* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Billigast att semestra i Thailand  (läst 1525 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
  • Kön: Man
SV: Billigast att semestra i Thailand
« Svar #20 skrivet: 16 december 2011, 22:50:53 »
Låter som om Tomteblosset och duden har det hela figurerat ut så att säga.

Av egen erfarenhet så blev det totala för mig 2.000 kr per dag i snitt.
Men då var jag också i Patong och BKK.
Rum snittade strax över 1000 Bath
Då vaknade jag aldrig ensam och hann med nåt bus på Soi 6, Bliss mm.

Shit jag måste druckit kopiösa mängder öl ändå... köpte väl 2-5 LD/tjej också. Men i stort sett bara till de jag tog med.

I början åt jag farangmat men längre och längre in på resan blev det riktig mat, halva priset och gott som fan. Inget att fundera över till nästa gång. De där grillspetten från vagnarna är underbara när man är lagom packad på kvällen.

Nästa resa kanske det kommer gå åt mindre pengar men jag har med mig till mer för säkerhets skull såklart.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #21 skrivet: 16 december 2011, 22:53:05 »
Tror du missade en nolla?
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #22 skrivet: 16 december 2011, 22:56:17 »
Engagerar mig inte så mycket i nollor.

Kan vara förkylningen men jag hittar fan ingen missad nolla.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #23 skrivet: 16 december 2011, 23:22:58 »
Engagerar mig inte så mycket i nollor.

Kan vara förkylningen men jag hittar fan ingen missad nolla.
Opps läste fel, nevermind!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #24 skrivet: 16 december 2011, 23:36:50 »
Jag tror dig duden, såg bilder från WS med kebabvagnar och liknande och vet hur gott det kan vara, men samtidigt så vet man ju inte vad som hänt med den fnurran under dagen när den inte står på WS, det är knappt jag käkar kebab hemma i Sverige på sommaren om jag inte känner till stället jag käkar på. Samma med grillborden som man inte ser allt för sällan. Det ser väldigt inbjudande ut och doftar lockande, men jag avstår hellre än blir kass i kistan. Var lite skraj för att ta mig en powernap i barerna, kanske man vågar sig på det i mars? 

@ fd Rookie 2000 spänn om dan, det måste ha blivit en massa pilsner för din del då? Jag tyckte jag brassade på rejält under min resa, men när jag summerade det så låg jag runt 1100 spänn om dagen om jag minns rätt (ditrese och hemresedagen borträknade) Var bara en dag i Patong januari -11 för egen del, men då hade jag förvisso sällskap som följde med från Karon. Men jag tyckte det verkade vara rimligare priser där än i Karon. Sen har jag inte varit ute i Bangkok på det sättet ännu tyvärr. Jag hade bokat ett sällskap, vilket var det största fiaskot hittills under båda mina resor. 2-5 LD tycker jag låter normalt, men det är ju mer till de man tar LT isåfall. Jag bjöd ganska friskt jag med tyckte jag. Men utan skavsåret så snittade jag betydligt mer, men jag shoppade inte så mycket jag heller. Du kanske hade mycket grejer med dig hem?
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #25 skrivet: 17 december 2011, 04:53:49 »
Får nog fråga guiden om han vet vart pengarna tog vägen. Men jag tvivlar.

Nej jag har inte mycket med mig hem, några påsar mediciner iofs men det går på nöjeskontot :P
Jo såklart 2-5 LD är till LT, ST får på sin höjd en :) Kanske en till efter om det varit speciellt.

Men jag tycker att det är klart prisvärt i alla fall.
Törs inte ens tänka tanken att göra samma saker här hemma.... Blir nog hela reskassan på en dag/kväll då.

Utloggad Baldrick

• V.I.P
  • Antal inlägg: 138
« Svar #26 skrivet: 17 december 2011, 11:46:56 »
Vad är en Vodka Lipo?
Joråsåatte.....

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #27 skrivet: 17 december 2011, 11:59:23 »
Vad är en Vodka Lipo?
Ungefär detsamma som en Vodka Redbull

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Baldrick

• V.I.P
  • Antal inlägg: 138
« Svar #28 skrivet: 17 december 2011, 12:01:58 »
Aha, då är jag med i matchen. Gott!
Joråsåatte.....

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #29 skrivet: 18 december 2011, 20:20:13 »
Vad är en Vodka Lipo?
Lipovitan-D kostar runt 10THB på 7-11

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #30 skrivet: 29 december 2011, 23:53:27 »
Riktigt bra tråd för en som inte är inne i den matchen....än ska väl tilläggas  :-)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #31 skrivet: 30 december 2011, 07:02:47 »
Någon skrev att ölen är dyr i kambodja jämfört med thailand.... EH?? 0.5$ eller 1$ i sihanoukville, det är 4kr per bira det, upp till 8spänn... jävligt dyrt...
På ladybarerna kostar ölen kanske MAX 3$, men då dricker du importerad öl typ heineken. På största diskot i PP dock så ligger priserna högre, kanske 4$ för en heineken, kommer inte riktigt ihåg.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #32 skrivet: 30 december 2011, 11:53:56 »
Finns det inget matematiskt samband mellan antal öl och antal tjejer? Kan inte uttrycka den med symboler men borde inte >15 öl leda till <3 tjejer.... :burp

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #33 skrivet: 30 december 2011, 14:10:07 »
Jag skulle nog skrivit så här X öl = 3-0,2X Så om man dricker 5 bira pallar man 2 damer.
Och efter 15 klarar man ingen? Nä, det stämmer inte det har jag kollat. :P
X öl = 4-0,2X  X = Antal ligg/dag
Fan vet hur länge det går med ingen bira och 4 ligg/dag, det är inte semester då är det träningsläger.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
« Svar #34 skrivet: 30 december 2011, 17:43:28 »
För att optimera formeln så måste man väl slå fast att X = 33 cl samt lägga in tiden också, längre tid mer dricka o mer ligg... X=öl(antal), T= tid (timmar), L= antal ligg

L = 5-0.2X+0.25T , exempelvis normal kväll för mig L= 5- 0.2X20 +0.25X8= 3 Ligg på en normal hård kväll  :crazy:

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #35 skrivet: 30 december 2011, 19:07:48 »
Ja, den var bättre :-)
Den går säkert att utveckla lite till, 20 bira på 8 timmar  känns rimligt men 3 ligg om dan i snitt, då blir man elitmonger eller hur? :D
Fast tiden är egentligen en konstant, eller har iaf små variationer=de vakna timmarna under dygnet då man dricker alkohol.
En normalt hård kväll? Orkar en normaltränad man att snitta det här under en semester? Jag är i usel form och är rätt nöjd med morgon och kväll med en LT.

Vi behöver ett snitt på hur vi spenderar pengar i sydostasien, det området är iaf jag mest intresserad av.

Kambodjakungen beskrev priserna i kambodja ungefär så här.
Ett sjysst hotel i PP 45 dollar lite högre än standardrummen för runt 1000 bath i LOS, ungefär lika eller lite billigare i kambodja.
En öl snittar 1 dollar en halv ibland och 4 ibland. 1 dollar=30 bath
Och 5 dollar på "kycklingfarmerna", med min slarvigt uträknade kurs så blir det 150 bath.
Jag har hört om att det går att få en desperat jabba pundare att gå med på 200 bath, tänker inte testa och vill knappt höra om någon som gjort det.
Vad är snittpriset för en sällskapsdam, mellan 1500 och 2000 bath någonstans ligger mitt snitt för LT. 25-50 dollar tror jag att jag har läst någonstans, stämmer det?

Kambodja vinner i allt, fyll på med snittprisinfo, Fillipinerna? Vietnam?

Faktorn bemötande ska sedan multpliceras med summan, Thailand får vara normen 1,0. Är det rättvist att ge kambodja 0,8? Ett av värdens mest korrupta länder.

Damer, alkohol och boende är de 3 stora utgiftposterna, det måste finnas massor med kunskap om det här på forumet.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #36 skrivet: 30 december 2011, 19:42:22 »
Rummens kvalite är dock högre i thailand, mot här i kambodja. Jag bor just nu på River Star hotel, 35$ natten inkl frulle ska det vara. Bor högst upp 4'e våningen med balkong mot Riverside, jävligt schysst utsikt och girlfriendly- de kräver dock id kort.

www.riverstar-hotel.com
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
« Svar #37 skrivet: 30 december 2011, 21:32:17 »
Finns ju en anna tidsaspekt som jag inte tog hänsyn, resans längd  :D Blir svårt o snitta det om resan är ett par månader, lär ju få skumplever o problem med bäckenet.. lol Var nog mer menat som toppkvällarna..

Har inte varit i Asien på 10 år så kan inte tillföra så mycket då det gäller diskussionen om prisnivåerna.. I Filipinerna så följer väl prisnivåerna fortfarande dollarkursen rätt mycket? Var i Filipinerna på dykresor  :D 93-95 o de va rätt bra tyck i Angeles då när Marinbaserna fanns kvar... lol

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 26