0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag tror 1995 var första gången jag köpte en dator och jag kom ihåg det knastrande 28,8 modemet som om det vore igår. När jag bytte upp mig till ett 33,6 så kändes det som att komma ut på autobahn med en trehjuling. Och hårddisken var på en 8 Gb om jag inte minns fel och jag trodde ALDRIG jag skulle lyckas fylla den.
Jag hjälpte farsan att installera DOS 3.11 då det var high tech. Jag minns inte specifikationen på den, men det var troligen innan det fanns modem över huvud taget? Så det måste ju ha varit 3½ tumsdisketter på den tiden. Sen fanns det väl en diskettversion för första windows-versionen på 11 disketter, för DOS var "bara" på 6 om jag minns rätt. Ja, det var tider det.....
en 486a med 544MB,
Tomtebloss, tack för ett gott skratt, internet har varit en del av våra liv så länge nu så man kan lätt tro att det har funnits hela livet så att man inte reagerar på hennes påhittade historia...jag säger inte att du har fel, men vi köpte en dator just 1995(långt ifrån första), en 486a med 544MB, 1997 köpte vi en Pentium 200 med 2GB hårddisk, så hade du 8GB 1995 så var den mycket stor i alla fall 5.25" disketter var najs annars, och skärmar utan färg/eller endast grön/svart bild börjar bli lite nu...
Köpte en "ny" 386a 50'000kr jämt, sen kostade det 4x1000kr för att uppgradera till hela 4MB RAM Vi har kvar den datorn än idag, värd kanske en tusendel av inköpspriset (om man återvinner metaller?)men det var ändå ett "bra köp" då datorn användes i arbetet...
Hahaha classic Qbase! Tömma papperskorgen?
Tror att missionskyrkan har en webportal där dina bilder finns representerade, tyckte väl jag kände igen dig nånstans ifrån Qbase, eftersom jag abonnerar på deras nyhetsbrev. Bra jobbat!
Fast vi har ju inte direkt den tekniken som de har i filmen ...Än...Fan vad jag svamlar när jag är trött
Köpte min första pc 20år sedan, ganska exakt. Den hade 30megabytes hårddiskar, 2 st... Det var precis innan windows kom... Jävlar vad jag har spelat bort tid sedan dess
Jag minns då jag fick i födelsedagspresent ett "extra" ram minne på 4mb för 1500kr så jag kunde spela ett nytt spel jag redan hade köpt. Nu kan man väl få 1gb för bara några hundra
Vet inte om du menade 16GB eller om du fortfarande lever i förr8GB DDR3 gick att köpa för runt 3-400 förra månaden, 16GB som man får för under tusenlappen är nog också att anse att man får för några, men det var kanske det du menade men inte fick med 6an?