* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Bangkok el Pattaya?  (läst 1275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
  • Kön: Man
Bangkok el Pattaya?
« skrivet: 13 november 2011, 15:54:23 »
En liten fråga...

Jag åker till Thailand imorgon o när jag landar i BKK så är det eftermiddag o jag tror inte jag kan ta mej till Koh Chang innan kvällen så jag funderar på om man ska ta en natt i BKK el om man ska åka en bit på vägen o sova i Pattaya en natt innan man åker ner till Koh Chang.

Jag kan tilllägga att jag aldrig varit i Pattaya.

Vad är bäst? Borde inte vara några problem att ta sig från Pattaya till Koh Chang på förmiddagen väl?

En fråga till. Om det blir Pattaya finns det någon från sidan här som är där nere nu? Om man skulle ta någon öl tillsammans.
Semester 14nov till 19 dec. Så gutt...

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
SV: Bangkok el Pattaya?
« Svar #1 skrivet: 13 november 2011, 16:59:25 »
En liten fråga...

Jag åker till Thailand imorgon o när jag landar i BKK så är det eftermiddag o jag tror inte jag kan ta mej till Koh Chang innan kvällen så jag funderar på om man ska ta en natt i BKK el om man ska åka en bit på vägen o sova i Pattaya en natt innan man åker ner till Koh Chang.

Jag kan tilllägga att jag aldrig varit i Pattaya.

Vad är bäst? Borde inte vara några problem att ta sig från Pattaya till Koh Chang på förmiddagen väl?

En fråga till. Om det blir Pattaya finns det någon från sidan här som är där nere nu? Om man skulle ta någon öl tillsammans.

Jag skulle nog ta mig till Pattaya direkt om jag skulle vidare direkt till Koh Chang.
Men det beror ju iofs på hur Du tänkt att åka till Koh Chang.

Du undrar om det inte är några problem att ta sig till Koh chang på eftermiddagen från Pattaya.
Nej självklart inte. Om Du tar taxi direkt ner. Kostar väl ungefär 6000 bath skulle jag tro. Till hamnen.
Annars går det turer ner till ön från Pattaya med mini van.
Men dom har vad jag förstått bara avgångar tidigt på morgonen.

Ska även gå stora bussar. The Dude har nog åkt med dom har jag för mig.
Han kanske kan svara på det..

Utloggad holger1949

• Pensionär
  • Junior
  • *
  • Antal inlägg: 26
« Svar #2 skrivet: 13 november 2011, 17:56:49 »
Sträckan BKK-Pattaya är väl lika lång som sträckan Pattaya-Traat, jag betalar från suvvan till Jomtien(Maithans) 1500 THB. Kan inte tänka mig att det ska vara dyrare att fill Traat som ligger närheten av Coh Chang

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #3 skrivet: 13 november 2011, 18:25:02 »
Du åker imorn och frågar först nu!
Jag skulle inte rekommendera att åka direkt till Koh Chang, det tar ganska länge även med taxi. Sen är ju frågan hur länge färjorna går. Skulle ju vara trist om du blev fast vid hamnen.

Kommer inte ihåg hur länge det tog med taxi från BKK men med minibuss/buss så är det heldagsprojekt. När jag åkte minibus/buss(650baht) BKK-Koh Chang så blev jag upphämtad 08, bytte till buss vid 09, klev på färjan kanske 16 och var vid hotellet vid typ 17 men då var det en del raster inlagda och de stannade och släppte passagerare till Koh Samet och väntade in passagerare från färjan som tog ganska länge.

Om du tar boende i BKK eller Pattis så kan du direkt du checkat in gå till en resebyrå, som ofta oxå finns på hotellet och boka till nästa dag. Borde inte vara några problem.

Om du inte vill ta taxi till Pattis så går det att ta en buss för 124 eller 200baht på nedre våningen på Suvvan. Jag skrev en detaljerad beskrivning om det igår här.
Om man ska billigt in till BKK så kan man ta tåget(45baht) som är våningen under bussarna och då kommer man ända in till Skytrain och kan ta sig vidare via den.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 83
« Svar #4 skrivet: 13 november 2011, 19:57:10 »
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
« Svar #5 skrivet: 14 november 2011, 06:55:49 »
Tackar för tipsen... Blir buss till Pattaya för vidare transport till Koh Chang på morgonen efter... Så det blir en lugn kväll i Pattaya för min del... Men man får väl gå runt o "fönstershoppa" lite iaf.... :)

Ska hälsa på tjejen jag träffade på Koh Chang i våras o sen får vi se... http://www.thaisex.se/index.php/topic,7081.0.html

Utloggad kille_lkpg

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #6 skrivet: 14 november 2011, 22:00:21 »
Skulle det inte va roligt o passa på att uppleva Bangkok en dag eller 2 innan du reser vidare?
Har ju en helt annan puls än övriga Thailand.

Utloggad Mikheil

• Surr medlem
  • Junior
  • *
  • Antal inlägg: 13
« Svar #7 skrivet: 16 november 2011, 11:46:55 »
Kanon..  här fanns allt jag undra..  :)

Åker nu på fredag till BKK, ska vara där i 2 dygn och där efter tänkt ta mig ner till Koh Chang.

:hb

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #8 skrivet: 16 november 2011, 20:28:13 »
Citera
Har ju en helt annan puls än övriga Thailand.
Finns det någon som kortfattat kan förklara vad den där pulsen det talas om egentligen är för något? ???
Hur känner man av den?

Har vid olika tillfällen hört och läst om folk som pratar om storstädernas puls (alltid som något positivt!?) men har aldrig hört någon förklara vad det egentligen är de menar.

Finns det någon förklaring eller är det bara ett tomt och slarvigt uttryck folk använder sig av för att verka lite förmer?

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #9 skrivet: 16 november 2011, 20:41:32 »
Grabbar! Hoppas ni lägger in lite rapporter från Koh Chang eftersom jag kommer dit den 29:e. Alltid bra att ha lite färsk info när man kliver iland.

Ngn kvar på ön då?
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad bjjb

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 21
« Svar #10 skrivet: 17 november 2011, 00:03:13 »
Finns det någon som kortfattat kan förklara vad den där pulsen det talas om egentligen är för något? ???
Hur känner man av den?

Har vid olika tillfällen hört och läst om folk som pratar om storstädernas puls (alltid som något positivt!?) men har aldrig hört någon förklara vad det egentligen är de menar.

Finns det någon förklaring eller är det bara ett tomt och slarvigt uttryck folk använder sig av för att verka lite förmer?

Pulsen är hur ofta du blir knuffad i trängseln.  :q

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
« Svar #11 skrivet: 17 november 2011, 14:12:46 »
Jag är på Koh Chang nu o det som underbart väder. 35 grader o klarblå himmel. Det som är ovant är att det är dåligt med öl o annan dryck. Finns inte Singha på någon 7eleven. finns lite LEO men det kallar jag inte öl... :-(

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #12 skrivet: 17 november 2011, 16:17:12 »
Det låter illa att det inte finns riktig öl på 7-11, det verkar som om de har stora problem fortfarande med leveranser, men jag såg nåt på CNN om översvämningarna och det verkar som om det kommer att ta lång tid ytterligare innan de kommer i ordning med problemen de har. Hur ser det ut med vatten då? I pattaya var det tomt i hyllorna på 7-11 och de ville man skulle spara flaskorna på rummet för att få de påfyllda och det var ju 2½ vecka sen jag lämnade landet.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #13 skrivet: 17 november 2011, 16:59:37 »
Hur känner man av den?

Brett nöjesutbud/mycket folk i rörelse.
En stad där du rycks med just pga stadens puls.

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #14 skrivet: 17 november 2011, 19:18:43 »
@Just_me. Ingen öl. Du skrämmer mig. Det finns väl på barerna i alla fall? Annars kanske man skall boka om  :hmm
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad holger1949

• Pensionär
  • Junior
  • *
« Svar #15 skrivet: 17 november 2011, 20:43:39 »
Eller ha kul nykter :v  lol lol

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #16 skrivet: 17 november 2011, 21:59:38 »
Men varför chansa?  :)
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad holger1949

• Pensionär
  • Junior
  • *
« Svar #17 skrivet: 17 november 2011, 22:15:24 »
Jag har inte druckit alkohol på snart 22 år och har haft så jäkla roligt under den tiden. Vaknar och minns vad jag gjort, kommer ihåg tjejens namn som ligger bredvid mig, får aldrig hem några träskpaddor heller.   

Det är livskvallite

holger

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #18 skrivet: 17 november 2011, 22:39:30 »
Jag har druckit alkohol i 45 år och har också haft roligt under den tiden. Vaknar och minns fortfarande vad jag gjort, kommer ihåg tjejens namn som ligger bredvid mig och får aldrig hem några träskpaddor heller.   

Det handlar kanske också om hur man dricker och hur mycket.

Och ibland skriver man ett inlägg med glimten i ögat!
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #19 skrivet: 17 november 2011, 22:50:27 »
Bara att gratulera dig Holger. Det brukar dock alltid ligga nåt bakom en längre tids nykterhet. Jag kanske sticker ut hakan här, men det finns de som kan hantera alkohol och inte bryr sig så mycket om de minns namnen på den som man vaknar upp bredvid och kan se det som en kul grej att faktiskt ha tappat namnet på tjejen man vaknar upp bredvid då och då. I Thailand är allt möjligt och jag kan garantera att jag hade tagit mer än 14 dagar på mig att lära 23 namn på jobbet också och jag är glad att komma ihåg mer än hälften. Åkte inte ner för att utöka min adressbok personligen, åkte för att ha "the time of my life" vilket jag dessutom hade, tycker mig kunna hantera alkohol och för mig är det ett njutningsmedel och inte en belastning. Mina djuriska lustar skulle mättas under min resa helt enkelt och det målet uppfylldes! Jag drack varenda dag, men jag höll mig hel och ren och även om det finns glipor i minnet ibland så klarade jag mig väldigt bra på egen hand.

MVH
Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 17
  • *Totalt: 20