0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Brukar själv frekventera Beer Garden när jag är i Bangkok och tycker att det varit ett trevligt vattenhål, fler forumsmedlemmar med samma erfarenhet?Inside and outside of beergarden, Sukhumvit Soi 7, Bangkok
Japp ett bra ställe där thailändska landslaget av frilansare håller till. Men inget ställe man hänger så länge på om man gillar när det händer saker. Mkt tillmötesgående damer däremot.
Maten är väl så där men funkar.
Det stället snett emot beergarden som kameran åker in på i filmen var ett av de prisvärdaste ställena som jag åt på. En mycket god Pad Thai Gai och en stor chang för 180 bath. Det är klart att det är billigare att käka från gatuköken, men det där var helt ok.
Precis, det jag gillar skarpt med stället är att brudarna är lite "mjukare" och väldigt sociala. Maten är väl så där men funkar.
Jag gillar stället skarpt. Stort och oftast ganska mycket folk. Man kan dricka bira, kolla fotboll, läsa blaskan. Mer laidback än på dom flesta tjejbarer, där det är ett väldans tjat om drinkar o annat. Man kan sitta o småprata med tjejerna, ofta är det 2 eller 3 kompisar som går dit tillsammans. Kort sagt en skön stämning. Har inte provat att käka där ännu.Beer garden, Country Road på Soi Cowboy och Hillary på Soi 4 är mina absoluta favoritställen i Bangkok.
Angående Beergarten och Thaistämmningen. Jag tycker det vore på sin plats att få samma stämning i Stockholm.
Vi kunde ju börja med att försöka ändra sexköpslagen. Den är väl mindre kul tycker iaf jag.