* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: trovärdig eller inte?. hjälp mig med svar!.  (läst 1106 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Kön: Man
  • Pussi - As good as it looks.
SV: trovärdig eller inte?. hjälp mig med svar!.
« Svar #20 skrivet: 22 november 2011, 23:12:53 »
Nu fick jag svar av henne har pratat igenom det så här lyder det:
Hon behövde bara pengarna att betala hyran på ett boende hon har varit sedan översvämmningen och hon lyckades komma överens med hennes kompis om hon får pengarna så fort jag kom ner där.
hon var inte arg på mig vilket jag trodde hon skulle bli men hon förstog vad jag menade fick veta vad hon skulle få av mig när jag kom ner så hon förlät mig denna gången. tur var det att det inte blev så farligt. trodde först jag skulle ställt till det för henne men det löste sig.

men jag tackar hjärtligt alla er som har stöttat mig ovs pratade med mamma också om det hon gick klart inte med på att föra över vilket jag visste men present pengarna tyckte hon hellre jag skulle ge personligt istället för hon känner ju inte henne så väl så man kan ju förstå,

för jag kom ihåg när jag hade mitt ex som också var thai men adopterad sen hon var 3mån och bott i sverige 36år så man kan nog kallar henne svensk än thai. när vi träffades först var jag 18 och hon var 27 tyckte mamma hon var för gammal men när hon väl fick syn på henne så accepterade hon henne så jag skulle nog inte förvåna mig om hon fick träffa min nya att hon hade gjort samma grej.
men klart ni undrar varför jag gjorde slut med min ex var för hon är förståndshandikappad och hennes adoptivföräldrer ville inte direkt släppa henne bara så fast vi var ihop i 8år men sånt är det ju deja vu fast dem är värre än mina så vi är numera vänner bara så jag hoppas jag inte får samma trubbel med min nya  :-).

tack yttligare än gång allihopa!!!.

mvh Piotr
Trist med din morsa, men bra att det funkar mellan dig och tjejen än trots det. Har aldrig låtit nån annan ta hand om min ekonomi, fast jag har känt mig "blåst" jag med mer än en gång. Hon verkar vara en toppentjej, hade faktiskt förstått om hon dumpat dig i denna situationen hon hamnat i och inte kunnat räkna med dig (inget illa ment till dig med det) Hoppas hon klarar sig bra trots översvämningarna och lycka till, henne ska du vara rädd om!
MVH
Tomteblosset
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Piotr_wielki

• ?wiata jest do szalen?twa!!/ Världen är galen!
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Piotr Boberg
    • DJ-SAITO best remixes in scandinavia n baltics
« Svar #21 skrivet: 23 november 2011, 07:41:22 »
tomtebloss:
hon klarar sig iallafall tills jag kommer för hon fick jobb på samma ställe jag träffade henne så de ekonomiska detaljen löste sig men hyran hon är skyldig till sin vän hjälper jag henne med där.
nu är det så jag valde min mor som förvaltare för statliga förvaltare är inte mer pålitliga 10% ärliga 97% bedragare min mor har aldrig lurat mig på pengar hon tom låter den ersättningen hon får av förmyndraren gå till mitt konto för annars hade jag inte haft råd att åka till thailand.
jag är för god och snäll som många säger och det är en stor svaghet som busar utnyttja för att tjäna på och 3 av dem gjorde det riktigt surt för mig så mor hoppade in så mina pengar aldrig hamna i fel händer igen.
men jag förstår din åsikt och de är ju fritt att ge.

powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #22 skrivet: 23 november 2011, 08:09:48 »
Jag vet inte vilken typ av förvaltarskap det rör sig om men jag antar att det är något du gjort frivilligt och inte för att du blivit eller är omyndigförklarad.

Men oavsett vilket så skulle jag nog vilja ha mer än 1200 kronor i eget rörelsekapital att fritt förvalta som jag vill. Skulle jag behöva fråga om lov för att få tillgång till en sådan summa och då bli nekad hade jag blivit heligt förbannad, mamma eller ej.

Nu kanske det beror på att jag är van att själv förvalta mina egna pengar sedan veckopengen drogs in och jag börjat tjäna egna pengar.

Hur fungerar det när du reser till Thailand då? Får du tillgång till dina pengar då? Eller portioneras de ut vecka för vecka efter att först ha fått förklarat vad de tidigare utdelade pengarna gått till?

Är det något jag har lärt mig under mina resor så är det att pengar kan gå åt i en hiskelig fart om man inte har lite koll. Det finns alltid folk som gärna hjälper till att göra av med dina pengar. Inte bara busar utan även små söta väna damer som klipper lite extra med ögonlocken när de vill ha något.

Jag tycker att det är en märklig sits du sitter i men tycker du att det fungerar bra så varför inte. Det är ju din åsikt som räknas i det här fallet.

Hoppas att det går bra med tjejen och att allt löser sig till det bästa.
Mvh Kurios

Utloggad TheSwed

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #23 skrivet: 23 november 2011, 09:50:22 »
Hej
Jag kanske inte är den bästa att ge dig känslosamma råd, men jag har mycket erfarenhet av suporta kvinnor som
har ett taskigt liv, jag ser det som det är ett bättre sätt än att skänka pengar till traditionell välgörenhet, när jag
skickar med Western Union till någon jag träffat och jag vet har det svårt, så vet jag att pengarna hamnar i rätt händer.
Jag har haft en flickvän " läs älskarinna" på Cuba, långt ut på landsbygden som jag stött under några år, och
besökt 5 gånger, både i Havanna och i hennes hem by, väldigt känslosamt, hon har nu ett bra liv i USA, det går att
köpa sig ut från Cuba i detta fall kostade det 3000$, vi har fortfarande kontakten men ingen relation.
Efter detta så fann min äventyrslusta en närmare bekantskaper nämligen i öststaterna där jag haft ett fantastiskt förhållande "älskarinna" i närmare 5 år, detta är slut sedan ca 1 år, vi är fortfarande goda vänner och hon betalar
av på den lägenhet jag köpte till henne där, naturligt vis fick hon denna till ett bra pris, den vart köpt när allt var
som billigast där borta, varför det tog slut  >>>  det var en överenskommelse från början när hon ville ha familj avslutar vi, hon är nämligen ganska exakt 30 år yngre än mig.
Nu till Thai avdelningen, då jag rest ganska mycket till Thailand och föredrar gfe förhållanden där, någon som väntar
på flygplatsen när man kommer och följer med tillbaka när man flyger hem, pysslar om en, och man har kul och
upplever saker med.
Jag hittat mina flickvänner på ThaiLoveLink, varför, jo för man hinner chatta lite med dem innan man träffas, och kan
solla bort dom som man känner bara är ute efter pengar.
Men en regel jag har >> är att hålla mig till en älskarinna i taget, nu har jag en fantastisk tjej som jobbade i BKK i en
bar, men som har sitt ursprung i norra Thailand.
Jag skickar henne 10000 bat/månaden sedan ett halvår, och nu är hon tack vare dessa pengar tillbaka hemma på
farmen och lever med sin familj, mor far, syskon och sina 2 barn.
Hur jag vet om jag kan lita på henne >> jag känner mig väldigt säker, då jag besökt hennes familj i deras hem, och de
förhållanden de lever i skulle ingen av oss acceptera att leva i.
Sist jag åkte hem från dem så var det 14 personer som följde med till flygplatsen, på en pickup, i 18 mil !!!!
Det sista jag såg var hennes mor och far som stod och grät,,, ja jag litar på henne.

Mitt råd till dig är att >> nu när du bara träffat henne en gång, lyssna på ditt inre, ditt samvete, fan 1200 kr är
inte mycket pengar för dig, men för henne är det 10-20 gånger så mycket, beroende hur mycket problem hon har.
Nästa resa du gör, besök hennes familj lär känna henne ordentligt, förklara din ekonomi för henne, de flesta Thai
personer tror vi badar i pengar, om du skriver upp för henne vad du tjänar, samt alla dina kostnader skatter, hyra,
mat mm för att leva,,, så vet hon vad hon kan be om.

Jag vet jag spenderar mycket pengar på mina kvinnor och resor, men det finns dyrare hobbies än detta, och när
jag sitter i gungstolen kommer jag ha fullt upp med att minnas.

P.S
Jag har också en förmyndare, min fru....

Utloggad Piotr_wielki

• ?wiata jest do szalen?twa!!/ Världen är galen!
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Piotr Boberg
    • DJ-SAITO best remixes in scandinavia n baltics
« Svar #24 skrivet: 23 november 2011, 18:22:15 »
Kurios: jag har ekonomisk förvaltarskap med min mor men det jag spenderar där nere behöver jag inte redovisa och jag portionera däremot pengarna per vecka där nere vilket jag gjorde i vintras för att pengarna ska räcka för jag har en farbror som har lägenhet i jomtien vet vad saker och ting kostar så vet jag hur pengarna ska räcka bäst så inte allt på till kvinnor o sprit som man kan uttrycka. och jag trivs med min mor som förvaltare för det sättet har jag sparat mer pengar för innan var jag en BIG SPENDER för bara 4 år sen blev jag blåst på 150papp då kan du nog förstå varför min mor är orolig för.
klart 1200 är inte mö för oss men nu är det så jag är funktionshindrad och lever på aktivitets ersättning på 12000kr och får drygt 1000kr i månaden av dagligverksamhet så därför kan jag inte bränna hur som helst, men jag kan säga så här att tjäna extra pengar gör jag via burksamling för jag och en till bruka samla burka som ett såll på festivaler och vid fester både svenska,danska,norska och tyska bruka tjäna stora pengar på det minns engång för 5 år sen att en dag på en sketen container fick vi ut i danska,norska och svenska burkar och flaskor dryga 15000 på en dag som vi delade hälften var tycker borde hända lite oftare men man kan ju inte få allt.

TheSwed:jag förstå helt på vad du tycker och så men jag har beskrivit att jag är funktions hindrad och lever på aktivitetsersättning och mitt levnadssätt och hon förstog det men jag hade inte förklarat henne tidigare tydligt att min mor var min förvaltare och vad det innebär, jag vet värdet på summan men har man det sortens av förvaltarskap som jag har så är det inte mycket jag kan göra åt men hon var ju givmild att jag fick stödja henne ändå när jag väl åker ner dit för hon kom ju överens med sin vän om skulden för jag vill ju inte hon ska ha fått besväret för min skull för jag älskar ju henne faktiskt. hade jag bara haft stora summor på mig och fritt hade jag naturligtvis skickat dem på stubinen. men det kanske blir så frammåt för jag skulle hjälpa henne komma till sverige.
powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 25