0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Absolut inte, dock en stor ledare som talar god engelska och kan föra sig på den internationella arenan och som satsar på ordning och reda samt att föra Thailand framåt !Go Thaksin Go !!
Ja, jag vet inte vad jag ska tro eftersom uppfattningarna är så olika. Borde ju betyda något att han inte längre håller till på spelplanen men kanske är han en hjälte trots allt?! Jag vete fan och är rätt glad att jag slipper engagera mig så särskilt mkt angående honom och den thailändska inrikespolitiken. Orkar ju knappt bemöda mig med att hänga med i vårt eget lands inrikespolitik. Önskar att du kunde hängt på mig när jag flyger upp till Isaan och Ubon på kommande resa. Det har att göra med att Thaksin gått emot militären och försökt dämpa deras inflytande
Thaksin startade sitt företag Advanced Info Services eller AIS 1983. Vid försäljningen till Temasek Holdings i Singapore 2006 trummade han ihop ett gäng nominees, bl.a hans trädgårdsmästare, chaufför, hushållerska och ett antal kökspigor, och hans två,vid tillfället minderåriga barn, för att undvika skatt. På så sätt blåste han det thailändska folket på runt 14 miljarder Baht i obetalda skatter. Pengar som skulle hamna i statskassan och för att sen komma befolkningen till godo.Detta är bara ett exempel på hans skumraskaffärer.
äsch du e ju bara avundsjuk hör man ju lång väg, då tycker jag du ska fundera på att ta upp Carl Bildts affärer i Sudan med
Vad har Carl Bildts affärer i Sudan med Thailand att göra?
När du ändå e inne på spåret med politiker och deras "affärer"´Yingluck Thai about her brother:My brother? He's a genius. He has so much creativity, but sometimes he thinks and moves too fast. Sometimes he acts and talks heavily. Now he knows that. Over the last five years more and more Thais recall good things he did when he was prime minister. So Thailand has been missing him. They want him to come back, they feel he belongs to the Thai people."
Dina” replays” börjar närma sej sandlådenivå när du citerar vad systern tycker om sin bror....nope, he belongs in the jail.
Börjar bli lite väl här tycker jag nog.Om Thaksin är bra eller dålig kan ni ju ta i en "Love/Hate" tråd till hans ära. Finns väl såvitt jag vet ingen thailändsk premiärminister som har haft vitt mjöl i sin påse dock, jävligt få sådana i de flesta u-länder.