0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag vet inte det jag... Gör av med mer pengar i Thailand än något annat land per vecka. Förutom hemma då. Kanske beror lite på hur man lever där. hehe
Indexet väger in valutakurser samt prisläget på vanliga produkter som till exempel en halv liter öl, en måltid för två och snittpriset för en hotellnatt.
Jag tror inte nattligt sällskap räknas in i "snittpriset för en hotellnatt".
Med det inräknat så skulle det här bli mycket intressant.Jag bränner stålar på det här.1. Damer2. Öl och sprit3. Boende4. Mat5. ShoppingHur ser det ut då?Någon erfaren sydostasien farare som kan ordna det?Jag skulle gissa...1. Kambodja2. Fillipinerna3. Vietnam4. Thailand5. Kina6. Malaysia7. JapanVilda gissningar för att locka någon som vet att korrigera mig.
Kör schablonmässigt. Per dag: 1 dam, 8 öl, ett standard rum, frukost, lunch och mddag. Redan där ser man var det barkar iväg.
Tycker det där ser ut som en VÄLDIGT lugn dag men jag har väl lite andra vanor!
Du är ju elitmonger, dom ligger alltid över snittet Vi höjer till 10 öl för att matten ska bli enklare, annars tycker jag att det var bra förslag.
En perfekt dag för mig i mina drömmar om en svunnen forntid hade jag stigit upp sent och fått käka frukost ute (150-200 THB), ett besök på Bliss (600-750 THB med en ev. LD och en öl till mig) och sen tillbaka till hotellet efter en öl på soi Buakhao eller soi Diana + möjligen en Sangsom Coke efter det + en flaska vatten (150-200 THB). Vilat en runda och pillat mig i naveln för att ge mig ut framåt kvällstimmarna. En runda till soi 6, men ett stopp för att käka nåt smarrigt (10 THB buss + 200-400 THB inkl. en kall öl, eller en Sangsom coke) 10 öl eller SSC på soi 6 (600-700 THB om man går till nån av de öppna barerna och kollar in utbudet på distans) En dagens dubbel eller 2 ´s för 1000 THB inkl BF stycket och ett par LD på det (ca:2500 THB totalt)Ungefär 4500 THB / 3500 THB om jag bara orkar med en . Fast sen bjuder jag på en del LD om jag tycker det är nån intressant dam i baren jag vistas i, vilket jag oftast gör. Snittet hamnade runt 5000 THB om dagen, utan hotell. Då hade jag det riktigt bra också och jag tycker det är ganska rimligt. Dock så var mitt eget snitt denna resan baserat på 3 st 2-dagars och 2 endagars (om jag minns rätt), vilket förvisso var en miss i protokollet, men ändå en trevlig erfarenhet. Dock var nog mina billiga i sammanhanget trots jag försökte få dem att handla något även till sig själva, men de ville inte det. Däremot så åt jag normal gatumat med dem, med den ena tror jag det kostade 30 THB per portion och med den andra 40 THB. Väldigt gott och jag har kanske stålmage, men det gick över förväntan. Hade jag kört på som från början, vilket visade sig bli omöjligt med skavsår både här och där hade snittet troligen blivit högre i THB när jag tänker efter.... Gissningsvis 6000-6500 THB per dag? Så vågar man käka deras inhemska mat så kan man säkert äta väldigt billigt. Men det gäller att veta vart man ska gå. Och väljer man att sitta och dricka i lite billigare barer för att gå på soi 6 efter man blivit lite glad i hatten så klarar du dig på ett lägre snitt än 75 THB per öl, eller kan du dricka fler innan du kommer upp i 600 THB (8x75 är samma som 12x50) Finns väldigt mycket vackra flickor längs soi Buakhao också, väl värt ett besök, dock är priserna på dricka lägre där än på second road och de andra soierna mellan second road och beachroad. Jag tog aldrig nåt annat än en massage där, men det var några flickor i barerna där jag hade kunnat tänka mig att kunna ta till hotellet. Kanske jag tar igen det nu i Mars? Oktoberpriserna 2011 (vilket verkar ha gått upp något efter översvämningarna) var 30 THB för en SSC och 35 THB för en Chang på Marquee bar, soi Buakhao. Trevlig helg, nu drömmer jag mig tillbaka igen medan regnet piskar mot fönsterblecket.......
Äter man där Thai:arna äter så är det bra mat, har jag fått höra. I övrigt så tror jag att du och jag kommer att ha en jävla massa kul i mars. Din typiska dag ser väldigt passande ut för mig!
Engagerar mig inte så mycket i nollor. Kan vara förkylningen men jag hittar fan ingen missad nolla.
Vad är en Vodka Lipo?