* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: På väg  (läst 1916 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
  • Kön: Man
På väg
« skrivet: 18 september 2011, 18:00:44 »
Jag då var man på väg igen på en härlig fyra veckors semester till Pattaya och sedan Patong. Sitter nu på loungen på Landvetter och har käkat lite och tänkte jag skulle ta en liten öl och lite chips nu och låta semestern lugna kroppen efter en hård arbetsperiod som slutade med att min jobbarkompis körde mig direkt till flyget. Min kompis är redan på väg ner då han flög SAS som gick 16:40 men mitt plan går härifrån 20:20 till Helsingfors och ändå landar jag en timme före honom i Bangkok, kommer nog vara en lätt väntan när man väl är framme :yahoo

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
SV: På väg
« Svar #1 skrivet: 18 september 2011, 18:09:41 »
Din.......... gottegris!  :thumbsup

Jag får vänta några veckor till innan det är min tur, ha en trevlig vistelse! :)
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #2 skrivet: 18 september 2011, 20:12:25 »
Ha det så kul  :thumbsup
Hur flygar han om hans flyg tar längre tid  ???
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #3 skrivet: 18 september 2011, 20:31:52 »
Din.......... gottegris!  :thumbsup

Jag får vänta några veckor till innan det är min tur, ha en trevlig vistelse! :)
Ja ha det så bra. :thumbsup
Har i dagarna passerat 4-månadersgränsen i min nedräkning men då har du ju redan varit hemma och dessutom hunnit åka tillbaka igen.

Ha det så kul  :thumbsup
Hur flygar han om hans flyg tar längre tid  ???
Åker han med SAS är det via Kastrup och en lite längre väntetid där skulle jag tro.

Kalle74

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 september 2011, 20:33:43 »
Nice...ja åker till Pattaya om 3.v :yahoo

Utloggad jibber

• V.I.P
  • Antal inlägg: 231
« Svar #5 skrivet: 18 september 2011, 22:03:03 »
Ha det härligt :thumbsup

Själv har jag lite mer än en vecka kvar tills stålfågeln lyfter för 2½ vecka i Patong  :-) :-) :-)

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #6 skrivet: 19 september 2011, 01:55:39 »
Ja ha det så bra. :thumbsup
Har i dagarna passerat 4-månadersgränsen i min nedräkning men då har du ju redan varit hemma och dessutom hunnit åka tillbaka igen.
Åker han med SAS är det via Kastrup och en lite längre väntetid där skulle jag tro.

SAS har nån rutt med mellanlandning i Amsterdam också har jag noterat, kan hända han mellanlandar där annars?

4 veckor 11 timmar, 34 minuter och några sekunder är det kvar och jag hinner hem också innan du ska göra Kambodja, det är sant. Hade gärna stannat längre för egen del, men man har ju sina åtaganden hemma och på jobbet. Men efter hand så blir det kanske enklare och enklare att göra längre turer för egen del med, men jag klagar inte.

Jag är lycklig att jag kan åka ner för 2 veckor också, även om det är lite korta vistelser så duger det till mig efter mina förutsättningar, men visst är jag lite avis på de som kan stanna längre perioder. Så passa på att njuta när det är dags, det tänker jag göra!

:thumbsup

Edit: Fattade sent som vanligt, du menade nog trådskaparen när du skrev "men då har du ju redan varit hemma och dessutom hunnit åka tillbaka igen." Sorry för det! Ibland är jag helt enkelt för snabb på tangenterna..... Insåg detta först då jag såg trådskaparens nedräknings-timers och det faktum att det var 2 st där, innan dess undrade jag vad som menades. Jag planerar åka tillbaka igen, men tidigast i februari om allt går som jag tänkt mig och jag mindes att du skulle resa i Januari.
« Senast ändrad: 19 september 2011, 02:17:10 av Tomtebloss »

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #7 skrivet: 20 september 2011, 08:37:14 »
Han åkte över Köpenhamn och hade runt 4 timmars väntetid där, sen gick hans plan inte 16:40 utan runt 18 så jag ljög lite där, jag flög över Helsingfors och min flygtid dit var 1:05 och sen till Bangkok 9:30 så den vägen går ju mycket fortare. Första kvällen är avklarad, vet inte riktig vad jag gjorde men mår piss idag så kul har jag nog haft, varit ute och käkat lite så det börjar släppa lite nu, skall ut och gå och shoppa lite nu, bra väder är det här också men lite molnigt, ungefär som i Sverige alltså ;)

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #8 skrivet: 20 september 2011, 10:07:20 »
Det låter väldigt skönt och gör att man blir sugen och blir jag sugen motiverar det mig bara när sjukgymnasterna sliter och bänder i mina armar.

Ska du bo på samma hotel i Pattaya som du gjode förra gången??

Utloggad Prio

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 15
« Svar #9 skrivet: 20 september 2011, 17:04:28 »
Gött! Blir lätt avundsjuk.

Ser fram emot rapporter som dekadens. ;)

Utloggad carina 26

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #10 skrivet: 21 september 2011, 06:24:50 »
ha en underbar semester kram

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 21 september 2011, 07:20:56 »
Jo jag bor på Pattaya Bay Resort, väldigt nöjd med detta hotellet. Andra kvällen avklarad, känns som man är inne i det nu igen, vaknade med nått litet mörkt bredvid och det är ju alltid trevligt. Var en sväng på soi 8 igår och där blir det sämre och sämre för varje år tycker jag, minns när jag var där första gången -01 då var det där som det var mest drag och det har ju verkligen ändrat sig. Var på WS senare och gick in på en ny bar Halo, verkar vara nått som skall vara som IBar ungefär, två coyote dansare och nästan inga folk, vi sa bara been there done that och jag kommer nog aldrig sätta min fot där inne igen iallafall. Vädret fortfarande molningt men det regnar inte iallafall. Nej nu skall det ätas frukost/lunch, blir nog nått med ris.

Utloggad carina 26

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #12 skrivet: 21 september 2011, 07:32:29 »
har du varit på candy shop på ws? det är bra tycker jag

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #13 skrivet: 21 september 2011, 09:33:32 »
Låter som om du fått ett bra avstamp på semestern trots att du inte gillade soi 8 eller Halo. Men det lät väldigt tunt som lineup, även om det är lågsäsong så hade man kanske förväntat sig lite mer? Det saknas ju inte ställen att välja på i Pattaya har jag förstått! :)

Utloggad Spinn

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 34
« Svar #14 skrivet: 21 september 2011, 14:21:14 »
plockade hem en riktigt fin dam ifrån Airlines aGoGo när jag va där i maj.. peppermint ska ju vara bra har jag hört av snubbar som bor året runt.

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #15 skrivet: 21 september 2011, 19:05:39 »
Usch blir nästan sjuk när ja läser alt de här själv sitter man fast vid en gruva vid nordpolen å bara längtar ner till värmen å damerna. E fast här minst en månad till å väntar på att de ska bli den 13 november så att ja också får njuta några varma månader i solen med en liten donna. Hmp hade varmaste dan här idag på flera veckor å de va hela 5+ men dagarna tickar ialfall framåt...sakta men säkert.

Utloggad Spinn

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 34
« Svar #16 skrivet: 21 september 2011, 21:41:38 »
Usch blir nästan sjuk när ja läser alt de här själv sitter man fast vid en gruva vid nordpolen å bara längtar ner till värmen å damerna. E fast här minst en månad till å väntar på att de ska bli den 13 november så att ja också får njuta några varma månader i solen med en liten donna. Hmp hade varmaste dan här idag på flera veckor å de va hela 5+ men dagarna tickar ialfall framåt...sakta men säkert.

låter som att du jobbar på svalbard? kan du fixa jobb åt en annan hungrig thairesenär? =P

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #17 skrivet: 22 september 2011, 18:49:46 »
Jo vist e de svalbard man sitter å häckar på =P nja de där med jobb blir nog svårt. Firman har fått jobb där i svea gruvan men de e bara under sommaren å fram till början av november de e nå vidare drift här senn kommer isen å båtarna slutar komma. Vet inte äns om jag har jobb där nästa sesong lr om ja får hålla mej på fast landet.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 23 september 2011, 12:59:59 »
Idag blir en lugn dag kan man säga, klockan är 19 och nu känner jag att jag kan klara att gå ut och käka nått litet, universum bakrus idag, mår som en överkörd katt??!! Men det skadar ju inte med några vita dagar ibland precis och i morgon är det ju lördag och Premier league som skall tittas på så då blir det ju en lång kväll och hur vädret är idag har jag ingen aning om då jag inte dragit från draperierna från fönstret ännu :0

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #19 skrivet: 23 september 2011, 21:31:43 »
@Johan Lat  Ditt jäla fyllo ;)     

Hoppas du har så kul som det låter.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 31
  • *Totalt: 34