* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Pattaya i Thailand - drömresmål för sexturister  (läst 1633 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
  • Kön: Man
Pattaya i Thailand - drömresmål för sexturister
« skrivet: 27 december 2011, 05:47:30 »
”Det är mer än bara sex”
Till ökända Pattaya i Thailand reser svenska sexturister för att köpa unga kvinnor – och barn.

PATTAYA. Turistorten har blivit sexköparens drömresmål.
Till Pattaya kommer thailändskor i hopp om att tjäna pengar.
Och västerländska män för kvinnornas kroppar.
– Det är mer än bara sex, säger Calle från Skellefteå.

Klockan närmar sig midnatt.
”Walking street” i Pattaya är i full gång.
Män kastar sig fram mot oss med inplastade papperslappar, som listar vad för typ av underhållning vi kan bjudas på.
Där står det exakt vad kvinnorna kan göra med sina underliv.
Cigaretter, bananer, pingpong-bollar. Allt står med.

Utanför go go-barerna står thailändska kvinnor i små uniformer och försöker locka in oss med billiga ölpriser och villiga kvinnor.
Inne på en av dem, Tiger, sitter Roger, 65. Han bor i Pattaya och vet exakt vart han ska gå för att få det han vill ha.
– Jag har varit med varenda tjej i det här rummet, säger han och pekar mot de unga kvinnor som dansar halvnakna på scenen.

De har siffror på de silvriga paljettrosorna, för att underlätta för den som vill välja. Den som betalar en avgift på runt 600 baht, cirka 130 kronor, till barmamman får ta med någon av kvinnorna ut ur klubben, antingen för en kort tid, eller för en hel natt.

”Man måste ju kolla”
Roger har valt ut en tjej. Han har betalat för att vara med henne hela natten.
– Jag är 65 och knullar med mer unga tjejer på en vecka än en 30-åring gör på ett år, säger han.

Framför oss turas kvinnorna om att dansa längs stänger. Några av dem gör det med entusiasm, i takt till musiken. Andra vickar lojt på höfterna. En naken tjej står i ett badkar och väntar på att män ska komma förbi och tvåla in henne.

På en annan, större bar, längre ner på Walking street har kvinnorna fortfarande underkläderna på sig. Där träffar vi Calle, i 25-årsåldern, från Skellefteå.
– Vi har varit i Pattaya i några dagar. Först gick vi på sån här pingpong där tjejerna, ja du vet ... Det var för mycket för mig. Tjejerna här gör ju precis allt, säger han.
Det är första gången han är i Pattaya. ”Man måste ju kolla”, säger han om hur han hamnade på go go-barerna.

Har du testat att köpa en tjej?

– Ja. Alltså. Ingen kommentar, säger han först.
Efter en klunk öl tittar han sig omkring och fortsätter:
– Eller okej. Jag gjorde det första natten. Hon här.
Han pekar med armbågen på den thailändska kvinnan som sitter bredvid honom.
– Nu har vi blivit lite mer privata. Hon är fantastisk. Det är mer än bara sex. Vi kommer nog att hålla kontakten.

”Jag har flickvän”
Mitt emot sitter Calles kompis, med sin nya thailändska flickvän bredvid sig.
Deras tredje kompis, Anders, har bytt bord.
– Jag håller inte på med sånt där. Jag har flickvän, förklarar han.
När vi frågar hur det har gått till när hans kompisar träffat sina flickvänner konstaterar han:
– Det är bara att kasta lite baht efter dem så följer de efter.

Några hundra meter bort från paradgatan ligger strandpromenaden.
Där står kvinnor på rad.
Några har sminkat sig för att se ut som barn, andra är barn som har klätt ut sig till kvinnor.
En del är också män som blivit kvinnor, så kallade ladyboys.
Då och då dyker män upp vid deras sida. Först när de tar dem i handen, eller direkt på rumpan, ändras kvinnornas ansiktsuttryck. Det nybildade paret går i väg tillsammans.

Hand i hand med pojkar
– Vissa män vill bara ha sällskap. Särskilt de äldre. De är trötta på att resa ensamma. De vill ha sällskap, gå på bio eller äta på restaurang med någon. De orkar inte jaga kvinnorna, säger Johan Lökken, som jobbat som turistpolis i Pattaya i nio år.

Andra går längre.
25 svenskar har under det senaste året efterlysts av thailändska eller svenska polisen bara i Pattaya, berättar polisöversten Chusak

Panusumpon på immigrationsmyndigheten i Chonburiprovinsen där Pattaya ingår.
– Majoriteten av dem har gjort sig skyldiga till sexbrott. Det handlar då om att de har köpt sex av minderåriga.
Det är nämligen inte bara kvinnor som är till salu i Pattaya.

Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar.
På hotellen är de inte välkomna. Där är ordningsreglerna hårda: ”Sex med barn är olagligt i Thailand, och ger längsta möjliga fängelsestraff”, står det på första ordningspunkten på det hotell vi checkar in på.
Först på andra plats kommer det sedvanliga ”rökning är förbjuden”.

Både prostitution och sex med minderåriga är olagligt i Thailand, men den thailändska polisen gör inte mycket för att stoppa den flödande sexindustrin.
– Det är först ute på gatorna som jag får gripa in vid uppenbar prostitution, inne på barerna kan jag inte göra något, säger turistpolisen Johan Lökken.

”Låter som fula gubbar”
Men Ulrika Wikman, som driver svenskhotellet Scandalic med sin man Lennart ”Lelle” Axén vänder sig emot att Pattaya beskrivs som ett sexturistnäste.

– Sexturist låter som fula gubbar som går in på ett ställe, köper en tjej, drar över henne, och sticker. Det som händer här är inte värre än när folk går ut på stadshotellet i Halmstad och raggar, säger hon.

”Tjänar skitbra”
Golfhotellet har gjort sig känt för att låta anställda sälja sex till gästerna. Även Lelle själv har berättat i flera tidningsartiklar att han köper sex i bland.
– Alla får möta alla. Vi lägger oss inte i det, säger Ulrika Wikman.

Hon säger att fokuset på sex i Pattaya är en del av den thailändska kulturen och att den inhemska marknaden, där thailändska män köper sex av thailändska kvinnor, är långt större än turistköpen.

– Sexarbetare tjänar skitbra pengar. Många kommer hit outbildade från fattiga provinser och kan tjäna 2 000 baht (cirka 440 kronor, reds anm) på en kväll. En städerska tjänar 5500 i månaden och är ledig högst två dagar i månaden.

De nya sexturisterna som kommer till Pattaya är ofta ryssar, berättar Johan Lökken.
– Jag vet inte vad Pattaya skulle vara utan sina go go-barer. Utan dem dör staden på turister. Jag tror inte att det här kommer att försvinna.

Källa: Aftonbladet

VÄLJER OCH BETALAR Utanför go go-barerna längs Pattayas walking street står lättklädda thailändska kvinnor och manliga inkastare och lockar med billiga priser på öl och ”villiga” tjejer. Aftonbladet har träffat flera svenska män som köpt kvinnor inne på stadens klubbar.

Här smittas flest svenskar med hiv
  • Ingen myndighet har registrerat statistik över hur många svenskar som har köpt sex utomlands.
  • Däremot har Smittskyddsinstitutet statistik över hur många som smittats med hiv efter utlandsresa.
    Där hamnar Thailand i topp.
  • 85 av de 236 svenskar som smittats med hiv utomlands 2006 till 2010 har smittats i Thailand, enligt Smittskyddsinstitutet. Det gör Thailand till det vanligaste smittlandet för svenskar utomlands.
  • Sammanlagt har 855 svenskar anmält att de smittats med hiv de senaste fem åren.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
SV: Pattaya i Thailand - drömresmål för sexturister
« Svar #1 skrivet: 27 december 2011, 10:08:01 »
Dom var tvungen att spela barn-kortet! Jag har aldrig sett fula gubbar eller hört om någon som sett fula gubbar gå hand i hand med små pojkar. Skulle det förekomma så skulle de fan bli ihjälslagna av moppetaxi killarna direkt. Från det jag har hört de som bor där så var det väldigt länge sedan sånt förekom i Patts. Det är snarare i Kambodja sånt kan hända nuförtiden enligt vad man har hört.
I övrigt tycker jag att de fick till en del bra poänger med inhemska marknaden osv.
Om jag hade haft ett anonymt facebook-konto så hade jag dock gett lite syrliga kommentarer i kommentatorsfältet!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #2 skrivet: 27 december 2011, 13:00:15 »
Det var ju vad man förväntade sig av en artikel med den titeln. Men barnprostitution såg då inte jag nåt av tack o lov. Kanske jag är halvblind, eller bara naiv? Nä, AB sjunker allt lägre i mina ögon, fast ändå är de fortfarande den största enskilda kvällstidningen i Sverige, eller jag har fel där?

Jag har bojkottat AB även på nätet senaste månaderna, men expressen är inte så mycket bättre och AB sätter ju nån slags prägel på svensk dagstidnings-journalistik i vilket fall som helst tråkigt nog.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
« Svar #3 skrivet: 27 december 2011, 14:29:50 »
Jag försökte få en journalist på AB att ändra i en artickel som hade rena faktafel en gång, men jag fick rätt spydiga svar tillbax. Jag försökte vara saklig och behålla lugnet i ytterligare svar men jag blev behandlad som en idiot som klankade ner på artickelförfattarens arbete.

Sedan dess har jag varit lite skeptisk till det mesta de skriver i den tidningen.

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #4 skrivet: 27 december 2011, 21:41:15 »
Dom var tvungen att spela barn-kortet! Jag har aldrig sett fula gubbar eller hört om någon som sett fula gubbar gå hand i hand med små pojkar. Skulle det förekomma så skulle de fan bli ihjälslagna av moppetaxi killarna direkt. Från det jag har hört de som bor där så var det väldigt länge sedan sånt förekom i Patts. Det är snarare i Kambodja sånt kan hända nuförtiden enligt vad man har hört.
I övrigt tycker jag att de fick till en del bra poänger med inhemska marknaden osv.
Om jag hade haft ett anonymt facebook-konto så hade jag dock gett lite syrliga kommentarer i kommentatorsfältet!
Pattaya polisen har gjort och gör ett bra jobb med att minska falangpedofilerna och idag ser man, som du nämnde, aldrig falanger som går hand i hand med småpojkar/flickor. Det såg man däremot dagligen fram till slutet av 90 talet och dom höll i regel till vid ”Siren bar” Beach Rd och bakom ”Made In Thailand” marknaden på 2nd Rd.

Pedofilerna finns fortfarande kvar i Pattaya men dom har ändrat taktik. Idag sitter det i regel en mamasan nånstans dit falangerna går och beställer en minderårig och förhoppningsvis kommer även denna hantering oxå att få ett slut men jag tvivlar.

Taxikillarna slår inte ihjäl nån ”kiddie fiddler”, däremot kontaktar dom polisen som griper den misstänkte. Taxigossarna får då ett antal battingar som tack för infon. En till två pers i varje  taxigrupp har radiokontakt med polisen 24/7.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #5 skrivet: 27 december 2011, 22:16:11 »
Pattaya polisen har gjort och gör ett bra jobb med att minska falangpedofilerna och idag ser man, som du nämnde, aldrig falanger som går hand i hand med småpojkar/flickor. Det såg man däremot dagligen fram till slutet av 90 talet och dom höll i regel till vid ”Siren bar” Beach Rd och bakom ”Made In Thailand” marknaden på 2nd Rd.

Pedofilerna finns fortfarande kvar i Pattaya men dom har ändrat taktik. Idag sitter det i regel en mamasan nånstans dit falangerna går och beställer en minderårig och förhoppningsvis kommer även denna hantering oxå att få ett slut men jag tvivlar.

Taxikillarna slår inte ihjäl nån ”kiddie fiddler”, däremot kontaktar dom polisen som griper den misstänkte. Taxigossarna får då ett antal battingar som tack för infon. En till två pers i varje  taxigrupp har radiokontakt med polisen 24/7.
Ja dom kanske inte slår ihjäl dom men det är ju bra att de kontaktar polisen iaf. Det är ju helt annorlunda än den uppenbart påhittade meningen "Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar." som de skrev i artikeln.
Det är såna här journalister som drar Pattaya i smutsen!

Jag fattar inte, för på ett sätt verkar de få med en del bra fakta som att den inhemska marknaden för prostitution mellan thaimän och kvännor är betydligt större än mellan falang-thaitjej, men sen så måste dom slänga in nåt påhittat om pedofiler som går hand i hand med pojkar på Beach Road bara för att få till nåt negativt i artikeln så att den inte blir så mild.

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #6 skrivet: 27 december 2011, 22:41:49 »
Jag fattar inte, för på ett sätt verkar de få med en del bra fakta som att den inhemska marknaden för prostitution mellan thaimän och kvännor är betydligt större än mellan falang-thaitjej, men sen så måste dom slänga in nåt påhittat om pedofiler som går hand i hand med pojkar på Beach Road bara för att få till nåt negativt i artikeln så att den inte blir så mild.

Det finns ett stort intresse hos vissa avundsjuka rödvinsfeminister att sabotera sexlivet för gämnåriga (äldre) män.
Skälva har dom åkt ut i kylan o nu är dom jävligt avundsjuka

Kan se en typ av kampanj som i slutändan kan leda till lagändringar mm typ sexköplagen mm i syfte att lägga sej i andra vuxna människors sexliv.

Det har varit väldigt många snedvridna artiklar typ "Happy ending" på senare tid.
Nu heter det barnsex

Propadanda helt enkelt  :q och helt fel dessutom :wank:
Jag har oxå rest mycke o har aldrig sett varken det ena eller det andra

Att medelålders kvinnor inte gillar konkurensen ifrån yngre förmågor därimot
det ser jag dagligen  :coffee
^^Asia, Here I Come

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #7 skrivet: 27 december 2011, 23:05:58 »
Både prostitution och sex med minderåriga är olagligt i Thailand, men den thailändska polisen gör inte mycket för att stoppa den flödande sexindustrin.
– Det är först ute på gatorna som jag får gripa in vid uppenbar prostitution, inne på barerna kan jag inte göra något, säger turistpolisen Johan Lökken.

”Wannabee police” Johan Lökken får inte ingripa överhuvudtaget, det har han inga befogenheter till. Vad han får och ska göra är att kontakta turistpolisen som sen vidtar nödvändiga åtgärder.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 27 december 2011, 23:55:41 »

”Wannabee police” Johan Lökken får inte ingripa överhuvudtaget, det har han inga befogenheter till. Vad han får och ska göra är att kontakta turistpolisen som sen vidtar nödvändiga åtgärder.
Turistpolisen har väl inga särskilda befogenheter heller efter vad jag har förstått. Får intrycket att dom kan liknas med tolkande väktare som håller i en person innan den riktiga polisen kommer, om det skulle behövas.

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #9 skrivet: 28 december 2011, 00:21:05 »
Finns väl inget olagligt med att böga lite med en Shemale

Som någon nämde
En bättre variant av en kvinna
             :)
^^Asia, Here I Come

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 28 december 2011, 09:09:58 »
Finns väl inget olagligt med att böga lite med en Shemale

Som någon nämde
En bättre variant av en kvinna
             :)
Beror på om pengar byter ägare eller inte.

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #11 skrivet: 28 december 2011, 10:23:29 »
Ja dom kanske inte slår ihjäl dom men det är ju bra att de kontaktar polisen iaf. Det är ju helt annorlunda än den uppenbart påhittade meningen "Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar." som de skrev i artikeln.

Varför skulle den vara påhittad? Det förekommer dagligen, åldern på pojkarna nämns inte eller hur? Om pojkarna är över 18 år, vilket är myndighetsåldern i Thailand, så kan inte jag se nåt olagligt med det.

Journalister har alltid skrivit skit om Pattaya. Inte ett enda possitivt ord har jag läst om i denna händelserika stad som jag gillade från dag 1.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #12 skrivet: 28 december 2011, 13:01:40 »
Träffade en holländare härnere i kambodja som heter Niels, han har rest i thailand många år och han är en ganska van pattaya besökare enligt egen utsago.
Han frågade runt en del vänner han lärt känna efter att han hört en holländsk gubbe på stranden skryta för sina gayvänner att han hade knullat som en hingst en kväll, med en 9årig pojke. Kan nämna att Niels jagade gubben som försvann med en mototaxi från platsen samt hotade gaygubbens polare med ett öde värre än döden om han såg dem igen.
Hursomhelst, han fick reda på att nu är det inte öppen handel, utan allt sker på vissa restauranger eller liknande ställen, men att handeln fortfarande var ganska livlig, mest verkade det vara pojkar som var målet.
Så om inte han ljög sig full eller fick hela ljugbägaren serverad så nog fan finns handeln där fortfarande dock under ytan.

Här i kambodja är det nog 1000ggr värre, tyvärr.
De släppte nyligen 3 pedofiler som KUNGEN benådat.... Hur den ryska mångmiljonärens namn kom med på listan förstod ingen, och ingen vill kommentera saken. Snubben var vd för ett investmentbolag som investerade 300miljoner dollar på en ö utanför sinnyville här i kambodja. Jävla konstigt att han släpps ut och försvinner från polisens radar... Ser jag snubben kommer ni förmodligen få läsa i AB och Expressen om en svensk som blivit nedskjuten av en peddo's livvakter efter han krossat skallen på peddon med en sten.
Det lilla aset har tagit sig olika identiteter och har ett gäng miljoner dollar bakom sig, han kommer aldrig bli gripen i det här korrupta skitlandet. (Älskar kambodja, men inte dess polisväsende)
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #13 skrivet: 28 december 2011, 13:30:29 »
Jag kan bara svara för mig själv, men jag hade slagit ihjäl den där holländska bögen som skröt om det - rätt av på stranden, inte en chans han hunnit leta upp en moppetaxi och oavsett hur många bögpolare till honom och andra som försökt stoppa mig så hade jag aldrig släppt taget förrän jag var övertygad att han aldrig skulle kunna ofreda ett barn igen.

Men när jag tänker på ryssen, det kan inte ha varit så att han blivit anklagad för det? Bara för att han har mycket pengar? Är polisen korrupt så är det säkert på mer än ett håll..... Bara en tanke...
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #14 skrivet: 28 december 2011, 13:34:08 »
Turistpolisen har väl inga särskilda befogenheter heller efter vad jag har förstått. Får intrycket att dom kan liknas med tolkande väktare som håller i en person innan den riktiga polisen kommer, om det skulle behövas.
Pattaya Tourist Police Volunteers är ett grupp ”wannabee police” falanger som frivilligt och utan ekonomisk ersättning hjälper den lokala polisen vid behov.

Pattaya Tourist Police är den  lokala polisen.

Det finns två polisenheter: Stadspolisen som har guldfärgad hjälm och Turistpolisen som har vit/röd hjälm.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #15 skrivet: 28 december 2011, 21:15:34 »
Varför skulle den vara påhittad? Det förekommer dagligen, åldern på pojkarna nämns inte eller hur? Om pojkarna är över 18 år, vilket är myndighetsåldern i Thailand, så kan inte jag se nåt olagligt med det.

Journalister har alltid skrivit skit om Pattaya. Inte ett enda possitivt ord har jag läst om i denna händelserika stad som jag gillade från dag 1.
Nä men jag tyckte att det framställdes som en sak som man ser helt öppet varje dag. Som Kambodjakungen skrev så verkar det vara mer undangömt nuförtiden vilket jag även har hört från en som är bosatt där. Jag har då aldrig sett nån gubbe gå hand i hand med en pojke på BR.

Pattaya Tourist Police Volunteers är ett grupp ”wannabee police” falanger som frivilligt och utan ekonomisk ersättning hjälper den lokala polisen vid behov.

Pattaya Tourist Police är den  lokala polisen.

Det finns två polisenheter: Stadspolisen som har guldfärgad hjälm och Turistpolisen som har vit/röd hjälm.

Eftersom de pratade med en kille med svensktklingande namn så antar jag att han var ur gruppen wannabee poliser.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #16 skrivet: 28 december 2011, 22:56:17 »
”Det är mer än bara sex”
Till ökända Pattaya i Thailand reser svenska sexturister för att köpa unga kvinnor – och barn.

...

Hand i hand med pojkar
...

Panusumpon på immigrationsmyndigheten i Chonburiprovinsen där Pattaya ingår.
– Majoriteten av dem har gjort sig skyldiga till sexbrott. Det handlar då om att de har köpt sex av minderåriga.
Det är nämligen inte bara kvinnor som är till salu i Pattaya.

Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar.
På hotellen är de inte välkomna. Där är ordningsreglerna hårda: ”Sex med barn är olagligt i Thailand, och ger längsta möjliga fängelsestraff”, står det på första ordningspunkten på det hotell vi checkar in på.
Först på andra plats kommer det sedvanliga ”rökning är förbjuden”.

Det är vida känt att det bästa stället att gömma en lögn är mellan två sanningar. Precis så jobbar skribenterna på den här blaskan alltid.

Första delen i utdraget handlar om de som är efterlysta och är ett citat av någon.
I rött står det inget om barn, bara pojkar.
Och för att runda av det finns en avskrift från någon information från något hotell.

Nästan alla läser det som att det är barnpojkar de skriver om (det i rött)

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #17 skrivet: 28 december 2011, 23:12:46 »
Det är vida känt att det bästa stället att gömma en lögn är mellan två sanningar. Precis så jobbar skribenterna på den här blaskan alltid.

Första delen i utdraget handlar om de som är efterlysta och är ett citat av någon.
Och för att runda av det finns en avskrift från någon information från något hotell.

Rätt uppfattat Rookie, precis efter meningen med ..."hand i hand kommer ...här är dom inte välkomna" vilket uppfattas att det är småpojkar det handlar om. Allt för att sälja fler ex av sketblaskan Aftonbladet och smutskasta Pattaya City .

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 28 december 2011, 23:16:32 »
Rätt uppfattat Rookie, precis efter meningen med ..."hand i hand kommer ...här är dom inte välkomna" vilket uppfattas att det är småpojkar det handlar om. Allt för att sälja fler ex av sketblaskan Aftonbladet och smutskasta Pattaya City .

Ja det var precis så jag menade men inte lyckades formulera mig till.

Utloggad paradis

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 26
« Svar #19 skrivet: 04 januari 2012, 22:40:02 »
Hej för några år sen,faftist sista gången jag i Phuket.Åt middag på en restaurang som ägdes av Lars Res/Pizeria,under tiden jag ätter sätter sig en svensk familj sidan om mid.under tiden som Lars fixar deras mat ,går der förbi en kille typ 35 år och håller en flicka i handen.Kvinnan säger till sin man titta han har säkert köpt henne!!!!Lars kommer med deras mat,och hörde detta,Nej säger Lars inget prostition!!men HON är liten,JA svarar Lars det är hans dotter.Han var frå Australien gift med Thailändsk tjej o har barn.Jag tittade på kvinnan det verkade som om hon ,inte hade lust att ätta längre.Många är snabba att dömma andra.
Paradis

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #20 skrivet: 05 januari 2012, 18:48:21 »
,JA svarar Lars det är hans dotter.Han var frå Australien gift med Thailändsk tjej o har barn.Jag tittade på kvinnan det verkade som om hon ,inte hade lust att ätta längre.Många är snabba att dömma andra.
Paradis
Mycke bra historia !

Säger väl det mesta om situationen

Den får vi försöka få upp i kvällspressen
                     lol lol lol
Tack Paradis
^^Asia, Here I Come

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #21 skrivet: 15 januari 2012, 01:51:06 »
Lade märke till att det kom en del förfrågningar på detta forum om massagesexställen . Sedan en del andra konstiga, omotiverade frågor som var sexrelaterade på det ena eller det andra sättet.
Nya medlemmar med 1 eller 2 inlägg som frågar var man kunde köpa sex o hur mycke det kostar.
Liksom utgav sej för att vara seriösa.

Lite senare förekom där en kampanj i tidningarna som gav en nidbild av det stolta Asiatiska folken . Thailändarna pekades ut särskilt

Avslutades med att vinkla det hela så att det såg ut som att turister åker till Thailand för att ha sex med småpojkar. Ganska skruvat om jag säger så.

Men lägg märke till hur vissa figgurer var på forumet o fiskade efter uppgifter inledningsvis, Sedan kom vågen av neggativa skriverier som varade 1 månad eller 2

Skulle kunna uttrycka det som att forumet blev utsatt för en kupp. Blev utnytjat helt enkelt
Kan vara bra att tänka på i framtiden
Eller något
^^Asia, Here I Come

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #22 skrivet: 15 januari 2012, 05:49:35 »
Det är klart att "journalister" som har för dåligt på fötterna för att skriva en seriös artikelserie bläddrar runt på nätet för att få tag i något att skriva om. Särskilt kvinnliga som inte vet hur det egentligen är där. Fan vet om någon av dem ens varit på plats?

På det här forumet, och på några andra engelskspråkiga forum är vi öppna och försöker att förklara hur saker och ting fungerar i verkligheten. Vi som skriver vet av egen erfarenhet hur det verkligen fungerar, vi har varit där och vi har erfarenhet.

Tyvärr vinklar de alltid sina historier på samma sätt vilket ger en felaktig bild allt för ofta. Det blir skräp helt enkelt och jag begriper inte att tidning efter tidning publicerar det överhuvudtaget.

Här skriver vi om så mycket annat men det nämns aldrig. Vi har ett flertal medlemmar som tack vare några av våra tips och våra råd och stöd hittat sin drömtjej trots en trevande inledning då de nästan gett upp, mycket p.g.a. kulturkrockar och vanliga missförstånd.

Vi tipsar om platser att besöka och om hur visumansökningar går till bland mycket annat men om det skrivs det inte en rad.

Klart att forumet blir utnyttjat av andra än bara de som är intresserade av att lära sig något för egen del men det är något som nästan är oundvikligt. Det enda vi kan göra är att fortsätta leva i verkligheten och låta andra gå omkring och vara bittra för sig själva.

Synd bara att folk läser skiten som de skriver och får en felaktig bild av landet.
« Senast ändrad: 17 januari 2012, 13:18:42 av Kurios »

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #23 skrivet: 15 januari 2012, 18:33:16 »
...

Men lägg märke till hur vissa figgurer var på forumet o fiskade efter uppgifter inledningsvis, Sedan kom vågen av neggativa skriverier som varade 1 månad eller 2

Skulle kunna uttrycka det som att forumet blev utsatt för en kupp. Blev utnytjat helt enkelt
Kan vara bra att tänka på i framtiden
Eller något

Det pågår mer eller mindre hela tiden. En del lägger ner lång tid och mycket energi för att vinna förtroende och de drar sig inte för att själva skriva inlägg som om de själva varit med tjejeri Thailand. De kan också regga fler profiler för  att bekräfta varandra som "seriösa".

Hörde rykten om att det ska göras fler inslag på TV som säkert kommer att innefatta ett eller fler besök på den här sidan tyvärr.

Utloggad Hellgon

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #24 skrivet: 15 januari 2012, 19:14:36 »
Konstigt att inte jänkarna fick sig en släng av sleven. Det är ändå de som startade det hela.

Under Vietnamkriget var B52 stationerade på U-Tapao. Soldaterna roade sig i Pattaya och brudar sökte sig dit.

Jag minns när jag för första och enda gången besökte Pattaya i början av 80-talet. Jag bodde på ett härligt motel som jag tror hette American Motor Inn, eller nått sånt, på soi sipsong (betyder kanske 12). I baren skyltade de med "Home of the B52 shot". Något tydligen soldaterna drack. Skulle vara kul om någon vet om stället finns kvar.

Hursomhelst är det lite ironiskt att Pattaya idag är mer Ryskt än Amerikanskt.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 2
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 21