* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Lost in LOS!  (läst 3609 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
  • Kön: Man
SV: Lost in LOS!
« Svar #80 skrivet: 07 januari 2012, 11:47:30 »
Tveksamt om Du kan ta ut 20 000 Thb/dag i en ATM maskin.

Möjligen en gång, sedan slår säkerhets-spärrar till o Du får vänta till nästa dag eller 2dagar innan Du kan ta ut mera.
Där är väl maxbelopp per vecka med

Men maxbeloppen o säkerhets spärrarna ändras över tiden . Från år till år har jag märkt

Vi har samma system här i gamla Svedala, fast med högre summor i Sv. kr. räknat  :q
Det går alldeles utmärkt att ta ut 20000 baht om dagen i en ATM, det gör jag själv varje gång jag är nere.

Behöver man mer tar man med sig pass och Visakort till en bank.

Högre summor här?
Ja men bara i baht räknat, Swedbank har en gräns på 15000 vid ett tillfälle, om det finns någon begränsning i övrigt vet jag inte då jag inte har haft anledning att kolla.

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #81 skrivet: 07 januari 2012, 14:01:30 »
Det går alldeles utmärkt att ta ut 20000 baht om dagen i en ATM, det gör jag själv varje gång jag är nere.

Behöver man mer tar man med sig pass och Visakort till en bank.

Har Du aldrig hamnat i en situation där man får som svar ifrån ATM maskinen att man ej har täckning för uttaget, fast man vet att där finns pengar på kontot.

Sedan inne på banken säger dom, att dom tyvärr inte kan hjälpa en för att det är inte samma bank (Där man har kontot o den Thailänska)  :banghead

Men sedan efter några dagar så funkar det igen  :)

Det är med den lärdomen som jag alltid har med ett Forex-kort, laddat med blygsamma 2000 kr, O möjlighet att föra över mer pengar via i-net om det skulle behövas :)
^^Asia, Here I Come

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #82 skrivet: 07 januari 2012, 15:24:29 »
Har Du aldrig hamnat i en situation där man får som svar ifrån ATM maskinen att man ej har täckning för uttaget, fast man vet att där finns pengar på kontot.
Jo det har jag, hur det var har jag skrivit om i en av mina berättelser här på forumet.

Men för att göra en lång historia kort så möttes jag av ett meddelande att det inte fanns pengar på kontot, då hade jag varit i LOS i ca en vecka och skulle stanna i tre månader.

Det första som slog mig var att kortet blivit skimmat, följt av en hel del svordomar. Jag kunde inte komma på när det skulle ha hänt och funderade på det hela vägen till rummet där internetdosan var. Jag hade ett par tusen kvar så jag skulle kunna äta i några dagar tills dess att banken hemma hade ordnat upp det, men inte skulle det räcka till mycket annat skoj.

Jag gick till närmsta internetcafé och loggade in och där fanns vartenda öre kvar. Det var en skön känsla. Jag hade bara glömt att jag tidigare den dagen redan tagit ut 20000 som jag använt till att bl.a. betala det första hotellet med.

Tog med mig passet och Visakortet till banken där de upplyste mig om att det fanns en gräns på 20000 per dag men att det inte var något problem att ta ut pengar genom dem.

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #83 skrivet: 07 januari 2012, 20:45:05 »
Har varit med om samma sak, före midnatt fick jag inte ut en bath på kortet. Efter gick det bra. Då reste jag med thaitjej så kortet gick varmt hela resan om man säger så   :q

Så vitt jag kan förstå är det en viss summa under ett visst antal dagar man kan ta ut.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #84 skrivet: 11 januari 2012, 12:36:16 »
Här i kambodja är det olika summor i olika banker, jag får tex bara ta ut 200$ från den "avgiftsfria" canadia bankens automater, medans det går att ta ut 1000$ från AZT's automater som tar en 4$avgift.

Problem när man vill gå in i banken och ta ut pengar då ens mellannamn inte står med på svenska kort, snackade med en svensk och han fick inte ta ut pengar trots pass och körkort samt visakort, då namnen inte stämde överens, hans mellannamn stod inte med på visakortet...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #85 skrivet: 11 januari 2012, 22:07:34 »
@AlexSwede Jag spelade aldrig billjard inne på Soi 4. Bara utanför på Bullu´s. Bredvid Mdonalds till höger på väg in i Soi 4

Zinken

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #86 skrivet: 11 januari 2012, 22:15:49 »
@AlexSwede Jag spelade aldrig billjard inne på Soi 4. Bara utanför på Bullu´s. Bredvid Mdonalds till höger på väg in i Soi 4

Zinken

Det bästa stället för biljard är New Wave soi 7 sedan är Gulliver Sukhumvit soi 5 kanon bra  :hb
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #87 skrivet: 17 januari 2012, 06:34:32 »
Är du kvar i Bangkok den 27:e Jan då jvlar kör vi ett race på Climax  :crazy:

Vad är Climax? Är det något man inte ska missa?

Satan, vilket dåligt rykte du har, -1, är du ensam på minus?. Har du förtjänat det?  :D
Om du har det så vill jag hänga med dig en kväll minst, det kan bli sjukt kul. lol

Hur länge stannar du i Bangkok, och vart ska du sen?

Jag åker förmodligen upp till CM den 24 och tänker bara stanna några dagar, och sen tillbaka till BKK i några dagar innan jag åker vidare.
Tänkte ta nattåget upp, känns som en upplevelse och så sparar man en hotellnatt och lite ork. Erfarenheter av nattåg i LOS någon, det ser jävligt sjyst ut på de bilder jag sett?

Funderar fortfarande på om jag ska till Kambodja eller pattaya, eller jag kanske ska ta med mig damen från CM till någon ö i södra LOS. Allt beror på vilket mottagande jag får i CM. Om hon inte svarar när jag ringer så skiter jag i att åka upp.

På min första resa så blev jag "körd" till en resebyrå av en tuc-tuc kille som säkert hade commision där. Det blev skitbra. Helt förvirrad och totalt utan förkunskaper hamnade jag i Ao Nang, när jag förklarade på resebyrån vad jag var ute efter.

Jag hajar att man kan bli tokblåst av en sån grej men jag tänkte testa något liknande igen. Nu med liite mer information, tack bröder.
Vad tycker ni?
Bra karl reder sig själv, agoda och air asia, eller bankok air till samui, eller chansa på att betala för service som man inte har en aning om kvaliteten på.
Så länge det rör sig om småsummor så gillar jag att chansa/få service.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #88 skrivet: 17 januari 2012, 10:56:56 »
@
Vad är Climax? Är det något man inte ska missa?

Satan, vilket dåligt rykte du har, -1, är du ensam på minus?. Har du förtjänat det?  :D
Om du har det så vill jag hänga med dig en kväll minst, det kan bli sjukt kul. lol

Andlin ja man e ju en bad boy  ;)
Climax ligger under Ambassador hotel och är ett ställe med en massa frilansare ganska mörk lokal men värd ett besök annars tycker jag som sagt att Novotel vid Siam sqr
http://www.cm2bkk.com/ är kanon.
Då delar vi ett helrör :burp

Har en polare som ofta tar natttåget mellan Udon och Bangkok som är mycket nöjd med det bra pris och lite annourlunda men ta vip kupé.
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #89 skrivet: 18 januari 2012, 22:17:13 »

Fick detta svar från en dating sida : Alex Yeah!
You are very nice man!
have good work!
and very handsome!
I wanna to meet you so much! enjoy dinner& rastaurants at minllenium Hitton, you and take me red wine! put oil my car 500.- bath ? I will drive my car mercidest benze goto meet you tonight!
Are you holiday now! how long tour in BKK,TH
Sincerly,

Tyckte den var lite rolig... :-)

Till Thailand 2012/07/28

Utloggad zinken

• V.I.P
« Svar #90 skrivet: 18 januari 2012, 22:22:35 »
Håll er till egna trådar! :P :drunk :drunk :burp :burp :crazy: :crazy: :icon_blackeye: :icon_blackeye:

Zinken

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #91 skrivet: 18 januari 2012, 22:33:06 »
Håll er till egna trådar! :P :drunk :drunk :burp :burp :crazy: :crazy: :icon_blackeye: :icon_blackeye:

Zinken
Men fan Zinken delar vi brudar i bingen kan vi väl dela en tråd broshan  :crazy:
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #92 skrivet: 24 januari 2012, 20:02:16 »
@AlexSwede:

Hade varit kul att hänga med dig ut i nattlivet i Bangkok!!

Climax är helt Ok. Där hamnar rätt många frilansare fram på småtimmarna. Lite sorgligt att se men.

Novotel vid Siam square dit drog jag flickvännen och hennes kompisar 2:a eller om det var 3:e kvällen.

På tal om Siam Square, har du koll på hur om det är något drag på Hard Rock nu för tiden? Har bara varit där en gång, 4 år sedan. Kommer aldrig att glömma den kvällen pga ett par mycket framstående bröst som jag fick lära bekanta mig med.

@Zinken: Blir det någon Asienresa nu i februari? Eller hur blir det? Jävlar vad sugen jag är på att bara åka ner och umgås med thaidamer. Får hålla mig i skinnet.

Håller du kontakt med några fler damer från din senaste tur?

Utloggad zinken

• V.I.P
« Svar #93 skrivet: 24 januari 2012, 20:48:43 »
@Nutkurt aka Duracellkaninen. nja vi får se, ser tyvärr lite svårt ut :( mycket som fan på jobbet nu.  :banghead :banghead :banghead :banghead :banghead

Nej jag har bara kontakt med Piean.

Zinken

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 27