* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Reserapport live Pattaya  (läst 4701 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Kön: Man
  • Pussi - As good as it looks.
SV: Reserapport live Pattaya
« Svar #140 skrivet: 01 november 2011, 14:20:34 »
Hon som liknar Kitty, dessvärre gör inte bilden henne rättvisa alls. Ying heter hon och baren ligger mellan PBR och Kiss Food, bra mycket sötare än bilden gör henne

Från Burmesia, den först nämnda

Samma land, den andra....

[attachment deleted by admin]
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #141 skrivet: 01 november 2011, 14:26:01 »
Hoppsan, vem är detta?

Vy från PBR mot soi Boakhao

Utanför en bar nånstans

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #142 skrivet: 01 november 2011, 14:30:32 »
Kunj (Ser mycket bättre ut i verkligheten!)

Pattayaskylten, syns knappt pga förminskningen

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #143 skrivet: 01 november 2011, 14:33:52 »
Genom barkomplexet på väg till Pattaya beer garden

Pattaya city skylten igen sedd från Pattaya beer garden

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #144 skrivet: 01 november 2011, 14:36:58 »
Pattaya beer garden

Beach road

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #145 skrivet: 01 november 2011, 14:40:47 »
Nånstans i pattaya, Marquee bar tror jag (soi boakhao)

hoppsan igen

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #146 skrivet: 01 november 2011, 14:43:50 »
Hoppsan en gång till

Nånstans på WS

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #147 skrivet: 01 november 2011, 14:46:34 »
Pattaya by night

Så här mörkt blev det när jag tog bilder mot barer kvällstid :(

Utloggad Machiato

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #148 skrivet: 04 november 2011, 22:37:10 »
Jag har följt det här forumet ett tag och har nu reggat mig för att bl.a. tacka för den här underhållande berättelsen. :clap:
Jag hoppas komma iväg till LOS i januari och då får jag användning för all info jag fått här.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #149 skrivet: 04 november 2011, 22:43:01 »
Jag har följt det här forumet ett tag och har nu reggat mig för att bl.a. tacka för den här underhållande berättelsen. :clap:
Jag hoppas komma iväg till LOS i januari och då får jag användning för all info jag fått här.
Jag bugar och bockar. Kul att det roat nån. Jag älskar Pattaya och kommer att åka tillbaka så fort jag kan! När du väl hamnar på plats så kommer du att allt är 100 gånger bättre än historierna du läst. Skriv gärna dina egna tankar efter din resa!
MVH
Tomtebloss

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #150 skrivet: 05 november 2011, 07:05:11 »
Oj hur kan jag missat detta!!! Va kul med berättelse med bilder. ska läsa det senare. Verka helt underbart arbete Tomtebloss, tusen tack för din berättelse o bilder :)  :clap:
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #151 skrivet: 05 november 2011, 08:02:45 »
Oj hur kan jag missat detta!!! Va kul med berättelse med bilder. ska läsa det senare. Verka helt underbart arbete Tomtebloss, tusen tack för din berättelse o bilder :)  :clap:
Tack ska du ha :) Jag är glad över att ha min dagbok online. Minnet är ju inte det bästa och jag minns efter min förra resa hur man blandade ihop dagar och händelser. Det kommer dock inte att hända denna gången, så länge sidan finns kvar så kan jag kolla tillbaka om jag blir osäker. Sen åkte jag ju ensam också, så jag hade ganska gott om tid att skriva under de varmaste timmarna på dygnet och ge sig ut och roa sig de svalare timmarna. Du är välkommen att läsa när du har tid till det! :)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #152 skrivet: 05 november 2011, 16:04:16 »
Händer det hälften så mycket på min 3månadersresa som på din 2veckors så är jag nog rätt nöjd ;)

Ex'et har börjat "tråna" efter sex via sms, något jag inte trodde skulle ske om så helvetet frös till is.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #153 skrivet: 05 november 2011, 16:09:50 »
Du är en klok man och jag tror du aktar dig för henne, hoppas verkligen att du inte köper det hon håller på med nu. Tänk tillbaka på de värsta dagarna och inte de bästa ni hade ihop, annars sitter du snart i bensaxen igen. För jag tror inte hon är så mycket bättre än när du gav upp henne sist. Hon vädrar agnet lite, men akta dig för kroken!

F*tta är aldrig lika gott som innan man fått det som en mycket vis man sa till mig en gång. Han är gift själv :D Men för övrigt är han nog ganska klok..... möjligen? Han sa åt mig att jag skulle akta mig för att binda mig nånsin. Det innebär bara bekymmer tydligen. Om nån vet så borde det vara han?  :q

Utloggad mrwhy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
« Svar #154 skrivet: 27 november 2011, 02:42:34 »
Citera
Dock är det en avgift på 500 THB om man tar med 2 tjejer samtidigt och 1000 THB om man vill ta med 3 fick jag erfara.  

Ah, så det är så avgiften funkar. trodde man betalade även om man bara hade en person i sällskap på PBR.

Tack för en mycket trevlig reseberättelse. Det blir fem :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup i betyg.
« Senast ändrad: 27 november 2011, 03:36:44 av mrwhy »

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
If you want something done right....just forget it.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #155 skrivet: 27 november 2011, 02:52:25 »
Ah, så det är så avgiften funkar. trodde man betalade även om man bara hade en person i sällskap.

Tack för en mycket trevlig reseberättelse. Det blir fem :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup i betyg.
Fast jag tycker det verkar skumt att man överhuvudtaget behöver betala nån avgift alls i Pattaya oavsett hur många man tar med sig! Visst bor man på Hilton så kanske det inte är så konstigt men när det gäller vanliga hotell så är det lite dumsnålt eftersom de troligtvis tappar kunder i längden på avgifter. Fast de kanske inte tänker längre än för tillfället?
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad mrwhy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
« Svar #156 skrivet: 27 november 2011, 03:47:40 »
Fast jag tycker det verkar skumt att man överhuvudtaget behöver betala nån avgift alls i Pattaya oavsett hur många man tar med sig! Visst bor man på Hilton så kanske det inte är så konstigt men när det gäller vanliga hotell så är det lite dumsnålt eftersom de troligtvis tappar kunder i längden på avgifter. Fast de kanske inte tänker längre än för tillfället?

Det är väl som på de flesta ställen, man försöker dra in lite kulor här och där. Många bäckar små....
Fast lite korkat är det ju eftersom ruljansen i mycket handlar om tillfälliga sällskap på ställen som Pattaya.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
If you want something done right....just forget it.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #157 skrivet: 27 november 2011, 04:23:36 »
Det är väl så att man bokar dubbelrum, alltså för två. Allt utöver detta kan hotellet dra in en slant på. Opey tar 300 för "extrasäng" och det är för barn över 8 år eller person över 130 cm.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #158 skrivet: 27 november 2011, 11:15:40 »
Ah, så det är så avgiften funkar. trodde man betalade även om man bara hade en person i sällskap på PBR.

Japp, det är så de gör, då ingår ju frukost också, men med tanke på att hela rummet kostade 995 THB inkl. frukost för 2 så är avgiften lite märklig. Men jag diskuterade inte så mycket, betalade avgiften och gick upp på rummet med tjejerna. Tack för betyget, trevligt att du gillade berättelsen! Vågar inte tänka mer på Pattaya just nu, då jag precis blivit klar att översätta den till engelska till ett annat forum.
Det är väl som på de flesta ställen, man försöker dra in lite kulor här och där. Många bäckar små....
Fast lite korkat är det ju eftersom ruljansen i mycket handlar om tillfälliga sällskap på ställen som Pattaya.
Det är sant, men det står ju på deras hemsida att de tar 500 THB i avgift om man tar med extra sällskap och jag hade ju läst att det var så. Hur som helst så var det ett minne för livet, men det är klart - hade jag hittat ett alternativt hotell utan sån extraavgift så hade jag kunnat tänka mig att ta det hotellet istället. För jag kommer att ta med 2 nån gång i framtiden igen, 3 var lite för mycket....
Det är väl så att man bokar dubbelrum, alltså för två. Allt utöver detta kan hotellet dra in en slant på. Opey tar 300 för "extrasäng" och det är för barn över 8 år eller person över 130 cm.
Ingår frukost för andra tjejen på Opey för 300 THB då? Vet att du inte testade det (om inte jag missat nåt i din rapport) men det hade varit bra att veta för framtida bruk  :q

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #159 skrivet: 27 november 2011, 12:59:39 »
Ingår frukost för andra tjejen på Opey för 300 THB då? Vet att du inte testade det (om inte jag missat nåt i din rapport) men det hade varit bra att veta för framtida bruk  :q
Nej nån frukost blev det inte, inte före ett på dagen i alla fall men det ingår inte frukost och rummet (standard med balkong utan utsikt) kostade 850 bath. För 200 till hade man ett deluxrum med balkong ut mot Soi Lenkee. Det fans käk på hotellet eller så gick man tvärs över gatan till ett ställe med frukost heeeeela dagen. :)

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 20
  • *Totalt: 23