0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Du har inte sett dokumentären om turistpoliserna va?Där är ett avsnitt där det slutar med att uthyraren som vill ha pengar för en så kallad skada hämtar ett gevär mitt framför kameran utan att bry sig om den, och vad det gäller bevis för att du ska bli tvungen att betalat betyder inte ett skit om det kommer en polis som är mutad av dom. Betalar du inte så ta bara polisen med dig till stationen och det slutar garanterat att du betalar.Oavsett vad som händer där nere så är det alltid farangers fel, det är dom som får betala.
Det var massa folk som hyrde innan oss och samtidigt som oss inte hade de något problem, de flesta var 'farang' och då tänkte vi att vi lika gärna kan köra också. Vad är chansen att de skulle gå på oss om de inte gick på de andra? Jag skulle inte få för mig att gå och hyra en jetski om det inte var andra som kört innan oss, och det var tätt med turister på detta ställe som kört innan. Ja visst, kanske skojade om att springa iväg men skulle inte betala för något oavsett vad dom sa. Dom har inte all den rätt som du säger att dom har, visst de kan tvinga mig att betala men tror inte dom tar fram en kniv och mördar mig mitt på ljusa dagen när 10-15 turister står och väntar på att få köra/har kört.
Just Australien har ju en hel del att säga till om i asien, de har vad det verkar väldigt stor diplomatisk påtryckningsförmåga, så det skulle inte förvåna mig om de har städat upp och försöker hålla det snyggt på just den sortens scams.