* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Billigast att semestra i Thailand  (läst 1525 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad mrwhy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Kön: Man
Billigast att semestra i Thailand
« skrivet: 15 december 2011, 10:37:34 »
En lista på billigaste semesterställena. Thailand ligger i topp på denna.

http://di.se/Artiklar/2011/12/14/253669/Billigaste-landerna-att-semestra-i/?sr=23&tr=297365&rlt=0

:thumbsup

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
If you want something done right....just forget it.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
SV: Billigast att semestra i Thailand
« Svar #1 skrivet: 15 december 2011, 11:03:18 »
Jag vet inte det jag... Gör av med mer pengar i Thailand än något annat land per vecka. Förutom hemma då. Kanske beror lite på hur man lever där. hehe

Utloggad mrwhy

• Hangaround
  • **
« Svar #2 skrivet: 15 december 2011, 12:24:42 »
Jag vet inte det jag... Gör av med mer pengar i Thailand än något annat land per vecka. Förutom hemma då. Kanske beror lite på hur man lever där. hehe

Haha, tror inte dom tänkte på det viset när dom satte ihop listan.  lol

Utloggad bjjb

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 21
« Svar #3 skrivet: 15 december 2011, 14:55:37 »
Citera
Indexet väger in valutakurser samt prisläget på vanliga produkter som till exempel en halv liter öl, en måltid för två och snittpriset för en hotellnatt.

Jag tror inte nattligt sällskap räknas in i "snittpriset för en hotellnatt".  ;)

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #4 skrivet: 15 december 2011, 16:38:26 »
Jag tror inte nattligt sällskap räknas in i "snittpriset för en hotellnatt".  ;)

Med det inräknat så skulle det här bli mycket intressant.
Jag bränner stålar på det här.
1. Damer
2. Öl och sprit
3. Boende
4. Mat
5. Shopping

Hur ser det ut då?
Någon erfaren sydostasien farare som kan ordna det?
Jag skulle gissa...

1. Kambodja
2. Fillipinerna
3. Vietnam
4. Thailand
5. Kina
6. Malaysia
7. Japan

Vilda gissningar för att locka någon som vet att korrigera mig.

Utloggad bjjb

• Junior
  • *
« Svar #5 skrivet: 15 december 2011, 17:21:36 »
Med det inräknat så skulle det här bli mycket intressant.
Jag bränner stålar på det här.
1. Damer
2. Öl och sprit
3. Boende
4. Mat
5. Shopping

Hur ser det ut då?
Någon erfaren sydostasien farare som kan ordna det?
Jag skulle gissa...

1. Kambodja
2. Fillipinerna
3. Vietnam
4. Thailand
5. Kina
6. Malaysia
7. Japan

Vilda gissningar för att locka någon som vet att korrigera mig.

Det kan ju fortfarande bli fel tyvärr. Ölen kan ju vara jättebillig i säg Thailand jämfört med Kambodja, medans damerna är billigare i Kambodja jämfört med i Thailand.

Om man då dricker väldigt mycket öl så kan Thailand vara billigast om man nöjer sig med en dam per dag. Om däremot öldrickandet minskar eller antalet damer ökar så kan Kambodja bli billigare.

På samma sätt kan låga priser på varor och tjänster uppväga en hög hotellkostnad för ett land om man har en hög konsumtion.

Men om tillräcklig kunskap om priserna finns så är det ju inte svårare att räckna på ett antal olika fall; hög/låg alkoholkonsumption, många/få damer och mycket/lite shopping. Det är ju bara bestämma några exempel på hög/medel/låg konsumption per dag.

Ex

Öl:
Hög konsumption > 7 L
Låg konsumption  < 1 L
Medel 1-7 L

Damer: (Genomsnitt/dag)
Många > 3
Få <2
Medel 2-3

Shopping:
Mycket - dyrare kläder, hemelektronik
Lite - några t-shirts, ett par flip-flops
Medel - "normaldyra" kläder

Utloggad mrwhy

• Hangaround
  • **
« Svar #6 skrivet: 15 december 2011, 20:18:58 »
Ok nu börjar det bli så avancerat att ni nog får knåpa ihop en tilläggsartikel och skicka in till Dagens Industri.   ;)

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #7 skrivet: 16 december 2011, 07:58:05 »
Frågan är hur man räknar in gränsen där för mycket öl övergår till lägre kostnad för att man inte klarar av någon kostsam dam på natten?

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #8 skrivet: 16 december 2011, 12:02:32 »
Dessutom är väl öl-gränsen olika beroende på person  :-). Men ämnet är intressant, man borde fixa ett excel-ark med några kalkylmodeller! Någon som känner sig manad? Själv är jag urusel på excel tyvärr...
Längtar tillbaka!

Utloggad bjjb

• Junior
  • *
« Svar #9 skrivet: 16 december 2011, 15:44:29 »
Är det av intresse så borde jag kunna ordna några kalkyl-ark. Men då behöver jag dels prisuppgifter och sedan får vi komma överens om genomsnitt för hög-/låg- och mellankonsumtion. :)
« Senast ändrad: 16 december 2011, 16:12:02 av bjjb »

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #10 skrivet: 16 december 2011, 15:53:58 »
Det behövs en hel del parametrar för att få till en sån uträkning.
Till exempel:
Hur många öl är för många, det är individuellt såklart.
Vad kostar nattens nöjen? Beerbar, gogo eller frilans...

Kanske lika bra att ta med en påse pengar och bara ha det underbart när man väl är där.

Utloggad bjjb

• Junior
  • *
« Svar #11 skrivet: 16 december 2011, 16:15:08 »
Enklast och mest mångsidigt är ju att ta priserna för varje land, multiplicera med konsumtion av varor/tjänster och sedan visa kostnaden per land.

Då ser man enkelt vilket som vore billigast med ens egen konsumptionsnivå.

Utloggad Baldrick

• V.I.P
  • Antal inlägg: 138
« Svar #12 skrivet: 16 december 2011, 16:34:57 »
Kör schablonmässigt. Per dag: 1 dam, 8 öl, ett standard rum, frukost, lunch och mddag.
Redan där ser man var det barkar iväg.
Joråsåatte.....

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #13 skrivet: 16 december 2011, 17:17:05 »
Kör schablonmässigt. Per dag: 1 dam, 8 öl, ett standard rum, frukost, lunch och mddag.
Redan där ser man var det barkar iväg.
Tycker det där ser ut som en VÄLDIGT lugn dag men jag har väl lite andra vanor! :-)
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #14 skrivet: 16 december 2011, 17:59:55 »
Tycker det där ser ut som en VÄLDIGT lugn dag men jag har väl lite andra vanor! :-)

Du är ju elitmonger, dom ligger alltid över snittet  :D
Vi höjer till 10 öl för att matten ska bli enklare, annars tycker jag att det var bra förslag.

Snitt vad jag betalat i Thailand då  :coffee

En dam 2500-3000/dag då ingår flera LD:s, mat och lite shopping, kanske en frisör eller naglar.
10 bira: jag tror snittet ligger på 75 ungefär 750 baht (fast jag dricker för mer)
Standard rum ca 1000 baht
Mat en dag ca: 400 baht. Jag gillar att småäta från gatuköken

Känns det bekant? Och hur är det i andra länder?

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #15 skrivet: 16 december 2011, 20:53:43 »
En perfekt dag för mig i mina drömmar om en svunnen forntid hade jag stigit upp sent och fått käka frukost ute (150-200 THB), ett besök på Bliss (600-750 THB med en ev. LD och en öl till mig) och sen tillbaka till hotellet efter en öl på soi Buakhao eller soi Diana + möjligen en Sangsom Coke efter det + en flaska vatten (150-200 THB). Vilat en runda och pillat mig i naveln för att ge mig ut framåt kvällstimmarna. En runda till soi 6, men ett stopp för att käka nåt smarrigt (10 THB buss + 200-400 THB inkl. en kall öl, eller en Sangsom coke) 10 öl eller SSC på soi 6 (600-700 THB om man går till nån av de öppna barerna och kollar in utbudet på distans) En dagens dubbel eller 2 ST´s för 1000 THB inkl BF stycket och ett par LD på det (ca:2500 THB totalt)

Ungefär 4500 THB / 3500 THB om jag bara orkar med en ST. Fast sen bjuder jag på en del LD om jag tycker det är nån intressant dam i baren jag vistas i, vilket jag oftast gör. Snittet hamnade runt 5000 THB om dagen, utan hotell. Då hade jag det riktigt bra också och jag tycker det är ganska rimligt.

Dock så var mitt eget snitt denna resan baserat på 3 st 2-dagars LT och 2 endagars (om jag minns rätt), vilket förvisso var en miss i protokollet, men ändå en trevlig erfarenhet. Dock var nog mina LT billiga i sammanhanget trots jag försökte få dem att handla något även till sig själva, men de ville inte det. Däremot så åt jag normal gatumat med dem, med den ena tror jag det kostade 30 THB per portion och med den andra 40 THB. Väldigt gott och jag har kanske stålmage, men det gick över förväntan. Hade jag kört på som från början, vilket visade sig bli omöjligt med skavsår både här och där hade snittet troligen blivit högre i THB när jag tänker efter.... Gissningsvis 6000-6500 THB per dag?

Så vågar man käka deras inhemska mat så kan man säkert äta väldigt billigt. Men det gäller att veta vart man ska gå. Och väljer man att sitta och dricka i lite billigare barer för att gå på soi 6 efter man blivit lite glad i hatten så klarar du dig på ett lägre snitt än 75 THB per öl, eller kan du dricka fler innan du kommer upp i 600 THB (8x75 är samma som 12x50) Finns väldigt mycket vackra flickor längs soi Buakhao också, väl värt ett besök, dock är priserna på dricka lägre där än på second road och de andra soierna mellan second road och beachroad. Jag tog aldrig nåt annat än en massage där, men det var några flickor i barerna där jag hade kunnat tänka mig att kunna ta till hotellet. Kanske jag tar igen det nu i Mars?

Oktoberpriserna 2011 (vilket verkar ha gått upp något efter översvämningarna) var 30 THB för en SSC och 35 THB för en Chang på Marquee bar, soi Buakhao.

Trevlig helg, nu drömmer jag mig tillbaka igen medan regnet piskar mot fönsterblecket.......
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 16 december 2011, 21:00:42 »
Du är ju elitmonger, dom ligger alltid över snittet  :D
Vi höjer till 10 öl för att matten ska bli enklare, annars tycker jag att det var bra förslag.

Elitmonger? Ja eller bara som en kalv utsläppt på grönbete efter en lång vinter!

Ok mina vanor:
En bra dag utan magtrubbel: 
3 eller fler tjejer. 
X antal öl/drinkar okänt men med tanke på att jag börjar dagen med 3 öl så blir det nog en del,.
Standardrum  max 1000bt.
Transport, max typ 100baht om jag unnar mig mc-taxi nån gång.
Shopping, vem har tid för det?
Mat... ja när det behövs men frukost existerar inte iaf, ofta nåt på vägen mellan barer från en gatuförsäljare.
Hmm... tror jag tjänar in mest pengar på mat när jag listar upp det. Kanske därför jag får magtrubbel lite då och då.
Summa summarum typ 5000baht per dag i genomsnitt.

Bryt till verkligheten i Sverige där jag försöker låta bli att spendera mer än 500-1000baht per dag så framstår Los som väldigt dyrt.... eller egentligen inte. Det man offrar här hemma har man igen tusenfalt därnere!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 16 december 2011, 21:05:13 »
En perfekt dag för mig i mina drömmar om en svunnen forntid hade jag stigit upp sent och fått käka frukost ute (150-200 THB), ett besök på Bliss (600-750 THB med en ev. LD och en öl till mig) och sen tillbaka till hotellet efter en öl på soi Buakhao eller soi Diana + möjligen en Sangsom Coke efter det + en flaska vatten (150-200 THB). Vilat en runda och pillat mig i naveln för att ge mig ut framåt kvällstimmarna. En runda till soi 6, men ett stopp för att käka nåt smarrigt (10 THB buss + 200-400 THB inkl. en kall öl, eller en Sangsom coke) 10 öl eller SSC på soi 6 (600-700 THB om man går till nån av de öppna barerna och kollar in utbudet på distans) En dagens dubbel eller 2 ST´s för 1000 THB inkl BF stycket och ett par LD på det (ca:2500 THB totalt)

Ungefär 4500 THB / 3500 THB om jag bara orkar med en ST. Fast sen bjuder jag på en del LD om jag tycker det är nån intressant dam i baren jag vistas i, vilket jag oftast gör. Snittet hamnade runt 5000 THB om dagen, utan hotell. Då hade jag det riktigt bra också och jag tycker det är ganska rimligt.

Dock så var mitt eget snitt denna resan baserat på 3 st 2-dagars LT och 2 endagars (om jag minns rätt), vilket förvisso var en miss i protokollet, men ändå en trevlig erfarenhet. Dock var nog mina LT billiga i sammanhanget trots jag försökte få dem att handla något även till sig själva, men de ville inte det. Däremot så åt jag normal gatumat med dem, med den ena tror jag det kostade 30 THB per portion och med den andra 40 THB. Väldigt gott och jag har kanske stålmage, men det gick över förväntan. Hade jag kört på som från början, vilket visade sig bli omöjligt med skavsår både här och där hade snittet troligen blivit högre i THB när jag tänker efter.... Gissningsvis 6000-6500 THB per dag?

Så vågar man käka deras inhemska mat så kan man säkert äta väldigt billigt. Men det gäller att veta vart man ska gå. Och väljer man att sitta och dricka i lite billigare barer för att gå på soi 6 efter man blivit lite glad i hatten så klarar du dig på ett lägre snitt än 75 THB per öl, eller kan du dricka fler innan du kommer upp i 600 THB (8x75 är samma som 12x50) Finns väldigt mycket vackra flickor längs soi Buakhao också, väl värt ett besök, dock är priserna på dricka lägre där än på second road och de andra soierna mellan second road och beachroad. Jag tog aldrig nåt annat än en massage där, men det var några flickor i barerna där jag hade kunnat tänka mig att kunna ta till hotellet. Kanske jag tar igen det nu i Mars?

Oktoberpriserna 2011 (vilket verkar ha gått upp något efter översvämningarna) var 30 THB för en SSC och 35 THB för en Chang på Marquee bar, soi Buakhao.

Trevlig helg, nu drömmer jag mig tillbaka igen medan regnet piskar mot fönsterblecket.......
Äter man där Thai:arna äter så är det bra mat, har jag fått höra.
I övrigt så tror jag att du och jag kommer att ha en jävla massa kul i mars. Din typiska dag ser väldigt passande ut för mig! :thumbsup

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 16 december 2011, 21:32:35 »
Äter man där Thai:arna äter så är det bra mat, har jag fått höra.
I övrigt så tror jag att du och jag kommer att ha en jävla massa kul i mars. Din typiska dag ser väldigt passande ut för mig! :thumbsup
Ja, det var riktigt gott och riktigt bra mat också, det som jag oroar mig mest för är grillat när jag är där. Kan se fint ut på ytan, men man vet ju inte vilken temperatur det har varit uppe i inuti. Vi käkade på 3:rd road jag och den första burmanesiskan och Pat som jobbade på Inn Love Bar visade mig en dam som stod lite mot second road på soi Diana, i höjd med Ferdinand Bar. Det var faktiskt bland det bättre jag åt där nere och det klart billigaste också. Kebab eller skaldjur vågar jag mig inte heller på att testa i LOS - då går jag hellre till nåt mer etablerat ställe och käkar nåt väl genomstekt.

Att vi kommer att ha skitkul ihop är jag övertygad om jag med, jag brukar kunna säga att jag ska ta det lite lugnt, men det blir sällan så ändå. Jag blir aldrig stökig, bara tröttare ju mer alkohol jag får i mig. Glad är jag alltid, så jag brukar få de flesta runt mig att skratta och må bra tills jag själv somnar då, men det har tack o lov inte hänt i nån bar ännu :) Jag brukar ha sinnesnärvaro nog att inse när det får räcka för min del :)

Jag testade en vodka lipo också när jag kände mig trött på Z-bar en gång, men aldrig mer. Jag tar hellre en mc-taxi hem och lägger mig nästa gång!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 16 december 2011, 22:38:25 »
Tog en chicken kebab på WS en gång, låg i smärtor dagen efter. JW sa att det  aldrig var en bra idé att ta en kebab i augusti och jag kommer nog försöka följa det rådet i framtiden.
Vodka Lipo är mitt sätt att vakna upp när jag håller på att kollapsa och det verkar funka på mig.
Kom ihåg att det är alltid ok att ta en tupplur i en soffa på soi 6 om man känner det, en powernap gör mycket!
Nä jag ska nog köra mkt mer thaikäk nästa sväng, tror det är bättre för magen, bara man inte får pet pet, och se upp för BJ´s av damer som just ätit mat!!!! :-)

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #20 skrivet: 16 december 2011, 22:50:53 »
Låter som om Tomteblosset och duden har det hela figurerat ut så att säga.

Av egen erfarenhet så blev det totala för mig 2.000 kr per dag i snitt.
Men då var jag också i Patong och BKK.
Rum snittade strax över 1000 Bath
Då vaknade jag aldrig ensam och hann med nåt bus på Soi 6, Bliss mm.

Shit jag måste druckit kopiösa mängder öl ändå... köpte väl 2-5 LD/tjej också. Men i stort sett bara till de jag tog med.

I början åt jag farangmat men längre och längre in på resan blev det riktig mat, halva priset och gott som fan. Inget att fundera över till nästa gång. De där grillspetten från vagnarna är underbara när man är lagom packad på kvällen.

Nästa resa kanske det kommer gå åt mindre pengar men jag har med mig till mer för säkerhets skull såklart.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #21 skrivet: 16 december 2011, 22:53:05 »
Tror du missade en nolla?

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #22 skrivet: 16 december 2011, 22:56:17 »
Engagerar mig inte så mycket i nollor.

Kan vara förkylningen men jag hittar fan ingen missad nolla.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #23 skrivet: 16 december 2011, 23:22:58 »
Engagerar mig inte så mycket i nollor.

Kan vara förkylningen men jag hittar fan ingen missad nolla.
Opps läste fel, nevermind!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #24 skrivet: 16 december 2011, 23:36:50 »
Jag tror dig duden, såg bilder från WS med kebabvagnar och liknande och vet hur gott det kan vara, men samtidigt så vet man ju inte vad som hänt med den fnurran under dagen när den inte står på WS, det är knappt jag käkar kebab hemma i Sverige på sommaren om jag inte känner till stället jag käkar på. Samma med grillborden som man inte ser allt för sällan. Det ser väldigt inbjudande ut och doftar lockande, men jag avstår hellre än blir kass i kistan. Var lite skraj för att ta mig en powernap i barerna, kanske man vågar sig på det i mars? 

@ fd Rookie 2000 spänn om dan, det måste ha blivit en massa pilsner för din del då? Jag tyckte jag brassade på rejält under min resa, men när jag summerade det så låg jag runt 1100 spänn om dagen om jag minns rätt (ditrese och hemresedagen borträknade) Var bara en dag i Patong januari -11 för egen del, men då hade jag förvisso sällskap som följde med från Karon. Men jag tyckte det verkade vara rimligare priser där än i Karon. Sen har jag inte varit ute i Bangkok på det sättet ännu tyvärr. Jag hade bokat ett sällskap, vilket var det största fiaskot hittills under båda mina resor. 2-5 LD tycker jag låter normalt, men det är ju mer till de man tar LT isåfall. Jag bjöd ganska friskt jag med tyckte jag. Men utan skavsåret så snittade jag betydligt mer, men jag shoppade inte så mycket jag heller. Du kanske hade mycket grejer med dig hem?

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
« Svar #25 skrivet: 17 december 2011, 04:53:49 »
Får nog fråga guiden om han vet vart pengarna tog vägen. Men jag tvivlar.

Nej jag har inte mycket med mig hem, några påsar mediciner iofs men det går på nöjeskontot :P
Jo såklart 2-5 LD är till LT, ST får på sin höjd en :) Kanske en till efter om det varit speciellt.

Men jag tycker att det är klart prisvärt i alla fall.
Törs inte ens tänka tanken att göra samma saker här hemma.... Blir nog hela reskassan på en dag/kväll då.

Utloggad Baldrick

• V.I.P
« Svar #26 skrivet: 17 december 2011, 11:46:56 »
Vad är en Vodka Lipo?
Joråsåatte.....

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #27 skrivet: 17 december 2011, 11:59:23 »
Vad är en Vodka Lipo?
Ungefär detsamma som en Vodka Redbull

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Baldrick

• V.I.P
« Svar #28 skrivet: 17 december 2011, 12:01:58 »
Aha, då är jag med i matchen. Gott!
Joråsåatte.....

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #29 skrivet: 18 december 2011, 20:20:13 »
Vad är en Vodka Lipo?
Lipovitan-D kostar runt 10THB på 7-11

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #30 skrivet: 29 december 2011, 23:53:27 »
Riktigt bra tråd för en som inte är inne i den matchen....än ska väl tilläggas  :-)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #31 skrivet: 30 december 2011, 07:02:47 »
Någon skrev att ölen är dyr i kambodja jämfört med thailand.... EH?? 0.5$ eller 1$ i sihanoukville, det är 4kr per bira det, upp till 8spänn... jävligt dyrt...
På ladybarerna kostar ölen kanske MAX 3$, men då dricker du importerad öl typ heineken. På största diskot i PP dock så ligger priserna högre, kanske 4$ för en heineken, kommer inte riktigt ihåg.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #32 skrivet: 30 december 2011, 11:53:56 »
Finns det inget matematiskt samband mellan antal öl och antal tjejer? Kan inte uttrycka den med symboler men borde inte >15 öl leda till <3 tjejer.... :burp

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #33 skrivet: 30 december 2011, 14:10:07 »
Jag skulle nog skrivit så här X öl = 3-0,2X Så om man dricker 5 bira pallar man 2 damer.
Och efter 15 klarar man ingen? Nä, det stämmer inte det har jag kollat. :P
X öl = 4-0,2X  X = Antal ligg/dag
Fan vet hur länge det går med ingen bira och 4 ligg/dag, det är inte semester då är det träningsläger.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
« Svar #34 skrivet: 30 december 2011, 17:43:28 »
För att optimera formeln så måste man väl slå fast att X = 33 cl samt lägga in tiden också, längre tid mer dricka o mer ligg... X=öl(antal), T= tid (timmar), L= antal ligg

L = 5-0.2X+0.25T , exempelvis normal kväll för mig L= 5- 0.2X20 +0.25X8= 3 Ligg på en normal hård kväll  :crazy:

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #35 skrivet: 30 december 2011, 19:07:48 »
Ja, den var bättre :-)
Den går säkert att utveckla lite till, 20 bira på 8 timmar  känns rimligt men 3 ligg om dan i snitt, då blir man elitmonger eller hur? :D
Fast tiden är egentligen en konstant, eller har iaf små variationer=de vakna timmarna under dygnet då man dricker alkohol.
En normalt hård kväll? Orkar en normaltränad man att snitta det här under en semester? Jag är i usel form och är rätt nöjd med morgon och kväll med en LT.

Vi behöver ett snitt på hur vi spenderar pengar i sydostasien, det området är iaf jag mest intresserad av.

Kambodjakungen beskrev priserna i kambodja ungefär så här.
Ett sjysst hotel i PP 45 dollar lite högre än standardrummen för runt 1000 bath i LOS, ungefär lika eller lite billigare i kambodja.
En öl snittar 1 dollar en halv ibland och 4 ibland. 1 dollar=30 bath
Och 5 dollar på "kycklingfarmerna", med min slarvigt uträknade kurs så blir det 150 bath.
Jag har hört om att det går att få en desperat jabba pundare att gå med på 200 bath, tänker inte testa och vill knappt höra om någon som gjort det.
Vad är snittpriset för en sällskapsdam, mellan 1500 och 2000 bath någonstans ligger mitt snitt för LT. 25-50 dollar tror jag att jag har läst någonstans, stämmer det?

Kambodja vinner i allt, fyll på med snittprisinfo, Fillipinerna? Vietnam?

Faktorn bemötande ska sedan multpliceras med summan, Thailand får vara normen 1,0. Är det rättvist att ge kambodja 0,8? Ett av värdens mest korrupta länder.

Damer, alkohol och boende är de 3 stora utgiftposterna, det måste finnas massor med kunskap om det här på forumet.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #36 skrivet: 30 december 2011, 19:42:22 »
Rummens kvalite är dock högre i thailand, mot här i kambodja. Jag bor just nu på River Star hotel, 35$ natten inkl frulle ska det vara. Bor högst upp 4'e våningen med balkong mot Riverside, jävligt schysst utsikt och girlfriendly- de kräver dock id kort.

www.riverstar-hotel.com
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad bodisathva

• Nybörjare
« Svar #37 skrivet: 30 december 2011, 21:32:17 »
Finns ju en anna tidsaspekt som jag inte tog hänsyn, resans längd  :D Blir svårt o snitta det om resan är ett par månader, lär ju få skumplever o problem med bäckenet.. lol Var nog mer menat som toppkvällarna..

Har inte varit i Asien på 10 år så kan inte tillföra så mycket då det gäller diskussionen om prisnivåerna.. I Filipinerna så följer väl prisnivåerna fortfarande dollarkursen rätt mycket? Var i Filipinerna på dykresor  :D 93-95 o de va rätt bra tyck i Angeles då när Marinbaserna fanns kvar... lol

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 26