* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Bedrägeri metod i Thailand, gäller både jetski som MC!  (läst 1245 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • Kön: Man
Bedrägeri metod i Thailand, gäller både jetski som MC!
« skrivet: 19 augusti 2011, 06:39:56 »
Bedrägeri metod i Thailand, gäller både jetski som MC!

Phuket Jet-Ski Scams: Aussies to Screen Official YouTube Video Warning Soon

By Alan Morison
Friday, August 19, 2011
PHUKET: Australia's Department of Foreign Affairs and Trade is making a video warning travellers about Phuket's jet-ski scammers and it will be posted on the Internet soon.

Footage for the video was shot on Patong beach by Australian Embassy officials earlier this month and is now being processed in Australia.

Release of the video on YouTube will highlight lack of action by Phuket authorities to halt the jet-ski scams.

Good jet-ski operators on Phuket are now likely to suffer a loss of business with the rogue operators, who mostly work Patong beach, Phuket's best-known west coast destination.

Even the Tourism Authority of Thailand has recently reported in a news release the rising number of complaints from tourists who have been ripped off or threatened by jet-ski thugs in Phuket and Pattaya.

Despite years of plain-speaking by envoys from Australia, China, Britain, Korea, and other key tourism markets, the Australians are now being forced to act to save travellers from the thugs of Patong beach.

Release of the Australian video will be interpreted on Phuket and in government circles in Bangkok as an international indictment of the lack of action by Phuket authorities.

Australia's honorary consul for Phuket, Phang Nga and Krabi, Larry Cunningham, said today that online travel forums were now full of reports by travellers on how they had been ripped off by ''the jet-ski mafia'' on Phuket.

Mr Cunningham, who has been interviewed for the video, said: ''Reports of the scams by jet-ski operators on Phuket just keep coming. The rip-offs have proved so lucrative that motorcycle hirers on Phuket are now trying the same scam.''

Several scams based on different scenarios are employed by jet-ski operators but the most obvious one involves pre-existing damage that is only spotted by the operator when the tourist returns the vehicle.

''Motorcycle hirers in Patong have tried this twice recently,'' Mr Cunningham said. ''Scratches on the underside of the motorcycle are only revealed when the renter returns it.

'''You've been using this off-road,' they say. Extra money is demanded.''

Mr Cunningham said there had also been two recent cases where motorcycle hirers had used duplicate keys to make off with motorcycles at night, demanding the full cost of a replacement vehicle from tourists.

''Most people who come to Phuket for a holiday have a great time,'' Mr Cunningham said. ''But it's upsetting that nothing is being done to deal with the dark side.

''I can't tell you how disturbing it is to have visitors robbed, threatened by the jet-ski gangs and sometimes reduced to tears in these incidents.

''The scamming on Phuket has been raised repeatedly. The rip-offs continue.''

Jet-skis and the high fares of tuk-tuks are likely to again be items on the agenda when Phuket Governor Tri Augkaradacha meets with Phuket's honorary consuls on August 31.

Both issues have been discussed at length without resolution since the first of the innovative quarterly ''summit'' meetings on Phuket early last year.

källa:
http://phuketwan.com/tourism/phuket-jet-ski-scams-aussies-screen-official-youtube-video-warning-soon-14579/

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 260
SV: Bedrägeri metod i Thailand, gäller både jetski som MC!
« Svar #1 skrivet: 22 augusti 2011, 06:13:25 »
 :hmm Hej. De är samma i Hua Hin o Cha-am myglet med Jet-ski uthyrare ta en bild innan ni drar i väg,    Hade  :wai2 :wai2

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #2 skrivet: 22 augusti 2011, 10:22:38 »
Efter alla scams med jet skis man läst om så är jag nog sist på listan över att hyra en... Aldrig varit intresserad av det dock, så det blir ingen uppoffring.
Om man nu blir blåst, skicka polarn efter en Turistpolis, då de brukar vara ganska bra att göra med, gänget har oftast en mutkolv till normal polis med sig.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #3 skrivet: 22 augusti 2011, 19:05:26 »
Ska man hyra hoj så kan man hyra av hotellet istället för mindre nogräknade typer. Har de inte hoj att hyra ut så kan de fixa det eller rekommendera en bra uthyrare. Denne vill inte riskera att bli av med hotellgästerna som kunder och är ofta bra att ha att göra med enligt min ringa erfarenhet.

Ett säkrare sätt är att be en thaitjej hyra en hoj åt er om hon inte själv råkar ha en. Helst ensam så att uthyrarna inte ser att hon är med en "farang".

Jag är ingen förbudsivrare men skulle jag se en namninsamling där de vill förbjuda jetskis så skulle jag mer än gärna skriva under. Roligt att köra men det kan bli surt efteråt. Ett förbud är nog enda sättet att komma ifrån otrevligheterna.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #4 skrivet: 22 augusti 2011, 19:10:20 »
Det är redan förbjudet på vissa platser i Thailand att ta dit nya jetski (och har varit så i flera år), men .... det är ju bara en prisfråga i Thaland.
Jag har aldrig någonsin varit i ett mer korrumpert land, och där 99% av befolkningen anser det är ok med bedrägeri.

Undrar hur 50 ryskor fick arbetstillstånd som go go tjejer i Pattong? :-)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #5 skrivet: 22 augusti 2011, 22:39:17 »
@6läraren  Thailand är rena nazistaten jämfört med Kambodja.... Inte många år sedan som Kambodja delade 1'a platsen för världens mest korrupta land med ett annat land på K som ligger i afrika...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #6 skrivet: 24 augusti 2011, 11:14:15 »
ja själva affärsiden verkar ju vara att byta ut billigt, nästan gratis, för att sedan ta hutlösa reparationspriser.
en kollega som var nere med några vänner hyrde två mopeder, den kvinnliga uthyraren var helt rasande över att mopederna inte var skadad vid tillbakalämnandet, så hon hittade på att dom skulle betala reparationskostnaderna för en helt annan moped som dom inte hade hyrt  :banghead

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #7 skrivet: 24 augusti 2011, 11:33:51 »
jag hittade en video från Pattaya hur det kan gå till där.
till och med polisen är med på det hela  >:(

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad madelikemin

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 18
« Svar #8 skrivet: 27 augusti 2011, 20:09:23 »
fy fan man får ju ont i magen av att se den videon. Finns det inget ställe där man kan hyra en jet ski utan att blå blåst eller ska man skippa den ideen helt? Hur ska man gå till väga för att inte bli blåst? Jag som var jävligt sugen på att hyra en nån gång.

Utloggad Supernova

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
« Svar #9 skrivet: 27 augusti 2011, 21:59:35 »
jag hittade en video från Pattaya hur det kan gå till där.
till och med polisen är med på det hela  >:(

http://www.youtube.com/watch?v=zsPuoaktoAw#ws

Jag var på ungefär samma ställe som videon har blivit filmad på, fick betala 600 bht för 30min vilket är ganska skapligt pris, men innan vi hittade detta stället så var det ett annat ställe som tog 2400 bht för 20min och bara genom att kolla på priset så skriker det bedrägeri. De som filmades i denna video är från Indien, är inte direkt chockad över att dom inte gick där ifrån och istället bestämde sig för att betala. Enligt min erfarenhet så är de flesta Indier ganska korkade och går på vad som helst.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #10 skrivet: 28 augusti 2011, 03:33:04 »
Jag var på ungefär samma ställe som videon har blivit filmad på, fick betala 600 bht för 30min vilket är ganska skapligt pris, men innan vi hittade detta stället så var det ett annat ställe som tog 2400 bht för 20min och bara genom att kolla på priset så skriker det bedrägeri. De som filmades i denna video är från Indien, är inte direkt chockad över att dom inte gick där ifrån och istället bestämde sig för att betala. Enligt min erfarenhet så är de flesta Indier ganska korkade och går på vad som helst.

När det står ett gäng thaiare med baseball trä i bakgrunden och andra vapen så är man inte så pigg på att gå därifrån vilket jävla land du än kommer ifrån, man har blivit tillfrågad mer än en gång om man vill hyra men varje gång svarar jag att jag är inte ny i Thailand och är ingen idiot, dom flinar alltid och går på nån annan sucker

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #11 skrivet: 28 augusti 2011, 03:45:50 »
Du hyrde alltså en jetski trots allt?  fool

Du är ju inte sann, du ska nog tacka din lyckliga att de inte gick på dig, för jag kan väl inte tänka mig att du varken inspekterade den eller tog bilder av den innan du gav dig ut? Men du skrev "vi" så jag antar att du hade sällskap av någon som var klok nog att inspektera skadorna på den innan, eller såg att du inte körde på nåt medan du körde? Hade du varit ensam så kanske du hamnat i samma sits som indierna i videon....

Enligt din erfarenhet är indier korkade och lätta att blåsa, eller hur menar du? Du som betalade 5000 THB för en hummer... Humhumhummer......  :hmm

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad gandalfsvl

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 4
« Svar #12 skrivet: 28 augusti 2011, 09:00:19 »
Enligt min erfarenhet så är de flesta Indier ganska korkade och går på vad som helst.

Det där var väl en extremt onödig kommentar som endast för tankarna till olika samlingar av trångsynta individer i vårt samhälle.

Åter till topik, så länge myndigheterna tittar åt ett annat är det nog bäst att hålla sig ifrån dessa lurendrejare så gott det går, kanske kanske ger det effekt. Tyvärr kan vi informeras hur mycket som helst det kommer alltid någon ny godtrogen turist som faller i fällan ”sista idioten är inte född än”

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #13 skrivet: 28 augusti 2011, 11:03:50 »
Du hyrde alltså en jetski trots allt?  fool

Du är ju inte sann, du ska nog tacka din lyckliga att de inte gick på dig, för jag kan väl inte tänka mig att du varken inspekterade den eller tog bilder av den innan du gav dig ut? Men du skrev "vi" så jag antar att du hade sällskap av någon som var klok nog att inspektera skadorna på den innan, eller såg att du inte körde på nåt medan du körde? Hade du varit ensam så kanske du hamnat i samma sits som indierna i videon....

Enligt din erfarenhet är indier korkade och lätta att blåsa, eller hur menar du? Du som betalade 5000 THB för en hummer... Humhumhummer......  :hmm

Jo men 600bht är inget för en jetski i 30min. Sen om dom skulle sagt att vi skadat den när jag inte gjort det så hade vi bara gått där ifrån.

Jaja, men vi alla gjorde väll något dumt första gången i thailand? :D

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 28 augusti 2011, 11:44:29 »
@supernova  - jo, alla gjorde nog något dumt första ggn...   Men jag tror du har gjort alla andras dumheter samt hittat några nya på din första resa...
och då du faktiskt är en väldigt gammal och resvan gubbe så har du förstås träffat på en jävla massa indier, då det formligen kryllar av dem på turistorter runt om i världen.... Även om jag nog bara träffat 1.

Jag skulle velat se dig gå ifrån en arg jetski uthyrare som har en köpt polisman vid sin sida samt ytterligare 5-6 thaiare som hjälper honom, det hade varit skoj att se.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #15 skrivet: 28 augusti 2011, 12:03:02 »
@supernova  - jo, alla gjorde nog något dumt första ggn...   Men jag tror du har gjort alla andras dumheter samt hittat några nya på din första resa...
och då du faktiskt är en väldigt gammal och resvan gubbe så har du förstås träffat på en jävla massa indier, då det formligen kryllar av dem på turistorter runt om i världen.... Även om jag nog bara träffat 1.

Jag skulle velat se dig gå ifrån en arg jetski uthyrare som har en köpt polisman vid sin sida samt ytterligare 5-6 thaiare som hjälper honom, det hade varit skoj att se.

Man behöver väll inte vara resvan för att hitta indier? Jag har haft klienter på jobbet som varit indier och det räcker inte att man förklara för dom en gång, det borde vara tillräckligt för att veta att dom är dumma nog. Jag gjorde två misstag på min resa som inte kommer upprepas så om du säger att jag gjort andras dumheter så är det falskt.

Jag kanske går där ifrån innan dom är 5-6 thaiare och en polisman? Ska dom hoppa på mig och slå mig menar du? Jag skulle väll börja med att gå där ifrån isåfall, om dom följer efter så är det bara springa iväg :D. Dom måste ju ändå ha bevis som styrker på att det var jag som gjorde skadan på deras jetski, annars kan dom ju inte sätta dit mig.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 28 augusti 2011, 13:17:07 »
Man behöver väll inte vara resvan för att hitta indier? Jag har haft klienter på jobbet som varit indier och det räcker inte att man förklara för dom en gång, det borde vara tillräckligt för att veta att dom är dumma nog. Jag gjorde två misstag på min resa som inte kommer upprepas så om du säger att jag gjort andras dumheter så är det falskt.

Jag kanske går där ifrån innan dom är 5-6 thaiare och en polisman? Ska dom hoppa på mig och slå mig menar du? Jag skulle väll börja med att gå där ifrån isåfall, om dom följer efter så är det bara springa iväg :D. Dom måste ju ändå ha bevis som styrker på att det var jag som gjorde skadan på deras jetski, annars kan dom ju inte sätta dit mig.
Du skojar med oss, du kan inte vara så naiv? Jag skrev i din egen tråd att om du ska hyra en jetski så se till att ta bilder av den först. Det var så ironiskt menat att det knappt finns på världskartan, inte fan trodde jag du skulle vara så korkad att du gick och hyrde en!

Men jodå, det gjorde du och inbillar dig att du bara skulle gå därifrån och försöka springa ifrån dom när de anklagade dig för att ha kört sönder den? Det är så dumt att jag inte ens orkar hånle! Run forrest run var också ett skämt i den andra tråden och den handlade om att du skulle lämna in vad gäller henne du träffade. Man springer inte från problemen i Pattaya om man inte är väldigt snabb... Och eftersom du skrev "vi" så undrar jag om vad som hänt den andra OM du nu lyckats fly själv?

Ojojoj, du har då inte alla redskapen i lådan unge man. Du hade garanterat legat i en blodpöl och inte en enda människa hade brytt sig om att ens titta åt dit håll om de så hade hoppat på dig med spikskor, eller kört över dig med en jeep. Vad tror du att du är värd i Thailand egentligen? Du är på deras hemmaplan och om du hamnar under en jeep så är det ditt eget fel!

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #17 skrivet: 28 augusti 2011, 13:56:37 »
Du skojar med oss, du kan inte vara så naiv? Jag skrev i din egen tråd att om du ska hyra en jetski så se till att ta bilder av den först. Det var så ironiskt menat att det knappt finns på världskartan, inte fan trodde jag du skulle vara så korkad att du gick och hyrde en!

Men jodå, det gjorde du och inbillar dig att du bara skulle gå därifrån och försöka springa ifrån dom när de anklagade dig för att ha kört sönder den? Det är så dumt att jag inte ens orkar hånle! Run forrest run var också ett skämt i den andra tråden och den handlade om att du skulle lämna in vad gäller henne du träffade. Man springer inte från problemen i Pattaya om man inte är väldigt snabb... Och eftersom du skrev "vi" så undrar jag om vad som hänt den andra OM du nu lyckats fly själv?

Ojojoj, du har då inte alla redskapen i lådan unge man. Du hade garanterat legat i en blodpöl och inte en enda människa hade brytt sig om att ens titta åt dit håll om de så hade hoppat på dig med spikskor, eller kört över dig med en jeep. Vad tror du att du är värd i Thailand egentligen? Du är på deras hemmaplan och om du hamnar under en jeep så är det ditt eget fel!

Det var massa folk som hyrde innan oss och samtidigt som oss inte hade de något problem, de flesta var 'farang' och då tänkte vi att vi lika gärna kan köra också. Vad är chansen att de skulle gå på oss om de inte gick på de andra? Jag skulle inte få för mig att gå och hyra en jetski om det inte var andra som kört innan oss, och det var tätt med turister på detta ställe som kört innan.

Ja visst, kanske skojade om att springa iväg men skulle inte betala för något oavsett vad dom sa. Dom har inte all den rätt som du säger att dom har, visst de kan tvinga mig att betala men tror inte dom tar fram en kniv och mördar mig mitt på ljusa dagen när 10-15 turister står och väntar på att få köra/har kört.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #18 skrivet: 28 augusti 2011, 18:46:33 »
Ja visst, kanske skojade om att springa iväg men skulle inte betala för något oavsett vad dom sa. Dom har inte all den rätt som du säger att dom har, visst de kan tvinga mig att betala men tror inte dom tar fram en kniv och mördar mig mitt på ljusa dagen när 10-15 turister står och väntar på att få köra/har kört.

Du har inte sett dokumentären om turistpoliserna va?
Där är ett avsnitt där det slutar med att uthyraren som vill ha pengar för en så kallad skada hämtar ett gevär mitt framför kameran utan att bry sig om den, och vad det gäller bevis för att du ska bli tvungen att betalat betyder inte ett skit om det kommer en polis som är mutad av dom. Betalar du inte så ta bara polisen med dig till stationen och det slutar garanterat att du betalar.
Oavsett vad som händer där nere så är det alltid farangers fel, det är dom som får betala.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 28 augusti 2011, 18:58:36 »
Tror inte Supernova har hört det berömda "Hade du inte varit här hade det aldrig hänt" som de gärna ger som förklaring när du ska betala någons framskärm när han kört på dig på ett övergångsställe som visade rött för personen på moppen...

Tror det var Blurter (en aussie) som stannade vid ett rödljus, alla khmerer(kambodjaner) körde vidare trots att det stod snutar längre fram, det tog dem inte lång stund att säga till Blurter att han fick böta... Varför undrade han ju, han hade ju stannat vid rött! Ja sade polisen, men ingen annan stannade så då blir du en fara för trafiken....

Ingen varning... ingen kör bara... utan "Du måste böta!"
Han har en hel del såna stories Blurter, då han kör mycket moppe därnere, skrattar åt han varje ggn medans han bara blir mer och mer förbannad på deras polis..
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #20 skrivet: 28 augusti 2011, 20:06:26 »
Du har inte sett dokumentären om turistpoliserna va?
Där är ett avsnitt där det slutar med att uthyraren som vill ha pengar för en så kallad skada hämtar ett gevär mitt framför kameran utan att bry sig om den, och vad det gäller bevis för att du ska bli tvungen att betalat betyder inte ett skit om det kommer en polis som är mutad av dom. Betalar du inte så ta bara polisen med dig till stationen och det slutar garanterat att du betalar.
Oavsett vad som händer där nere så är det alltid farangers fel, det är dom som får betala.

Ok, visst ska aldrig mer köra Jetski i Thailand igen då men kom inte och säg att jag är korkad när det gick bra..

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #21 skrivet: 28 augusti 2011, 20:11:40 »
Det var massa folk som hyrde innan oss och samtidigt som oss inte hade de något problem, de flesta var 'farang' och då tänkte vi att vi lika gärna kan köra också. Vad är chansen att de skulle gå på oss om de inte gick på de andra? Jag skulle inte få för mig att gå och hyra en jetski om det inte var andra som kört innan oss, och det var tätt med turister på detta ställe som kört innan.

Du råkade nog ut för en hederlig uthyrare och det ska du vara glad för. Vaddå blodpöl? Tror du dom bryr sig om en farangs liv? Får de inte dina pengar så är det ingen som saknar dig i Thailand. Du föds igen som en höna, eller kanske en hummer? Vem vet?

Det finns massor av stories om fulla faranger som uppträtt lite för berusat och som de på rent "skoj" bankat skiten ur så de hamnat i koma. Jag känner ingen personligen som råkat ut för det och vissa saker är säkert bara klyschor, men tro inte de låter dig gå ifrån utan att betala om du inte kan bevisa din oskuld själv.

Läs vad kambodjakungen och Dagge skriver om du inte litar på mig, så kanske du får lite insikt. Hade inte DU varit där hade det aldrig hänt.... En väldigt bra beskrivning hur de ser på saker o ting, tycker jag!

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #22 skrivet: 28 augusti 2011, 23:36:09 »
Roliga i det youtube klippet är att han lyfter på gummi listen och visar skadan för Indiern....  lol

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #23 skrivet: 29 augusti 2011, 11:59:54 »
Visst finns det heliga uthyrare dät mer men man måste ändå tänka på att OM det skulle bli tall om.att dom vill ha pengar så är det nog bara att fösöka komma fram till ett pris.Jag tror att det går att snacka sig fram till ett mycket lägre pris om man bara försöker. Dom är väl som alla shopinh ställen där dom klämmer till med ett grymt högt pris och hoppas det är dum turist dom är villig att betala.
Har för mig det va australiens ambasadör i thailand som gnällde som fan på myndiheterna i phuket ang uthyrarna som blåser turister. Läste något om att guvenören ibphuket skulle ta tag i det men vet inte hur det gick med det, det va ett tag sedan. det va i samband med dokumentären om turistpoliserna hade gått.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #24 skrivet: 29 augusti 2011, 12:06:15 »
Just Australien har ju en hel del att säga till om i asien, de har vad det verkar väldigt stor diplomatisk påtryckningsförmåga, så det skulle inte förvåna mig om de har städat upp och försöker hålla det snyggt på just den sortens scams.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #25 skrivet: 29 augusti 2011, 12:37:23 »
Just Australien har ju en hel del att säga till om i asien, de har vad det verkar väldigt stor diplomatisk påtryckningsförmåga, så det skulle inte förvåna mig om de har städat upp och försöker hålla det snyggt på just den sortens scams.

Citat från mitt första inlägg....
Australia's Department of Foreign Affairs and Trade is making a video
Så nej.... någon "städning" har alltså INTE skett.... än :-)
Och lär väl inte ske för att en diplomat tycker nått, det är först när polisen tjänar på att sätta dit uthyrarna, som det kanske kan bli än förändring.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 37
  • *Totalt: 40