* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Äntligen Phuket  (läst 753 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad paradis

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 26
  • Kön: Man
Äntligen Phuket
« skrivet: 20 december 2011, 14:48:51 »
Hej,Alla, flera gånger har jag varit på väg till Vietnam,och det händer altid nåt så att det blir ändrat. :q Jag var och tittade på resor igår,och vad hittade jag??Phuket 2.vec.4.300,utan hotel.Har rest tidigare med hotel,då får man dela dubelrum.Eftersom jag vill inte dela,fick jag betala extra för eget rum,det kunde bli ca.1500-1800 extra för 2.veck.Tillsamans med flyg,blev det oftast uppe i 10.000 .Hotelet var inget specielt.Nu reser jag själv,endast flyg,hotel får jag fixa genom Internet!! :icon_thumleft: Själv tycker jag bättre om Pataya,det är störe,och mycket billigare än Phuket.Eftersom så många turister reser dit så har dom höjt aldeles för mycket priser på ALLT. >:( Men jag var bara tvungen att ta en så billig flygbiljet,14 dagar,12/1-27/1 så får det bli som det blir.Och jag vet redan HUR det blir!!!!! :P
« Senast ändrad: 20 december 2011, 16:17:07 av Hud »

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
SV: Äntligen Phuket
« Svar #1 skrivet: 20 december 2011, 16:28:35 »
Gwattis!
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #2 skrivet: 21 december 2011, 23:44:13 »
Har oxå nappat på dom billiga sista minuten priserna...underbart!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #3 skrivet: 22 december 2011, 00:48:36 »
Har oxå nappat på dom billiga sista minuten priserna...underbart!
Det har jag med gjort men att kalla det för underbart är att gå ett par steg för långt.
Det finns inget annat än priset som är underbart med att åka charter.

Men har man inga högre krav på tillvaron och mäter allt i kronor och ören så visst, men jag kommer tveka riktigt länge om jag någonsin ska kliva på en charterkärra igen.

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #4 skrivet: 22 december 2011, 13:57:35 »
Jag häller med ang.charter,men i Januari 12e.och vidare så tror jag inte att man kan hitta billigare.Flygstolen ,det blir trångt,kanske om han/hon vid innchekningen kan ge mig en bra stol plats.Det finns chans,annars får man blunda och försöka sova botr tiden.Men den som väntar på nåt gott.........Finns det någon som kan ge mig bra tips om boende i Patong,men OBS inte i kvarteren där pojkar är på bilder på hotelen!!!Tack för svar...
Mvh.Paradis

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #5 skrivet: 22 december 2011, 18:15:48 »
Finns det någon som kan ge mig bra tips om boende i Patong,men OBS inte i kvarteren där pojkar är på bilder på hotelen!!!Tack för svar...
Mvh.Paradis
Om du använder sökrutan här mpå forumet så kommer du att hitta en hel del tips  :thumbsup
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #6 skrivet: 22 december 2011, 18:47:58 »
Leta på FORUM ,ja ok,men när man hittar boende tex i Phuket så finns det ett pris det är vad du ser när du letar,sen när du kontaktar dom då har priset blivit annat.Då ska dom ha skater,provisioner,med allt annat helvete dom kommer på.Nu ikväll kom det ett Email från Phuket,bilder på hotelet fint,pris 147 SEK !!!!!Tror inte att det är sant.Ringer DIREKT.nu är rummet uppe i 270 SEK.och plus det är sista ,under tiden ser jag nogån lampa lyssa över min skärm som säger att EXAKT NU är det 3st till som tittar på samma RUM.VAD GÖR MAN.NEJ,jag åker förmodligen ner som jag sa tar taxi o letar rum.Har hur mycket tid som helst,är framme kl 07.00 morgonen.Ha det bra.Paradis

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #7 skrivet: 22 december 2011, 21:54:12 »
Nu hänger jag faktiskt inte riktigt med...vad är problemet med att flyga charter?

Det är ju bara en transportsträcka som ska genomföras, vad är det som är så mycket sämre med en charterstol mot en reguljär?

Har flygit bådadera och brukar se till att få extra benutrymme...tycker det är värt en slant. Denna gången behövde vi inte boka till det då det var det enda som fanns kvar.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #8 skrivet: 22 december 2011, 22:12:03 »
Nu hänger jag faktiskt inte riktigt med...vad är problemet med att flyga charter?

Det är ju bara en transportsträcka som ska genomföras, vad är det som är så mycket sämre med en charterstol mot en reguljär?

Om du läst några av berättelserna från de som inte varit riktigt nöjda med sina resor med charter så förstår du säkert varför det finns de som inte är särskilt entusiastiska över det sättet att färdas.

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #9 skrivet: 22 december 2011, 22:30:31 »
Jo visst har man hört en del, personligen tror jag det handlar mycket om ens egna inställning.

Har tack vare mina föräldrar som varit i branschen flygit med charter och även reguljärt ett oräkneligt antal gånger utan att kunna dra mig till minnes en enda skräckupplevelse.

Tar ju alla dar i veckan en charter stol direkt sthlm - bkk för 4000:- mot aerosvit/china air för ungefär samma pengar eller kanske tom lite mer.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #10 skrivet: 22 december 2011, 22:52:36 »
Jag förstår inte heller det hackandet på charterflygen, jo bekväma är dom inte och jag skulle aldrig betala fullpris för en sådan biljett men kan man få en riktigt billig biljett på sista minuten så hade ju inte jag backat brukar dock aldrig passa när jag har chans att vara ledig eller så har jag redan köpt biljett långt i förväg och skräckresor med barn i ryggen kan man lika gärna ha otur att få på ett reguljärflyg eller oftare än på charterflygen, fyllon som utnyttjar den fria drickan och skall pissa hela tiden :banghead

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 22 december 2011, 23:08:16 »
Jag förstår inte heller det hackandet på charterflygen, jo bekväma är dom inte och jag skulle aldrig betala fullpris för en sådan biljett men kan man få en riktigt billig biljett på sista minuten så hade ju inte jag backat brukar dock aldrig passa när jag har chans att vara ledig eller så har jag redan köpt biljett långt i förväg och skräckresor med barn i ryggen kan man lika gärna ha otur att få på ett reguljärflyg eller oftare än på charterflygen, fyllon som utnyttjar den fria drickan och skall pissa hela tiden :banghead

Håller med om att normalt sett så är biljetten redan bokad, men denna gång dök det upp ett tillfälle som en skänk från ovan så det var bara att klippa till

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #12 skrivet: 22 december 2011, 23:30:50 »
Mina svar baserar sig på de erfarenheter jag har av charter.
Jag anser inte att jag är särskilt kräsen och klagar sällan eller aldrig.
Däremot kan jag tala om vad jag tyckte om det i efterhand.

Har åkt charter 5 ggr.
Den första var kanon både dit och hem, då hade Ving chartrat Thai och man satt bra och kunde fälla sätena tillräckligt mycket för att kunna sova ok. De resorna kan jag inte kalla för charterresor även om det var ett charterbolag som var arrangör av resan.

Av de andra åtta resorna har endast en varit mer eller mindre problemfri förutom att det tar en oerhörd lång tid att få maten och att man var tvungen att köpa måltidsdrycker i förtid.

Men sitter man vaken under resan eller tar ett piller och sover hela vägen så lider man antagligen inte lika mycket som de som hellre gör som mig och äter för att sedan sova tills det är dags för frukosten ombord.
Det är inte lätt att sova i ett säte som man endast kan fälla i en knapp decimeter och där benen knappt går att räta ut.

Sju negativa resor av åtta är några för många för att jag ska kunna ge charterresor ett bättre omdöme.

Utloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #13 skrivet: 22 december 2011, 23:51:22 »
Har på mina ca 14-15 resor bara åkt charter en gång, men det är fan den bästa flygresan jag gjort, inte bästa resan för den var biljetten var för 15 dagar och så kort reser jag alldrig igen.

Vi (jag och 3 polare) hade köpt till royal class för 1000spänn extra per väg på chans och vad fick vi??

Egen incheckning , mer bagagevikt  ( inte för vi behövde det men ändå) extra stolutrymme , när vi satt oss fick vi direkt ett glas
mousserat och lite snacks. Dom trevligaste flygvärdinnorna jag flygit med ,inte dom snyggaste men servicen var grym.

Fri dricka hela vägen och inget snack att nu räcker det eller liknade. bättre mat och den var bättre . 10,5 timmar direkt gbg - phuket.
Att det inte blivit mer charter är att jag inte vågar vänta och boka och att 22dagars resorna är ganska svåra att få på sista minuten.

Sen brukar vi alltid avsluta i pattaya och då passar hemresa från bangkok bättre.

Inloggad dr_dajm

• V.I.P
  • Antal inlägg: 109
« Svar #14 skrivet: 23 december 2011, 09:33:58 »
Vi är ju alla olika som individer och vart tröskeln ligger ikring saker man stör sig på i livet.
Personligen så har jag valt att åka med charter av den anledningen att jag inte gillar eller kan planera mina resor i så god tid i förväg. Jag tycker om tjusningen med spontaniteten att plötsligt komma på att man ska sticka iväg och då gå in och boka en sista minuten med kort varsel.

Jag gillar att det är direktflyg där man slipper byten. Byten borde man kanske inte störa sig på men jag gör det. Tänkte sticka i mitten på jan till Phuket igen och denna gången ska jag prova att lägga på 1500kr för att få bättre benutrymme, bättre mat etc....

Jag brukar tanka in en tv serie i iPaden och då flyger tiden iväg.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #15 skrivet: 23 december 2011, 12:44:01 »

Flugit charter 1 gång och sista gången , nä själv resonerar jag som så att lägg till : ca 1500kr på de 4000kr= 5500 tot och då resa reguljärt med exvis Turkish och få poäng/miles är mycket mer värde i.
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad paradis

• Junior
  • *
« Svar #16 skrivet: 23 december 2011, 14:05:05 »
Hej,det med IPad var smart.Titta på egen film under tiden,.ska göra samma .Tack för den info.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #17 skrivet: 23 december 2011, 18:26:57 »
Jag reser helst reguljärt i ställer för med charter.
Detta beror mest på att jag är bekväm av mig.
Jag behöver inte tänka på plånboken på hela resan och det går fortare med dryck och mat då dom inte behöver ta betalt.
Sedan tycker jag att maten brukar vara bättre på reguljär flygen.
Jag vill gärna att mat och dryck kommer ut fort när jag lyft så att jag kan vila ett tag innan frukosten serveras  ;)
Sedan har jag fått bättre service av Thai än charterbolagen vid förseningar.
Valet mellan att sitta och sova på en flygplats (som jag fått göra med charterbolag) elller att bo på hotell (som Thai bjöd på) så är valet lätt.
Min biljett som jag beställde med Thai nu i höst kostade inte mer än en flygstol på en charter kärra,

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #18 skrivet: 27 december 2011, 00:37:41 »
Det är ju naturligtvis så att det är ens egna erfarenheter/eller andras som får en vara för eller emot. men jag skulle aldrig utgå från hur servicen är vid förseningar föredrar att utgå från att allt löper på som det ska.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #19 skrivet: 27 december 2011, 09:34:24 »
Det är ju naturligtvis så att det är ens egna erfarenheter/eller andras som får en vara för eller emot. men jag skulle aldrig utgå från hur servicen är vid förseningar föredrar att utgå från att allt löper på som det ska.
Jag har nog rest för mycket för att tro att allt bara flyter.
Ovavsett vad jag reser med.
Jag har oftast en plan B för hur jag ska göra när det inte funkar.
Vissa saker är bra att ha i handbagaget tillexempel.
Om du läser Johan Lat´s rese berättelser eller OZZ resor så ser det att det inte alltid flyter och då är det bra med ett bolag som kan fixa hotell eller annat när det blir förseningar.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 26