* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Rekordlåga priser på flyg  (läst 2052 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
Rekordlåga priser på flyg
« skrivet: 01 november 2011, 12:34:03 »
Ny undersökning visar på dumpade priser

Nu kan du göra riktiga kap på flygbiljetter. I alla fall om du vill flyga långt. Priserna ligger lägre än någonsin tidigare.

Allra störst är prisfallet på biljetter till storstäder som Bangkok, Beijing och Sydney, enligt senaste utgåvan av Svenskt flygprisindex.

Det är inte ovanligt att biljettpriserna faller när vi går in i lågsäsongen, men jämfört med samma avreseperiod under de senaste två åren är prisfallet ändå större än förväntat. Vi är i stort sett tillbaka på 2009 års nivåer, då det var historiskt lågt. Till flera destinationer är priserna idag lägre än 2009, som var flygbolagens krisår, säger verkställande direktör Ole Stouby på resesökmotorn Travelmarket.se som är utgivare av Svenskt Flygprisindex.

Många flyg att välja på

Anledningen till de rekordlåga priserna är minskad efterfrågan i spåren av den internationella finanskrisen, samt överkapacitet på marknaden, menar man på Travelmarket.se.

Även på resesökmotorn Destination.se håller man med om att priserna ligger väldigt lågt just nu.

Ja, vi ser samma sak. Det är väldigt låga priser nu, och kanske beror det på den ekonomiska situationen i hela världen. Folk reser också mer och mer nu, eftersom det är billigare. Förut kunde en biljett för en långflygning kosta runt 15 eller 16 tusen. Nu är de nere på sex till sju tusen, säger Claudia Gomez på Destination.se.

Flera flygbolag har rapporterat att försäljningen minskat på sistone, vilket också lett till sänkta priser.

[float=right][/float]

Källa: www.aftonbladet.se

Utloggad alexalexander

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 55
  • Kön: Man
SV: Rekordlåga priser på flyg
« Svar #1 skrivet: 01 november 2011, 18:12:27 »
sen är  det ju också lite vatten i Bangkok vilket gör att man kanske inte åker dit?

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #2 skrivet: 01 november 2011, 20:59:05 »
Man tar väl en taxi till Pattaya från flygplatsen, slipper Bangkokvattnet och Bangkoks högre priser på knullturella aktiviteter.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #3 skrivet: 02 november 2011, 14:17:52 »
Vattnet skulle enl. vissa rapporter försvinna långsamt från och med igår. Det var inte några problem att ta sig från Pattaya till BKK international och därmed med största sannolikhet inga problem att ta sig mot Pattaya, Jomtien eller Hua Hin därifrån heller. Dock så ville de man skulle spara tomflaskor för vatten på hotellet ett par dagar före hemresa, så jag tror det kommer att bli följdproblem med vissa bitar. Hörde dessutom talas om barer som började hamstra öl o.s.v.

Rykten sa också att många turister som egentligen tänkt turista i andra delar av Thailand samt välställda thais flydde till Pattaya och liknande ställen, så det finns risk att hotellpriser och liknande möjligen pekar uppåt? Får hoppas de löser problemen snart!

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #4 skrivet: 02 november 2011, 20:04:41 »
5000 till Seattle i påsk.. billigt. Nån som känner till om det finns tex någon koreansk koloni där borta som man skulle kunna få sätta på? (i drömmen)

Utloggad parne

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #5 skrivet: 03 november 2011, 11:19:07 »
Jag hittar några resor från Stockholm till BKK runt 5000:-, men då är det restider på ca 30h/väg

Utloggad lampknyckaren

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #6 skrivet: 06 november 2011, 14:09:44 »
Jag ser att på Finnair måste man beställa till Bangkok senast 14 november, sedan går priserna upp igen.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #7 skrivet: 06 november 2011, 15:02:11 »
Jag betalar 6400 med Thai i februari och då är det dirketflyg.
Det går att flyga billigare, men då tar det längre tid innan man är på plats.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #8 skrivet: 06 november 2011, 18:05:39 »
24 december - 15 januari, Stockholm - Bangkok via Amsterdam med KLM. Jag pröjade 9700 :- förra helgen. Var bara tvungen att åka dit för att hälsa på flickvännen som åker hem i morgon :( Suck och stön. Inget bra pris direkt :(

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #9 skrivet: 17 november 2011, 12:08:09 »
Kollade just inför kommande resa och Thai är oslagbara.
5600:- mitten av mars till början av april. Inte genom deras egen bokning dock.
Inget alls att klaga på där. Undrar bara hur länge man kan avvakta med att boka.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 17 november 2011, 12:22:54 »
Jag bokade igår, men jag har bättre anslutning till CPH än ARN. Jag betalade 6793 för en stol med Thai och av det beloppet är 149 spänn för resebyråservice, men den som kan tänka sig mellanlandning kan hitta resor från 4313 med Emirates eller 4513 med Gulf air samma datum som jag åker. Och det må jag skriva att det är extremt billigt!

109 dagar kvar.....  :coffee

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #11 skrivet: 17 november 2011, 13:06:31 »
Nutkurt, alla priser i högsäsongen är ju ganska dyra. Först i mars de börjar gå nedåt, och då ganska kraftigt. Dec-feb är ju de bästa månaderna därnere iaf för oss nordbor, om du frågar mig. Man slipper vintern härhemma och får sommarn därnere =)
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #12 skrivet: 18 november 2011, 09:02:17 »
Kollade just inför kommande resa och Thai är oslagbara.
5600:- mitten av mars till början av april. Inte genom deras egen bokning dock.
Inget alls att klaga på där. Undrar bara hur länge man kan avvakta med att boka.

Anledningen till det är väl kanske att det är då det är oliiiiiiiiidligt hett så att tom thais får svårt att andas?
Brukar väl börja i mars och kulminera i april/maj om jag inte är helt ute och cyklar bakom styret på 3-hjulingen. ::)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad lampknyckaren

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #13 skrivet: 20 november 2011, 23:42:08 »
Jag såg en annons på nätet där biljetter till Krabi, med Apollo, bara kostade 3000 kr!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 21 november 2011, 01:51:16 »
Apollon, då snackar vi charter, ett fult ord... ;)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #15 skrivet: 21 november 2011, 01:53:43 »
Apollon, då snackar vi charter, ett fult ord... ;)
men för 3000kr så kan man ju skita i att man har betalat för ett "Bamse-hotell" och åka någon annanstans.

det tråkiga är bara ifall det är för många barn som förstör tillvaron på flygplanet...

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #16 skrivet: 22 november 2011, 15:54:25 »
Jag åker nu på torsdag ! skiter i barn å bamse hotel  :D betalade 2800;- rätt ok ;)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 22 november 2011, 22:20:56 »
7700eller vad jag pröjsade, Finnair.   3dec - 29februari..  :D
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 22 november 2011, 22:48:29 »
Jag åker nu på torsdag ! skiter i barn å bamse hotel  :D betalade 2800;- rätt ok ;)

Du lär inte få värre ressällskap än vad jag lyckades hamna bredvid sist med Thai Airways, kan t.o.m. tänka mig att åka på en charter efter min upplevelse, men ta inte deras hotellpaket. Det tror jag inte du gjorde heller när jag ser priset...... Det var en flygstol direkt till Phuket för 2800 spänn? Jag hade kunnat tänka mig att åka dit igen för det priset. När betalade du 2800 spänn? Var det nu i dagarna? Hur länge stannar du? Vilka åker du med då? Fan 2800 för flyget ner, då hade jag kunnat stå ut med tuktuk och taximaffian ett par veckor, även om jag inte hade nyttjat dem mer än för resan till Patong.

Tomtebloss

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #19 skrivet: 23 november 2011, 09:33:17 »
För de riktigt låga priserna är det sällan eller aldrig rum inkluderat utan bara en flygstol.
Sitter man och är riktigt sugen fast man kanske inte riktigt tycker sig ha råd med en 8-10000 kronor dyr biljett så kan man lätt bli förblindad av priset.
Det blev jag själv förra året och jag får ta mig fan ont i ryggen och arslet bara jag tänker på den resan.

Men nu sitter jag ju med en för länge sedan bokad och betald biljett, den var ett riktigt klipp tyckte jag då men under hösten har priserna dalat till nästan osannolika nivåer och ibland har det smakat lite surt i munnen när man ser att man hade kunnat tagit bättre alternativ för i stort sett samma summa. Man ska aldrig vara nöjd.

Lite bättre känns det ändå när priset på "min" biljett i nuläget är dryga åttahundra kronor dyrare även om känslan att ha gjort ett klipp försvunnit för länge sedan.

Jag kommer ihåg min vånda för ganska exakt ett år sedan och som sedan bara ökade. En vånda som faktiskt höll på att ta livet av mig, tro det eller ej.

Den första gången var när jag glad och ivrig loggade in på internetbanken för att se hur mycket pengar allt mitt slit den föregående månaden hade genererat. Nu skulle man äntligen få lön för mödan.

Men inte en spänn hade kommit in på kontot och gubben hade åkt till Filippinerna och var inte kontaktbar. Telefonen började ringa och gick snart varm när flera av de tidigare kollegorna började höra av sig om exakt samma sak. Ingen hade fått sin lön!

Det var många svordomar man fick lära sig hur de lät på olika dialekter och förslagen på vedergällning haglade. Sedan fortsatte dagen med kontroll av kontot och mer svordomar. Resan jag kollat på och suktat efter såg allt mer avlägsen ut. Paniksvetten flödade och jag önskade av hela mitt hjärta att jag kunde ha gubben framför mig om så bara för fem minuter. Det hade varit tillräckligt med tid för att jag skulle ha gjort mig av med frustration och ilska och fyllts av en tillfällig inre tillfredsställelse.

Men så plötsligt kom det ett telefonsamtal som sa att pengarna hade kommit och sedan ännu ett med samma ljuva ord. Jag knappade mig in på internetbanken och såg att det fyllts på även på mitt konto. Men istället för att glädjas så blev jag bara matt och iskall. Det var inte ens nära den förväntade summan utan det fattades omkring tiotusen. Exakt hur mycket det var minns jag inte men det var allt för mycket för att kunna förbises och framför allt så var det så pass mycket att det hade varit nära på omöjligt att åka.

Jag hade kunnat åka och chansat på att resten skulle komma in nästa månad när gubben kommit hem och upptäckt sitt misstag. (Troligt?) Men vem vill åka på semester och inte veta till 100% att pengarna kommer att räcka? Sedan vill man kanske ha något att äta när man kommit hem, värden vill säkert ha in hyran oavsett om jag fått in rätt lön eller ej.

Matt av dagens upplevelser och frustration satte jag mig och stirrade rakt fram och bara väntade på den hjärnblödning som jag då förmodade att jag skulle få men som konstigt nog uteblev.

Resa nummer ett fick därför ställas in och själv började jag att ställa in mig på att det inte skulle bli någon resa alls den vintern heller. Som tur var hade jag ett jobb där man vare sig fick ha med sig mobiltelefon eller cigaretter så abstinensen gjorde att jag inte tänkte så mycket på vara sig den bedräglige gubben eller inställda resor vilket var det enda goda det förde med sig.

Till slut så kom gubben hem och när jag väl fick tag i honom så hade min vrede förbytts till resignation. Givetvis så var det inte han som gjort något fel utan det var revisorn som inte hade gjort som han hade blivit instruerad att göra. Pengarna skulle dock sättas in omedelbart, vilket i det här fallet betydde att de kom in på kontot strax efter klockan 18 en fredag och inte före lunch som hade varit den förmodade tidpunkten då det var tidigt på förmiddagen han sa att de skulle sättas in omedelbart.

Så med de något försenade pengarna och det som fanns kvar av den tidigare lönen samt en ny fräsch lön på kontot så började jag på nytt att kolla runt efter en resa. Minst tre veckor var målet och helst en månad. Priserna var nästan löjligt höga och återigen började jag känna att jag lika gärna kan skita i allt och ta en resa till sommaren eller ännu hellre en riktigt lång resa nästa vinter istället. Problemet var ju bara att det var nu jag ville åka och ett år är en fruktansvärt lång tid att vänta även om man väntar på något gott.

Men så en dag fick jag syn på en resa, förvisso en charterstol men hur illa kunde det vara tänkte jag lite förstrött och hade plötsligt glömt alla tidigare vedermödor som charter innebär.

5700 kronor var drygt 3000 billigare än den billigaste resan jag dittills sett och dessutom var det raka vägen till Phuket, vilket var mitt mål. Fram med Visakortet och snart var det bokat och betalt. Jag fylldes av en inre ro och tillfredsställelse som jag inte känt på länge om ens någonsin. Bättre än sex? Ja fast kanske på ett annat plan.

Bara några få dagar kvar när jag av någon anledning fick för mig att kolla passet. Öppnade det och såg att det var på gränsen men att jag förmodligen skulle klara mig. Ögnade igenom informationen på biljetten och får till min fasa syn på att passet ska vara giltigt 6 månader efter hemkomst och mitt pass skulle i och med dessa märkliga bestämmelse vara ogiltigt. Nej, nej, nej, tänkte jag. Helvetes förbannade jävlar, fortsatte jag och efter en stund satte jag mig ner för nu skulle jag få en hjärtattack. Minst. Och efter allt jag varit med om tidigare så var det nästan så att jag välkomnade den.

In på forumet för att gråta ut och för att få lite goda råd, som också kom. Man kan få temporära pass utfärdat på flygplatsen fick jag veta. Det kände jag ju till men tänkte inte så långt där jag satt och bara väntade på att döden skulle komma som en befrielse.

Gick ändå iväg till Polisen för att se om det fanns möjlighet att ett "riktigt" pass skulle kunna utfärdas vilket det faktiskt gjorde. Pusselbitarna föll på plats en efter en och snart var väskan packad och instuvad i bilen och jag var på väg till Landvetter. Tutade på Ozz som nyss kommit hem när jag passerade Skara men tror inte att han hörde mig. Snart satt jag i ett av de mest obekväma sätena jag någonsin suttit i och alla negativa minnen från tidigare charterresor bubblade upp till ytan och jag tänkte för mig själv att varför var jag så jäkla dumsnål att jag bokade en charter när jag innerst inne vet hur det kommer att bli.

Men när jag efter mycket om och men, klev ut från Phukets flygplats för att ta en efterlängtad cigg eller två, kände den tropiska värmen obarmhärtigt slå emot mig samtidigt som jag lyssnade på taxiförarnas chatter medan jag gled ner i en stol och andades in den varma luften djupt i mina lungor, så kände jag för första gången på riktigt länge att jag var hemma igen.

Ska man säga något positivt om att resa med charter så är det att det kan vara riktigt bra priser, men prisvärda?
Sedan är det oerhört skönt när man har landat och det äntligen är över. Så känns det väl med alla långflygningar men man uppskattar det inte fullt ut om man inte suttit i en obekväm charterstol i vad som känns som en evighet.
Bättre att lägga ytterligare några tusenlappar så att man får en drägligare resa, kanske med några mellanlandningar för det är helt klart värt det när man väl sitter där.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #20 skrivet: 23 november 2011, 09:50:10 »
Tack Kurios för din berättelse.
Funderar själv på om jag ska snåla men så ser jag att Thai tar 5600 för resan i mars. Men kanske en annan gång om jag ska en snabb sväng till Phuket då. Nästa resa går till Pattaya i alla fall.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #21 skrivet: 23 november 2011, 10:17:37 »
He he det blev lite mer text än vad jag räknat med först. Började tänka tillbaka på hur det var för ett år sedan och plötsligt så hade det blivit en massa text. :)

5600 med Thai är väl ett riktigt bra pris och inte mycket att fundera över som jag ser det.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #22 skrivet: 23 november 2011, 13:15:06 »
Det är väl alltid så att man tycker sig bli lurad på priset, flygresor i sig hoppar ju upp och ned i priser, ibland kan det skilja 5tusen på den resan du just betalat för till nästa månad, med olika orsaker.

Men att tvinga sig själv till en 2000kr billigare flygresa som tar 30timmar dit och 28h hem, det är iaf för mig att lura sig själv.
Har dock inte råd att glida fram i businessclass som vissa andra här på forumet kan, men det är ju en annan femma. En normal flygstol och en restid under 15h är mina krav.
Tycker personligen att min resa är kanon, 7700 (har jag för mig) för hela 3månader under högsäsong, det är fan helt perfekt för mig.
10 dagar kvar till flyget, 11dagar tills man landat, 12 tills jag är i Phnom Penh.
Ja, livet börjar se lite ljusare ut tamigfan. =)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
« Svar #23 skrivet: 23 november 2011, 17:59:02 »
Tjenna Tomtebloss å alla ni andra som läser här ..
Ja bokade för två v sedan  blev så där otroligt super sugen att åka när jag såg en resa som vad dagen efter till puket för 1490:- två v ... helt otroligt  men efter mycket tjat å fix så blev man ledig ifrån jobbet så nu sitter jag i morgon kväll på ett plan fullt med gråtande skrikande barn å andra charter resinärer men vad gör väl det 10h restid - å 13h el 12h hem är ju ändå rätt okey För 2800:- Jag har en försmak för mintu och öronproppar när jag flyger ändå i dom trånga säterna och flygvärdinornas rumpor och vagnar som stöter till ens axel hela tiden .. men man är ju i LOS snart  :-)

Resan är med APPOLO vilket suger...

hoppas jag svarade på dina frågetecken ,,
Ha det så gott alla här hemma i gråa mörka kalla svealand 

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
« Svar #24 skrivet: 23 november 2011, 18:10:49 »
Var inne å kollade på ticket.se nu sistaminuten Thailand ifrån GBG landvetter  Helt sjukt samma plan som jag åker med i morgon  ska dom nu ha 1798:- för .. två v
vilket pris ..

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
« Svar #25 skrivet: 23 november 2011, 20:43:29 »
Var inne å kollade på ticket.se nu sistaminuten Thailand ifrån GBG landvetter  Helt sjukt samma plan som jag åker med i morgon  ska dom nu ha 1798:- för .. två v
vilket pris ..

Nu hade samma biljett gått ner till 1598kr.

(Blir mörkrädd när jag tänker på att jag betalade sexsiffrigt för våra biljetter i februari för 2 pers)
//Ozz

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
« Svar #26 skrivet: 23 november 2011, 21:04:23 »
Måtte vara ett bra hotel å grejer i flera år om du betalar 6siffriga belopp .. shit
hoppas ni får en trevlig resa iallfall

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #27 skrivet: 23 november 2011, 21:48:16 »
Betalade nu precis strax under 9000 för min mars biljett, Göteborg-Manila, Bangkok-Göteborg med KLM, hade kunnat komma undan billigare men jag har vissa kriterier som skall uppfyllas, inga längre väntetider(nu 15 timmar ner-14 timmar hem) samt åka hem på natten, hatar dagsflyg.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #28 skrivet: 23 november 2011, 23:12:40 »
Måtte vara ett bra hotel å grejer i flera år om du betalar 6siffriga belopp .. shit
hoppas ni får en trevlig resa iallfall
Det 6siffriga beloppet är enbart för flygbiljetterna...  :'(
//Ozz

Utloggad Sham69

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #29 skrivet: 23 november 2011, 23:32:39 »
5 siffror räcker till 99999kr, antar att du inte betalar över 100tusen?

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #30 skrivet: 24 november 2011, 00:24:34 »
5 siffror räcker till 99999kr, antar att du inte betalar över 100tusen?
Jo, annars hade det ju inte varit 6siffrigt, men som jag skrev så är det för 2 pers.
Dessutom inkluderar det en sväng till Maldiverna, Singapore och Kambodja också.

(Men det är snuskigt mycket pengar för några flygbiljetter, skulle kunna komma betydligt billigare undan, men varför snåla när man har råd att sitta/ligga bra på flyget.)
//Ozz

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #31 skrivet: 24 november 2011, 01:32:30 »
Ozz gillar att åka på en räkmacka hela vägen  :D

Har man råd, så varför inte?
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #32 skrivet: 24 november 2011, 01:33:10 »
Mig kan dom packa in med bagaget om jag skulle få ett billigare pris....Satsar hellre mina pengar på ett finare hotell än att sitta och dricka gratis med lite extra benutrymme...

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #33 skrivet: 24 november 2011, 08:44:39 »
Jo, annars hade det ju inte varit 6siffrigt, men som jag skrev så är det för 2 pers.
Dessutom inkluderar det en sväng till Maldiverna, Singapore och Kambodja också.

(Men det är snuskigt mycket pengar för några flygbiljetter, skulle kunna komma betydligt billigare undan, men varför snåla när man har råd att sitta/ligga bra på flyget.)

Absolut!  :thumbsup

Mig kan dom packa in med bagaget om jag skulle få ett billigare pris....Satsar hellre mina pengar på ett finare hotell än att sitta och dricka gratis med lite extra benutrymme...

Och jag håller med här med för jag har korta ben och är ofta ambivalent.  :)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #34 skrivet: 24 november 2011, 20:41:14 »
Satsar hellre mina pengar på ett finare hotell än att sitta och dricka gratis med lite extra benutrymme...
Nu känner ju jag den trevliga familjen Ozz och kan upplysningsvis (som lite salt i någons sår? :q) meddela att de även bor på lite finare hotell också på sina semesterresor.

Är man direktör så är man :thumbsup

De njuter gärna av frukterna från sitt arbete medan de fortfarande har ork och kraft till det, och jag tycker att det är helt rätt inställning. :clap:

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #35 skrivet: 24 november 2011, 21:39:16 »
Citera
Satsar hellre mina pengar på ett finare hotell än att sitta och dricka gratis med lite extra benutrymme...
Det ena behöver inte utesluta det andra. ;)

Citera
Är man direktör så är man thumbsup
Eller som jag själv titulerar mig i telefonkatalogen "Ansvarig för plåstertavlan på Lastbryggan"

Citera
De njuter gärna av frukterna från sitt arbete medan de fortfarande har ork och kraft till det, och jag tycker att det är helt rätt inställning. klapp klapp
Jag anser att man skall leva livet nu om man har hälsan och har råd.
Vi har pensionsparat tillräckligt och placerat en del deg så framtiden bekymrar mig inte ett dugg ekonomiskt.
//Ozz

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #36 skrivet: 24 november 2011, 22:54:49 »
Fan så nice det låter Ozz =)
Nu ska jag bara komma på Skype2 eller något annat smart som ger deg, så jag kan sätta mig in i din situation  :hmm
Eller kanske fortsätta som knegare förresten... Jag trivs ju bra med kompisarna och har inte så stora planer här i livet hehe.

Fast avundsjuk kommer jag nog fortsätta vara ;)  Det är ju vanans makt eller nåt.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #37 skrivet: 24 november 2011, 23:46:30 »
Nu känner ju jag den trevliga familjen Ozz och kan upplysningsvis (som lite salt i någons sår? :q) meddela att de även bor på lite finare hotell också på sina semesterresor.

Är man direktör så är man :thumbsup

De njuter gärna av frukterna från sitt arbete medan de fortfarande har ork och kraft till det, och jag tycker att det är helt rätt inställning. :clap:
Var ju inte direkt menat till Ozz utan alla som frågar om man verkligen kan flyga med charter planen ner....

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #38 skrivet: 25 november 2011, 20:51:07 »
Dessutom så är hela familjen Ozz trevliga att umgås med.
Men jag får sitta längre bak i planet när jag reser  ;)
Deras hotell brukar kosta mer än mina.
Men dom brukar bo mer strandnära än vad jag är van vid.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #39 skrivet: 01 december 2011, 21:53:40 »
want u: charter va ?
Om man bara bemödar sig med att läsa igenom trådarna innan man frågar så är det ganska troligt att svaret redan står någonstans. :0

så nu sitter jag i morgon kväll på ett plan fullt med gråtande skrikande barn å andra charter resinärer men vad gör väl det
---------------->

Resan är med APPOLO vilket suger...

Och det gjorde det även i den här tråden som synes. :coffee

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 16
  • *Totalt: 20