* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Pattaya besökare  (läst 2549 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
SV: Pattaya besökare
« Svar #20 skrivet: 15 oktober 2011, 16:23:20 »
Hela Darkside är för pensionärer och ”retarded”.

Undvik Darkside efter kl.21 då det finns risk att råka ut för kriminella element. Guidade turer bör undvikas då det är typiska RipOffs.

Ok den första meningen är bara för dum för att kommentera.
Det bor en massa expats i the darkside och det är väl därför det finns en del barer. Det finns väl inte mer pensionärer där än på WS. Tycker det är ganska shysst att åka till ett ställe som har tjejer, ST-rum, pool, dryck och mat och bara hänga och ha trevligt.

På vilket sätt är de ripoffs? Man betalar inte så himla mycket. Vi var 5st och vi betalade 300baht var för en minibus med chaufför som körde runt oss hela dagen. Det var en falang som ägde Irish Rover som ordnade åt oss. Tycker det är jävligt prisvärt, man får ju se en helt annan sida av stan.
Nä jag rekommenderar att prova på en darkside-crawl i sällskap med andra för lite omväxling till de vanliga bargatorna. BTW jag är inte i närheten av pensionen så det måste ju betyda att jag är en retard!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
  • Kön: Man
« Svar #21 skrivet: 15 oktober 2011, 16:28:10 »
Ja darkside är såklart ett äventyr (för oss retards då....) utan allt för stora förväntningar och jag ska nog inte ränna där hela natten men tidig kväll kanske. Funderar på en sån där barcrawl som jag läst att det arrangeras just från nån krog på LK Metro men det kanske blir en privat chaffis. Vi får se, tar det som det kommer. Just det där med en pool och förhoppningsvis rätt avslappnat tror jag kan vara kul. Har ju inget emot blöta små damer.

Tacksam för alla goda och seriösa råd jag hittar här på forumet.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #22 skrivet: 15 oktober 2011, 20:52:54 »
Ja darkside är såklart ett äventyr (för oss retards då....) utan allt för stora förväntningar och jag ska nog inte ränna där hela natten men tidig kväll kanske. Funderar på en sån där barcrawl som jag läst att det arrangeras just från nån krog på LK Metro men det kanske blir en privat chaffis. Vi får se, tar det som det kommer. Just det där med en pool och förhoppningsvis rätt avslappnat tror jag kan vara kul. Har ju inget emot blöta små damer.

Tacksam för alla goda och seriösa råd jag hittar här på forumet.
Darkside är ett bra eftermiddagsnöje innan man drar ut på galej.
Om inte chauffören hittar så behöver man en bra karta med ställena utmärkta annars är det lite som att leta nålar i en höstack.

Utloggad Piotr_wielki

• ?wiata jest do szalen?twa!!/ Världen är galen!
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Piotr Boberg
    • DJ-SAITO best remixes in scandinavia n baltics
« Svar #23 skrivet: 16 oktober 2011, 13:53:20 »
Rookie på väg: Du frågade om Honey's massage? det är ganska lätt att hitta dit det bara knappt en stenkast från mike's shooping på högersidan man hoppar av men jag provade där var inte särskilt snygga tjejer och dyra upp till 2000-2500 för 90min behandling prova sabailand iställer mitemot Big C där får man lite billigare och bättre urval av fruntimmer. var där par ggr fick rabatt för va stammis typ 200B mindre kosta vanligt 1800 för 90min.
ska du dit under februari-april perioden kan vi träffas i jomtien så kan jag tipsa o ge råd vet en del bra ställen.

mvh Piotr
powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #24 skrivet: 16 oktober 2011, 14:10:03 »
Hej Piotr

Jag åker ner om 2 veckor men kanske är tillbaka igen då du är där... Kan ju få febern.

Soi Honey är på krypavstånd från hotellet så det påverkar också såklart men kanske tar en bathbus bort till Sabailand ändå. Inte för de 200 Bathen men kanske för urvalet. Men det räcker med en iofs...

Utloggad hemlig

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #25 skrivet: 20 oktober 2011, 15:32:04 »
Rookie på väg: Du frågade om Honey's massage? det är ganska lätt att hitta dit det bara knappt en stenkast från mike's shooping på högersidan man hoppar av men jag provade där var inte särskilt snygga tjejer och dyra upp till 2000-2500 för 90min behandling prova sabailand iställer mitemot Big C där får man lite billigare och bättre urval av fruntimmer. var där par ggr fick rabatt för va stammis typ 200B mindre kosta vanligt 1800 för 90min.
ska du dit under februari-april perioden kan vi träffas i jomtien så kan jag tipsa o ge råd vet en del bra ställen.

mvh Piotr

Jag kanske var stammis första gången jag var där med då jag betalade 1800buttare ;) Bra ställe men lite väl mycket robot-känsla över det hela tycker jag.
Mvh

Utloggad Piotr_wielki

• ?wiata jest do szalen?twa!!/ Världen är galen!
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Piotr Boberg
    • DJ-SAITO best remixes in scandinavia n baltics
« Svar #26 skrivet: 20 oktober 2011, 17:50:16 »
Hemlig: du kanske var så aktrativ så de tyckte nä han kan man ge lite billare för. mig kanske var dyrare först för jag fick 2 ligg per besök för jag orkade lite mer och hade gott om sås i säcken :D.
men de orkar typ en timme i sträck sen e dom trötta sj när jag hade mitt ex som var thai också fast adopterad så hade vi som längst 7tim i sträck undrar vad ginuess records ligger på längst ligg kanske har slagit det.

om ni tänkte fråga om jag var impotent,kasterad eller svår utlöst så "NÄÄ" jag har studerat i karma sutra och lärt mig att njuta länge och lång siktigt och lite runkoman sen tonåren hehe så man har fått rejäl bula i bicepet i vänsterarmen, kan säga en tjej på sabailand påstogs va jäklig och fick rejälla karlar att cumma direkt men mig misslyckades hon me så hon ärligt frågade om jag ville ha en omgång till och tackar man nej e man go i huvet klart man ta en runda till.

men klart det ska helst gå snabbt och vara njutbar men som min polare alltid säge "han skall alltid ha valuta för pengarna", klart det ändå billigt men lite förmåner får man ju ha.

är det några som skall till pattaya el jomtien under februari till april typ? kan vara kul att träffa nån liksinnig att umgås o snacka lite o ta en :drunk eller två.

powiedz mi co czujesz kiedy świata jest do szalenśtwa!, Berätta vad du känner för när världen är galen!

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #27 skrivet: 08 december 2011, 18:26:35 »
Ok den första meningen är bara för dum för att kommentera.
Det bor en massa expats i the darkside och det är väl därför det finns en del barer. Det finns väl inte mer pensionärer där än på WS. Tycker det är ganska shysst att åka till ett ställe som har tjejer, ST-rum, pool, dryck och mat och bara hänga och ha trevligt.

På vilket sätt är de ripoffs? Man betalar inte så himla mycket. Vi var 5st och vi betalade 300baht var för en minibus med chaufför som körde runt oss hela dagen. Det var en falang som ägde Irish Rover som ordnade åt oss. Tycker det är jävligt prisvärt, man får ju se en helt annan sida av stan.
Nä jag rekommenderar att prova på en darkside-crawl i sällskap med andra för lite omväxling till de vanliga bargatorna. BTW jag är inte i närheten av pensionen så det måste ju betyda att jag är en retard!

Självfallet bor det en massa expats on the Darkside. En anledning är att pensionärer i många fall har en begränsad budget och det är betydligt billigare att bo där än “på rätt sida om Suk”. Både billigare att hyra och ev. köpa. Det finns betydligt fler pensionärer där än på WS, och anledningen är helt enkelt att pensionärer föredrar att bo i en lugn och tyst miljö, inte en massa oväsen från barer och disco.

Vill man åka till ett ställe som har...“tjejer,  ST-rum, pool, dryck och mat och bara hänga och ha trevligt”...så finns det en uppsjö att välja mellan på ”nere på stan” ie WS. Finns oxå många bra ställen både i Nacklua och Jomtien.

Jodå, det är en klockren ripoff, 1.500 battingar för en sväng till The Darkside...WOW. Det är betydligt billigare om man hyr en moppe för 100 B/dag och utforskar området på egen hand och i sin egen takt.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #28 skrivet: 08 december 2011, 19:16:55 »
1:Självfallet bor det en massa expats on the Darkside. En anledning är att pensionärer i många fall har en begränsad budget och det är betydligt billigare att bo där än “på rätt sida om Suk”. Både billigare att hyra och ev. köpa. Det finns betydligt fler pensionärer där än på WS, och anledningen är helt enkelt att pensionärer föredrar att bo i en lugn och tyst miljö, inte en massa oväsen från barer och disco.
2:Vill man åka till ett ställe som har...“tjejer,  ST-rum, pool, dryck och mat och bara hänga och ha trevligt”...så finns det en uppsjö att välja mellan på ”nere på stan” ie WS. Finns oxå många bra ställen både i Nacklua och Jomtien.

3:Jodå, det är en klockren ripoff, 1.500 battingar för en sväng till The Darkside...WOW. Det är betydligt billigare om man hyr en moppe för 100 B/dag och utforskar området på egen hand och i sin egen takt.
1: Vet inte vad du träffat för pensionärer i Patts men de jag har träffat passar inte alls in på din beskrivning. De kan fan parta hårt gammgubbarna!

2: Ok lista iaf ETT sånt ställe på WS. Go!
Kinnaree med flera ställen kan liknas med DS ställena men de ligger inte direkt på WS.

3: Visst, lasta upp 8 killar på en moppe du och kör men vem ska visa vart ni ska åka om ni inte hittar?
Fast du kanske vet vart allt finns och visst DÅ kan man tjäna in 200baht men du kan ju inte förvänta dig att alla vet vart allt finns. Då kan en guidad tur med trevligt sällskap vara en trevlig eftermiddagstur. Besides med tanke på att det kostar 100baht att hyra en songtaew att åka en kort sträcka(50 för mc-taxi) så är 1500 inte så mycket om man får en chaufför bokad i 8timmar som hittar till alla ställena och väntar på en när man sätter på brudarna. Att hyra en moppe och tro att man ska hitta till barerna i DS, om man aldrig har varit där, är ju bara bortkastad värdefull semestertid!

Ja just det. På vilket sätt är man en "retard" om man åker och har kul på barer i DS?

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #29 skrivet: 09 december 2011, 15:00:38 »
1: Vet inte vad du träffat för pensionärer i Patts men de jag har träffat passar inte alls in på din beskrivning. De kan fan parta hårt gammgubbarna!

2: Ok lista iaf ETT sånt ställe på WS. Go!
Kinnaree med flera ställen kan liknas med DS ställena men de ligger inte direkt på WS.

3: Visst, lasta upp 8 killar på en moppe du och kör men vem ska visa vart ni ska åka om ni inte hittar?
Fast du kanske vet vart allt finns och visst DÅ kan man tjäna in 200baht men du kan ju inte förvänta dig att alla vet vart allt finns. Då kan en guidad tur med trevligt sällskap vara en trevlig eftermiddagstur. Besides med tanke på att det kostar 100baht att hyra en songtaew att åka en kort sträcka(50 för mc-taxi) så är 1500 inte så mycket om man får en chaufför bokad i 8timmar som hittar till alla ställena och väntar på en när man sätter på brudarna. Att hyra en moppe och tro att man ska hitta till barerna i DS, om man aldrig har varit där, är ju bara bortkastad värdefull semestertid!

Ja just det. På vilket sätt är man en "retard" om man åker och har kul på barer i DS?

1. De pensionärer jag har kontakt med är vettiga gossar som man kan ha en sund och givande konversation med och där alkoholen kommer i andra hand. Sen har vi de gravt alkoholskadade pensionärerna som super skallen i bitar 7 dar i veckan och bara svammlar en massa strunt. Dessa klarar jag mej utan.

2. Secrets WS, Penthouse och Kitten Club soi 13, Stork Club i början av backen upp till Big Bhudda, Erotica Pratumnak Rd och Winchester ute på Jomtien för att nämna några.

3. Ditt sifferresonemang  här förstår jag inte, och jag är ganska säker på att moppen väntar på dej medan du sätter på brudarna, se bara till att låsa den. Det finns utmärkta och lättförstårliga kartor i de flesta turistmagasin, typ ”Pattaya Expat” och ”Pattaya Trader”. Dessutom är skyltningen till barerna OK. I annat fall finns ju Google...right?

4.”retard”... no pun intended.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #30 skrivet: 09 december 2011, 16:22:57 »
1. De pensionärer jag har kontakt med är vettiga gossar som man kan ha en sund och givande konversation med och där alkoholen kommer i andra hand. Sen har vi de gravt alkoholskadade pensionärerna som super skallen i bitar 7 dar i veckan och bara svammlar en massa strunt. Dessa klarar jag mej utan.

2. Secrets WS, Penthouse och Kitten Club soi 13, Stork Club i början av backen upp till Big Bhudda, Erotica Pratumnak Rd och Winchester ute på Jomtien för att nämna några.

3. Ditt sifferresonemang  här förstår jag inte, och jag är ganska säker på att moppen väntar på dej medan du sätter på brudarna, se bara till att låsa den. Det finns utmärkta och lättförstårliga kartor i de flesta turistmagasin, typ ”Pattaya Expat” och ”Pattaya Trader”. Dessutom är skyltningen till barerna OK. I annat fall finns ju Google...right?

4.”retard”... no pun intended.

2. Jag menade mer utomhuspooler till för eftermiddagschill och badande med damer(typ Aqua-Deymie och La Guingette) än nattklubbsstämning. Det finns dock en del såna ställen närmare centrum men det är ändå lite kul att få se en ny del av partystaden. Känns som man är på landsbygden när man åker runt och letar ställen där.

3. Ja du jämför priset på en moppe med en minibus.
På en moppe för 100baht så får det plats högst 2 falanger medan i en minibus så ryms det betydligt fler. Visst om man vill åka runt ensam till dessa ställen så kan man ta en moppe men jag tyckte det var riktigt kul att vi var ett gäng med en massa killar som jag redan kände som delade på en buss och åkte runt. Blev som ett party på hjul och lite variation till det vanliga bar och gogo hoppandet. Andra gången vi åkte dit så rekryterade vi en vanlig songtaew och han fick några hundringar här och där utspridda under dagen. Tror vi gav typ 150baht per skalle för den 8 timmarsturen, inte så dyrt om du frågar mig.
Så för minibussen för 1500baht så betalade vi 75kr var istället för 25kr om vi skulle hyrt moppe. Jag vet inte vad andra tycker men iaf jag tyckte det var värt de 50kr extra för att slippa försöka hitta till ställena själv.

Ok en off-topic fråga till dig: Vart hyr du moppe för 100baht? Kan vara bra att veta i framtiden.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #31 skrivet: 09 december 2011, 17:46:20 »
OM man hyr en moppe får den vara ifred?
i Sverige skulle den vara stulen på en kvart.
alternativt om man har tillräckligt många och tjocka lås då blir den "bara" plundrad på speglar, sits och allt annat som går att montera bort...

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #32 skrivet: 09 december 2011, 18:43:52 »
alternativt om man har tillräckligt många och tjocka lås då blir den "bara" plundrad på speglar, sits och allt annat som går att montera bort...
Vet inte, det är ju fullt med moppar överallt så det är liten risk att just din moppe skulle utsättas!?

Utloggad relead

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 38
« Svar #33 skrivet: 09 december 2011, 21:30:10 »

Nu befinner jag mig på Samui, men jag har aldrig ens låst rattlåset på min moppe och den har inte fått fötter under de två månaderna jag varit här i år.

Angående priset betalar jag runt 115/dag, att hitta nåt för 100/dag utan att boka upp sig minst en månad låter rätt osannolikt för mig.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #34 skrivet: 09 december 2011, 21:41:37 »
Sen är det tyvärr en hel del som kör som affärsidé att hyra ut billigt men ta igen på skadorna, ofta påhittade.
jag blev rekommenderad att hyra av en mins inte om det var 50 eller 100THB (tror 50) om dagen(på Samui), billigt var det i alla fall, jag vågade dock inte, frågade honom och med ett mycket brett leende sa han "if you break it, you pay" underförstått att det då skulle bli väldigt dyrt...

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #35 skrivet: 10 december 2011, 04:23:02 »
Vet inte om ja håller med om nummer 8:a. Jag har flera thaivänner som jag inte betalar notan för även om de händer att ja bjuder på nåt ibland.

Är la dock svårare att få vänner för dom som bara är här på semester..

Utloggad Reboot

• V.I.P
« Svar #36 skrivet: 10 december 2011, 10:08:46 »
2. Jag menade mer utomhuspooler till för eftermiddagschill och badande med damer(typ Aqua-Deymie och La Guingette) än nattklubbsstämning. Det finns dock en del såna ställen närmare centrum men det är ändå lite kul att få se en ny del av partystaden. Känns som man är på landsbygden när man åker runt och letar ställen där.

3. Ja du jämför priset på en moppe med en minibus.
På en moppe för 100baht så får det plats högst 2 falanger medan i en minibus så ryms det betydligt fler. Visst om man vill åka runt ensam till dessa ställen så kan man ta en moppe men jag tyckte det var riktigt kul att vi var ett gäng med en massa killar som jag redan kände som delade på en buss och åkte runt. Blev som ett party på hjul och lite variation till det vanliga bar och gogo hoppandet. Andra gången vi åkte dit så rekryterade vi en vanlig songtaew och han fick några hundringar här och där utspridda under dagen. Tror vi gav typ 150baht per skalle för den 8 timmarsturen, inte så dyrt om du frågar mig.
Så för minibussen för 1500baht så betalade vi 75kr var istället för 25kr om vi skulle hyrt moppe. Jag vet inte vad andra tycker men iaf jag tyckte det var värt de 50kr extra för att slippa försöka hitta till ställena själv.

Ok en off-topic fråga till dig: Vart hyr du moppe för 100baht? Kan vara bra att veta i framtiden.

Ok, ni var 5 pers/van och pyntade 1.500 Baht.

Ni behöver då alltså 3 moppar och betalar 300 Baht. En besparing på 1.200 Baht.

Jag förstår din inställning då du har en begränsad tid/semester här i Pattaya och vill uppleva så mycket som möjligt. Här är den stora skillanden mellan oss då jag bor här och många gånger har jag tagit moppen och bara dragit rätt ut ”in the sticks”. Kollar runt vid Sattahip/Rayong/Bangsare/PhluTaLuang eller norröver till Banglamung/Sriracha /Bangpae/Surasak/NongKam...rätt ut i skogen på smala grusvägar, stannar till vid en mom and pop shop och tar en enkel fika. Enormt avkopplande och bara relaxa och låta eftermiddagen övergå till tidig kväll. Ingen trafik, ingen musik bara ljudet från insekter, ett och annat hundskall långt borta. Du borde prova det nån gång.

Ang. din OT fråga så har jag hyrt ut moppar under ett flertal år och det är typ Yamaha Nouvo MX 115 cc och Honda Click som funkar bäst. Dagshyra: fixprice 100 Baht och månadshyra 3.000 Baht. En uthyrare som har gott rykte om sej är en madam som finns vid ”The Big Tree” på WS, hennes bar heter ”My Bar” och mittemot står hennes moppar uppradade. My Bar är granne med Pompet Bar. Hennes priser är samma som mina.

Undvik gossarna i hörnan soi Post office/Beach Rd.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #37 skrivet: 10 december 2011, 17:12:42 »
Ja vi skulle egentligen vara fler men folk har en tendens att droppa av pga bakfylla osv under en 2-veckorstrip så det blev liite dyrare. Andra gången vi åkte så blev det mycket billigare men det beror ju på hur många man är. Ja det går att få billigare med moppar men efter min förra tur som spätta så föredrar jag nog att sitta själv på hojen.

Visst bor man där så blir det ju en HELT annan grej. Då skulle jag oxå dra runt själv och utforska, gillar att göra sånt när man har tid, tid som man inte vill undvara på en kort semestertur. Hade jag varit där 3 månader så skulle jag börja göra lite såna saker. Fast jag tycker ändå att det kan vara värt att haka på en sån här trip tillsammans med andra om man är nybörjare på den delen av stan. Relativt lite pengar från min semesterbudget och jag får se en sida av stan som jag kanske inte skulle se annars. Jag kommer nog ta små steg eftersom och utforska nya saker varje gång.

Bra att veta att det finns seriösa uthyrare i Pattis efter allt skumrask man hört talas om. Jag kommer nog bara att hyra av folk som är rekommenderade av folk jag känner, iaf i den staden.

Nån gång skulle jag oxå vilja hyra en riktig hoj med typ 1000kubik eller nåt. Jag kör här hemma och är väldigt försiktig i trafiken. Jag vet att det inte betyder mycket om man blir påkörd men nån gång skulle det vara kul att ta en riktig hojtur runt landet och se nåt nytt. Var ett tag sen min senaste hojsemester i europa.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 27
  • *Totalt: 30