* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Reserapport live Pattaya  (läst 4701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Kön: Man
  • Pussi - As good as it looks.
Reserapport live Pattaya
« skrivet: 18 oktober 2011, 05:14:47 »
Börjar med att lägga in lite bilder. Få se om jag får för mig att uppdatera dagligen, eller om det blir mer sporadiskt, nu är det fortfarande ganska tidigt thaitid också, så jag passar på att lägga upp dem innan kvällens strapatser. Har inte tagit så många bilder ännu, men nån har det ju blivit:
Incheckning och boarding (xperia)....

[attachment deleted by admin]
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
SV: Reserapport live Pattaya
« Svar #1 skrivet: 18 oktober 2011, 05:23:03 »
Pattaya bay resort (kamera) Poolen och lite utsikt:

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #2 skrivet: 18 oktober 2011, 05:53:11 »
En bra början  :thumbsup
Ha det så bra och gör inget vi inte skulle ha gjort  ;)
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #3 skrivet: 18 oktober 2011, 06:01:28 »
Pattaya bay resort (kamera) Poolen och lite utsikt:

Ja den utsikten går inte av för hackor, har sett den många gånger själv ;)

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #4 skrivet: 18 oktober 2011, 06:46:30 »
Tackar, var ute en sväng nu och fyllde förrådet lite.
Före och efter-bild:

Utloggad FrontLine

• V.I.P
  • Antal inlägg: 112
« Svar #5 skrivet: 18 oktober 2011, 09:11:04 »
Härligt...mer rapporter  :clap:

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #6 skrivet: 18 oktober 2011, 10:50:39 »
 lol

Sätt på dig Sverker-toupe´och fortsätt i samma stil med tummen upp (eller ned) vid bedömning av thailändska (jul)skinkor etc..
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #7 skrivet: 18 oktober 2011, 12:05:19 »
Strålande!
 Ser fram emot fler och vackrare vyer som uppladdning i två veckor tills jag är på plats.
Muchos tack  och sånt.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #8 skrivet: 18 oktober 2011, 13:22:32 »
Sköna bilder ;)   

Tack för humorn tomten  :D

Med 1,5 månader kvar behöver man all humor man kan få i detta kalla regniga land.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #9 skrivet: 18 oktober 2011, 14:45:17 »
Hihi gillar tummen! Känns som ett koncept du kan köra vidare på.
Ha så kul nu! skulle göra vad som helst för att få vara där nere nu, sälja sin högra arm kanske? ;)
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 18 oktober 2011, 16:59:11 »
Skitkamera utan blixt på samsungtelefonen :( Och Xperian är låst till telesnor..... Ska se om jag får den upplåst nånstans i Pattaya. Typiskt, jag hade ju kunnat kolla det innan jag åkte  :banghead Är man dum får man skylla sig själv, men en sketen blixt.... Nåja, nya friska tag imorgon!

Ska försöka köra nästa 4 bilder med samma tema och få se om nån av bilderna är användbara som kommer från  min #¤#¤% samsung.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 18 oktober 2011, 17:01:51 »
Och ytterligare 2 bilder då som talar sitt tydliga språk?

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #12 skrivet: 18 oktober 2011, 18:35:52 »
Tänk bara på att upplåsning kan vara lite dåligt för vissa funktioner i telefonen(som jag har hört iaf) jag egentligen ingen erfarenhet men av vad jag har hört så.

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #13 skrivet: 18 oktober 2011, 19:04:12 »
Jag tror det stämmer, så var försiktig så det inte slutar med att du är utan telefon!

Härligt med bildrapporter, vi väntar otåligt på mera!  :clap:
Längtar tillbaka!

Utloggad ipadlover1

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #14 skrivet: 18 oktober 2011, 19:20:54 »
Kul med lite färska nyheter från LOS... kom ihåg att INTE surfa med telenortelefonen nu...fick en nota på 6000 sek sist jag var ner i augusti å då kollade jag mailen å surfa lite...hmmm för mycket tydligen??? :hmm

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #15 skrivet: 18 oktober 2011, 19:36:50 »
Tukcom är bra om du skall låsa upp telefonen, ligger där Soi Buakaow slutar söderut och möter Pattaya Tai, snett över andra sidan vägen, stort rött hus.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 18 oktober 2011, 19:51:20 »
Tackar för tankarna och tipsen, men jag får riskera att nåt försvinner, eller fungerar mindre bra efter upplåsningen. Den har ändå hängt med i snart 2 år. Men samsungen ska inte få följa med mig fler gånger.

Ska kolla mina kartor efter det Johan, ovärderlig hjälp och som sagt var, kameran i xperian är bra mycket bättre och mina aktiviteter kräver nästan att kameran har blixt. Bara den delen funkar så blir jag nöjd.

Har ställt luren på att inte ta emot datatrafik, fick detta meddelandet från telenor när jag startade upp den efter flyget:
"Hej! Just nu har vi ett speciellt erbjudande för dig som surfar och befinner dig i Thailand. Du kan köpa 50MB data för 625 kronor, datatrafik utöver 50 MB kostar 124 kr/MB. Denna datamängd gäller under en månad, därefter avaktiveras tjänsten. Du får ett sms innan datamängden är förbrukad. För att ta del av detta erbjudandet svara på detta sms och skriv:TH50MB. Hälsningar Telenor"

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 18 oktober 2011, 20:09:02 »

Har ställt luren på att inte ta emot datatrafik, fick detta meddelandet från telenor när jag startade upp den efter flyget:
"Hej! Just nu har vi ett speciellt erbjudande för dig som surfar och befinner dig i Thailand. Du kan köpa 50MB data för 625 kronor, datatrafik utöver 50 MB kostar 124 kr/MB. Denna datamängd gäller under en månad, därefter avaktiveras tjänsten. Du får ett sms innan datamängden är förbrukad. För att ta del av detta erbjudandet svara på detta sms och skriv:TH50MB. Hälsningar Telenor"

Nä fan ta ur simkortet och stoppa i ett thai, bästa sättet att undvika oväntade räkningar. På första resan så pratade jag med morsan några gånger med problem med kort osv och det funkade bra tills min 1000kr-spärr slog in efter inte så mkt prat. Det går att prata med grabben med thaikort oxå och jag tror nog att det är lite billigare men jag vet inte, fast eftersom det är ett kontantkort så vet du iaf hur mkt pengar som spenderas!
mitt bästa tips är dock att ta dig i kragen och sov inte bort lika mkt tid som jag gjorde, gå ut och skaffa dig erfarenheter och upplevelser och sov när du kommer hem, jag önskar att jag gjorde det, då hade jag nog haft mer än 1.1 dam per dag.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 19 oktober 2011, 06:27:34 »
Dag 2 - 5 timmars sömn, frukost och lite poolplask. Patrick, min nyfunne franska vän som jag inte fattar många ord av vad han säger och jag satt och käkade frukost. Han hade sin thaidam efter natten med sig och jag blev ju av med min.  :q

Jag satt och njöt av skuggan och de inkommande svalkande luftströmmarna, hade lite ont i skallen och sa till Patrick att jag skulle hämta "medicine". Han sa "no no, wait" och tryckte tummarna på 4 ställen på huvudet. 10 sekunder senare var huvudvärken helt borta. Han är tydligen nån slags massör till vardags och jag fattade inte vad han gjorde riktigt. Skumt, men skönt att bli av med det eländet.

Ägaren till PBR är tydligen svensk, vilket jag inte hade en aning om. Han befinner sig själv i Bangkok, men Patrick sa att det bor 4 svenskar här, eller om han menade att det var 4 till.

Senare dök John, belgaren jag mötte och som pekade ut var alla godsakerna fanns första dagen upp med en ny landsman jag inte hade sett förut. Vi satt och försökte få våra telefonnummer att bli hemliga då jag hade ett rent helvete att tacka nej till alla som ville ha mitt thainummer som jag såklart inte har nån som helst susning om vad det är och jag kan meddela att det verkar inte fungera att ringa hemligt med thailändska simkort :(

Berättade en del av mina fadäser från första dagen och bjöd dem på en massa skratt på min egen bekostnad. Nu har jag precis öppnat första singhan för dagen, blir nog ganska avslappnat till att börja med. Magen funkar bättre nu och jag drar troligen ner till soi 6 en runda för ett party med PA på Quicky bar, så man iaf träffat nån av de forumbröderna. Annars hade jag tänkt spatsera till soi Diana, vilket jag tog mig förbi på mc-taxi igår av "nån" anledning - har räknat ut att det måste ha varit det efter att ha pratat med John då..... Inte lönt att ge sig ut ännu på 3½-4 timmar. Så jag tänkte ta en dusch och slappa lite innan dess. Klockan är 12:26 Pattayatid.

Tjena mittbena!
« Senast ändrad: 19 oktober 2011, 07:13:48 av Tomtebloss »

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 19 oktober 2011, 06:41:39 »
Syster 1, jag tror hon hette nåt. Är nästan helt säker på det. Jag har ingen aning om vad, men hon hade stora bröst...

Syster 2 i hennes rum, inte från ST-rummet  :q Hade lite trevligt med henne. Vi kan säga att vi hade kuddkrig, men bara en kudde....... Hon kan möjligen ha hetat Ice? Fråga henne vad hon kan göra med en singhaflaska så kanske hon berättar det?  :q

Bilderna från Z-bar och 45 THB för en kall singha var ett bra pris, ägaren som hette Cristophe verkar vara en trevlig prick också, han var fransman som kunde prata engelska han!

Samsungkamera, förlåt för den dåliga kvaliten på bilderna

« Senast ändrad: 19 oktober 2011, 07:18:39 av Tomtebloss »

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 20