* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Terrorgripen i Thailand hade svenskt pass  (läst 1019 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
  • Kön: Man
Terrorgripen i Thailand hade svenskt pass
« skrivet: 13 januari 2012, 23:41:27 »
Skulle slå till mot Bangkok
En libanesisk medborgare greps i dag misstänkt för terrorplaner i Bangkok.

Enligt uppgifter i medier ska han ha rest med en person med svenskt pass.

– Ambassaden håller på att kolla upp det här, säger André Makandawire på UD:s pressjour.

Thailändska myndigheter grep i dag en libanesisk medborgare efter att den amerikanska ambassaden varnat för en eventuell terrorattack i Bangkok.

Mannen som greps ska ha koppling till den väpnade libanesiska Hizbollah-rörelsen.

Han greps på den internationella flygplatsen i Bangkok när han försökte lämna landet.

Vice premiärminister Chalerm Yubamrung.
Foto: AP Enligt vice premiärministern Chalerm Yubamrung fick thailändska myndigheter tips strax före nyår om att den libanesiske medborgaren planerade en attack i Bangkoks turistområden.

– Han är nu i häkte och ska förhöras. Han är en Hizbollahmedlem från Libanon, sa Chalerm Yubamrung enligt Bangkok Post.

Enligt källor till tidningen The Nation ska libanesen ingå i en grupp med flera misstänkta terrorister som riktar in sig på turistmål i Bangkok.

En av dem ska ha rest med ett svenskt pass, enligt Bangkok Post. Den mannen ska fortfarande vara på fri fot.

– Vi vet inte mycket mer än det som står i medier. Svenska ambassaden ska kolla upp vad statusen är för den här personen som eventuellt har svenskt pass, säger André Makandawire på UD:s pressjour till Aftonbladet.

Är det någon som är efterlyst sedan tidigare?

– Det har jag inga uppgifter om.

Enligt thailändska tidningar har bevakningen kring den libanesiske medborgaren pågått länge.

– Den misstänkte har rest in i Thailand flera gånger. Säkerhetsåtgärderna har pågått under en längre tid. Civilpolis har bevakat Khao San Road (i Bangkok) och han har övervakats i Pattaya också, säger en källa till Bangkok Post.

Försvarsministern Yuthasak Sasiprapha säger till tidningen att israeler i Thailand och USA:s ambassad tros vara målet för den terrormisstänkte, som ska ha planerat att utföra attacken till helgen.

Både amerikanska och israeliska myndigheter varnade i går sina medborgare i landet för att röra sig vid turistmål i huvudstaden.

”Informationen är specifik och trovärdig, det handlar om utländska terrorister och turistområden i Bangkok”, skrev ambassadören Kristie Kenney på sin twitter.

Även Norge och Storbritannien varnade sina medborgare om risken för en attack. Sveriges ambassad följer utvecklingen och manar resande att hålla sig uppdaterade och följa thailändska myndigheters uppmaningar.

Källa: Aftonbladet

[bifogad fil raderad av administratör]
« Senast ändrad: 14 januari 2012, 07:58:28 av Gulafebern SE »

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
SV: Skulle slå till mot Bangkok
« Svar #1 skrivet: 14 januari 2012, 00:42:01 »
Det här har man ju funderat på länge, varför de inte slagit till mot ett av västvärldens populäraste turistställen.
Så det är väl så dax, tyvärr...på allvar.  :0
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #2 skrivet: 14 januari 2012, 01:33:44 »
Det här har man ju funderat på länge, varför de inte slagit till mot ett av västvärldens populäraste turistställen.
Kanske för att då får dom hela världen imot sej på riktigt
Snacka om att folk blir förbannade

Blir faktiskt förvånad över dumheten
^^Asia, Here I Come

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #3 skrivet: 14 januari 2012, 01:51:15 »
Kanske för att då får dom hela världen imot sej på riktigt
Snacka om att folk blir förbannade

Blir faktiskt förvånad över dumheten

Inte förvånad. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1461
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #4 skrivet: 14 januari 2012, 02:16:04 »
Finns massor av exempel på att de vill ha västvärldens medias belysning på sig. Det är ett krig de för mot västvärlden och för många av dem är det ett sätt att bli nåt slags martyr och komma till himlen. Ju fler offer desto bättre. En skruvad syn för oss innebär inte att det på nåt sätt är onormalt för dem.

Konstig syn tycker vi, ett sätt att leva vidare för dem. Terrorismen är oss närmare än vi tror med självmordsbombare som misslyckas här i Sverige o.s.v. Deras krig är internationella och det kommer en dag då man släpper nån genom nätet, det har hänt förr och kommer att hända igen, bara att hoppas att man inte är på fel plats vid rätt tillfälle den gången.

Ju mer publicitet ju bättre är absolut deras devis. Det är så de fungerar om jag förstått allting rätt. Och de har inte missat västvärldens täckning av tsunamin i Thailand t.ex, inte en chans. Fanns många fler drabbade länder det inte alls talades lika högljutt om från media i väst, så de vet var de ska slå till för att det ska låta höra talas om i västvärlden. Nä, man ska inte måla fan på väggen, skönt att de tog dem innan de hann utföra något. Men de är dessvärre inte de sista som ska påbörja deras "heliga krig".
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #5 skrivet: 14 januari 2012, 02:37:01 »
Överhuvudtaget verkar de alerta på Subban vilket jag själv blev vittne till. Och det känns ju tryggt men jag kommer nog att känna ett visst obehag när jag sätter ner foten där igen.
Inte mer än innan den här händelsen utan just för att jag funderat på detta och anat att det bara är en tidsfråga.
Bali är ju inte så oerhört långt bort och vi minns ju vad som hände där för några år sedan.

Hur man än vänder och vrider på det hela så framstår det så att där det finns muslimer där finns det gnissel och bråk. Eller ska man tolka det omvänt, att varän där finns kristna (av olika inriktningar) uppstår det friktion?

Min sambo blev av med en av sina kusiner för två år sedan, han skulle gifta sig en månad senare men kom hem i en liksäck efter att ha stått i den statliga frontlinjen mot muslimska separatister på Mindanao.
Bara så jävla meningslöst, allt för en övertygelse som ingen vet om den överhuvudtaget existerar på något som helst jävla plan.

Utloggad martinb

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 49
« Svar #6 skrivet: 14 januari 2012, 06:22:02 »
Ja, fy, känns ju lite sådär att de bara gripit den ena än. Den där med svenskt pass ... kan man inte ta ifrånhonom ett eventuellt svenskt medborgarskap? Ger liksom lite skam åt Sverige ...
Jaja, blir väl att undvika sukomhvit ngr dgr och hålla sig borta från judiska kvarter och ambassadområden ... Lite trist ... Men, som vi säger här:  :wai2

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #7 skrivet: 14 januari 2012, 07:08:00 »
Ja, fy, känns ju lite sådär att de bara gripit den ena än. Den där med svenskt pass ... kan man inte ta ifrånhonom ett eventuellt svenskt medborgarskap? Ger liksom lite skam åt Sverige ...
Jaja, blir väl att undvika sukomhvit ngr dgr och hålla sig borta från judiska kvarter och ambassadområden ... Lite trist ... Men, som vi säger här:  :wai2
Var ligger de judiska kvarteren i Bangkok?
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3082
    • Thai Sex . Se
« Svar #8 skrivet: 14 januari 2012, 07:53:22 »
En libanesisk medborgare med svenskt pass har gripits i Bangkok sedan USA:s ambassad varnat för en eventuell terrorattack i Bangkok.

Den terrormisstänkte mannen som greps i Thailand uppges ha svenskt pass, skriver Expressen.se.

Utrikesdepartementet kan inte bekräfta uppgifterna som kommer från thailändska medier.

– Ambassaden i Bangkok ska kontrollera det här, säger Andre Mkandawire vid UD:s presstjänst till TT.

Artikeln fortsätter...
Han säger att ett besked från ambassaden väntas under lördagen.

Polisen har skärpt säkerheten, och Sveriges ambassad följer utvecklingen samt manar resande svenskar att hålla sig uppdaterade via medier och följa thailändska myndigheters uppmaningar.

Någon varning för svenska medborgare med anledning av eventuella terrordåd i Bangkok är i nuläget inte aktuell.

– Vi har inte fått in några säkra uppgifter om hot. Just nu undersöker vi läget och försöker få en uppfattning om vad den amerikanska varningen handlar om, säger André Mkandawire på UD:s presstjänst.

Den gripne ska ha anknytning till Hizbollah, en rörelse som har starkt stöd av libanesiska shiamuslimer och grundades med hjälp av Iran.

Även Israels Bangkok-ambassad har varnat för en förestående attack i den thailändska mångmiljonstaden. USA hör till de länder som manat sina medborgare att iaktta försiktighet när de vistas på offentliga platser.

Även Norge och Storbritannien har varnat sina medborgare om risken för terrordåd i Bangkok. Däremot avråder ingen någon att resa dit.

Källa: SvD

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #9 skrivet: 14 januari 2012, 08:54:30 »
ta ifrån?
i Sverige där belönas brottslingarna med PUT när dom sitter i fängelse för att ha gjort grova brott, släpps sedan ut och begår fler brott, våldtäkter osv...

kanske om SD hade egen majoritet att det skulle bli som du vill ;)

---
jahapp, detta har lett till ännu en Anti-Thailand kampanj av farsan.
skönt att han har gripits (hoppas att det är rätt person bara :D )
men jag är nog mer orolig för en invasion av rödskjortor än att en ny Taimour Abdulwahab spränger sig själv i bitar. (rödskjortorna höll möte utanför mitt hotell i Pattaya, har en polare som var sjukt nära att fastna på Suvarnabhumi, hans flyg blev inställt, men han lyckades betala för ett annat flyg minutrarna före det avgick, folk från samma sällskap fastnade....)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #10 skrivet: 14 januari 2012, 12:30:39 »
ta ifrån?
i Sverige där belönas brottslingarna med PUT när dom sitter i fängelse för att ha gjort grova brott, släpps sedan ut och begår fler brott, våldtäkter osv...

kanske om SD hade egen majoritet att det skulle bli som du vill ;)

---
jahapp, detta har lett till ännu en Anti-Thailand kampanj av farsan.
skönt att han har gripits (hoppas att det är rätt person bara :D )
men jag är nog mer orolig för en invasion av rödskjortor än att en ny Taimour Abdulwahab spränger sig själv i bitar. (rödskjortorna höll möte utanför mitt hotell i Pattaya, har en polare som var sjukt nära att fastna på Suvarnabhumi, hans flyg blev inställt, men han lyckades betala för ett annat flyg minutrarna före det avgick, folk från samma sällskap fastnade....)
Rödskjortorna e okej, det har ju varit gulskjortorna som ställt till det, rödskjortornas Yingluck styr ju nu ¨så dom e softa....

Svenskt pass hade personen pinsamt är ju bara förnamnet...
« Senast ändrad: 14 januari 2012, 14:07:34 av AlexSwede »
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Che

• V.I.P
SV: Terrorgripen i Thailand hade svenskt pass
« Svar #11 skrivet: 14 januari 2012, 13:21:25 »
Rödskjortorna e okej, det har ju varit gulskjortorna som ställt till det, rödskjortornas Yingluck styr ju nu som dom e softa
Det är väl ok med inrikespolitik . Det får dom sköta om själva

Här kommer det en som har nästlat sej in i Mitt kära fosterland . Skaffat sej ett Svenskt pass. Och sedan åker iväg o utnyttjar vårt goda ryckte, o tror att vi skall skydda den lilla jävla råttan medan han bombar fredliga Buddister.

Det kallar jag utpressning >:( >:( >:( O det går inte med mej

Dra in passet o låt lagen i Thailand ha sin gång
Sedan bör man undersöka på vilka grunder den här figguren med anhöriga har fått tillstånd att vistas i Sverige :hmm :hmm :hmm Samt om det kan finnas flera
^^Asia, Here I Come

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #12 skrivet: 14 januari 2012, 16:46:33 »
Man ar ju tyvarr inte ens overraskad att dom har svenskt pass.. .. Svartar ned Sveriges rykte. Ar javligt forbannad pa detta. Sverige ar ju fristat at varenda javla terrorist bara dom vill dit. Konstigt att vi inte har fler pakistanier i Sverige, dom ar ju duktiga pa det har ocksa.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #13 skrivet: 14 januari 2012, 19:11:30 »

Hur man än vänder och vrider på det hela så framstår det så att där det finns muslimer där finns det gnissel och bråk. Eller ska man tolka det omvänt, att varän där finns kristna (av olika inriktningar) uppstår det friktion?

...och allt i Allahs namn när dessa hjärntvättade scumbags dödar oskyldiga barn och kvinnor. Dom bryr sej inte därför Islams Allah belönar offer och martyrer med direkttransport till paradiset som, för män innebär konstant sexuellt umgänge med 72 oskulder och, för kvinnor vatten, frukt och en bekväm miljö att vistas i.
« Senast ändrad: 15 januari 2012, 17:41:00 av Reboot »

Utloggad FrontLine

• V.I.P
  • Antal inlägg: 112
« Svar #14 skrivet: 14 januari 2012, 22:14:32 »
"Den gripne mannen är libanesisk medborgare med svenskt pass. Enligt thailändsk media ska båda männen ha haft såväl libanesiska som svenska pass. Målet ska ha varit att skada västerländska personer, och i förhör uppger den gripne att de planerade ett bombdåd mellan den 13 och 15 januari..."

Hur kan man ha ett libanesiskt pass och vara libanesisk medborgare och ha ett svensk pass??
Nu när åker till LOS i mars kommer jag säga att jag är från Liechtenstein så slipper jag skämmas

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #15 skrivet: 14 januari 2012, 22:20:01 »
Hur kan man ha ett libanesiskt pass och vara libanesisk medborgare och ha ett svensk pass??
Nu när åker till LOS i mars kommer jag säga att jag är från Liechtenstein så slipper jag skämmas

Dubbelt medborgarskap såklart.
Sverige är mkt frikostiga med sånt.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #16 skrivet: 14 januari 2012, 22:24:05 »
Rödskjortorna e okej, det har ju varit gulskjortorna som ställt till det, rödskjortornas Yingluck styr ju nu ¨så dom e softa....

Gulskjortorna har inte ställt till det mer än rödskjortorna. Dom är lika goda kålsupare. Problemet började när Thaksin Shinawarta blev premiärminister 2001 och därefter började ett maktmissbruk av sällan skådat slag. Militären fick nog och Thaksin passade på och lägga benen på ryggen när han var i USA och skulle tala i FN. Han blev sedemera dömd till 2 års fängelse för bl.a korruption, en av medbrottslingarna var hans hustru.

Yingluck Shinawatra är Thaksins yngsta syster.

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #17 skrivet: 14 januari 2012, 22:32:37 »
Skickligt av säkerhetstjänsten att få fatt i vederbörande innan det hände något.

Brukar inte gilla sådana myndigheter, men den här gången var det nog tur att dom var vakna.  :hmm
^^Asia, Here I Come

Utloggad frech

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #18 skrivet: 14 januari 2012, 23:14:05 »
Precis som vilken annan svensk som helst.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2679488/hussein-atris-47-greps-for-terrorplaner-i-thailand

Allt annat är bara islamofobi som Israelvännerna Jan Guillou och Henrik Mankell säger. Det finns inga islamistiska terrorister.

Eller hur?

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 14 januari 2012, 23:27:44 »
Precis som vilken annan svensk som helst.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2679488/hussein-atris-47-greps-for-terrorplaner-i-thailand

Allt annat är bara islamofobi som Israelvännerna Jan Guillou och Henrik Mankell säger. Det finns inga islamistiska terrorister.

Eller hur?

”Svensk”  libanes som planerade  terrordåd i Bangkok.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #20 skrivet: 14 januari 2012, 23:48:45 »
”Svensk”  libanes som planerade  terrordåd i Bangkok.
HAHAHAHAAHA, jag dör....
favorit i repris?
en hello africa på denna....

(jag fick massor med negativa kommentarer efter att ha skrivit just "svensk" åt en annan Libanon född med svenskt pass http://www.gulafebern.se/index.php/topic,6487.msg93587.html#msg93587 )

med svenskt pass och medborgarskap så är han väl lika mycket svensk som vi alla andra här.
Konstigt att medierna vinklar det som att han inte skulle vara svensk denna gång när dom gör det ALLA andra gånger

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1461
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #21 skrivet: 15 januari 2012, 02:14:09 »
Det där med att tänka och tycka är rätt abstrakt egentligen. Det finns de som tycker, men fängslas av andra att ha en annan uppfattning (betänk "uppdrag gransknings" besök i valstugorna -var det 2007?) så många som tyckte en sak och röstar för en annan. Märkligt att ett fritt land inte kan ha en politisk öppenhet gentemot invandring på ett liknande sätt som våra grannländer Norge och Danmark bl. a. Länder som ses vara demokratiska utifrån ett världsperspektiv. Vad är då demokrati?

Enligt wikipedia är det att det hålls fria val och att de styrande väljs genom allmänna val. Men tänk de personer som går utanför normerna för att sitta med i ett styrande parti, det var trots allt de som miste sina poster efter inslaget i svensk "public service" tv - alltså kanaler som människor tvingas betala för utan att vilja ha dem. Vad är det för fel med att berätta sanningen? De som jobbar inom svensk fångvård - jag menar nu vanligt anställda riskerar sitt jobb om de berättar sanningen om hur det ser ut på avdelningarna och deras jobb är mer hemligt än en som jobbar för SÄPO för att ta ett exempel. Vad är det som får människor att inte våga säga hur saker och ting förhåller sig - utan att bli utpekade för att vara "rasister" - vilket förresten förefaller vara ett ord som bara förknippas med svenskar i Sverige. "Svennejävel" har inte alls samma rasistiska klang som "blatte" eller varför inte ta det omdiskuterade uttalandet "negress" från detta forumet?

Vad är skillnaden egentligen? Måste det vara negativt att generalisera en invandrad svensk genom att kalla honom/henne "blatte" eller negress? Eller är det ett ord för att markera att det handlar om en "icke svensk" oavsett nationalitet? Neger är en sak att säga och det kan jag förstå kan ses som lite negativt och det accepterar jag utan att vara trångsynt. Men utan att mena något illa så är inte ens fel att säga "neger" enligt min högst personliga uppfattning!? Jag skulle aldrig få för mig att kalla någon mörkhyad person jag känner för "neger" men om jag skulle träffa en människa jag inte känt sedan tidigare hade jag troligen använt ordet "neger" för att förtydliga vem jag menade - utan att ha några som helst rasistiska eller nedlåtande motiv med detta.

Jag tycker inte det är fel att diskutera invandring eller invandringspolitik. För och nackdelar bör tas upp tycker jag, med en självklar öppenhet och jag får också meddela att jag röstade på SD i detta valet och jag har sedan urminnes tider velat ha igång en öppen och ocensurerad debatt angående invandringen. Det är allt för lätt att bli kallad rasist och det får var och en bedöma om jag är eller ej efter detta inlägg.

Ja, jag må vara rasist utifrån andras syn, men jag tycker ändå att en öppen debatt är att föredra än en massa spekulationer och antaganden utifrån rena gissningar hur det förhåller sig är att föredra. Min röst på SD var en röst för en större öppenhet, inte en röst för segregation eller dylikt. Bara för att klargöra detta.

På tal om segregation - jag vet hur det såg ut på rosengård före det kallades segregerat, det var inte många svenskar som hade råd att bo där och det var ur mitt perspektiv ett "societetsområde" utan dess like. Dock var en stor andel av bostäderna outnyttjade och de andra som hade "råd" att bo där var de som slapp betala själva. Att det sedan blivit nedgånget och att sedemera svenskarna som väl hade råd att bo där förstörde och segregerade området för de som var "tvungna"att bo kvar berodde på de numera utflyttade svenskarna är en obestridd sanning?

Självklart är det så och naturligtvis är det jag som har en skev syn på invandringen. Men jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag har fel - om jag nu råkar ha det.

Tomtebloss

« Senast ändrad: 15 januari 2012, 02:40:34 av Tomtebloss »
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #22 skrivet: 15 januari 2012, 04:16:52 »
Gulskjortorna har inte ställt till det mer än rödskjortorna. Dom är lika goda kålsupare. Problemet började när Thaksin Shinawarta blev premiärminister 2001 och därefter började ett maktmissbruk av sällan skådat slag. Militären fick nog och Thaksin passade på och lägga benen på ryggen när han var i USA och skulle tala i FN. Han blev sedemera dömd till 2 års fängelse för bl.a korruption, en av medbrottslingarna var hans hustru.

Yingluck Shinawatra är Thaksins yngsta syster.

Nä men däremot år 2001 startade det en upprusting i Thailand främst infrastruktur och fattiga bönder beredes möjlighet att kunna få vård till en billig peng. Samt jag uppskattar även  hans "War on drugs" Jag har varit/bott i Thailand  både före och efter hans styre och jag och många med mig upplevede det som mer ordning och reda på gator och mindre drug dealande afrikaner när Mr Thaksin var in command. Tacka Mr Thaksin även för BTS och nya flygplatsen Suvuanaprum.
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #23 skrivet: 15 januari 2012, 04:46:46 »
Yin, som jag träffade på en bar i Chiang Mai, hade starka åsikter om en hel del saker.
Hon och enligt henne dom flesta thailändare hatade Thaksin för att han har stulit så mycket. Och ingen hon hade hört talas om har något förtroende för lillasyster, eller förstår hur hon blev premiärminister om inte hennes bror köpte positionen åt henne.

Jag tycker att det var skithäftigt att få en lektion i thailändsk inrikespolitik av en bartjej, det är ju inte direkt första samtalsämnet.

Thaibrudar surrar ju en hel del, det kanske är en av sakerna dom snackar om.

Fördomsfull som jag är så blir jag lite överraskad om det är så, någon som vet?

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #24 skrivet: 15 januari 2012, 11:26:08 »
Man undrar ju vad som försigår i hans huvud, han har haft frisörsalong i göteborg och nu vill han spränga folk i bitar i en del av världen som han knappt känner till, hur jävla fuckad i huvet är man som individ när man blir så blint lurad av folk som påstår sig vara religiösa i dessa tider?

Jag förstår om man sprang runt och brände häxor på 1700talet, ingen jävel förstod bättre, men nu är det fanimig 2012 och man borde förstå lite mer än "Bränn bränn bränn" som någon halvpåve står och skriker.
Religiösa fanatiker är fanimig det värsta jag vet, katoliker, judar, muslimer, buddister ja inte fan är någon fanatiker bättre än en annan - Det finns inget paradis efter döden, lev med det istället era jävla idioter.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #25 skrivet: 15 januari 2012, 13:29:46 »
Yin, som jag träffade på en bar i Chiang Mai, hade starka åsikter om en hel del saker.
Hon och enligt henne dom flesta thailändare hatade Thaksin för att han har stulit så mycket. Och ingen hon hade hört talas om har något förtroende för lillasyster, eller förstår hur hon blev premiärminister om inte hennes bror köpte positionen åt henne.

Jag tycker att det var skithäftigt att få en lektion i thailändsk inrikespolitik av en bartjej, det är ju inte direkt första samtalsämnet.

Thaibrudar surrar ju en hel del, det kanske är en av sakerna dom snackar om.

Fördomsfull som jag är så blir jag lite överraskad om det är så, någon som vet?
Det bartjejer jag träffat har till ca 80 % Supportat de röda dvs Thaksin. Isaan är mycket mycket Thakisin vänligt pga det jag tidigare skrev.

Hade nöjet att på en buss resa mellan Udon och Ubon sitta bredvid en thailändsk man som visade sig vara fd polis och ha arbetat som helikoperpilot denne mycket trevlige man hade bara en massa superlativ att säga om sin fd chef Thaksin så som vänlig, mycket god engelska och strukturerad.

Mr Thakisin startade med sin fru Asia Telecom och tjänade på så sätt en hel del pengar som han lät det Thailändska folket komma till del att han sedan själv förser sig med pengar av överskottet är enl mig helt i sin ordning och natrurligt. Sedan att Yingluck ser riktigt jvla bra ut gör ju inte saken sämre  :D
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #26 skrivet: 15 januari 2012, 13:44:00 »
Nä men däremot år 2001 startade det en upprusting i Thailand främst infrastruktur och fattiga bönder beredes möjlighet att kunna få vård till en billig peng. Samt jag uppskattar även  hans "War on drugs" Jag har varit/bott i Thailand  både före och efter hans styre och jag och många med mig upplevede det som mer ordning och reda på gator och mindre drug dealande afrikaner när Mr Thaksin var in command. Tacka Mr Thaksin även för BTS och nya flygplatsen Suvuanaprum.
Thaksins, 30 Bahts ”healthcare” är redan  nerlagd. Tror du verkligen att du kan få en hjärttransplantation eller någon annan allvarlig sjukdom behandlad för 30 Baht? Knappast. Vad du får är ett plåster och ett par färggranna piller.

Den som startade 30 Baht healthcare var fd premiärminister Chuan Leekpai men på den tiden förstod han att det inte fanns någon ekonomi att backa upp projektet så det lades på is, men det var Leekpais idé.

Thaksins “War On Drugs”  var oxå ett totalt misslyckande. Den storkäftade Thaksin,  sa att Thailand skulle vara fritt från narkotika inom 90 dagar, sen gav han order till sina poliser att skjuta alla narkotikalangare. Omkring 2600 personer , däribland 2 barn 3 och 8 år gamla, mördades UTAN rättegång, och det tycker du är helt OK? Mr. Thaksin var en j*vla diktator och i samma division som Chiles fd diktator Pinochet.

Thaksin har aldrig varit en förespråkare för demokrati och i december 2003 sa han enl. Bangkok Post: ”Democracy is not my goal.”

Vad beträffande Suvarnabhumi Airport så har den varit planerad i 48 år och många har haft sina fingrar med i spelet.

Varför vann då Thaksin valet 2001? Jo, han siktade in sej på de fattiga och lågutbildade och lovade guld och gröna skogar och inte ETT av hans löften har burit frukt. När han sen sålde Shin Corp. till Singapore, i köpet fanns militära hemligheter, fick  den thailändska försvarsmakten nog.

Nu är det syrran Yingluck som är premiärminister men det är Thaksin som ger order, hon utför dem.
« Senast ändrad: 15 januari 2012, 17:31:22 av Reboot »

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #27 skrivet: 15 januari 2012, 14:15:33 »
Thaksins, 30 Bahts ”healthcare” är redan  nerlagd. Tror du verkligen att du kan få en hjärttransplantation eller någon annan allvarlig sjukdom behandlad för 30 Baht? Knappast. Vad du får är ett plåster och ett par färggranna piller.

Den som startade 30 Baht healthcare var fd premiärminister Chuan Leekpai men på den tiden förstod han att det inte fanns någon ekonomi att backa upp projektet så det lades på is, men det var Leekpais idé.

Thaksins “War On Drugs”  var oxå ett totalt misslyckande. Den storkäftade Thaksin,  sa att Thailand skulle vara fritt från narkotika inom 90 dagar, sen gav han order till sina poliser att skjuta alla narkotikalangare. Omkring 2600 personer , däribland 2 barn 3 och 8 år gammla, mördades UTAN rättegång, och det tycker du är helt OK? Mr. Thaksin var en j*vla diktator och i samma division som Chiles fd diktator Pinochet.

Thaksin har aldrig varit en förespråkare för demokrati och i december 2003 sa han enl. Bangkok Post: ”Democracy is not my goal.”

Vad beträffande Suvarnabhumi Airport så har den varit planerad i 48 år och många har haft sina fingrar med i spelet.

Varför vann då Thaksin valet 2001? Jo, han siktade in sej på de fattiga och lågutbildade och lovade guld och gröna skogar och inte ETT av hans löften har burit frukt. När han sen sålde Shin Corp. till Singapore, i köpet fanns militära hemligheter, fick  den thailändska försvarsmakten nog.

Nu är det syrran Yingluck som är premiärminister men det är Thaksin som ger order, hon utför dem.
Du ska vara lite försiktig med att bara ta allt som media spyr ut för sant, det blir lite "som fan läser bibeln"
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad martinb

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 49
« Svar #28 skrivet: 15 januari 2012, 14:42:35 »
Du ska vara lite försiktig med att bara ta allt som media spyr ut för sant, det blir lite "som fan läser bibeln"

off-topic Ok, fortsätter på denna bana. En tjej sa att kungen är död och att myndigheterna nu väntar på lämpligt tillfälle att offentliggöra det; nya kungen på plats osv.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #29 skrivet: 15 januari 2012, 16:20:01 »

Allt är väl dokumenterat och bevisat. Det kanske var en anledning till att Mr. Thaksin  inte kom tillbaks från Kinaresan som han gjorde 2008 utan drog till England  istället,... där han numera inte får visum.

En annan massaker, signerad Thaksin Shinawatra.

Tak Bai massakern på Thaksins order oktober 2004:

Thaksin - Takbai

Tak Bai Massacre (Part 1)

The actual outcome of the latest carnage by the Thai military against the defenceless Muslims at Tak Bai on Oct 25 has been listed as follows: six persons were found dead with gunshot wounds while 78 others were killed during their transportation to the military camp in Patani.
All victims had their hands and feet tied, their mouths plastered. They were literally thrown into military tracks like logs and piled up, up to seven layers. Thirty-five bodies were found in the river on Oct 29. A total of 1,298 persons were held under military custody. Of this, 730 persons were injured and another 255 persons 'still missing'.

Källa: malaysiakini
« Senast ändrad: 15 januari 2012, 22:57:29 av Reboot »

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #30 skrivet: 16 januari 2012, 05:28:59 »
Från de thais jag hamnat i politiksnack med har jag aldrig hört något positivt om de röda UDD:arna.
De ses som konstiga och bråkstakar, något man ska hålla sig borta ifrån så långt det går.
Nu känner jag bara folk från Bkk med omgivning samt här i Sverige och inte från de norra delarna men det är nog säkert så att extremister ur båda lägren är lika goda kålsupare. 

Utloggad hakpet

• V.I.P
  • Antal inlägg: 158
« Svar #31 skrivet: 16 januari 2012, 15:36:17 »
Det varierar tydligen väldigt mycket beroende var i landet man frågar och självklart vilken samhällsklass personerna tillhör. Det är säkert vanligare att rösta moderat i Danderyd än i Rinkeby.
Jag har varit mycket i Isaan, och i stort sett alla jag träffat, och det är många, har varit röda. Enligt dom gjorde Thaksin mycket för att hjälpa dom som hade det sämst. En del säger att det var för att köpa röster, men det är ju isåfall inte unikt för Thailand. Dom thai jag träffat här i Sverige har också varit till största delen röda. Har varit en del hos vänner i Hua Hin, och där tror jag, utan att vara säker, att det är mer gult.
Jag fick en hyfsad uppfattning om dom politiska åsikterna ute hos folk under 2009 - 2011 när det var riktigt stökigt politiskt med ockuperad flygplats, demonstrationer osv. Då visade folk öppet sin politiska hemvist. Vet inte om det är lika vanligt när det politiska klimatet är lugnare.
Men det känns olustigt att det politiska läget är svajigt, militären har antagligen fortfarande stort inflytande, och det kan bli ett instabilt läge när kungen går bort.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #32 skrivet: 16 januari 2012, 19:48:22 »
Allt är väl dokumenterat och bevisat. Det kanske var en anledning till att Mr. Thaksin  inte kom tillbaks från Kinaresan som han gjorde 2008 utan drog till England  istället,... där han numera inte får visum.

En annan massaker, signerad Thaksin Shinawatra.

Tak Bai massakern på Thaksins order oktober 2004:

Thaksin - Takbai
Tak Bai Massacre (Part 1)

The actual outcome of the latest carnage by the Thai military against the defenceless Muslims at Tak Bai on Oct 25 has been listed as follows: six persons were found dead with gunshot wounds while 78 others were killed during their transportation to the military camp in Patani.
All victims had their hands and feet tied, their mouths plastered. They were literally thrown into military tracks like logs and piled up, up to seven layers. Thirty-five bodies were found in the river on Oct 29. A total of 1,298 persons were held under military custody. Of this, 730 persons were injured and another 255 persons 'still missing'.

Källa: malaysiakini
Men till SVERIGE får han  :D http://www.dn.se/nyheter/varlden/thaksin-i-sverige Ska bjuda Thaksin på en Mekong Whiskey på Tigern nästa gång han e här :hb

En pro gul kanal som du hänvisar propaganda ifrån

« Senast ändrad: 16 januari 2012, 20:10:17 av AlexSwede »
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #33 skrivet: 16 januari 2012, 19:49:49 »
Det varierar tydligen väldigt mycket beroende var i landet man frågar och självklart vilken samhällsklass personerna tillhör. Det är säkert vanligare att rösta moderat i Danderyd än i Rinkeby.
Jag har varit mycket i Isaan, och i stort sett alla jag träffat, och det är många, har varit röda. Enligt dom gjorde Thaksin mycket för att hjälpa dom som hade det sämst. En del säger att det var för att köpa röster, men det är ju isåfall inte unikt för Thailand. Dom thai jag träffat här i Sverige har också varit till största delen röda. Har varit en del hos vänner i Hua Hin, och där tror jag, utan att vara säker, att det är mer gult.
Jag fick en hyfsad uppfattning om dom politiska åsikterna ute hos folk under 2009 - 2011 när det var riktigt stökigt politiskt med ockuperad flygplats, demonstrationer osv. Då visade folk öppet sin politiska hemvist. Vet inte om det är lika vanligt när det politiska klimatet är lugnare.
Men det känns olustigt att det politiska läget är svajigt, militären har antagligen fortfarande stort inflytande, och det kan bli ett instabilt läge när kungen går bort.
Tack för klargörandet  :wai2
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad frech

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #34 skrivet: 16 januari 2012, 22:53:31 »
Som precis vilken vanlig svensk på thai-semester som helst:
Eller hur?

"Hizballah planned Mumbai-style attack on Habad Bangkok, Khao San restaurants

The Thai police's capture of a Lebanese-Swedish Hizballah suspect, who was charged Monday, Jan. 16, thwarted a terrorist attack on Bet Habad in Bangkok, involving the taking of hostages and blowing up the building. It was to have followed the same lines as al Qaeda's 2008 assault on the Mumbai Habad center which killed 8 Israelis and Jews - only more ambitious. The Habad Bangkok is much larger: its hostel has rooms for dozens of lodgers. A second team was to have hit the Khao San Road restaurants popular with Israelis and Americans in a coordinated operation.

This is the first time Western and Israeli agencies have found evidence of the Lebanese Shiite Hizballah using and training operatives in the same terrorist methods as al Qaeda.

Counter-terror sources note that two or possibly three Hizballah cells were to have gone into coordinated action on the same date this month. The only suspect in Thai custody is Atris Hussein, 47, who was arrested as soon as he landed at Bangkok international airport Thursday, Jan. 12.

He first denied association with Hizballah, claiming he was on holiday. Sunday, he broke down under interrogation and admitted he was on a mission to attack Jewish, Israeli and American sites and that explosive materials had been prepared in advance by another Hizballah team, which had pinpointed the targets and was to have briefed the perpetrators.
Thai authorities believe that each team was made up of two or three members, all carrying European or Persian Gulf emirate passports.
Monday, Jan 16, Hussein led the police to an address he received from his Hizballah controllers in Lebanon in the Samut Sakorn province on Bangkok’s outskirts. There they found a cache of 4,000 kilograms of urea fertilizer and 10 gallons of ammonium nitrate, a chemical compound used in explosives.  The materials had not been assembled, indicating the plot was still not quite ready to go.
The Thai police were waiting for the suspect at the airport after receiving alerts from US and Israeli counter-terrorist agencies, which had advance information about the coming attack. According to intelligence sources, the tip-off originated with Lebanese nationals living in Bangkok who had been approached for assistance. Those informants, who did not trust the local authorities to act, went straight to Western and Israeli contacts, who then published terror alerts to US and Israeli travelers. 

The terror alerts issued by the US embassy and Israel's Counter-Terror Bureau are still in force.

Sources familiar with the investigation report a major manhunt in progress for Hossein's confederates in Thailand, Europe and the Middle East. Some of those sources suspect the advance team members who prepared the explosives materials managed to escape, either by plane from Bangkok or by crossing into Laos and catching a flight there, although others believe they are still hiding out in Thailand waiting for another chance to strike."
« Senast ändrad: 16 januari 2012, 22:58:16 av frech »

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #35 skrivet: 17 januari 2012, 00:06:12 »

Israeliska källor gör gällande att ytterligare tre libaneser med Svenska pass är föremål för utredningen i Thailand fy fn vad pinsamt  Sverige e fantastiskt  :q

Pinsamt är väl bara förnamnet...
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #36 skrivet: 17 januari 2012, 09:31:38 »
Hur pass skilda utslag det blir på en rundfrågning bevisas ju av den här tråden.
Som jag förstått så har både Alex och Boot bott eller bor på plats.
Enda egna erfarenheten jag har är en påbörjad demonstration i närheten av weekend-market av "di röde" på överfulla flak och fordon.
I nästa kvarter kunde man skåda en buss av slaget dubbeldäckare, signerad polisen och en jäkla massa kravallutrustning.
Vanligt folk brydde sig inte nämnvärt. Men det sällskap jag hade knackade TukTuk-chaffisen på axeln och bad denne att lämna området.
Nog för att man sett en del på tv men det kändes skumt att vara så "mitt ibland det" och så långt bort från min vanliga tysta och intetsägande politiska vardag där ingen orkar bry sig att protestera.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #37 skrivet: 17 januari 2012, 12:46:58 »
Men till SVERIGE får han  :D http://www.dn.se/nyheter/varlden/thaksin-i-sverige Ska bjuda Thaksin på en Mekong Whiskey på Tigern nästa gång han e här :hb

En pro gul kanal som du hänvisar propaganda ifrån

...om vi ska fortsätta och se på skurken Thaksins fortsatta eskapader efter det att han blev frivillig landsflykting 2006, så i grova drag blev han utkastad från United Kingdom och svartlistad pga att han var dömd till fängelse i sitt hemland.

Efter det att han hade fått foten av Tony Blair packade sej ”Mr. Moonface” till Montenegro där han fick medborgarskap och kunde andvända sitt nya pass till att besöka vilket land som helst.(Thaksins thailändska pass hade åtekallats april 2009, eftersom han utgjorde en risk för landets säkerhet)  I detta läge, lovade  Mr.Thaksin att aldrig mer befatta sej med politik i Thailand. Och som alla vet så bröt han även det löftet.

Vad jag finner ytterst märkligt är när han begav sej till Kambodja för att där erbjuda sin hjälp rörande landets ekonomi. Thailand och Kambodja har ju inte  precis varit bästisar utan det har i årtionde varit gränsproblem och tjafs om vad som tillhör vem. ”Cambos” premiärminister Hun Sen gillade inte” Mr.T:s” idèer och gav honom kalla handen,... men tackade för besöket.

Nu packade sej den skadeskjutne ”Mr.Thoxin” till Dubai för att med sina biljarder Baht, som han förskingrat från det thailändska folket, försöka få en fristad. Som det ser ut nu verkar det som om han fortfarande är välkommen i Dubai.

Historien om en av Thailands största lögnare, skattesmitare och landsförrädare  är långt ifrån slut.

Thaksin Shinawatra är idag 62 år och han fick tillbaks sitt thailändska pass oktober 2011.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #38 skrivet: 17 januari 2012, 12:57:26 »
Historien om en av Thailands största lögnare, skattesmitare och landsförrädare  är långt ifrån slut.

Thailands svar på Filippinernas Marcos alltså..  :scratch

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #39 skrivet: 18 januari 2012, 20:17:08 »
Thailands svar på Filippinernas Marcos alltså..  :scratch

Absolut inte, dock en stor ledare som talar god engelska och kan föra sig på den internationella arenan och som satsar på ordning och reda samt att föra Thailand framåt !

Go Thaksin Go !!

Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #40 skrivet: 18 januari 2012, 20:42:53 »
Absolut inte, dock en stor ledare som talar god engelska och kan föra sig på den internationella arenan och som satsar på ordning och reda samt att föra Thailand framåt !

Go Thaksin Go !!

Ja, jag vet inte vad jag ska tro eftersom uppfattningarna är så olika.
Borde ju betyda något att han inte längre håller till på spelplanen men kanske är han en hjälte trots allt?!
Jag vete fan och är rätt glad att jag slipper engagera mig så särskilt mkt angående honom och den thailändska inrikespolitiken.
Orkar ju knappt bemöda mig med att hänga med i vårt eget lands inrikespolitik.  :coffee

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #41 skrivet: 18 januari 2012, 21:44:48 »
Ja, jag vet inte vad jag ska tro eftersom uppfattningarna är så olika.
Borde ju betyda något att han inte längre håller till på spelplanen men kanske är han en hjälte trots allt?!
Jag vete fan och är rätt glad att jag slipper engagera mig så särskilt mkt angående honom och den thailändska inrikespolitiken.
Orkar ju knappt bemöda mig med att hänga med i vårt eget lands inrikespolitik.  :coffee
 Önskar att du kunde hängt på mig när jag flyger upp till Isaan och Ubon på kommande resa.

Det har att göra med att Thaksin gått emot militären och försökt dämpa deras inflytande
« Senast ändrad: 19 januari 2012, 06:16:53 av AlexSwede »
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #42 skrivet: 18 januari 2012, 22:17:48 »

Go Thaksin Go !!
Thaksin startade sitt företag Advanced Info Services eller AIS 1983. Vid försäljningen till  Temasek Holdings i Singapore 2006 trummade han ihop ett gäng nominees, bl.a hans trädgårdsmästare, chaufför, hushållerska och ett antal kökspigor, och hans två,vid tillfället minderåriga barn, för att undvika skatt. På så sätt blåste han det thailändska folket på runt 14 miljarder Baht i obetalda skatter. Pengar som skulle hamna i statskassan och för att sen komma befolkningen till godo.

Detta är bara ett exempel på hans skumraskaffärer.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #43 skrivet: 18 januari 2012, 22:23:26 »
Thaksin startade sitt företag Advanced Info Services eller AIS 1983. Vid försäljningen till  Temasek Holdings i Singapore 2006 trummade han ihop ett gäng nominees, bl.a hans trädgårdsmästare, chaufför, hushållerska och ett antal kökspigor, och hans två,vid tillfället minderåriga barn, för att undvika skatt. På så sätt blåste han det thailändska folket på runt 14 miljarder Baht i obetalda skatter. Pengar som skulle hamna i statskassan och för att sen komma befolkningen till godo.

Detta är bara ett exempel på hans skumraskaffärer.
äsch du e ju bara avundsjuk hör man ju lång väg, då tycker jag du ska fundera på att ta upp  Carl Bildts affärer i Sudan med  :D
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #44 skrivet: 18 januari 2012, 22:27:18 »
äsch du e ju bara avundsjuk hör man ju lång väg, då tycker jag du ska fundera på att ta upp  Carl Bildts affärer i Sudan med  :D
Vad har Carl Bildts affärer i Sudan med Thailand att göra?

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #45 skrivet: 18 januari 2012, 22:29:23 »
Vad har Carl Bildts affärer i Sudan med Thailand att göra?
När du ändå e inne på spåret med politiker och deras "affärer"´

Yingluck Thai PM about her brother:
My brother? He's a genius. He has so much creativity, but sometimes he thinks and moves too fast. Sometimes he acts and talks heavily. Now he knows that. Over the last five years more and more Thais recall good things he did when he was prime minister. So Thailand has been missing him. They want him to come back, they feel he belongs to the Thai people."
« Senast ändrad: 19 januari 2012, 06:14:01 av AlexSwede »
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #46 skrivet: 19 januari 2012, 09:43:09 »
När du ändå e inne på spåret med politiker och deras "affärer"´

Yingluck Thai PM about her brother:
My brother? He's a genius. He has so much creativity, but sometimes he thinks and moves too fast. Sometimes he acts and talks heavily. Now he knows that. Over the last five years more and more Thais recall good things he did when he was prime minister. So Thailand has been missing him. They want him to come back, they feel he belongs to the Thai people."
Dina” replays” börjar närma sej sandlådenivå när du citerar vad systern tycker om sin bror.

...nope, he belongs in the jail.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #47 skrivet: 19 januari 2012, 10:08:05 »
Dina” replays” börjar närma sej sandlådenivå när du citerar vad systern tycker om sin bror.

...nope, he belongs in the jail.

Tycker mer de dealande afrikanerna runt Nana och narkotikabossarna som Thaksin satte dit hör hemma där :thumbsup
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #48 skrivet: 19 januari 2012, 15:31:40 »
Börjar bli lite väl  off-topic här tycker jag nog.

Om Thaksin är bra eller dålig kan ni ju ta i en "Love/Hate" tråd till hans ära. Finns väl såvitt jag vet ingen thailändsk premiärminister som har haft vitt mjöl i sin påse dock, jävligt få sådana i de flesta u-länder.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #49 skrivet: 19 januari 2012, 16:26:28 »

Om Thaksin är bra eller dålig kan ni ju ta i en "Love/Hate" tråd till hans ära. Finns väl såvitt jag vet ingen thailändsk premiärminister som har haft vitt mjöl i sin påse dock, jävligt få sådana i de flesta u-länder.
Premiärminister Chuan Leekpai (1992-95 och 1997-2001)  ansågs vara helt vit.

Thailand är idag inget u-land utan räknas som ett NIC land.( (Newly Industrialized Countries)

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #50 skrivet: 19 januari 2012, 21:01:40 »

Absolut du har helt rätt kungen...ps : mitt sista inlägg om detta.. kom precis hem från ett thaimassage ställe och tjejerna där hade bara superlativ att säga om både Yingluck och Thaksin (Phuketdamer /Isaan damer)
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #51 skrivet: 22 januari 2012, 20:48:33 »
Nya fynd gällande den så kallade terror "svensken"  har gjorts meddelar den Thailändska polisen.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-fynd-hos-gripen-svensk-i-thailand
Till Thailand 2012/07/28

* Info

• *Antal Medlemmar: 11035
  • *Senast: hanpar

• *Totala Poster: 110177
  • *Total Ämnen: 5347
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 13
  • *Gäster: 28