0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det här har man ju funderat på länge, varför de inte slagit till mot ett av västvärldens populäraste turistställen.
Kanske för att då får dom hela världen imot sej på riktigtSnacka om att folk blir förbannadeBlir faktiskt förvånad över dumheten
Ja, fy, känns ju lite sådär att de bara gripit den ena än. Den där med svenskt pass ... kan man inte ta ifrånhonom ett eventuellt svenskt medborgarskap? Ger liksom lite skam åt Sverige ...Jaja, blir väl att undvika sukomhvit ngr dgr och hålla sig borta från judiska kvarter och ambassadområden ... Lite trist ... Men, som vi säger här:
ta ifrån?i Sverige där belönas brottslingarna med PUT när dom sitter i fängelse för att ha gjort grova brott, släpps sedan ut och begår fler brott, våldtäkter osv...kanske om SD hade egen majoritet att det skulle bli som du vill ---jahapp, detta har lett till ännu en Anti-Thailand kampanj av farsan.skönt att han har gripits (hoppas att det är rätt person bara )men jag är nog mer orolig för en invasion av rödskjortor än att en ny Taimour Abdulwahab spränger sig själv i bitar. (rödskjortorna höll möte utanför mitt hotell i Pattaya, har en polare som var sjukt nära att fastna på Suvarnabhumi, hans flyg blev inställt, men han lyckades betala för ett annat flyg minutrarna före det avgick, folk från samma sällskap fastnade....)
Rödskjortorna e okej, det har ju varit gulskjortorna som ställt till det, rödskjortornas Yingluck styr ju nu som dom e softa
Hur man än vänder och vrider på det hela så framstår det så att där det finns muslimer där finns det gnissel och bråk. Eller ska man tolka det omvänt, att varän där finns kristna (av olika inriktningar) uppstår det friktion?
Hur kan man ha ett libanesiskt pass och vara libanesisk medborgare och ha ett svensk pass??Nu när åker till i mars kommer jag säga att jag är från Liechtenstein så slipper jag skämmas
Rödskjortorna e okej, det har ju varit gulskjortorna som ställt till det, rödskjortornas Yingluck styr ju nu ¨så dom e softa....
Precis som vilken annan svensk som helst.http://www.expressen.se/nyheter/1.2679488/hussein-atris-47-greps-for-terrorplaner-i-thailandAllt annat är bara islamofobi som Israelvännerna Jan Guillou och Henrik Mankell säger. Det finns inga islamistiska terrorister.Eller hur?
”Svensk” libanes som planerade terrordåd i Bangkok.
Gulskjortorna har inte ställt till det mer än rödskjortorna. Dom är lika goda kålsupare. Problemet började när Thaksin Shinawarta blev premiärminister 2001 och därefter började ett maktmissbruk av sällan skådat slag. Militären fick nog och Thaksin passade på och lägga benen på ryggen när han var i USA och skulle tala i FN. Han blev sedemera dömd till 2 års fängelse för bl.a korruption, en av medbrottslingarna var hans hustru.Yingluck Shinawatra är Thaksins yngsta syster.
Yin, som jag träffade på en bar i Chiang Mai, hade starka åsikter om en hel del saker.Hon och enligt henne dom flesta thailändare hatade Thaksin för att han har stulit så mycket. Och ingen hon hade hört talas om har något förtroende för lillasyster, eller förstår hur hon blev premiärminister om inte hennes bror köpte positionen åt henne.Jag tycker att det var skithäftigt att få en lektion i thailändsk inrikespolitik av en bartjej, det är ju inte direkt första samtalsämnet.Thaibrudar surrar ju en hel del, det kanske är en av sakerna dom snackar om.Fördomsfull som jag är så blir jag lite överraskad om det är så, någon som vet?
Nä men däremot år 2001 startade det en upprusting i Thailand främst infrastruktur och fattiga bönder beredes möjlighet att kunna få vård till en billig peng. Samt jag uppskattar även hans "War on drugs" Jag har varit/bott i Thailand både före och efter hans styre och jag och många med mig upplevede det som mer ordning och reda på gator och mindre drug dealande afrikaner när Mr Thaksin var in command. Tacka Mr Thaksin även för BTS och nya flygplatsen Suvuanaprum.
Thaksins, 30 Bahts ”healthcare” är redan nerlagd. Tror du verkligen att du kan få en hjärttransplantation eller någon annan allvarlig sjukdom behandlad för 30 Baht? Knappast. Vad du får är ett plåster och ett par färggranna piller.Den som startade 30 Baht healthcare var fd premiärminister Chuan Leekpai men på den tiden förstod han att det inte fanns någon ekonomi att backa upp projektet så det lades på is, men det var Leekpais idé.Thaksins “War On Drugs” var oxå ett totalt misslyckande. Den storkäftade Thaksin, sa att Thailand skulle vara fritt från narkotika inom 90 dagar, sen gav han order till sina poliser att skjuta alla narkotikalangare. Omkring 2600 personer , däribland 2 barn 3 och 8 år gammla, mördades UTAN rättegång, och det tycker du är helt OK? Mr. Thaksin var en j*vla diktator och i samma division som Chiles fd diktator Pinochet.Thaksin har aldrig varit en förespråkare för demokrati och i december 2003 sa han enl. Bangkok Post: ”Democracy is not my goal.” Vad beträffande Suvarnabhumi Airport så har den varit planerad i 48 år och många har haft sina fingrar med i spelet.Varför vann då Thaksin valet 2001? Jo, han siktade in sej på de fattiga och lågutbildade och lovade guld och gröna skogar och inte ETT av hans löften har burit frukt. När han sen sålde Shin Corp. till Singapore, i köpet fanns militära hemligheter, fick den thailändska försvarsmakten nog.Nu är det syrran Yingluck som är premiärminister men det är Thaksin som ger order, hon utför dem.
Du ska vara lite försiktig med att bara ta allt som media spyr ut för sant, det blir lite "som fan läser bibeln"
Allt är väl dokumenterat och bevisat. Det kanske var en anledning till att Mr. Thaksin inte kom tillbaks från Kinaresan som han gjorde 2008 utan drog till England istället,... där han numera inte får visum.En annan massaker, signerad Thaksin Shinawatra.Tak Bai massakern på Thaksins order oktober 2004:Thaksin - TakbaiTak Bai Massacre (Part 1)The actual outcome of the latest carnage by the Thai military against the defenceless Muslims at Tak Bai on Oct 25 has been listed as follows: six persons were found dead with gunshot wounds while 78 others were killed during their transportation to the military camp in Patani.All victims had their hands and feet tied, their mouths plastered. They were literally thrown into military tracks like logs and piled up, up to seven layers. Thirty-five bodies were found in the river on Oct 29. A total of 1,298 persons were held under military custody. Of this, 730 persons were injured and another 255 persons 'still missing'.Källa: malaysiakini
Det varierar tydligen väldigt mycket beroende var i landet man frågar och självklart vilken samhällsklass personerna tillhör. Det är säkert vanligare att rösta moderat i Danderyd än i Rinkeby.Jag har varit mycket i Isaan, och i stort sett alla jag träffat, och det är många, har varit röda. Enligt dom gjorde Thaksin mycket för att hjälpa dom som hade det sämst. En del säger att det var för att köpa röster, men det är ju isåfall inte unikt för Thailand. Dom thai jag träffat här i Sverige har också varit till största delen röda. Har varit en del hos vänner i Hua Hin, och där tror jag, utan att vara säker, att det är mer gult.Jag fick en hyfsad uppfattning om dom politiska åsikterna ute hos folk under 2009 - 2011 när det var riktigt stökigt politiskt med ockuperad flygplats, demonstrationer osv. Då visade folk öppet sin politiska hemvist. Vet inte om det är lika vanligt när det politiska klimatet är lugnare.Men det känns olustigt att det politiska läget är svajigt, militären har antagligen fortfarande stort inflytande, och det kan bli ett instabilt läge när kungen går bort.
Men till SVERIGE får han http://www.dn.se/nyheter/varlden/thaksin-i-sverige Ska bjuda Thaksin på en Mekong Whiskey på Tigern nästa gång han e här En pro gul kanal som du hänvisar propaganda ifrån
Historien om en av Thailands största lögnare, skattesmitare och landsförrädare är långt ifrån slut.
Thailands svar på Filippinernas Marcos alltså..
Absolut inte, dock en stor ledare som talar god engelska och kan föra sig på den internationella arenan och som satsar på ordning och reda samt att föra Thailand framåt !Go Thaksin Go !!
Ja, jag vet inte vad jag ska tro eftersom uppfattningarna är så olika. Borde ju betyda något att han inte längre håller till på spelplanen men kanske är han en hjälte trots allt?! Jag vete fan och är rätt glad att jag slipper engagera mig så särskilt mkt angående honom och den thailändska inrikespolitiken. Orkar ju knappt bemöda mig med att hänga med i vårt eget lands inrikespolitik. Önskar att du kunde hängt på mig när jag flyger upp till Isaan och Ubon på kommande resa. Det har att göra med att Thaksin gått emot militären och försökt dämpa deras inflytande
Thaksin startade sitt företag Advanced Info Services eller AIS 1983. Vid försäljningen till Temasek Holdings i Singapore 2006 trummade han ihop ett gäng nominees, bl.a hans trädgårdsmästare, chaufför, hushållerska och ett antal kökspigor, och hans två,vid tillfället minderåriga barn, för att undvika skatt. På så sätt blåste han det thailändska folket på runt 14 miljarder Baht i obetalda skatter. Pengar som skulle hamna i statskassan och för att sen komma befolkningen till godo.Detta är bara ett exempel på hans skumraskaffärer.
äsch du e ju bara avundsjuk hör man ju lång väg, då tycker jag du ska fundera på att ta upp Carl Bildts affärer i Sudan med
Vad har Carl Bildts affärer i Sudan med Thailand att göra?
När du ändå e inne på spåret med politiker och deras "affärer"´Yingluck Thai about her brother:My brother? He's a genius. He has so much creativity, but sometimes he thinks and moves too fast. Sometimes he acts and talks heavily. Now he knows that. Over the last five years more and more Thais recall good things he did when he was prime minister. So Thailand has been missing him. They want him to come back, they feel he belongs to the Thai people."
Dina” replays” börjar närma sej sandlådenivå när du citerar vad systern tycker om sin bror....nope, he belongs in the jail.
Börjar bli lite väl här tycker jag nog.Om Thaksin är bra eller dålig kan ni ju ta i en "Love/Hate" tråd till hans ära. Finns väl såvitt jag vet ingen thailändsk premiärminister som har haft vitt mjöl i sin påse dock, jävligt få sådana i de flesta u-länder.