* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Vi som var med förr  (läst 983 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Baldrick

• V.I.P
  • Antal inlägg: 138
  • Kön: Man
SV: Vi som var med förr
« Svar #20 skrivet: 04 februari 2012, 12:10:02 »
Började karriären med en 486:a, kan det varit 1994-95? Lånade sen en Pentium 50Mhz av en polare ett tag när vi började spela spel på LAN. Var sen kung bland alla kompisar när jag köpte en 200 MMX, när den kom ut. Var absolut hetast i typ 3-4 månader innan nästa polare köpte 233Mhz:are.

Höjdpunkten var ändå när Telias säkerhetschef ringde upp mig en dag och berättade att de loggat mitt telefonnummer på en annan persons uppringda internetkonto. Det var innan det fanns flat rate och på den tiden man fick betala per minut man var uppkopplad. Vi fick tag i konton och passwords och surfade gratis i ca 2 år.
Så min hemtelefon blev spärrad i ett år av Telia.
Joråsåatte.....

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #21 skrivet: 04 februari 2012, 12:47:14 »
LOL Om vi kommer in på internet så har jag en del fina minen. kom med som Beta testare på telias adsl och det kostade 50 öre per Mb upp OCH ner. Hade räkningar på 2000-3000 i månaden bara för internet.  :banghead :banghead
Och det var ständiga avbrott på tjänsten så efter ett tag blev jag sur och ringde till telia. Fick tack på en riktigt rar tant/kvinna som tyckte att så ska det ju inte vra. Hon rev på stående fot mer en hälften av mina räkningar och sen sa hon att det var bara att ringa henne när jag haft problem!

Gissa om jag gjorde det  :yahoo :yahoo :clap: :clap: Det vart en ritual att ringa henne varje månad och genom henne fick jag ner min internetkostnad rejält.

Zinken

Utloggad mrthailover

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #22 skrivet: 05 februari 2012, 22:54:16 »
Kommer ihåg när kusinen fick en VIC 20 med 20 kb internminne och bandstation. Jävlar vad populär han blev bland kidsen. Första datorn i stan typ. 2 år senare trumfade min äldre bror han med en nyss utkommen commodore 64. 64 kb internminne. Senare kunde man köpa till en diskett station med såna där fladdriga jättestora disketter. Min första egna dator var en Amiga och sedan en PC 386 med 20mb hårddisk och DOS.

Innan jag hade egen dator kommer jag ihåg att jag ibland simulerade sjukdom genom att sätta glödlampan mot pannan och sedan skrika efter morsan - känn vad varm jag är! Stackars gubben då! Du får vara hemma idag. Kan jag hyra ett Vectrex TV spel så det inte blir så tråkigt?  Ja visst! Det var tider det.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #23 skrivet: 07 februari 2012, 17:55:39 »
Ni som kan se kunskapkskanalen kan se hur det hela startade... En av de viktigare i alla fall. En dokumentär om hur Olivetti gjorde sin Model 101... 1964.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #24 skrivet: 23 februari 2012, 14:07:48 »
555timmars uppkoppling med Telias normala modem, när man fortfarande hade de gamla telefonmodemen... Fler timmar än jag jobbade det kvartalet...

Blir för er lata ca 6timmar om dagen, varje dag. Dyr räkning..... Everquest hette boven... Gammalt MMORPG, dvs ett spel där du spelar med / mot andra över nätet med en gjord karaktär.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #25 skrivet: 23 februari 2012, 23:51:21 »
Ahhh KK vilken server i Everquest ? Jag började min karriär i MMORPG träsket med Meridian 59

Det var tider det  :clap: :clap: :yahoo :yahoo :thumbsup
Zinken

Utloggad bumper

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #26 skrivet: 11 mars 2012, 17:54:09 »
Köpte min första pc 20år sedan, ganska exakt. Den hade 30megabytes hårddiskar, 2 st... Det var precis innan windows kom... Jävlar vad jag har spelat bort tid sedan dess ;)

Jag minns då jag fick i födelsedagspresent ett "extra" ram minne på 4mb för 1500kr så jag kunde spela ett nytt spel jag redan hade köpt. Nu kan man väl få 1gb för bara några hundra  :-)

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #27 skrivet: 11 mars 2012, 21:34:08 »
Jag minns då jag fick i födelsedagspresent ett "extra" ram minne på 4mb för 1500kr så jag kunde spela ett nytt spel jag redan hade köpt. Nu kan man väl få 1gb för bara några hundra  :-)
Vet inte om du menade 16GB eller om du fortfarande lever i förr
8GB DDR3 gick att köpa för runt 3-400 förra månaden, 16GB som man får för under tusenlappen är nog också att anse att man får för några, men det var kanske det du menade men inte fick med 6an?

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad bumper

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #28 skrivet: 16 mars 2012, 16:41:35 »
Vet inte om du menade 16GB eller om du fortfarande lever i förr
8GB DDR3 gick att köpa för runt 3-400 förra månaden, 16GB som man får för under tusenlappen är nog också att anse att man får för några, men det var kanske det du menade men inte fick med 6an?

Nu för tiden får man bra datorer färdigbyggda gämnfört mot förr kunnde man ju tjäna mycket genom att bygga själv. Jag vet bara att du får många gb ram under 1000kr.

Min dator jag har nu köpte jag för 1.5år sedan och betala 7000kr med gt320 grafikkort (senaste är väl 590gt)och 4 kärnor processor 2.5mhz och jag kör nya spel på nästan max inställningar men använder ej saker som anti-aliasing för sånt tycker jag ej gör spelet speciellt mycket snyggare.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #29 skrivet: 16 mars 2012, 19:32:47 »
Alla minns väl det här underbara ljudet??   :D

Der 56k Modem Klang - The 56k dialup modem sound

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344