* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Var har ni träffat era flickvänner/fruar?  (läst 3017 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
SV: Var har ni träffat era flickvänner/fruar?
« Svar #20 skrivet: 10 december 2011, 17:08:24 »
Hej!

Jag träffade min fru på gatan en tidig sommar morgon. Fick syn på snyggingen och gick utan att tveka till henne och presenterade mig. Och på den vägen är vi fortfarande

Det gäller att slå till direkt, för det blir kanske aldrig en ny möjlighet.

Utloggad Mongo

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
  • Kön: Man
« Svar #21 skrivet: 28 december 2011, 09:05:16 »
Träffade min tjej på en bar!! i Patong. Var nere med 2 polare och hade inte ens funderat på tanken att bli ihop med en Thai tjej.
Vi träffades varje dag i två veckor och hade svinkul ihop. Hon var här i somras och nu har hon fått UT och flyttar hit förgott i Februari. Detta trots att hon jobbade på bar, kom ifrån Isaan och kom ifrån det lägsta samhällsskiktet som nån idiot på en annan tråd sa skulle vara omöjligt.

Mitt råd: Åk ner flera gånger lär dig hur landet och folket fungerar så märker man snabbt vilka tjejer som är bra.
« Senast ändrad: 28 december 2011, 09:08:48 av Mongo »

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #22 skrivet: 28 december 2011, 13:41:39 »
Jag använde http://www.thailovelinks.com innan jag åkte ner. Sållade rätt så hårt bland kontakterna, träffade några av dom. och håller fortfarande kontakt med flera, numera som vän.

Men min flickvän, raggade upp mig på Tiger (Pattong/Phucket), hon har mycket bristfällig skolutbildning och är från "landet". Men hon är den underbaraste levnadskamrat man kan ha. Hon förgyller mitt liv varje dag!

(jag är 50+ hon är 26)

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #23 skrivet: 28 december 2011, 19:54:09 »
hon är den underbaraste levnadskamrat man kan ha. Hon förgyller mitt liv varje dag!

(jag är 50+ hon är 26)

Fantastiskt romantisk historia där 6Läraren

Ungefär så hade jag också tängt att göra i framtiden
Har redan gjort det 1 gång men det sprack en vinter när "The Thai lady" var här.

Men det blir fler romanser o livskamrater ifrån Asien. Lita på det.
Oavset åldersskilnad

Man får komma ihåg att Dom har andra traditioner än vi. Såsom att äldre män tar hand om yngre kvinnor tex. Deras gämnåriga Thaiare bara super o sjunger kareoke så fort dom kommer åt. Vi mogna Västerlänningar står mycke högre i kurs när det gäller familj , trygghet , mm. Inte bara pengar utan mera "typ" Ansvar för familj.

Det betyder något
            :)

« Senast ändrad: 28 december 2011, 21:30:11 av Che »
^^Asia, Here I Come

Utloggad Chivalrous

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #24 skrivet: 03 januari 2012, 14:34:42 »
Tack alla som bidragit med härliga berättelser om hur ni träffat era brudar.

Gick in på dateinasia under hösten och fick kontakt med mängder av brudar, men sållade stenhårt och efter ett tag lyste en av dem klarare än alla andra. Efter otaliga mail och många samtal i webcamera är det nu dags att träffa damen i verkligheten och i helgen lyfter jag mot Asien och chansen är väl 99,99 % av jag drabbas av den obotliga formen av gula febern.... :yahoo

Det blir nog några fantastiska veckor och stämmer det så kommer hon nog till Sverige tillsammans med mig.

Kör så det ryker grabbar och ha det kanon! :v

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #25 skrivet: 04 januari 2012, 08:25:02 »
Tack alla som bidragit med härliga berättelser om hur ni träffat era brudar.

Gick in på dateinasia under hösten och fick kontakt med mängder av brudar, men sållade stenhårt och efter ett tag lyste en av dem klarare än alla andra. Efter otaliga mail och många samtal i webcamera är det nu dags att träffa damen i verkligheten och i helgen lyfter jag mot Asien och chansen är väl 99,99 % av jag drabbas av den obotliga formen av gula febern.... :yahoo

Det blir nog några fantastiska veckor och stämmer det så kommer hon nog till Sverige tillsammans med mig.

Kör så det ryker grabbar och ha det kanon! :v

Visst är det kul att öppna upp nya dörrar?   ;)

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad appel

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 23
« Svar #26 skrivet: 04 januari 2012, 21:20:58 »
Hej!

Jag träffade min fru på gatan en tidig sommar morgon. Fick syn på snyggingen och gick utan att tveka till henne och presenterade mig. Och på den vägen är vi fortfarande

Det gäller att slå till direkt, för det blir kanske aldrig en ny möjlighet.

Håller med det stämmer man ska slå till direkt om det känns bra det gör jag med

Utloggad goran47

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #27 skrivet: 13 april 2012, 15:58:48 »
Jag träffade min fru i Sri-Lanka 1977 på semester, vi slog till och gifte oss direkt, vi var gifta i 33 år tills hon avled i cancer. Jag har en liten snygging på 22 år (själv snart 65 år) nu här nere, söt, kropp kanon. Hon brukar komma hem till mig 3 gånger i veckan. Eftersom jag fick henne som betaltjej första gången och hon är mycket fattig, brukar jag ge henne 150 till 250 kronor per gång.Hon jobbar ofta kvällar på fabrik. Lankesiskor är indiskt mörka. Går att få gifta sig med oskulder men blir inget sex före äktenskap. Min svägerskas dotter som är 20 år är oskuld och kommer så att förbli tills hon gifter sig. Flickor är ofta väldigt hårt hållna här i Sri-Lanka.

Utloggad surin69

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #28 skrivet: 21 april 2012, 14:21:08 »
det är lätt att ta ut tjejen från baren. Men det är svårt att ta baren ur tjejen! :crazy:

Utloggad pelle64

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #29 skrivet: 21 april 2012, 18:14:57 »
Mina rekomendationer är:

Läs Thai fever.
http://thailandfever.com/

Dejta tjejen i åtminståne 1 år så man lär känna varandra (inte på distans)
Det är en STOR skillnad på kulturen och det tar längre tid att lära känna en Thai-tjej än en västerlänsk tjej.

Utloggad thaiman

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #30 skrivet: 21 april 2012, 21:21:59 »
jag dejta min thai fru i ca 4 mån via internet innan jag åkte o träffa henne sen kom hon hit 9 månader o vi lärde oss o känna varandra jag träffade henne via en kompis som är gift med en thai
nu är vi gifta sen 2 år tillbaka o de blir bara bättre med åren
klart man saknar livet som singel i thai men man blir ju äldre o vill ha de ordnat
men som sagt man kan ju alltid gå ut själv i div ärenden i thai om man vill

Utloggad leroy20

• V.I.P
  • Antal inlägg: 127
« Svar #31 skrivet: 22 april 2012, 06:13:32 »
I nana. För sju årsen ..

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #32 skrivet: 22 april 2012, 09:30:39 »
I nana. För sju årsen ..

På Nana-plaza eller?
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #33 skrivet: 22 april 2012, 13:12:46 »
Mina rekomendationer är:

Läs Thai fever.
http://thailandfever.com/

Dejta tjejen i åtminståne 1 år så man lär känna varandra (inte på distans)
Det är en STOR skillnad på kulturen och det tar längre tid att lära känna en Thai-tjej än en västerlänsk tjej.

Fasen denna bok måste man ju skaffa!
Vi kan ju läsa på hur som helst om thaitjejer och deras kultur men tjejerna kanske inte har samma förståelse för vår kultur och varför vi beter oss som vi gör. Denna bok förklarar allt detta för båda parter. Måste fan skaffa denna bok för att ha om jag nånsin startar nåt mer seriöst med en thaitjej!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad leroy20

• V.I.P
  • Antal inlägg: 127
« Svar #34 skrivet: 22 april 2012, 16:58:16 »
Japp nana plaza ... G.spot

Utloggad goran47

• Junior
  • *
« Svar #35 skrivet: 24 april 2012, 15:59:32 »
Enormt viktigt att man lär sig kulturen i de olika asiatiska länderna. Om tjejen kommer till Sverige kommer hon att plocka upp det bästa för henne i Sverige men hennes egen kultur sitter enormt hårt rotad. I vissa länder i Asien är det vanligt man betalar en viss summa pengar för att gifta sig och givetvis kommer dom att hugga till med en ansenlig summa när det gäller västerlänningar. Familj och släkt kanske vill ha en viss summa pengar varje månad, kan dyka upp släktingar efter hand som tycker dom skall ha pengar. Ett viktigt råd är att kolla upp om tjejen har någon försörjnings börda. Livet kan ändra sig efter hand. I mitt fall när vi gifte oss 1977, levde familjen (5 barn från 10 år upp till 18 år) på faderns pension och på min frus inkomst. Fadern dog strax efter brölloppet, ingen pension, modern hade ingen möjlighet till jobb tyckte hon, min fru samlade i hop pengar till en symaskin så hon skulle få inkomst av att sy, modern gick och köpte ett spegelbord för pengarna. I slutändan blev det vi som fick försörja dom med mat, hyra, skoluniformer och fn och hans mormor. Givetvis ville hon också åka hem och hälsa på. Släktingar som vill låna pengar, många som frågat mig om lån men jag säger "no money". Killen som sköter om mitt hus får 200 kronor i månaden, nu har jag varit här i 3 månader har jag givetvis gjort allt själv men tror ni inte han har frågat efter sina månads pengar, jag har sakt åt honom glöm det. Men om jag i framtiden skulle leva i hop med en tjej så skulle det givetvis bli en asiatiska.

Utloggad thaiman

• V.I.P
« Svar #36 skrivet: 24 april 2012, 16:16:12 »
ja de gäller o va stenhård frugans familj ville ha 1 mille i sinsod jag bet 50000 bath o pengarna räkte till hela bröllopet plus att vi fick 10000 bath tillbaka
när de gäller thai ska man aldrig vika ner sig
men inte heller vara cheap charlie
nu när frugan har jobb skickar hon ca 2000 kr till
mamma i månaden o de är ok för mig

Utloggad goran47

• Junior
  • *
« Svar #37 skrivet: 24 april 2012, 17:28:09 »
Bra jobbat thaiman, man skall aldrig vika ner sig även i andra asiatiska länder. Föresten har jag kontakt med en thaitjej via tagged, vi brukar skriva till varandra 4, 5 gånger i veckan även pratat med henne via webcam. Hon är 38 år, nyskild sedan i vintras och har en liten dotter. Hon är söt, ser lite hemvävd ut. Lite för tidigt än att gå för långt, hon behöver tid att smälta sin skillsmässa. Hon har lite problem med engelskan kan missförstå i bland jag tyckte faktiskt det gick lättare för henne via webcam.

Utloggad goran47

• Junior
  • *
« Svar #38 skrivet: 24 april 2012, 17:35:16 »
Helgen innan jag åkte till Sri-Lanka var jag på puben i vår lilla stad och träffade en thai dam på 50. Jg brukar aldrig gå på puben eftersom jag inte har några bekanta som går dit och dom flesta där är mycket yngre. Vi började prata när vi var ute och rökte, var också en yngre kille som stötte på henne. Följde med henne hem, vi sov nakna bredvid varandra men inte mycket sex. I varje fall gjorde vi upp att jag skulle höra av mig när jag kom hem.

Utloggad thaiman

• V.I.P
« Svar #39 skrivet: 24 april 2012, 18:03:51 »
Bra jobbat thaiman, man skall aldrig vika ner sig även i andra asiatiska länder. Föresten har jag kontakt med en thaitjej via tagged, vi brukar skriva till varandra 4, 5 gånger i veckan även pratat med henne via webcam. Hon är 38 år, nyskild sedan i vintras och har en liten dotter. Hon är söt, ser lite hemvävd ut. Lite för tidigt än att gå för långt, hon behöver tid att smälta sin skillsmässa. Hon har lite problem med engelskan kan missförstå i bland jag tyckte faktiskt det gick lättare för henne via webcam.

ett gott råd lär känna henne via msn video eller andra kanaler jag gjorde så i 3 mån innan jag åkte över o träffa henne vi prata dagligen i timmar det gav mycket o man lärde känna henne än i dag 3 år senare är vi som nyföräskade

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 22