* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: 30 dagars stämpeln  (läst 979 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MacGyver

• Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1066
  • Kön: Man
30 dagars stämpeln
« skrivet: 26 juni 2007, 15:26:06 »
Vilket gör att man som svensk och skall ner på en månads semester inte behöver bry sig för då behövs ju inget visa.

Om du inte var i där sist ca 5½ månad innan, då råkar du ut för 6 månaders regeln och måste ha visum ändå.

Jag får det problemet nu. Sitter och funderar på en kortresa i Augusti, men jag kommer behöva ett turist visa fast jag bara ska vara där ca 2 veckor... Idiot regler...

Ingen som hört något angående priser på Thaiambassaden i Stockholm?

Om man varit i thailand 3 veckor för 5,5 månad sen behövs väl inget visum?
Är det inte så att du måste vara ute ur landet lika länge som du varit där?
Alltså, om man varit där 30+30+30 så måste man vara ute lika länge innan man kan återvända???

Så trodde jag det funkade, tacksam för ett klargjörande av nån som vet ???
« Senast ändrad: 26 juni 2007, 17:54:40 av ThaiSex Se »

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3082
    • Thai Sex . Se
SV: Tursitvisum reglerna
« Svar #1 skrivet: 26 juni 2007, 17:16:08 »
Om man varit i thailand 3 veckor för 5,5 månad sen behövs väl inget visum?
Är det inte så att du måste vara ute ur landet lika länge som du varit där?
Alltså, om man varit där 30+30+30 så måste man vara ute lika länge innan man kan återvända???

Så trodde jag det funkade, tacksam för ett klargjörande av nån som vet ???

Nope, det är skitkrångliga och dumma regler.

De räknas från det datumet du stämplar in i Thailand och 6 mån framåt. Under den perionden får du vistas max 90 dagar i landet. Tanken var säkert god, men de tillämpar den så här:

• Säg att du landar i Thailand den 1 januari och lämnar landet igen den 14/1.
  • Sedan kommer du till Thailand igen den 28/6
  • Passkontrollanten bläddrar bakåt i passet och räknar snabbt ut att du endast får stanna 3 dagar! Du får med andra ord en stämpel som gäller tills dess att 6 mån har gått. Den sista juni i detta fall
  • Då får man lämna landet och komma tillbaka och vips är man inne på en ny 6 månaders period.
  • Hade du landat den 1:a juli hade du fått 30 dagar direkt!

Pratade med en advokat och anledningen enligt honom var översättnigsfel. Reglerna skrevs tydligen först på engelska och översattes till kontrollanterna med en lite förändring som gör hela skillnaden.

I de engelska pappren som kom ut först stod det "up to 90 days" och i de thailändska står det "maximum 90 days". Ingen stor skillnad men så där tillämpades reglerna i varje fall fram till 25:e april (sist jag åkte in i deras passkontroll) då jag endast fick 23 dagar istället för 30.
« Senast ändrad: 26 juni 2007, 17:51:05 av ThaiSex Se »

Utloggad Baxer

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 316
« Svar #2 skrivet: 26 juni 2007, 17:49:07 »
Aj aj, det låter inte bra. Om man söker ett 60 dagars turistvisum då, gäller andra regler då?

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #3 skrivet: 26 juni 2007, 17:53:14 »
Aj aj, det låter inte bra. Om man söker ett 60 dagars turistvisum då, gäller andra regler då?

Då berörs du inte alls av ovanstående. Jag hade tänkt åka ner i augusti i ca tre veckor, men jag MÅSTE ha turistvisa för att få komma in. Har liksom använt upp min "fria" tid ;)

Ska ändra på rubriken också ser jag nu...

Utloggad Chang

• Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3047
  • Skrumplever
SV: 30 dagars stämpeln
« Svar #4 skrivet: 26 juni 2007, 17:55:41 »
Ændra inte rubriken då værkar du ente døødli
"Ser det ut som fitta och luktar fitta, så är det fitta......."

cockfaces ;)

Utloggad MacGyver

• Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1066
« Svar #5 skrivet: 26 juni 2007, 21:53:45 »
Ok. då fattar jag nog hur det funkar.
Krångliga regler, man kan ju nästan tro att dom hyrt in nån svensk politiker som konsult... :banghead

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
« Svar #6 skrivet: 27 juni 2007, 09:56:04 »
 :pottytrain2:
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad cobra67

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 132
  • en tjockis i paradiset....
    • vikingsafe
« Svar #7 skrivet: 15 juli 2007, 13:08:23 »
tja. jag hörde förra året att någon hade haft problem med det som jag kanske får nu i vecka. dom hade inte räknat ett turistvisa som tid ur landet. utan började om på samma bana som innan.
jag har så här i mina passstämplar ut.

kom in den 19 dec 2006 fick 30 dar tom 17 jan                                                                                 29 dar
förlängde på immi 17 jan tom 24 jan                                                                                                7  dar
visa i kl turist visa 60 dar  26 jan-26 mars                                                                                        ------
förlängde på imm tom 25 apr men åkte till sweden 13 april så i landet 25 mars- 13 april.                            19 dar
in igen den19 juni och ska ut innan den 17 july. dvs denna vecka.                                                         29 dar 
hur många dar får jag nu???                                                                                                summa  84 dar
jag hoppas på 30 till men vad tror ni he he he
tackar

Utloggad lyxbio

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #8 skrivet: 15 juli 2007, 15:58:36 »
hmm... kan man åka nu i slutet av Juli & Augusti säg 2-3veckor typ å sen utan problem åka tillbaka å stanna 4 veckor över Jul å Nyår ? :hmm

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #9 skrivet: 15 juli 2007, 17:46:11 »
Systemet är så rörigt att det är svårt att förstå. Men jag tror de gör så här:

• När du landar kollar de 180 dagar bakåt i passet
  • Därifrån letar de framåt till första inrese stämpeln
  • De stömplar fram max 30 eller till 180 dagar från stämpeln ovan

kom in den 19 dec 2006 fick 30 dar tom 17 jan                                                          förlängde på immi 17 jan tom 24 jan                                                                       
visa i kl turist visa 60 dar  26 jan-26 mars                                                               
förlängde på imm tom 25 apr men åkte till sweden 13 april så i landet 25 mars- 13 april.   
in igen den19 juni och ska ut innan den 17 july. dvs denna vecka.                               
hur många dar får jag nu???                                                                                 

Med ovanstående borde de räkna så här (jag räknar på 6 mån istället för att förenkla):

• Du landar 17/7 och de kollar 6 mån bakåt, dvs med början 17/1
  • Din första stämpel då är 26/1
  • Risken är då att de bara stämplar fram till den 26/7 dvs 9 dagar, därefter kan du bara åka in och ut igen för en likadan koll, vilket då borde ge 30 dagar.

Men de håller inte stenhårt på detta, tror det beror på om du har utresebiljett i ordning redan vid passkontrollen. Det hände iallafall mig, de ville se min utrese biljett och gav mig efter lite förmanande 30 dagar fast jag bara borde haft drygt 20.

Berätta gärna vad som hände i passkontrollen sen.

Utloggad cobra67

• Surr medlem
  • V.I.P
    • vikingsafe
« Svar #10 skrivet: 15 juli 2007, 20:47:31 »
tja. har ingen hembiljett bokat. tänkte ju vara här nu hela livet( ler). men ska om ca 2 månader få mitt arbetstillstånd så detta åkande är bara fram till dess. ps webmaster!!! hur är det hemma. om du inte har mkt att stå i kan du göra mig en tjänst....!!!!!!!!  HOPPA IN I MÅLET FÖR BAJEN FÖR ALLA ÄR JU BÄTTRE ÄN SOPAN HELLSTRÖM!(LER)

Utloggad lyxbio

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #11 skrivet: 16 juli 2007, 08:31:55 »
tja. har ingen hembiljett bokat. tänkte ju vara här nu hela livet( ler). men ska om ca 2 månader få mitt arbetstillstånd så detta åkande är bara fram till dess. ps webmaster!!! hur är det hemma. om du inte har mkt att stå i kan du göra mig en tjänst....!!!!!!!!  HOPPA IN I MÅLET FÖR BAJEN FÖR ALLA ÄR JU BÄTTRE ÄN SOPAN HELLSTRÖM!(LER)

vad ska du jobba med??

Utloggad cobra67

• Surr medlem
  • V.I.P
    • vikingsafe
« Svar #12 skrivet: 16 juli 2007, 13:32:30 »
nu har jag bestämt mig.. gör så här istället. fixar en 10 dars stämpel på immigration i morgon. sedan åker jag och fixar ett turistvisa. bättre än att resa över gränsen och riskera att få bara 9 dar. bra va!
en rapport annars om läget här:
regnar lite på kvällarna,
golfen går bra
tjejerna finns här
käkade kebabtallrick i går
kanelbullarna var goda
inte så mkt folk som mankänner kvar här nu.

om det är någon som finns på plats och vill spela poker någon kväll i patong så hör av er. vi spelade förra veckan var då 9 man och vinnaren fick 13000 thb( inte jag)

Utloggad Chang

• Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3047
  • Skrumplever
« Svar #13 skrivet: 22 juli 2007, 22:15:50 »
nu har jag bestämt mig.. gör så här istället. fixar en 10 dars stämpel på immigration i morgon. sedan åker jag och fixar ett turistvisa. bättre än att resa över gränsen och riskera att få bara 9 dar. bra va!
en rapport annars om läget här:
regnar lite på kvällarna,
golfen går bra
tjejerna finns här
käkade kebabtallrick i går
kanelbullarna var goda
inte så mkt folk som mankänner kvar här nu.

om det är någon som finns på plats och vill spela poker någon kväll i patong så hör av er. vi spelade förra veckan var då 9 man och vinnaren fick 13000 thb( inte jag)

Bpr du på green mango eller du bara käkade där känner igen det där med kebabtallrik och kanelbullar
"Ser det ut som fitta och luktar fitta, så är det fitta......."

cockfaces ;)

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 2
  • *Gäster: 20
  • *Totalt: 22