk å dricka när man går ut lr ialfall dom flästa gg man går ut men de e inget sånt som cash i handen om de inte e 40 bath till lite käk. Men de e ju din första resa så då får man bli lurad å de får kosta kommer ihåg att jag brände 45 norska på 2 veckor å då hade jag ett billigt hotell med men men hade så kul å njut å skäms inte!

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
« Svar #24 skrivet: 20 januari 2012, 09:02:28 »
På tal om fnysande falang brudar så kommer jag ihåg när jag å en brutta som guidade runt mej i thailand va i Pai så hade jag en reklam tröja på mej med svenskt tryck å va på väg ifrån badrummet å en brud stannade mej å frågade e du svensk å trevlig å glad som man e svarade jag ja å började prata med na å hon sa att dom va ett gäng som från olika nationer där som satt lite längre bort å undrade om ja ville sitta me dom då hon va ända svensken där. Å trevlig som man e så tackade man ju ja å frågade om min tjej fick följa med å hon sa naturligtvis ja. När vi kom dit å dom såg att de va en thai brud blev en del av tjejerna lite mer tyst låtna å lite kyliga de va en brud som sa nån ting på franska å bruden jag va med pratade flytande franska å engelska så hon skällde ut dom två på franska å sa att hon va född i Lion å va uppväxt där å kokade ihop en historia om att vi hade träffats där å åkte ihop till hennes ursprungs land på semester sedan bjöd hon mej på dricka resten av kvällen. Å ni skulle sätt deras snopna blickar å hur fort dom bad om ursäkt å efter de hade vi en trevlig kväll =P

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #25 skrivet: 20 januari 2012, 10:46:44 »
På tal om fnysande falang brudar så kommer jag ihåg när jag å en brutta som guidade runt mej i thailand va i Pai så hade jag en reklam tröja på mej med svenskt tryck å va på väg ifrån badrummet å en brud stannade mej å frågade e du svensk å trevlig å glad som man e svarade jag ja å började prata med na å hon sa att dom va ett gäng som från olika nationer där som satt lite längre bort å undrade om ja ville sitta me dom då hon va ända svensken där. Å trevlig som man e så tackade man ju ja å frågade om min tjej fick följa med å hon sa naturligtvis ja. När vi kom dit å dom såg att de va en thai brud blev en del av tjejerna lite mer tyst låtna å lite kyliga de va en brud som sa nån ting på franska å bruden jag va med pratade flytande franska å engelska så hon skällde ut dom två på franska å sa att hon va född i Lion å va uppväxt där å kokade ihop en historia om att vi hade träffats där å åkte ihop till hennes ursprungs land på semester sedan bjöd hon mej på dricka resten av kvällen. Å ni skulle sätt deras snopna blickar å hur fort dom bad om ursäkt å efter de hade vi en trevlig kväll =P
"x"D
Vist är det fantastiska äventyr på sådana resor
De mest oväntade blir verkliget mitt framför ögonen
                   :D
^^Asia, Here I Come

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
« Svar #26 skrivet: 21 januari 2012, 07:54:15 »
Jo visst gör de de. Har en hel radda med sånna historier men efter som jag är världens lataste skribent så gör jag ingen rese rapport kan skriva in nått roligt då å då som här om dan va jag ut till min farbrors hus blev lite på lysset å dom som går upp vid 6-7 på morgonen va trötta å ville sova så jag sa att jag knallar en vända gick utanför området åsså stoppade jag en bil å sa åt thai killen som körde om du kör mej till en bar å tebaka så ska ja bjuda på drickat för dej ikväll å han körde ungefär 50m å runt hörnet jaja skit samma tänkte jag å fick snabbt en flaska wiskey på bordet tänkte betala men då visade de sej att de va ett födelsedags kalas å thailändaren som fyllde va jävligt glad att se en falang där så jag ha inte äns tömma mitt glas innan de va fullt igen! Blev både mat å tårta med senn när festen va slut körde hans polare hem mej på flaket å jag lykades på nått sätt vakna upp i farbrors hus va en riktigt bra kväll ialfall på de sättet man kände sej dan efter blev sofflocket på verandan dagen efter =P

Utloggad Kantbit

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #27 skrivet: 23 januari 2012, 19:50:16 »
300 bath i barfine och 1000 bath till tjejen är vad du får betala här i Kata, i Patong så verkar priserna ha gått upp en hel del på sistonne. Jag var här i mars förra året och då funkade det med 1000 bath även i Patong, men numera så verkar tom frilanstjejerna inne på hollywood vilja ha åtminstonne 1500 - 2000 för LT. Barefine på de flesta barerna i Patong verkar även ligga runt 500 nu och 600 på strippklubbarna och där kan du även förvänta dig att få betala lite mer till tjejen.

Gällande vart du ska förvara dina pengar så räcker det gott och väl med ett par shorts som du kan knäppa bakfickan på eller som har en dragkedja någonstans så länge du håller dig undan alla ladyboys på motorbikes så bör du inte ha några större problem med ficktjuvar. Thailändarna kommer på andra sätt att få dina pengar istället så du behöver inte vara orolig :)

Utloggad Punta Brava

• Junior
  • *
« Svar #28 skrivet: 24 januari 2012, 16:22:09 »
Hej! Vilket är det smidigaste sättet att ta sig från Phukets flygplats till Patong? Kostnad?

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #29 skrivet: 24 januari 2012, 17:29:45 »
Hej! Vilket är det smidigaste sättet att ta sig från Phukets flygplats till Patong? Kostnad?

Taxi är väl förmodligen det smidigaste sättet.
Kostand vet jag inte, men det är ju Phuket, 1000 bath?
Är ju inte så långt att köra..

Inloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #30 skrivet: 24 januari 2012, 18:00:40 »
private taxi kostar 800bath

Utloggad Punta Brava

• Junior
  • *
« Svar #31 skrivet: 24 januari 2012, 18:14:26 »
Tack! Då har jag iaf några riktlinjer att gå efter så att jag inte blir blåst. Förhoppningsvis.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #32 skrivet: 25 januari 2012, 06:56:04 »
En taximeter får man för under femhundra baht, de hittar du längst bort till höger när du kommer ut i den härliga värmen på flygplatsen. Men det gäller att vara snabb om man ska hinna med att få någon. Är man själv kan man dela med någon som ska till samma plats om man vill men jag åker helst själv.

Sedan finns det minibussar för 150 baht men de gör ett stopp på vägen för att kolla upp så att din hotellbokning är ok. De kan säga att ditt hotell är fullt och erbjuda dig ett annat men tro dem inte. Säg bara att du just pratat med dem och att allt var ok.

Jag brukar inte tala om vart jag ska utan går av några hundra meter därifrån. Men då är det ju bra att veta exakt vart man ska vilket inte är helt enkelt om man kommer dit för första gången. Men det är ingen fara att åka med dem.

En taxi bokad genom hotellet brukar kosta 7-900 baht och via en resebyrå omkring 600. Jag tror att det är svårt att få ner priset till under 600 av någon annan av alla chaufförer som finns utanför.

Vet man inte vart man ska kan det vara bra att skriva ut ett s.k. taxikort som är en karta och vägbeskrivning på thai. Det finns på vissa hotells hemsidor annars kan man be dem att skicka ett till dig som du kan ha med dig och visa upp för dem. De större hotellen känner de flesta till men det finns ett myller av gueshouses och det kan vara lite värre.

Utloggad Punta Brava

• Junior
  • *
« Svar #33 skrivet: 28 januari 2012, 11:36:06 »
Tack för tipsen, jättebussigt.
Har en fråga till: När ska man betala tjejen? Före eller efter?

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #34 skrivet: 28 januari 2012, 11:54:25 »
Det gör man aldrig !
Nämligen fördjudet enligt lag

Därmot så bjuder man på fin fin middag. Hänger på dom lite glitter, snygga solglasögon o kanske en chinaphone.
o vips är barbaren ifrån Norr, romantisk så det stänker om det.

O The Dear Lady är manovrerad i läge för mer romantik-
Varpå man snällt ber om att bli våltagen 3-4 gånger (rosa skimmer där)
Funkar varge gång

Sedan är det klart att ersättning för förlorad arbetsinkomst, taxi hem, stöd till familjen osv. mm. utgår.

Men betala för sex
Aldrig    :)

^^Asia, Here I Come

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #35 skrivet: 28 januari 2012, 12:41:53 »
Man betalar ju för att de ska gå och då är det väl lämpligast att göra det efter? ;)

Utloggad Punta Brava

• Junior
  • *
« Svar #36 skrivet: 28 januari 2012, 16:43:08 »
Bara en fråga till.Jag lovar att återgälda med info när jag kommit hem från min resa.
Jag har fattat att det finns beer-bars och go-go.bars där man betalar barfine för sällskap. Men det måste väl flockas frilansare i området (Bangla Rd) också? Eller är det så organiserat?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #37 skrivet: 28 januari 2012, 17:12:19 »
Ja det finns en hel del på Bangla, de står efter kanterna och suktar bland alla ladyboys.
Discoteken Hollywood och Tiger är säkra kort och även Tai Pan.

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #38 skrivet: 01 februari 2012, 11:13:43 »
Så, då var det inte länge kvar. Lyfter nästa helg  :v

Sitter och kollar lite boende och har bara någon liten fundering till el profesionals. I den "boende i patong" tråden finns många matnyttiga tips ang boende och jag gissar att de flesta är gästvänliga. Dock är det väl mest guesthouses. Är själv ute efter hotell typ 4 stars eller liknande till bra pris. Finns möjligheten att ta med besök på så pass "fina" ställen eller måste man söka sig mot guesthouses? Tar gärna tips om någon har ett boende som inte får missas

Edit. efter lite letande på Agoda ser det ju ut som att 3 stjärnor oxå kan tänkas duga  :D

Tacksam för svar, hälsning trådskaparen  :drunk
« Senast ändrad: 01 februari 2012, 11:19:25 av Smygaren »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #39 skrivet: 01 februari 2012, 14:31:02 »
Läs på deras hemsida och se om de har några restriktioner eller det bästa är att skicka dem ett mail och fråga om de har någon s.k. joinerfee om man tar med sig någon gäst.

I princip ska det inte vara några problem eftersom man betalar per rum och inte per person. Dock kan det vara en gräns för hur många som får vistas i rummet, vanligtvis två.

Här är en länk från ett annat forum som är hyfsat uppdaterad.

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #40 skrivet: 02 februari 2012, 01:50:51 »

Här är en länk från ett annat forum som är hyfsat uppdaterad.

Tusen tack  :clap: Bokade 2 nätter på Royal Phawadee Village. Såg riktigt nice ut och helt klart inom ramarna för min budget. Är det vad jag vill tro att det är finns nog "risken" att jag efter dessa 2 "testnätter" förlägger hela vistelsen dit. 

Ska iaf ha vart GF i början av 2011, aja annars får man väl bara hyra ett saggigt rum för stunden om man skulle lyckas "få ragg"  lol. Någon som bott där?

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #41 skrivet: 02 februari 2012, 22:29:42 »
Angående förvaring av pengar, jag kan koppla av mer om jag vet att det mesta är säkert förvarat.
Ficktjuvar finns det gott om i alla länder, farsan fick sin midjeväska stulen under en bussresa samt råkade ut för en ficktjuv i kön för att köpa bussbiljett (i Spanien dessa gånger)

Mina favoritsäkerhets förvringar är pengabältet, här i ryms många tusenlappar, perfekt att fylla efter ett 20000 THB ATM uttag och tjuven lägger inte märke till bältet, du har den säkert för att hålla byxorna uppe ;)

http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=EA404410

Sen har jag ett litet clip som rymmer kreditkort och sedlar, går utmärkt att bada med, has innanför byxorna/badbyxorna. Har man dessutom bälte/pengabälte så är denna förvaring HELT osynlig.

http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=W%C4887000

Om någon nu ska råna mig så varsågod, jag lämnar över plånboken där jag endast har en "dagskassa" och eventullt mitt reserv Visa kort som saknar pengar på kontot ifall man inte snabbt flyttar över via internet inloggning.

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #42 skrivet: 02 februari 2012, 22:42:00 »
Angående förvaring av pengar, jag kan koppla av mer om jag vet att det mesta är säkert förvarat.
Ficktjuvar finns det gott om i alla länder, farsan fick sin midjeväska stulen under en bussresa samt råkade ut för en ficktjuv i kön för att köpa bussbiljett (i Spanien dessa gånger)

Mina favoritsäkerhets förvringar är pengabältet, här i ryms många tusenlappar, perfekt att fylla efter ett 20000 THB ATM uttag och tjuven lägger inte märke till bältet, du har den säkert för att hålla byxorna uppe ;)

http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=EA404410

Sen har jag ett litet clip som rymmer kreditkort och sedlar, går utmärkt att bada med, has innanför byxorna/badbyxorna. Har man dessutom bälte/pengabälte så är denna förvaring HELT osynlig.

http://travelheroes.se/b2c/Servlet?page=11&parent=sI111&sort=null&anr=W%C4887000

Om någon nu ska råna mig så varsågod, jag lämnar över plånboken där jag endast har en "dagskassa" och eventullt mitt reserv Visa kort som saknar pengar på kontot ifall man inte snabbt flyttar över via internet inloggning.

Just det där med förvaring var inte direkt att jag är rädd att bli bestulen utan mer att jag har en förmåga att tappa saker ur fickor.. Mobilen/snusdosan upp så kan det lätt följa med lite sedlar osv som man inte märker  :'(

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #43 skrivet: 02 februari 2012, 22:49:03 »
Just det där med förvaring var inte direkt att jag är rädd att bli bestulen utan mer att jag har en förmåga att tappa saker ur fickor.. Mobilen/snusdosan upp så kan det lätt följa med lite sedlar osv som man inte märker  :'(
med dessa så händer inte det i alla fall.
Clipet är riktigt bra till badbyxor på stranden.

Med fickor så är det annars bra med kardborre eller motsvarande
Förra resan fyndade jag ett par underbart bra shorts på Tesco, mobilficka, kardborreficka, dragkedja på en och dom vanliga fickorna var djupa :)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #44 skrivet: 10 februari 2012, 04:10:27 »
Sådär ja.  28h till tågets avgång och 33h till takeoff  :yahoo Tror jag fått packat allt som behövs. Resorb, någon form av magpiller, solskydd, penisskydd etc etc. Sett vissa forum rekomenderar myggmedel men men, vi hoppas insekterna inte gillar en fattig pokerspelares blod  :D

En liten fråga angående något som känns hemskt avlägeset, nämligen hemresan. Tänkte, som alla andra, handla på mig lite kamagra/gel.. Hur är det egentligen att ta med sig hem till kalla skandinavien? Antar att det inte är särskillt lagligt men kan väl vara värt ett skott då det ändå inte är narkotikaklassat eller så.

Tänkte inte smuggla några mängder utan kanske säg man köper ett 50-pack gels och tar med det som blir över tillbaka.. Bara slänga ner i resväskan och hoppas dom inte bryr sig eller hur går man bäst tillväga?

/hälsningar SNART PÅ PLATS  :D

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #45 skrivet: 10 februari 2012, 04:46:44 »
Ja lägg det i resväskan och hoppas på det bästa.

Myggmedel köper du på plats. En flaska Sketolene är alltid bra att ha och kanske någon att spraya rummet med innan du går ut på kvällen. Jag använder Raid, en grön flaska och det funkar ganska bra.

Hade de första dagarna några myggor som kalasade på mig när jag försökte sova och hade glömt bort hur mycket det svider. De hörs ju inte heller och är svåra att få syn på när de har en mörk bakgrund.
Men mot Raid fick de till slut ge sig och nattsömnen är räddad. :thumbsup

Utloggad Smygaren

• Junior
  • *
« Svar #46 skrivet: 10 februari 2012, 04:51:35 »
Att spraya rummet hade jag aldrig tänkt på faktiskt.. Får bli antingen det eller pälsa på sig och frysa ihjäl krypen med ACn  :D Lutar väl så att säga åt det första alternativet..

Tack för att du delar med dig av din erfarenhet

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #47 skrivet: 10 februari 2012, 05:14:39 »
AC:n hjälper ju inte mot mygg dessvärre.
Men har man en fläkt på rummet kan man rikta den mot sängen för då blåser de små liven bort. De orkar inte flyga i motvind.

Men jag gillar inte när det blåser i ansiktet på mig när jag ska sova så därför använder jag spray innan jag går ut. Man ska inte vara i rummet några timmar efteråt för det är ju lite starkare grejer än vad som är tillåtet här hemma.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #48 skrivet: 10 februari 2012, 14:59:24 »
En liten fråga angående något som känns hemskt avlägeset, nämligen hemresan. Tänkte, som alla andra, handla på mig lite kamagra/gel.. Hur är det egentligen att ta med sig hem till kalla skandinavien? Antar att det inte är särskillt lagligt men kan väl vara värt ett skott då det ändå inte är narkotikaklassat eller så.

Tänkte inte smuggla några mängder utan kanske säg man köper ett 50-pack gels och tar med det som blir över tillbaka.. Bara slänga ner i resväskan och hoppas dom inte bryr sig eller hur går man bäst tillväga?

/hälsningar SNART PÅ PLATS  :D

Hade med mig resterna av ett 50-pack samt några kartor apcalis med hem i november och inte var det någon som brydde sig. Hade också lite magmedicin till min lokala massös hem också, lite tacksamhetspoäng är inte fel där... Det mesta av kulpillren/gelen är kvar så jag får nog köpa mindre förpackning nästa gång. De hinner bli gamla här hemma.

Myggen hade jag inga problem med. De gillar antagligen blod i alkoholomloppet om de ska bita.

* Info

• *Antal Medlemmar: 11035
  • *Senast: hanpar

• *Totala Poster: 110177
  • *Total Ämnen: 5347
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 12
  • *Gäster: 26
  • *Totalt: 38