* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Äntligen Phuket  (läst 753 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
SV: Äntligen Phuket
« Svar #20 skrivet: 27 december 2011, 20:50:25 »
Jag anser mig oxå ha rest en hel del...väldigt mycket charter i unga år och mer reguljärt de senaste åren....vet ifs inte vad som anses som mycket men jag är 32 år och skulle gissa att jag har gjort 70-80 tal resor(semestrar) genom åren och har aldrig behövt att vänta mer än kanske 4-5 timmar vid ett par tillfällen.

"värsta" jag varit med om var nog i mars i år när vi åkte hem från New York så missade vi anslutningsflyget från Bryssel och fick vänta i 6 timmar på nästa, men jag får väl anse mig ha haft tur genom åren...hoppas det hänger ni när vi flyger till phuket om ca 2 veckor.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
  • Kön: Man
    • hgs.st
« Svar #21 skrivet: 27 december 2011, 23:05:47 »
Jag har fåt vänta allt mellan 8 till 24 timmar på olika flyg på grund av förseningar.
Någon timme är inge problem.
Men mer än så kan ställa till det med andra flyg, bussar eller tåg.
När det blir 24 timmar så kan det ställa till det ganska mycket om man inte reser med bra bolag.
8-10 timmar på Arlanda, Heathrow eller Suvarnabhumi är inte så kul heller. Efter några timmar kan man flygplatserna.
Jag har har gått runt på ett antal flygplatser och ingen är specielllt rolig en längre stund  :-)
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
« Svar #22 skrivet: 28 december 2011, 09:51:03 »
Nuförtiden flyger jag endast buissnes på långresor och då kommer man bort från problemet med att vänta efterssom man alltid har tillgång till loungerna. I vissa städer ser man verkligen fram mot att få koppla av en stund mellan planen i en skön fotölj med ett glas vitt, nått att äta och läsa.

Gurka, var jobbar du? Måste ha sjukt mycket semester, jag vill också kunna resa lika mycket som du.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #23 skrivet: 28 december 2011, 13:29:08 »
4.5 Resor per år sedan han fyllde 16år. Det är ganska mycket resor det. Fan jag är glad om jag får göra en långresa per år jag, iofs nämner han mest charter... Som brukar ligga på 1-2veckor.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #24 skrivet: 28 december 2011, 22:43:53 »
Ja mycket charter har det blivit....ingenstans skrev jag väl att jag började räkna från 16 års ålder, utan totalt under mina 32 år.

Självklart är dom 20-25 första resorna kanske inte ens så mycket jag kommer ihåg av, så det är väl lite missvisande att ha med dom i detta resonemanget.

Satt med min käre far härom året och gick igenom ungefär hur vi hade rest genom åren och kom fram till att det nu är nånstans där mellan 70-80 st.

senaste 10 åren har det väl blivit ca 2 om året...känns inte märkvärdigt

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 25