* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Hur långt visum?  (läst 2094 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Kön: Man
  • Can´t get enugh
Hur långt visum?
« skrivet: 27 juni 2007, 20:42:41 »
Hur långt visa kan man få som längst om man ansöker till ambassaden i stockholm?
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3082
    • Thai Sex . Se
SV: Hur långt visum?
« Svar #1 skrivet: 27 juni 2007, 21:56:30 »
Hur långt visa kan man få som längst om man ansöker till ambassaden i stockholm?

Som turist kunde man i alla fall tidigare söka 2x60 dagars turistvisa som kan förlängas i Thailand med 2x30 dagar. Så ca 180 dagar kunde man få.

Jag har hört rykten om att de slutat utfärda dubbla visum, men det är bara rykten så vitt jag vet.

Utloggad ramlosa

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 80
« Svar #2 skrivet: 27 juni 2007, 22:00:25 »

Dubbelt Turist visum 60+60
efter 60dagar lämnar du landet för några timmar sen in igen så får du 60 till = 120dagar sen förlänger du visumet på immigrations office ytterligare 30 dagar.

sen har du alltid 30+30+30 visum trippar max per år.

efterdom åk till Malaysia eller Kambodja, Vietnam och ansök nytt visum 2 månader tadaaaa :>

jävla åkande men men

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Can´t get enugh
« Svar #3 skrivet: 28 juni 2007, 08:51:49 »
Tackar och bugar  :icon_cheers: :icon_cheers: :icon_cheers:

Utloggad Wohala

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #4 skrivet: 01 juli 2007, 16:06:26 »
Kompisen fick precis 90 dagars som kan förlängas ytterligare 90.

Utloggad ramlosa

• Hangaround
  • **
« Svar #5 skrivet: 03 juli 2007, 19:39:28 »
Kompisen fick precis 90 dagars som kan förlängas ytterligare 90.

Dubbelt 3 månaders turistvisum right ?

Utloggad Wohala

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #6 skrivet: 04 juli 2007, 07:03:55 »
nej 90 dagar med förlängnings-möjlighet i ytterligare 90.
ska försöka få fram merr detaljer

Utloggad ramlosa

• Hangaround
  • **
« Svar #7 skrivet: 05 juli 2007, 21:33:17 »
nej 90 dagar med förlängnings-möjlighet i ytterligare 90.
ska försöka få fram merr detaljer

90+90 kallas ju dubbel turist :P
fast han kanske fick nått annat..

värdelöst att dom dragit in 1 års visum..viva la thakasin!

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3082
    • Thai Sex . Se
« Svar #8 skrivet: 06 juli 2007, 00:14:10 »
90+90 kallas ju dubbel turist :P
fast han kanske fick nått annat..

Dubbelt turist är 60+60. Varje 60 dagars kan förlängas med 30 i teorin men inte i praktiken.  ::)

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 88
« Svar #9 skrivet: 20 juli 2007, 21:51:32 »
Okej min första post här.

Folk har en massa polare i Thailand, problemet är att de är ifrån olika länder.

"En kompis fick" räcker inte, du måste säga vilket land.

En Svensk utan arbetstillstånd eller inte gift med en Thailändska kan högst skaffa ett 2*60 dar i Sverige.
Det näst bästa är 60 dar.

Så vi säger att du ska till Thailand. Du går till ambassaden och säger hej jag vill ha visa. Okej du skaffar ett 60 dar.

Du är i Thailand 57 dar, sen går du till immigrations, där kan du fylla på med ytterligare 30 dar. Dessa dar börjar ifrån dina 60 dar är slut om du skriver rätt i din ansökan.

Okej du stannar ytterligare 30 dar. Nu har du 3 dar kvar på ditt visa. Du beställer en resa till Laos.

Det tar 12 timmar med tåg att resa till Laos. En helt okej resa för du bokar nämligen en förstaklass hytt för 2 personer. Kostar 500-600 kronor. Eller så tar du bara en säng, 250-300 kronor, eller så tar du en andra klass biljett (och ser till att du inte har några värdesaker med dig). På resan så super du som vanligt (jo jag har läst i forumet). Du landar i Thailand, tar en taxi till gränsen 50 spänn. Pröjsar visa till Laos 200 spänn. Tar en taxi till huvudstaden 100 kronor.

Där super du på som vanligt sen åker du till konsulatet (NEJ du åker inte till ambassaden) och lämnar in ditt pass, nästa dag hämtar du ut det. Man lämnar in 9-12 och hämtar ut 13-16. Ta med dig hatt eller paraply för det är inget skydd när du står och köar. Nu har du fått 60 dar till.

Du och en massa folk du träffat i kön tar en taxi till gränsen, går över gränsen och sen tar ni en taxi till tåget... osv.

Nu tänker någon, "öööö men 30 dagar får jag ju om jag bara vänder vid gränsen, öööö". Visst men 3 st 30 dagars stämplar i passet gör allt krångligare. Att kosta på sig den lilla extra trippen till ett annat land är smart i längden.

Okej nu finns det länder där Thaiambassaderna är kinkiga, Kambodja tex. Laos funkar jättebra och ni kommer ha det kul på resan. Ta med er brud för de behöver inge visa och de kommer bli grymt glada över att vara i ett annat land.

Huvudstaden i Laos är helt okej, mer västerländskt än Thailand. Mycket vin, mycket västerländskt mat osv.

I alla fall när du kommit hem igen så kan du gå till imigrations och fylla på med 30 dar till efter X antal dar.. typ 50.

Fattar inte att ni håller på med edra 30 dar...

Sådär...

hagbard

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 20 juli 2007, 21:54:10 »
Jättefel  :crazy: :crazy: ;-) ;-)

Utloggad ramlosa

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 20 juli 2007, 22:01:44 »
att ansöka om visum på samma ställe hela tiden är inte att rekommendera..
läst lite på thaivisa.com att tredje gångern blir dom sura typ :P

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #12 skrivet: 20 juli 2007, 22:09:56 »
att ansöka om visum på samma ställe hela tiden är inte att rekommendera..
läst lite på thaivisa.com att tredje gångern blir dom sura typ :P

Beror på land... alltid beroende på land.

Australiensare har mycket svårare än Svenskar i Thailand... tex.

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #13 skrivet: 20 juli 2007, 22:11:05 »

På vilket sätt? Eller ska vi bara skriva jättefel och sen bevisa att vi är tillräckligt nyktra för att träffa några smileys?

Kom igen nu grabben visa hur smart.. äää glöm det.

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Can´t get enugh
« Svar #14 skrivet: 20 juli 2007, 22:17:17 »

En Svensk utan arbetstillstånd eller inte gift med en Thailändska kan högst skaffa ett 2*60 dar i Sverige.

Så vi säger att du ska till Thailand. Du går till ambassaden och säger hej jag vill ha visa. Okej du skaffar ett 60 dar.

Du är i Thailand 57 dar, sen går du till immigrations, där kan du fylla på med ytterligare 30 dar. Dessa dar börjar ifrån dina 60 dar är slut om du skriver rätt i din ansökan.

Okej du stannar ytterligare 30 dar. Nu har du 3 dar kvar på ditt visa. Du beställer en resa till Laos.

Det tar 12 timmar med tåg att resa till Laos. En helt okej resa för du bokar nämligen en förstaklass hytt för 2 personer. Kostar 500-600 kronor. Eller så tar du bara en säng, 250-300 kronor, eller så tar du en andra klass biljett (och ser till att du inte har några värdesaker med dig). På resan så super du som vanligt (jo jag har läst i forumet). Du landar i Thailand, tar en taxi till gränsen 50 spänn. Pröjsar visa till Laos 200 spänn. Tar en taxi till huvudstaden 100 kronor.

Där super du på som vanligt sen åker du till konsulatet (NEJ du åker inte till ambassaden) och lämnar in ditt pass, nästa dag hämtar du ut det. Man lämnar in 9-12 och hämtar ut 13-16. Ta med dig hatt eller paraply för det är inget skydd när du står och köar. Nu har du fått 60 dar till.

Du och en massa folk du träffat i kön tar en taxi till gränsen, går över gränsen och sen tar ni en taxi till tåget... osv.

Nu tänker någon, "öööö men 30 dagar får jag ju om jag bara vänder vid gränsen, öööö". Visst men 3 st 30 dagars stämplar i passet gör allt krångligare. Att kosta på sig den lilla extra trippen till ett annat land är smart i längden.

Okej nu finns det länder där Thaiambassaderna är kinkiga, Kambodja tex. Laos funkar jättebra och ni kommer ha det kul på resan. Ta med er brud för de behöver inge visa och de kommer bli grymt glada över att vara i ett annat land.

Huvudstaden i Laos är helt okej, mer västerländskt än Thailand. Mycket vin, mycket västerländskt mat osv.

I alla fall när du kommit hem igen så kan du gå till imigrations och fylla på med 30 dar till efter X antal dar.. typ 50.

Sådär...

Fylla på med sprit där hängde jag med men resten ett mörker  :D :D :D  :burp

hagbard

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 20 juli 2007, 22:21:01 »

På vilket sätt? Eller ska vi bara skriva jättefel och sen bevisa att vi är tillräckligt nyktra för att träffa några smileys?

Kom igen nu grabben visa hur smart.. äää glöm det.
Varifrån fick du" fattar inte varför ni håller på med edra 30 dar"  ???
Jätte fel vem håller på med 30 dar eller ere nåt jag inte fattar vad du menar förklara dig?!?!

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #16 skrivet: 20 juli 2007, 22:30:26 »
Kolla på forumet... en hel del verkar sitta och hålla på med 30 dagars och sen sitter de där i skiten.

hagbard

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 20 juli 2007, 22:39:50 »
vad jag vet är det 120 dar som gäller, inte 30, din erfarenhet har jag ingen aning om i detta ämne, men hacka inte på min onykterhet det är helt ovidkommande i sammanhanget, där vet du inte vad du snackar om. :hb :hb :hb

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #18 skrivet: 20 juli 2007, 22:47:30 »
Du menar att du får 120 dar när du landar utan visa vid gränsen med ett svenskt pass?

Låter annorlunda.

hagbard

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 20 juli 2007, 22:54:33 »
Frågan var väl ändå inte vad jag får när jag landar?? :hmm eller har jag missat nåt igen ?! :crazy: ???

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #20 skrivet: 20 juli 2007, 22:57:23 »
Uppenbarligen.

Hela mitt inlägg bygger på de som klantar omkring med 30 dar.

120 dar får du inte heller hur som helst, du får 60 och sen får du ansöka om 30 till. Eller har de ändrat under de senaste halvåret?

Ja ja innan du sätter igång så vet jag om dubbel.

hagbard

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 20 juli 2007, 23:02:21 »
Och dessa arma varelser som klantar omkring med 30 dar är väl ändå deras problem, och om du har ett bättre alternativ delge oss då detta istället för att mästra och spela översittare. :nono:

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #22 skrivet: 20 juli 2007, 23:08:26 »

Vilken del är det du inte förstår? Jag skriver i ett forum där ett antal trådar handlar om 30 dagars problem. Tråden tar även upp 30 dagars problemet, jag beskriver hur man gör, du säger jättefel och lyckas trycka in en massa smileys och sen anser du att jag mästrar?

Det roliga är att du drar upp 120 dar som jag gissar inte är 120 dar utan 60+60, som om man hanterar det hela rätt blir 180 dar?

Eller rätta mig om jag har fel.

hagbard

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 20 juli 2007, 23:21:06 »
Och exakt var skriver du hur man skall göra för att få ut så mycket som möjligt o store pedagog.
Vad har du emot smileys? :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

hagbard

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 20 juli 2007, 23:22:23 »
Vi fortsätter imorn måste lägga mig jobba imorron Hej !

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #25 skrivet: 20 juli 2007, 23:32:39 »
Och exakt var skriver du hur man skall göra för att få ut så mycket som möjligt o store pedagog.
Vad har du emot smileys? :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Inget för dig... för du har uppenbarligen fattat hur man gör, men kolla i visum delen så ser du att ett antal personer inte har fattat.

Om du förväntar dig att alla inlägg ska bara ge dig mervärde så bör du hålla dig ifrån forum...

Jag har emot... Jättefel och en massa smileys.

Nu inser jag att du bara ville säga... "Ööööö det där vet jag redan om"? Hade varit bra mycket bättre om du skrivit, Det där vet jag redan om.

Utloggad newberry

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 288
  • Framtida fru
« Svar #26 skrivet: 21 juli 2007, 00:18:02 »
vad som är rätt och fel när det gäller den ständigt pågående visumsoppan vet nog ingen , inte ens ambassaderna. Säkerligen har många av oss hamnat i samma/liknande sitvationer med olika lösningar och svar. Jag tyr mig till mina och en del andras erfarenhits och dom övernstämmer säkert inte till 100 med era. Visst ska man lyssna till andra om man inte besitter den erfarenheten själv men lyssna inte på för många. Då blir det bara grötigare och mer oklart.
 Själv måste jag fixa nytt pass innan avresa till hösten. Mitt andra pass är strax fullsketet med stämplar.
Raspberry, strawberry, blueberry, newberry.

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #27 skrivet: 21 juli 2007, 07:35:34 »
Helt rätt.

Själv har jag stött på Svenskar som snackat med någon ifrån något annat land och trott att de reglerna gäller dem. Det är otroligt korkat att lyssna på någon som inte är ifrån Sverige vilka visa regler som gäller.

Sen hanterar de olika Thai ambassaderna visa lite olika. Det är väl det skummaste egentligen.

hagbard

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 21 juli 2007, 13:39:47 »
Uppenbarligen.

Hela mitt inlägg bygger på de som klantar omkring med 30 dar.

120 dar får du inte heller hur som helst, du får 60 och sen får du ansöka om 30 till. Eller har de ändrat under de senaste halvåret?

Ja ja innan du sätter igång så vet jag om dubbel.

Det var det jag menade! ber om ursäkt om jag var lite otydlig och utryckte mig oklart, men å andra sidan har jag lite svårt att smälta varför du har en sån nedsättande ton och mer eller mindre dumförklaring av medlemmarna typ "ööööh"
och dessutom har åsikter om deras alkohol intag, det är väl helt ovidkommande i detta sammanhang.
Vad det gäller smileys är de en del av språket i detta forum och det borde du har noterat om du läst som du påstår.
Mervärde!?? Har faktiskt aldrig tänkt i de banorna, men det är ju också en tanke.
Men det var  ett snyggt första inlägg, att kalla forum medlemmarna imbecilla och mer eller mindre idiotförklara dessa. Grattis!! :clap: :clap:
Du behöver inte svara på detta inlägg detta är det sista i denna tråd för min del!
Khan nina khap! :wai2

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
« Svar #29 skrivet: 21 juli 2007, 14:18:49 »

Men det var  ett snyggt första inlägg, att kalla forum medlemmarna imbecilla och mer eller mindre idiotförklara dessa. Grattis!! :clap: :clap:

Nu ska du inte ge mig sådan cred, jag låter folk idiotförklara sig själva, det är enklare så.  ;)

Utloggad jimmy

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 451
« Svar #30 skrivet: 22 juli 2007, 14:46:52 »

Nu ska du inte ge mig sådan cred, jag låter folk idiotförklara sig själva, det är enklare så.  ;)

Håller med....många idiotförklarar sig redan med sitt första inlägg :q
Hansum man please my familys buffalo died...
I love you to mutt...

Utloggad MacGyver

• Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1066
« Svar #31 skrivet: 22 juli 2007, 15:03:08 »

Håller med....många idiotförklarar sig redan med sitt första inlägg :q

:thumbsup
Allt är redan sagt i detta ämnet.... :clap:  :wai2

Mrtall

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 14 augusti 2007, 20:07:33 »
Icke då!! Den här tråden var rolig, helt i min smak!!!!

Jag tycker ni ska ta en vända till! :D

Utloggad MacGyver

• Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1066
« Svar #33 skrivet: 14 augusti 2007, 21:11:47 »
Roligt och roligt... Grisar ska inte ha roligt... lol  :D
Som Emils pappa sa...

Utloggad Chang

• Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3047
  • Skrumplever
« Svar #34 skrivet: 15 augusti 2007, 13:58:44 »
Icke då!! Den här tråden var rolig, helt i min smak!!!!

Jag tycker ni ska ta en vända till! :D

Jag hade helt missat denna oxå kom igen nu før fasiken :clapping
"Ser det ut som fitta och luktar fitta, så är det fitta......."

cockfaces ;)

Utloggad Tomas

• Bor i Thailand
  • Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #35 skrivet: 19 juli 2008, 14:05:58 »

Sådär...
Tack för den värdefulla informationen! jag ska bo i Na klang, åker den 19sep.
« Senast ändrad: 19 juli 2008, 15:47:57 av ThaiSex Se »

Utloggad Tomas

• Bor i Thailand
  • Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #36 skrivet: 20 juli 2008, 20:48:40 »
Ja de ska bli trevligt! Har träffat en fin thailäska på en kontakt site så nu blir det att hålla sig eller "den" i skinnet! Tomas

* Info

• *Antal Medlemmar: 11035
  • *Senast: hanpar

• *Totala Poster: 110177
  • *Total Ämnen: 5347
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 12
  • *Gäster: 26
  • *Totalt: 38