* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: De är kungar i farangriket  (läst 1325 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
  • Kön: Man
SV: De är kungar i farangriket
« Svar #20 skrivet: 28 december 2011, 15:20:15 »
Jag vill också bli kung i falangriket!!!!!
Vi får väl se om man lyckas passera 70 hur man känner det då.
Själv tycker jag att gränsen är passerad vid bra mycket mindre åldersskillnad, men det är mest för att det är roligare med kvinnor än med flickor.

Pedofili är äckligt, har heller aldrig sett något sådant och hoppas och tror att jag kommer reagera/agera om jag ser sån´t förekomma.

Den här tjejen sa att hon var 28 men hon var så liten och späd att jag tyckte det kändes konstigt i början men det gick över. Vi pratade inte så mycket, hon ville hångla hela tiden.

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Mats gävle

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #21 skrivet: 28 december 2011, 16:39:28 »
titta på clintan som är över 80 år och har en fru på 46 år,ingen kallar henne hora och inte honom ful gubbe.
tycker själv att de thaitjejer jag trivs bäst med är runt 40 (jag själv 46)för man har mer gemensamma intressen och thaitjejer kan man säga att är ca 10-15 år flamsigare o barnsligare än svenska tjejer i samma ålder så en 71 årig gubbe med en 19 åring så tycker jag att de är i grövsta laget

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #22 skrivet: 28 december 2011, 17:17:18 »
Kul att höra reflektioner om ålderskillnader då jag för en pm-diskus om just detta. Min åsikt är att ålderskillnad trots allt spelar roll, framför allt i valet i partner men faktiskt även om det bara gäller en kväll ute.
Sedan kanske det spelar mindre roll om man är 80 respektive 50, det vet jag inte för däråt kommen är jag inte ännu.
Men tycker oxå likt Andlin att även om jag vet att tjejen är i min egen ålder, så kan det kännas konstigt om kroppen motsvarar en 20-årings.
De som inte störs av en gigantisk ålderskillnad inom en relation är väl bara att gratulera!  :P

Men jag blir fan i mig arg av att läsa alla indirekt nedlåtande kommentarer här (överlag) om thaikvinnor i synnerhet och asiatiska tjejer i allmänhet.  >:(

Det är kanske bra att komma ihåg att majoriteten av tjejerna inte bor i Pattaya och liknande ställen och/eller arbetar i bar? Eller forumet handlar bara om Pattaya/Phuket/Nana/PatPong osv och då blir "thais" symbolikt med det?
Vissa här jämför sannerligen äpplen med päron och de thais eller asiater överlag som lärt sig livet genom den hårda skolan är ofta fan så mkt mer mogna och även intelligenta vid en viss given ålder än vad en svensk brud är överlag.

Men ok, jämför man en utpräglad bar-girl vars huvudsakliga intressen ibland tycks vara att imma igen displayen på sin mobiltelefon, vara alla till lags för en bestämd summa pengar och däremellan party-party, så kanske jämförelsen inte haltar.

Det är bra att vara konsekvent men mindre bra att dra alla över samma kam!  :crazy:

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Mats gävle

• Nybörjare
« Svar #23 skrivet: 28 december 2011, 18:21:37 »
Qbase om de är mig du tänker på så har jag träffat många thaitjejer i thailand utan att vara tillsammans med dem och hade ett förhållande med en thaitjej i sverige i 2 år som var 45 år men skrattade åt samma saker som en 25-30 årig svensk tjej,hon hade då bott i sverige 8 år innan hon träffade mig och va inte en bartjej.
hon hade som så många andra thaitjejer svårt att sätta gränser för vad hennes barn får göra och ville inte lära sig svenska.
jag försökte hjälpa henne med allt men till slut insåg jag att det inte skulle gå.
bestämde man en tid man skulle träffas kunde de vara mellan 5 min sen.-till att hon inte kom alls och det är fullt normalt har jag hört från andra som har thaitjejer så förmodligen har de blivit lovade guld o gröna skogar och att ej behöva arbeta i sverige innan de kommer.
jag tycker mycket om thaitjejer som jag träffat i thailand men skulle inte lita på vad de säger om de vill komma till sverige.
den som tror på vad en thaitjej säger är ganska naiv om de träffat hene i en bar,jag har träffat tjejer som jobbar på beachen och inte på nå vis verkar dåliga men man blir kompis och går ut och hon följer med hem och efter några dagar vill hon ha samma betalning som en bartjej så till 95% så är de ute efter ett bättre liv och till 4% är de gogobrudar och sista %:en är tjejer från byar som ingen normal turist träffar men de är oerhört trevliga och omtänksamma även om de kommer från en bar och bra mycket bättre en en svensk tjej som vill bli bjuden på drinkar,kläder,gratis boende,bil mm.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #24 skrivet: 28 december 2011, 18:30:17 »
Vet inte om kommentaren var till mig, men jag menar att hennes ideer om vad som är roligt och skoj knappast stämmer överens med en som är född före hjulet uppfanns.... Att hon sen kanske är uppfostrad att ta hand om mannen till 100% gör kanske saken bättre då hon inte kommer ha samma intressen som en tjej född i någon större stad skulle haft.
Apropå Clintan så är ju 80+ mot hennes  46 "bara" en åldersskillnad på ca:35år...
Här snackar vi iofs en kvinna som snart inte kan få barn längre.... medans svennemannen på 70+med sin skrumpna äckliga lilla skinnprick ska in i en precis lagligt ålder fylld thaitjej som förmodligen inte ens vet hur en penis ser ut på bild, har hon jobbat i bangkok/pattis så vet hon förmodligen mer om sex än 70+ gubben men iaf.

Hon får det kanske bättre för stunden, men enligt mig är han bara en äcklig gubbjävel som jag inte skulle tveka att pungslå om jag såg han. Kom igen för fan, 19år... de har ingen aning om något.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Mats gävle

• Nybörjare
« Svar #25 skrivet: 28 december 2011, 18:39:53 »
håller helt med kambodjakungen,när de gäller clintan så menar jag att en snygging som är 46 år aldrig skulle tagit en vanlig arbetare trots att hon lever i ett land där hon knappast svälter.
sen tycker även jag att en 71-årig gubbe skulle ha ett bra mycket trevligare liv med en tex. 50 årig thaikvinna men det finns många skadade personer som tycker att laglig ålder är det enda man behöver kräva men själv tycker jag att en 19 åring med en 71 åring är värre en en 20 åring med en 14 åring

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 28 december 2011, 19:56:52 »
Qbase om de är mig du tänker på...

Nä, inte i huvudsak men jag har sett en hel del kommentarer som anspelat på att de är mindre vetande eller omogna, inte kan ta ansvar och för varje gång har man undrat allt mer vad folk har i hölstret eftersom de ofta då har bedömt den kategori tjejer som man oftast har en mkt kortvarig kontakt med.
Samma sak med flera som tagit över sin kärlek till Sverige men som de allt som oftast träffat just i en bar och sedan snackar de helt och hållet över huvudet på henne.

Traditions och kulturskillnader - Javisst! Men även föreställningen om att behaga mannen till 100% är sakteliga på väg bort, allt mer som Thailand och andra länder däromkring blir mer exploaterat.

Det finns alltid undantag men det jag vänder mig emot är den spridda uppfattningen om att thaibrudar är giriga, uträknade men ändå mindre vetande och icke kompetenta till att ta hand om barn och annat och då med utgångspunkt från att enbart basera det på möten med tjejer man träffat efter mörkrets inbrott på mer eller mindre livade ställen.

Att de skrattar vid en del tillfällen som kanske inte är helt logiska för oss beror många gånger på att de har svårt med språket och vi själva gör ju samma sak när vi är osäkra eller hört tokigt.
Eller om det uppstår en situation som normalt borde locka till skratt men som vi intorkade svenskar är för tafatta och blyga över att understryka med ett leende.
Mentaliteten är annorlunda och 8 miljoner folk (jaja, 9 drygt då) kan knappast kräva att deras förhållningssätt är det ideala och prejudicerande i vida världen.

Hur som helst tror jag att det finns fler "mogna" och ansvarsfulla kvinnor i tex 30-årsåldern av Thailands 70 miljoner invånare än vad det finns svenska fruntimmer i samma ålder.

Det vore väl fan annars..  :v

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #27 skrivet: 28 december 2011, 20:10:12 »
...den som tror på vad en thaitjej säger är ganska naiv om de träffat hene i en bar,jag har träffat tjejer som jobbar på beachen och inte på nå vis verkar dåliga men man blir kompis och går ut och hon följer med hem och efter några dagar vill hon ha samma betalning som en bartjej så till 95% så är de ute efter ett bättre liv och till 4% är de gogobrudar och sista %:en är tjejer från byar som ingen normal turist träffar men de är oerhört trevliga och omtänksamma även om de kommer från en bar och bra mycket bättre en en svensk tjej som vill bli bjuden på drinkar,kläder,gratis boende,bil mm.

Och här håller jag med väldigt mkt! Bra att ha "distansen" påkopplad på beach och bar. Ett och annat guldkorn kan man säkert träffa där med, men jag är skeptisk.
Mina egna kontakter är nästan uteslutande med vanligt, arbetande folk som inte har svårt att passa tider. Däremot jag kan ha svårt med tiden..hehe. Den enda jag träffat via utelivet (på sätt och vis) som jag faktiskt litar fullt ut på är en ladyboy sm visade sig vara/är mkt vettig men som förövrigt levt ett samboliv med barn och allt och visste hur det funkade. Jaja, det är en annan historia.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #28 skrivet: 28 december 2011, 21:38:01 »
Kanske inte kan tillföra nåt nytt i diskutionen men jag kan inflika iaf att till och jag som är 33 tycker att det  känns konstigt att vara med en tjej som är 18-19 oftast MEN det beror mer på hennes personlighet.
Jag kan överhuvudtaget inte gå med Farm Fresh tjejer som sitter där blyga och inte kan nån engelska. Jag känner hennes nervositet när mamasan skickat henne till mig, utan att jag bett om det, och känner mig bara som en gammal snuskgubbe utan att jag har gjort nåt.
Samtidigt så kan man träffa en 18-årig tjej som har varit i gamet ett tag(ja det förekommer att de skolas in innan laglig ålder har jag hört(undrar om denna kommentar för stå kvar av moderatorerna?)) som är bra på engelska och hur roliga som helst och då känns det plötsligt inte så farligt längre!?
Samma ålder men olika upplevelser är kontentan iaf.

Jag antar att om man seriöst letar en flickvän och vill hitta henne i en bar så ska man väl inleda en relation med de som precis kommit dit (farm fresh) och inte hunnit blivit för härdade?

Iaf för att avsluta så måste jag säga att jag har varit med hela spektrumet av thaitjejer från 18-40+ nånting(frågade aldrig) och måste säga att jag föredrar tjejer i min egen ålder. 30 nånting e perfa för mig!

Men för att anknyta till diskussionen så tar jag och vänder på det. Tror ni att den 19-åriga tjejen skulle gifta sig med den 74-åriga gubben om han inte hade pengar?
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #29 skrivet: 28 december 2011, 22:41:07 »
Jag antar att om man seriöst letar en flickvän och vill hitta henne i en bar så ska man väl inleda en relation med de som precis kommit dit (farm fresh) och inte hunnit blivit för härdade?

I så fall förstår jag inte ens varför man överväger att seriöst hitta en partner på en bar.
Enda skälet jag kan tänka mig är just att man vill ha någon som är lite erfaren och att man är trött på att lära upp.
Men då kanske man får ta det övriga "eventuella" beteendet med på köpet och inte klaga över det. 

Eller?  :hmm

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #30 skrivet: 28 december 2011, 22:52:29 »
Tror ni att den 19-åriga tjejen skulle gifta sig med den 74-åriga gubben om han inte hade pengar?
Naturligtvis inte, och jag tror gubben var 71 år.

Money rules.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #31 skrivet: 28 december 2011, 23:02:52 »

I så fall förstår jag inte ens varför man överväger att seriöst hitta en partner på en bar.
Enda skälet jag kan tänka mig är just att man vill ha någon som är lite erfaren och att man är trött på att lära upp.
Men då kanske man får ta det övriga "eventuella" beteendet med på köpet och inte klaga över det. 

Eller?  :hmm
Nä precis men OM man skulle vilja göra detta så kanske det bästa är att hitta någon tjej som inte varit med för länge och blivit "förstörd" eller jag vet inte. Tänkte bara med den bakgrunden att många tjejer vill hitta en rik falang söker sig till dessa ställen och om man lyckas hitta henne innan hon har varit med för länge så skulle det vara... nåt bra jag vet inte, spånar bara lite idéer?

Naturligtvis inte, och jag tror gubben var 71 år.

Money rules.
Ja men jag orkade inte kolla exakt, visste att det var över 70 iaf.
Vill ner till värmen igen! :(

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 2
  • *Gäster: 18
  • *Totalt: 20