0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min undran var hur andra har fått kontakt och träffat sina donnor. Via nätdejtingsidor, besök på barer, via kontakter i Thailand eller kontakter i Sverige osv.Har fått en känsla av att många brudar på barer blir "skadade" för livet och läste häromdagen Krokodilens berättelse och det var väl ingen munter historia precis...Skulle helst vilja träffa någon som inte jobbat inom den branschen och undrar var/hur och på vilket sätt det är lättast att finna dessa juveler?Alla tips och råd välkomnas!
Tack Qbase och Kambodjakungen för bra tips!Nä, några dirty tricks har inte jag tänkt köra med. Är en seriös kille som hellre står och nöter på bana 1 med leende, än rusar runt på alla 18 hålen på en golfbana Inser att barbrudarna får se och uppleva mycket som gör att de påverkas negativt i längden och det är svårt att ta baren ur henne.Någon som vet hur en thailändska resonerar som har barn sedan tidigare? Är det självklart att hon vill ha med det/dem till Sverige eller? Spelar det någon roll hur gamla barnen är?Någon som har erfarenheter av filippinskor och kan jämföra med thailändskor?Ha det bäst grabbar!
Visst finns det säkert kulturella fallgropar framför mig, har redan märkt att humöret kan svänga rätt rejält
Om man vill träffa en tjej som inte är i branschen så kan man ju prova olika dejtingsidor som thailovelinks.com t.ex. Finns fler liknande sidor. Då kan du ju även söka efter thaitjejer i Sverige. Men det är samma sak där, svårt att veta vem som bara är ute efter pengar och vilka som kan vara de få guldkornen.Annars kan du ju kanske åka upp till lite mindre turisttäta områden och flörta. Har ingen egen erfarenhet men det var bara en tanke.
Tack Qbase för ett fantastiskt bra svar!! Jo, jag har varit i Asien en hel del, så skillnaderna i synsätt och värderingar har jag hyfsad koll på, men däremot har jag aldrig haft en asiatisk flickvän/fru och samtidigt som det skrämmer en aning, så lockar det ju också.Alla svenskar är ju inte stöpta i samma form och givetvis inte asiater heller, men de kulturella skillnaderna är ju stora.Pengabegär, svartsjuka och kontrollbehov har jag ju börjat förstå finns med i paketet och givetvis är det individuellt hur stort det är, fast vanligare hos dessa raringar än i Sverige kanske...Hoppas fler vill höra av sig med egna erfarenheter!
Jag tror att dom flesta dejtingsidorna är allt annat än seriösa.Tjejen kanske jobbar i den branschen och samtidigt fiskar bland dejtingsidorna.Språkbarriären kan vara ett hinder och då har tjejen en ”stand in” därför att hon kanske inte är så vass på engelska.Så här brukar en jobb annons se ut:"Thai ladies required: intermediate English minimum to chat live on internet dating site with farangs on behalf of other Thai ladies: 8,000 baht basic salary + bonuses (good chatters make more than 20,000 baht)."[Copy/paste från en lokal tidning här i Pattaya].Besöka dejtingsidor är väl ok om man vill ha skoj en timme eller så men se de som ett alternativ tror jag inte på...in the end, it all comes down to money.
Finns säkert både professionella scammers och amatörer. Den klumpigaste jag träffade på var i de övre 20-åren och var reggad på dateinasia. Lät ju otroligt bra de första mailen, men när hon skrev att hon var i ett afrikanskt land så började jag fundera på vad hon gjorde där och frågade såklart. Det var så att hon hade en afrikansk pappa som gått bort och hon kunde inte få ut pengar från hans livförsäkring utan att åka till landet då eller nåt åt det hållet (minns inte alla detaljerna då det var minst 1½ år sen, så hon borde vara ca: 30 vid detta laget) Hon sa att hennes föräldrar träffats via internet och hennes dröm var att träffa nån via nätet hon också. Får ni inte ihop det själva så kommer en länk som ni kan läsa här:http://www.leksen.se/inhist.htmlOm hennes föräldrar träffades när internet grundades och med 9 månaders "inkubationstid", fast det finns såklart för tidigt födda också, så vi säger 7 månader om de hoppade på varandra första gången de sågs. Dock borde de rent teoretiskt ha träffats, eller samtalat ett par gånger på internet också, han måste ha bokat en resa då han tydligen var den som kommit till hennes mor. Så jag är generös och ger dem 8 månader från start till dotter. Om hon är 30 år idag så är hon född 1981, låt oss säg i December månad för att vara snäll igen - så måste de ha träffats på internet i april 1981. Alltså hade de internet i afrika och Thailand flera år innan oss, eller var det nåt i historien som inte var vattentätt? Jag tänkte på det sistnämnda och frågade om hon trodde jag var helt bombad i skallen. Hon förstod inte varför jag undrade det och det kom en massa bortförklaringar och så vidare. Kopierar lite av texten från min egen länk:"År 1991 - faktiskt inte särskilt så länge sedan - öppnades Internet för allmänheten och för kommersiellt bruk. Men det var fortfarande inte särskilt användarvänligt och krävde mycket goda kunskaper i datateknik."Så vad jag vill säga med allt det här är att tänk efter före, och använd det övre huvudet. De som scammar har ofta uppdiktade historier och det finns säkert de som är skickligare och smartare än "henne" jag skrev med. Hon försöker nog inte med samma grej flera gånger däremot. Jag tror 1995 var första gången jag köpte en dator och jag kom ihåg det knastrande 28,8 modemet som om det vore igår. När jag bytte upp mig till ett 33,6 så kändes det som att komma ut på autobahn med en trehjuling. Och hårddisken var på en 8 Gb om jag inte minns fel och jag trodde ALDRIG jag skulle lyckas fylla den.
Åh så jävla rolig historia!!
Qbase.Jag kanske uttryckte mej lite otydligt och jag menar inte de svenska dejtingsidorna utan naturligtvis de mest förekommande/populära dejtingsidor i sydostasien typ:thailovelink//sweetsingel/meetthaigirls osv.Ex. i korta drag: En jänta sitter och chattar med 10-15 olika falanger och ger dom svar falangen vill höra. När falangen är säker på att det är en helylle tjej han har kontakt med tvekar han inte när jäntan ber om pengar till............... När slanten har kommit in på hennes konto är plötsligt...iwillloveyoulongtime borta. Jag känner 4-5 tjejer som dagligen försöker scamma falanger, när jag frågar varför dom håller på blir svaret: “no plomplem for falang, hab manni to matt”.