0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@Ozz, jo ett platinum är ju mumma men för oss dödliga så är det ju bara att glömma, krävs en saftig lön på över 600 000 kronor samt det kostar 5000 kronor om året för att vara tilltänkt för sådant
En rese försäkring ingår också om man betalar resan med kortet.
Är det en fullgod reseförsäkring eller en kompletterande försäkring till den man redan har?
Viktigast med korten är ju hur det fungerar när det skiter sig. Har blivit blåst på 10k på Amex under en resa men dem fick jag aldrig igen, gick till . Till saken hör att det var ett företagskort som vi omsatte 100-300k/år, det som hände var att 15 kort sades upp dagarna efter dom, gissningsvis minst 1 mille i omsättning.Med mastercard har jag varit med om det motsatta, de ringer upp 6 veckor efter en affärsresa i Spanien och påpekar några märkliga bongar på 6-7 tusen och frågar om detta, får igen pengarna. Detta var pengar som jag ännu inte upptäckt var borta!!! Det ringde till och med upp under ett pågående uttag ur en automat och frågade om det verkligen var jag som tog ut pengarna, grym service och säkerhet. Kommer aldrig skaffa amex igen, enda bra med dom är väl de söta tjejerna i terminal 4 som står o viftar med guldkortsansökningar
Räknas dagarna från att man lämnar Sverige eller från senaste flygningen som är betald med kortet?
@ Johan Sedan tillkommer ju skatter brukar vara lite över tusen kronor va?