0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Dom var tvungen att spela barn-kortet! Jag har aldrig sett fula gubbar eller hört om någon som sett fula gubbar gå hand i hand med små pojkar. Skulle det förekomma så skulle de fan bli ihjälslagna av moppetaxi killarna direkt. Från det jag har hört de som bor där så var det väldigt länge sedan sånt förekom i Patts. Det är snarare i Kambodja sånt kan hända nuförtiden enligt vad man har hört. I övrigt tycker jag att de fick till en del bra poänger med inhemska marknaden osv. Om jag hade haft ett anonymt facebook-konto så hade jag dock gett lite syrliga kommentarer i kommentatorsfältet!
Pattaya polisen har gjort och gör ett bra jobb med att minska falangpedofilerna och idag ser man, som du nämnde, aldrig falanger som går hand i hand med småpojkar/flickor. Det såg man däremot dagligen fram till slutet av 90 talet och dom höll i regel till vid ”Siren bar” Beach Rd och bakom ”Made In Thailand” marknaden på 2nd Rd. Pedofilerna finns fortfarande kvar i Pattaya men dom har ändrat taktik. Idag sitter det i regel en mamasan nånstans dit falangerna går och beställer en minderårig och förhoppningsvis kommer även denna hantering oxå att få ett slut men jag tvivlar. Taxikillarna slår inte ihjäl nån ”kiddie fiddler”, däremot kontaktar dom polisen som griper den misstänkte. Taxigossarna får då ett antal battingar som tack för infon. En till två pers i varje taxigrupp har radiokontakt med polisen 24/7.
Det är såna här journalister som drar Pattaya i smutsen!Jag fattar inte, för på ett sätt verkar de få med en del bra fakta som att den inhemska marknaden för prostitution mellan thaimän och kvännor är betydligt större än mellan falang-thaitjej, men sen så måste dom slänga in nåt påhittat om pedofiler som går hand i hand med pojkar på Beach Road bara för att få till nåt negativt i artikeln så att den inte blir så mild.
Både prostitution och sex med minderåriga är olagligt i Thailand, men den thailändska polisen gör inte mycket för att stoppa den flödande sexindustrin.– Det är först ute på gatorna som jag får gripa in vid uppenbar prostitution, inne på barerna kan jag inte göra något, säger turistpolisen Johan Lökken.”Wannabee police” Johan Lökken får inte ingripa överhuvudtaget, det har han inga befogenheter till. Vad han får och ska göra är att kontakta turistpolisen som sen vidtar nödvändiga åtgärder.
Finns väl inget olagligt med att böga lite med en ShemaleSom någon nämdeEn bättre variant av en kvinna
Ja dom kanske inte slår ihjäl dom men det är ju bra att de kontaktar polisen iaf. Det är ju helt annorlunda än den uppenbart påhittade meningen "Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar." som de skrev i artikeln.Det är såna här journalister som drar Pattaya i smutsen!Jag fattar inte, för på ett sätt verkar de få med en del bra fakta som att den inhemska marknaden för prostitution mellan thaimän och kvännor är betydligt större än mellan falang-thaitjej, men sen så måste dom slänga in nåt påhittat om pedofiler som går hand i hand med pojkar på Beach Road bara för att få till nåt negativt i artikeln så att den inte blir så mild.
Turistpolisen har väl inga särskilda befogenheter heller efter vad jag har förstått. Får intrycket att dom kan liknas med tolkande väktare som håller i en person innan den riktiga polisen kommer, om det skulle behövas.
Varför skulle den vara påhittad? Det förekommer dagligen, åldern på pojkarna nämns inte eller hur? Om pojkarna är över 18 år, vilket är myndighetsåldern i Thailand, så kan inte jag se nåt olagligt med det.Journalister har alltid skrivit skit om Pattaya. Inte ett enda possitivt ord har jag läst om i denna händelserika stad som jag gillade från dag 1.
Pattaya Tourist Police Volunteers är ett grupp ”wannabee police” falanger som frivilligt och utan ekonomisk ersättning hjälper den lokala polisen vid behov. Pattaya Tourist Police är den lokala polisen.Det finns två polisenheter: Stadspolisen som har guldfärgad hjälm och Turistpolisen som har vit/röd hjälm.
”Det är mer än bara sex”Till ökända Pattaya i Thailand reser svenska sexturister för att köpa unga kvinnor – och barn....Hand i hand med pojkar...Panusumpon på immigrationsmyndigheten i Chonburiprovinsen där Pattaya ingår.– Majoriteten av dem har gjort sig skyldiga till sexbrott. Det handlar då om att de har köpt sex av minderåriga.Det är nämligen inte bara kvinnor som är till salu i Pattaya.Längs strandpromenaden går också äldre män hand i hand med thailändska pojkar.På hotellen är de inte välkomna. Där är ordningsreglerna hårda: ”Sex med barn är olagligt i Thailand, och ger längsta möjliga fängelsestraff”, står det på första ordningspunkten på det hotell vi checkar in på.Först på andra plats kommer det sedvanliga ”rökning är förbjuden”.Både prostitution och sex med minderåriga är olagligt i Thailand, men den thailändska polisen gör inte mycket för att stoppa den flödande sexindustrin.
Det är vida känt att det bästa stället att gömma en lögn är mellan två sanningar. Precis så jobbar skribenterna på den här blaskan alltid. Första delen i utdraget handlar om de som är efterlysta och är ett citat av någon. I rött står det inget om barn, bara pojkar.Och för att runda av det finns en avskrift från någon information från något hotell. Nästan alla läser det som att det är barnpojkar de skriver om (det i rött)
Rätt uppfattat Rookie, precis efter meningen med ..."hand i hand kommer ...här är dom inte välkomna" vilket uppfattas att det är småpojkar det handlar om. Allt för att sälja fler ex av sketblaskan Aftonbladet och smutskasta Pattaya City .
,JA svarar Lars det är hans dotter.Han var frå Australien gift med Thailändsk tjej o har barn.Jag tittade på kvinnan det verkade som om hon ,inte hade lust att ätta längre.Många är snabba att dömma andra.Paradis
...Men lägg märke till hur vissa figgurer var på forumet o fiskade efter uppgifter inledningsvis, Sedan kom vågen av neggativa skriverier som varade 1 månad eller 2Skulle kunna uttrycka det som att forumet blev utsatt för en kupp. Blev utnytjat helt enkelt Kan vara bra att tänka på i framtidenEller något