* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Nu är det dags att åka!!! YIIPPPIIEE YAAAII YEEAAHH!!!  (läst 1491 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Piotr_wielki

• ?wiata jest do szalen?twa!!/ Världen är galen!
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Kön: Man
  • Piotr Boberg
    • DJ-SAITO best remixes in scandinavia n baltics
Nu är det dags att åka!!! YIIPPPIIEE YAAAII YEEAAHH!!!
« skrivet: 12 december 2011, 22:18:44 »
Nu har man fått spikat datum när man sticker till Pattaya!.
den 30:de Jan 2012 till 25:de Mars 2012.
har varit hårt arbete och lägntan men det har varit värt det.
nu vill jag ha lite tips om några grejer:

1,har hört talas om man kan få skräddarsydd biljardkö vet ni vilka ställen i pattaya el jomtien man kan köpa sånt?.

2,vilka uppträdander eller aktiviteter rekommenderar ni bortsett one millionstone crocodilefarm? vill göra en riktig photoscrapbook.

3,har hittat en lägenhet via http://se.2-thai.com/?p=arenda&object=Jomtien%20Beach%20Condominium de ville man skickade förskott på 5000B via western union är det nåt trovärdig uthyrningsombud eller vet ni vilken sida jag kan boka från skall helst vara jomtien beach condominium?.

4,vet ni vilken sida man kan få bäst flygbiljett? hittade bra priser men rätt långa flygtider kan ni några bättre sidor?.

mvh Piotr

powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
SV: Nu är det dags att åka!!! YIIPPPIIEE YAAAII YEEAAHH!!!
« Svar #1 skrivet: 12 december 2011, 22:44:28 »
Jag vet inte vilken sida du kollade på men http://www.mrjet.se/ är en bra sida.

Du kan välja kabinklass, flygtid, prisintervall m.m.

Men hade du inte redan köpt en biljett sedan tidigare? :hmm

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #2 skrivet: 12 december 2011, 22:57:04 »
4,vet ni vilken sida man kan få bäst flygbiljett? hittade bra priser men rätt långa flygtider kan ni några bättre sidor?.

4:an var lättast att svara på
Brukar andvända Metro resor http://www.metro.se/resor/
^^Asia, Here I Come

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #3 skrivet: 12 december 2011, 23:09:48 »
kurios: nä jag köpte inte biljetten tidigare det var mer jag inte hade exakt datum när jag åkte vilket jag fick nu.
men jag ska kolla på den sidan tack för tipset.
powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #4 skrivet: 13 december 2011, 00:19:33 »
Jag har kollat runt lite för resa i vinter och www.flygresor.se verkar har rätt bra koll.

Då du ska resa kostar det 5500:- från Stockholm, via Peking men inte så brutala väntetider ändå.

Vill bara säga att det senare i vinter kostar mindre än så att flyga direkt med Thai.

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #5 skrivet: 13 december 2011, 00:28:07 »
ABSOLUT inte china-air åkte med dem i vintras och där fick man dålig service och förseningar plus långa väntetid som 10tim i flyget. nä tack nog sa jag billigt men inte för billigt det bruka betyda trubbel. men tack ändå ska kolla upp lite fler alternativer.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #6 skrivet: 13 december 2011, 10:31:15 »
Brukar hitta mina biljetter via www.allaflygbiljetter.se tror det var .se iaf. Man slår in sina datum och sedan går man ner till prismatrisen längst ned på sidan så kan man stega fram och tillbaka i tiden.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #7 skrivet: 13 december 2011, 10:43:43 »
Jag kollar på momondo.se när jag beställer. Eller kollar jag direkt på thai airways, eftersom valet alltid faller på dem ändå. Men det finns ju fler att välja på och valet är ditt :)
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #8 skrivet: 21 december 2011, 23:19:32 »
Finnair brukar ju ofta ligga väldigt bra till prismässigt och har ju riktigt fina maskiner

Utloggad Baldrick

• V.I.P
  • Antal inlägg: 138
« Svar #9 skrivet: 21 december 2011, 23:55:35 »
Momondo är bra sida faktiskt. Bokat en del via den genom åren.
Flög Thai ARN-BKK förra året i Oktober. Gör inte om det, den där gamla 747:an kommer gå i backen vilken dag som helst. Allt i hela kabinen höll på att skaka sönder vid start.
Joråsåatte.....

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #10 skrivet: 22 december 2011, 06:30:16 »
Finnair brukar ju ofta ligga väldigt bra till prismässigt och har ju riktigt fina maskiner

Man har ju Thai kortet så man vill få miles:en Finnair har jag undvikit dom ju inte med i Star Alliance och sedan är det ju inte fri dricka hos dem heller ;-)
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #11 skrivet: 22 december 2011, 07:08:03 »
sådär ja då fick man biljetten bokat, blev gulfair via bahrain. någon som har åkt med dem innan? om ja hur är deras service?.

mvh Piotr

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #12 skrivet: 22 december 2011, 08:51:20 »
Har aldrig hört talas om dem tidigare men de är ju trestjärniga enligt Google så det är nog en helt ok service.

Men varför flyga med ett relativt okänt bolag med olika mellanlandningar?
Fanns det inte några andra (smidigare) alternativ?
Eller är det bara en mellanlandning?

Jag kan inte hitta några upplysningar om dem från Arlanda eller Landvetter till Bangkok.

Hur flyger du?

Du får återkomma med en rapport om hur det var att flyga med dem när du provat på.

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #13 skrivet: 22 december 2011, 12:47:21 »
jo jag mellanlandar där för ditvägen var 14 timmar med 2 timmars väntetid i bahrain inkl och hemvägen 16 med 3 tim väntetid inkl jag flyger fr köpenhamn iom jag bor i skåne. jag kommer iallafall tidigt på morgonen i bkk men min farbror kommer på kvällen så jag e före. det jag frågade om servicen var bra för chinaair var det sämsta jag flög med.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #14 skrivet: 22 december 2011, 13:15:50 »
det jag frågade om servicen var bra för chinaair var det sämsta jag flög med.
Varför inte åka med något annat mer känt bolag som vi medlemmar vanligtvis åker med?
Gör man det så vet man vilken nivå det brukar vara på servicen och då blir man sällan besviken.

Det finns medlemmar som har varit grymt nöjda med kineserna så du kanske bara hade otur när du åkte med dem?
Jag har inte provat dem själv då jag tycker att det är för långt att först åka till Peking och sedan tillbaka.

Nu blir det som ett lotteri för dig och eftersom du valt att chansa så får du stå ditt kast om det inte skulle vara så bra som du hoppas.

Men de är som sagt trestjärniga så en viss standard på servicen håller de säkert.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #15 skrivet: 22 december 2011, 16:47:05 »
Varför inte åka med något annat mer känt bolag som vi medlemmar vanligtvis åker med?
Gör man det så vet man vilken nivå det brukar vara på servicen och då blir man sällan besviken.

Det finns medlemmar som har varit grymt nöjda med kineserna så du kanske bara hade otur när du åkte med dem?
Jag har inte provat dem själv då jag tycker att det är för långt att först åka till Peking och sedan tillbaka.

Nu blir det som ett lotteri för dig och eftersom du valt att chansa så får du stå ditt kast om det inte skulle vara så bra som du hoppas.

Men de är som sagt trestjärniga så en viss standard på servicen håller de säkert.

Varför inte åka nått nytt???? Det är ju ett arabflygbolag och dom brukar i regel vara väldigt bra. Sen att lyssna på vad medlemmarna här säger är ju smart ibland men om aldrig nån testar nått nytt hur skall man då få reda på om det finns bättre. Många här höjer tex Thai air till skyarna och jag kan inte för min värld förstå varför, skrotplan har dom ju, och sen hör man om deras vackra flygvärdinnor, inget jag har märkt, senast var det ett gäng äldre bögar samt en kärring i 50 års åldern. Visst jag åker Thai ibland på lågsäsong för dom är billiga då, men rekommendera dom för nått annat än att dom är billiga skulle jag aldrig göra.

Sen kanske det finns andra anledningar att han valde Gulf Air, dom kanske var vansinnigt billiga? och restiderna var ju inget större att klaga på tycker jag. Finns ju flera medlemmar här som åker Aerosvit fast det finns många varningar om hur dåliga dom är så spelar priset uppenbarligen så mycket in så folk åker med dom ändå.

Tycker du gör rätt Piotr, ge gärna en recension om hur flyget var sen :thumbsup

Såg detta när jag googlade lite om dom också, så ögongodis finns det nog där:
Gulf Air har kritiserats för sin behandling och stränga utseendekontroll av dess flygvärdinnor som bland annat har fått sparken på grund av synliga ärr

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #16 skrivet: 22 december 2011, 21:17:11 »
Varför inte åka nått nytt???? Det är ju ett arabflygbolag och dom brukar i regel vara väldigt bra.
Jag håller med dig, själv ska jag flyga med turkarna för första gången.

Anledningen till mitt svar var att han verkade vara orolig för hur servicen skulle vara hos Gulf Air.
Då hade ett mer känt bolag varit att föredra om man vill slippa fundera på sådana saker.
Säga vad man vill om Thai men dålig service har jag aldrig fått, inte på några av de andra reguljära bolagen jag rest med heller.

Och Gulf Air är trestjärnigt, det borde vara en vink om att de håller en viss standard även på servicen ombord.
Men säker kan man ju inte vara innan man provat.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 22 december 2011, 21:20:10 »
Fördel nummer ett med thai är att de flyger direkt, en annan fördel är fri dricka (även om jag inte dricker mycket på planet) och i mitt tycke har de bra mat. Dessutom är de billiga i jämförelsen med de resor jag bokat hittills. Nån tusenlapp dyrare än alternativen där man tvingas mellanlanda och ibland med långa väntetider. Saker sätts säkert i annan dager om man har möjligheten att resa månader i sträck, men för egen del är det bara 14-dagarsturer jag kan åka på av olika anledningar. Så direktflyg är vad jag själv föredrar och då decimeras alternativen en aning.

Visst är planen gamla, inget snack om den saken. Bara de underhålls på rätt sätt så är det ett välbeprövat plan och besättningen är väl medveten om de fel som kan uppstå - så allt sånt där är ju på gott och på ont.

Klart man ska testa nya saker och det är alltid kul att höra nya erfarenheter från andra!

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #18 skrivet: 22 december 2011, 22:36:51 »
@ Kurios samma här...fick biljetten för 5600kr tor med Turkarna i slutet Jan det tyckte jag var riktigt bra och kort flygtid.
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #19 skrivet: 27 december 2011, 00:30:33 »
Qantas brukar ju kunna ha bra priser och är väl räknat som ett av dom bästa flybolagen i världen. Har dock aldrig rest med dom.

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #20 skrivet: 27 december 2011, 08:39:06 »
gurka79: jag kollade på qatar innan men de hade som in i he***te långa tider i mellan när jag sökte fick jag som dit resan var 23timmar och hemresan 21timmar så nä jag tror inte på dem, iallafall inte från köpenhamn men kanske stockholm och göteborg är det en fördel.

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
« Svar #21 skrivet: 28 december 2011, 22:10:27 »
gurka79: jag kollade på qatar innan men de hade som in i he***te långa tider i mellan när jag sökte fick jag som dit resan var 23timmar och hemresan 21timmar så nä jag tror inte på dem, iallafall inte från köpenhamn men kanske stockholm och göteborg är det en fördel.

Naturligtvis menade jag Qatar...såg att jag skrev Qantas. Båda dom flygbolagen ska väl iofs var bland dom bästa sägs det.

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #22 skrivet: 07 januari 2012, 18:36:14 »
nu har jag en anna fråga som kanske inte direkt ha med flyg att göra med ha med ämnet att göra. jag hade tänkt mig att ta med polsk öl zywiec som är min favorit och bjuda mina vänner på så fann jag inget uppgift om införsel av öl så kan nån av er svara hur mycket man få ta med eller ingår öl i 1liter alkohol enligt thaitullen?.
för övriga sidor om länder står det hur mö öl man få men inte om thailand så man blir lite confused. om det friktionsfritt hur bar ni er åt att packa ner burkar utan de gick sönder under resan?.

mvh Piotr

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #23 skrivet: 07 januari 2012, 20:49:03 »
Jag har för mig att jag hade två lite whiskey i handbagaget när jag åkte första gången. När jag kom till tullen stod det oim en skylt om max en lite alkolhol  ::) men ingen kolla. vet dock inte hur man tolkar öl och annan alkohol eller om mängden gäller all alokhol?

Utloggad fraud419

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 379
« Svar #24 skrivet: 07 januari 2012, 21:37:08 »
sådär ja då fick man biljetten bokat, blev gulfair via bahrain. någon som har åkt med dem innan? om ja hur är deras service?.

mvh Piotr
Har för mig att dom kallas juice expressen,då dom inte serverar alcohol...
en kompis flög med dom då han jobbade i Saudi,och dom var bra,men  man fick inte en änns el öl på flighterna.
Nu kanske det har ändrats,det var ju ca 5 år sedan eller så..

Utloggad flu4

• V.I.P
  • Antal inlägg: 100
« Svar #25 skrivet: 07 januari 2012, 21:39:44 »
Det är väl skillnad om man har det i handbagaget, där får man ha högst 10-20 cl
och då är all vätska med i det, munvatten ,tandkräm champo o.s.v
Vad man får ha i bagaget de är nog något helt annat.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 07 januari 2012, 22:04:35 »
nu har jag en anna fråga som kanske inte direkt ha med flyg att göra med ha med ämnet att göra. jag hade tänkt mig att ta med polsk öl zywiec som är min favorit och bjuda mina vänner på så fann jag inget uppgift om införsel av öl så kan nån av er svara hur mycket man få ta med eller ingår öl i 1liter alkohol enligt thaitullen?.
för övriga sidor om länder står det hur mö öl man få men inte om thailand så man blir lite confused. om det friktionsfritt hur bar ni er åt att packa ner burkar utan de gick sönder under resan?.

mvh Piotr
Tror inte det är lönt att ta med t.ex. öl hemifrån - skulle du åka dit på det kan jag lova att det varken var värt vare sig pengar eller besvär att släpa det genom tullen som jag ser på saken.

1 liter är en liter och ifall tullaren inte är "lättmutad" så kan det bli dyrt för dig och de lär vifta med böterna de hotar med. Fattar inte poängen med att släpa med öl ö h t till thailand, ska man ta med nåt, så håll det under litern! Om du packar med det i handbagaget så plockar de det i säkerhetskontrollen, vilket jag antar du redan vet, men om du ska packa med det trots allt så stoppa det i byxben på jeans t.ex, och vaddera med badlakan etc. i bagaget du checkar in först. Separera flaskorna väl! Om det handlar om burkar så är de ganska tåliga, men håll dem så långt från ytterskalet det går. Men njut av thailändsk öl i Thailand och njut av europeisk öl hemma...... Det blir minst huvudbry och du slipper krångla med tullarna på plats.

Jag hade inte försökt, för att det är inte värt besväret!
MVH
Tomtebloss

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #27 skrivet: 07 januari 2012, 22:41:44 »
Det är väl skillnad om man har det i handbagaget, där får man ha högst 10-20 cl
och då är all vätska med i det, munvatten ,tandkräm champo o.s.v
Vad man får ha i bagaget de är nog något helt annat.

Inköpta på mellanlandning i Köpenhamn, och min dåvarande TGF skulle absolut ha vissa sorters whiskey, så köpte dem på vägen... 

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #28 skrivet: 07 januari 2012, 22:48:27 »
Tror inte det är lönt att ta med t.ex. öl hemifrån - skulle du åka dit på det kan jag lova att det varken var värt vare sig pengar eller besvär att släpa det genom tullen som jag ser på saken.

Håller med Tomten
Det är knas på hela grejen
           :coffee

Bättre knull utan droger, o det gillar bruttan oxå
Gå på möte med dej  ::)
^^Asia, Here I Come

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Che

• V.I.P
« Svar #30 skrivet: 24 februari 2012, 13:18:48 »
Hur går det nu Piort, med äventyren i Los ?
Hade varit kul med en uppföljning
                   :)
^^Asia, Here I Come

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #31 skrivet: 24 februari 2012, 20:01:10 »
Han kanske har gjort en...Glenn.

Utloggad Piotr_wielki

• Hangaround
  • **
  • Piotr Boberg
« Svar #32 skrivet: 14 mars 2012, 03:55:36 »
Hej alla i gulafebern!. nä jag har inte gått och dött haft lite ont om tid att vara inne för man slänger ju inte bort halva semestern på internet. kan kolla in på min facebook Peter Piotr Boberg kan se alla bilder jag har tagit under semestern. vad det gäller flyget så kan jag tala om att det var nog av de bästa hitintills bra service, trevliga personal och de hade bra språkkompetens kunde tom snacka polska, visst kan man få öl och vin ombord även whisky o gin fanns tillgänglig. de hade lite underlig kontroll i bahrain fick varken stämpla passet vilket jag fick göra i kina förra året, och köpte 3limpor cigg för man fick 3 för 15$ och de sa inget om only one vilket de gör i thailand. jo visst fick jag med ölen igenom tullen me de kollade inte så man hade med sig 2liter cocktailsprit i småflarror och 8x550ml polsk öl me så man hade lite reserver om man inte get att gå på baren. vilket fall som helst nu har 5 av mina 7veckor gått och jag är glad och kommer sakna thailand när jag åker hem men jag ska dit nästa år och samtidigt på hemvägen ta hem tjejen till sverige. så ha det gött alla och glöm inte kommenterar.

mvh Piotr Polacken i Los

Utloggad Chingchang

• V.I.P
  • Antal inlägg: 120
« Svar #33 skrivet: 04 april 2012, 08:04:30 »
Flyger numera alltid med turkarna, alltid bra priser och bra service

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 27