0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Johan Lat skrivet 26 juni 2007, 11:38:05Vilket gör att man som svensk och skall ner på en månads semester inte behöver bry sig för då behövs ju inget visa.Om du inte var i där sist ca 5½ månad innan, då råkar du ut för 6 månaders regeln och måste ha visum ändå.Jag får det problemet nu. Sitter och funderar på en kortresa i Augusti, men jag kommer behöva ett turist visa fast jag bara ska vara där ca 2 veckor... Idiot regler...Ingen som hört något angående priser på Thaiambassaden i Stockholm?
Vilket gör att man som svensk och skall ner på en månads semester inte behöver bry sig för då behövs ju inget visa.
Om man varit i thailand 3 veckor för 5,5 månad sen behövs väl inget visum?Är det inte så att du måste vara ute ur landet lika länge som du varit där?Alltså, om man varit där 30+30+30 så måste man vara ute lika länge innan man kan återvända???Så trodde jag det funkade, tacksam för ett klargjörande av nån som vet
Aj aj, det låter inte bra. Om man söker ett 60 dagars turistvisum då, gäller andra regler då?
kom in den 19 dec 2006 fick 30 dar tom 17 jan förlängde på immi 17 jan tom 24 jan visa i kl turist visa 60 dar 26 jan-26 mars förlängde på imm tom 25 apr men åkte till sweden 13 april så i landet 25 mars- 13 april. in igen den19 juni och ska ut innan den 17 july. dvs denna vecka. hur många dar får jag nu???
tja. har ingen hembiljett bokat. tänkte ju vara här nu hela livet( ler). men ska om ca 2 månader få mitt arbetstillstånd så detta åkande är bara fram till dess. ps webmaster!!! hur är det hemma. om du inte har mkt att stå i kan du göra mig en tjänst....!!!!!!!! HOPPA IN I MÅLET FÖR BAJEN FÖR ALLA ÄR JU BÄTTRE ÄN SOPAN HELLSTRÖM!(LER)
nu har jag bestämt mig.. gör så här istället. fixar en 10 dars stämpel på immigration i morgon. sedan åker jag och fixar ett turistvisa. bättre än att resa över gränsen och riskera att få bara 9 dar. bra va!en rapport annars om läget här:regnar lite på kvällarna,golfen går bratjejerna finns härkäkade kebabtallrick i gårkanelbullarna var godainte så mkt folk som mankänner kvar här nu.om det är någon som finns på plats och vill spela poker någon kväll i patong så hör av er. vi spelade förra veckan var då 9 man och vinnaren fick 13000 thb( inte jag)