0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Aftonbladetklass på den artikeln
Tycker att det fanns åtminstone en väldigt vettig poäng i ovanstående artikel och det är att man kanske snarare ska fundera över att flytta till sin dam istället för att hon kommer hit, för jag tvekar inte på att det är lättare för oss att acklimatisera oss där än vice versa.
Jag tror inte att det är en god idé att flytta till sin dam pga att då är damen på hemmaplan vilket gör att falangen per auto kommer i en sämre sits då han förr eller senare känner pressen från damen att ekonomiskt hjälpa hennes familj. Inget fel att hjälpa familjen så länge det handlar om mindre summor. Om det sen blir tal om att bygga ett hus på en markbit som ”ma and pa” så villigt skänker kommer kanske saken i ett annat läge.Om däremot damen flyttar till sin make/pojkvän i Sverige kan hon se fram emot fri språkutbildning, och de sociala skyddsnäten/bidragen. När hon sen kommer ut i arbetslivet, efter att ha blivit svensk medborgare, kan hon en dag lyfta en skaplig pension och därigenom säkra sin ekonomi för resten av sitt liv. Hon kommer med 99% säkerhet att flytta tillbaka till Thailand när hon nått sin pensionålder, med eller utan bihang.
Qbase om de är mig du tänker på...
...den som tror på vad en thaitjej säger är ganska naiv om de träffat hene i en bar,jag har träffat tjejer som jobbar på beachen och inte på nå vis verkar dåliga men man blir kompis och går ut och hon följer med hem och efter några dagar vill hon ha samma betalning som en bartjej så till 95% så är de ute efter ett bättre liv och till 4% är de gogobrudar och sista %:en är tjejer från byar som ingen normal turist träffar men de är oerhört trevliga och omtänksamma även om de kommer från en bar och bra mycket bättre en en svensk tjej som vill bli bjuden på drinkar,kläder,gratis boende,bil mm.
Jag antar att om man seriöst letar en flickvän och vill hitta henne i en bar så ska man väl inleda en relation med de som precis kommit dit (farm fresh) och inte hunnit blivit för härdade?
Tror ni att den 19-åriga tjejen skulle gifta sig med den 74-åriga gubben om han inte hade pengar?
I så fall förstår jag inte ens varför man överväger att seriöst hitta en partner på en bar. Enda skälet jag kan tänka mig är just att man vill ha någon som är lite erfaren och att man är trött på att lära upp. Men då kanske man får ta det övriga "eventuella" beteendet med på köpet och inte klaga över det. Eller?
Naturligtvis inte, och jag tror gubben var 71 år.Money rules.