0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
jag hittade en video från Pattaya hur det kan gå till där.till och med polisen är med på det hela http://www.youtube.com/watch?v=zsPuoaktoAw#ws
Jag var på ungefär samma ställe som videon har blivit filmad på, fick betala 600 bht för 30min vilket är ganska skapligt pris, men innan vi hittade detta stället så var det ett annat ställe som tog 2400 bht för 20min och bara genom att kolla på priset så skriker det bedrägeri. De som filmades i denna video är från Indien, är inte direkt chockad över att dom inte gick där ifrån och istället bestämde sig för att betala. Enligt min erfarenhet så är de flesta Indier ganska korkade och går på vad som helst.
Enligt min erfarenhet så är de flesta Indier ganska korkade och går på vad som helst.
Du hyrde alltså en jetski trots allt? Du är ju inte sann, du ska nog tacka din lyckliga att de inte gick på dig, för jag kan väl inte tänka mig att du varken inspekterade den eller tog bilder av den innan du gav dig ut? Men du skrev "vi" så jag antar att du hade sällskap av någon som var klok nog att inspektera skadorna på den innan, eller såg att du inte körde på nåt medan du körde? Hade du varit ensam så kanske du hamnat i samma sits som indierna i videon....Enligt din erfarenhet är indier korkade och lätta att blåsa, eller hur menar du? Du som betalade 5000 THB för en hummer... Humhumhummer......
@supernova - jo, alla gjorde nog något dumt första ggn... Men jag tror du har gjort alla andras dumheter samt hittat några nya på din första resa...och då du faktiskt är en väldigt gammal och resvan gubbe så har du förstås träffat på en jävla massa indier, då det formligen kryllar av dem på turistorter runt om i världen.... Även om jag nog bara träffat 1.Jag skulle velat se dig gå ifrån en arg jetski uthyrare som har en köpt polisman vid sin sida samt ytterligare 5-6 thaiare som hjälper honom, det hade varit skoj att se.
Man behöver väll inte vara resvan för att hitta indier? Jag har haft klienter på jobbet som varit indier och det räcker inte att man förklara för dom en gång, det borde vara tillräckligt för att veta att dom är dumma nog. Jag gjorde två misstag på min resa som inte kommer upprepas så om du säger att jag gjort andras dumheter så är det falskt. Jag kanske går där ifrån innan dom är 5-6 thaiare och en polisman? Ska dom hoppa på mig och slå mig menar du? Jag skulle väll börja med att gå där ifrån isåfall, om dom följer efter så är det bara springa iväg . Dom måste ju ändå ha bevis som styrker på att det var jag som gjorde skadan på deras jetski, annars kan dom ju inte sätta dit mig.
Du skojar med oss, du kan inte vara så naiv? Jag skrev i din egen tråd att om du ska hyra en jetski så se till att ta bilder av den först. Det var så ironiskt menat att det knappt finns på världskartan, inte fan trodde jag du skulle vara så korkad att du gick och hyrde en!Men jodå, det gjorde du och inbillar dig att du bara skulle gå därifrån och försöka springa ifrån dom när de anklagade dig för att ha kört sönder den? Det är så dumt att jag inte ens orkar hånle! Run forrest run var också ett skämt i den andra tråden och den handlade om att du skulle lämna in vad gäller henne du träffade. Man springer inte från problemen i Pattaya om man inte är väldigt snabb... Och eftersom du skrev "vi" så undrar jag om vad som hänt den andra OM du nu lyckats fly själv? Ojojoj, du har då inte alla redskapen i lådan unge man. Du hade garanterat legat i en blodpöl och inte en enda människa hade brytt sig om att ens titta åt dit håll om de så hade hoppat på dig med spikskor, eller kört över dig med en jeep. Vad tror du att du är värd i Thailand egentligen? Du är på deras hemmaplan och om du hamnar under en jeep så är det ditt eget fel!
Ja visst, kanske skojade om att springa iväg men skulle inte betala för något oavsett vad dom sa. Dom har inte all den rätt som du säger att dom har, visst de kan tvinga mig att betala men tror inte dom tar fram en kniv och mördar mig mitt på ljusa dagen när 10-15 turister står och väntar på att få köra/har kört.
Du har inte sett dokumentären om turistpoliserna va?Där är ett avsnitt där det slutar med att uthyraren som vill ha pengar för en så kallad skada hämtar ett gevär mitt framför kameran utan att bry sig om den, och vad det gäller bevis för att du ska bli tvungen att betalat betyder inte ett skit om det kommer en polis som är mutad av dom. Betalar du inte så ta bara polisen med dig till stationen och det slutar garanterat att du betalar.Oavsett vad som händer där nere så är det alltid farangers fel, det är dom som får betala.
Det var massa folk som hyrde innan oss och samtidigt som oss inte hade de något problem, de flesta var 'farang' och då tänkte vi att vi lika gärna kan köra också. Vad är chansen att de skulle gå på oss om de inte gick på de andra? Jag skulle inte få för mig att gå och hyra en jetski om det inte var andra som kört innan oss, och det var tätt med turister på detta ställe som kört innan. Ja visst, kanske skojade om att springa iväg men skulle inte betala för något oavsett vad dom sa. Dom har inte all den rätt som du säger att dom har, visst de kan tvinga mig att betala men tror inte dom tar fram en kniv och mördar mig mitt på ljusa dagen när 10-15 turister står och väntar på att få köra/har kört.
Just Australien har ju en hel del att säga till om i asien, de har vad det verkar väldigt stor diplomatisk påtryckningsförmåga, så det skulle inte förvåna mig om de har städat upp och försöker hålla det snyggt på just den sortens scams.