* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Musik... Vad för artister/typ av musik har ni med er?  (läst 1991 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
  • Kön: Man
Musik... Vad för artister/typ av musik har ni med er?
« skrivet: 10 augusti 2011, 14:55:04 »
Tänkte höra vad för sorts musik folket på forumet gillar, personligen är jag nog mer en punk/hårdrocks diggare än annat, men har allt från Veronica Maggio - Raised Fist i ipoden.

Queen-greatest hits, Iron Maiden-Live in rio, Billy Idol-greatest hits, lite Springsteen, Bloodhound Gang måste man ha..., Creedence-även det ett måste, Danko Jones, Depeche Mode, Ebba Grön, Dropkick Murphys, Faith No More - greatest hits helt underbar, Green Day, G'n'R-greatest hits, Kent, The Killers, Lillasyster, Winnerbäck, Millencolin, The Misfits (helt underbara), Mustasch, Nick Cave & the bad seeds, Nirvana, The Offspring, Pearl Jam, The Pixies, REM-best of-underbar, Raised Fist - amagad, så bra!, Rammstein, Ramones !!!!! , Raubtier (vem klarar sig utan haparandas hjältar?), Red Hot Chili Peppers, The Sisters of Mercy, Smashing Pumpkins, System of a down, Tenacious D, Therapy?, Thåström, U2, Volbeat, Weezer, Kings of Leon... För att nämna några.

Har ni några favoritband som ni absolut måste ha?
Har ju nästan 4 månader på mig att skaffa mer musik, så alla tips är välkomna.
Smaken är ju som bekant som baken, större för varje år som går, så skäms inte för vad ni gillar, skriv ner det!
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
SV: Musik... Vad för artister/typ av musik har ni med er?
« Svar #1 skrivet: 10 augusti 2011, 15:15:27 »
Får väl rekommendera Van Canto då, det var mitt spontana svar när jag läste dina favoriter. Det är ett a´capella metalband från Tyskland som gjort en del covers. Lite unikt, men man tröttnar på dem efter ett tag.

Dropkick murphys, flogging molly om du gillar skotskinfluerad punk/hårdrock. Alestorm är ju lite speciella också. Men måste ha, tror du prickade in dom ganska bra själv där.... Volbeat och Ramones måste man ju bara ha med sig. :)

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #2 skrivet: 10 augusti 2011, 15:26:11 »
 off-topic En av mina mer resevana vänner "Busy Bob" fick nästan hjärtinfarkt av lycka när de började lira "Beat up the Brat" med Ramones på Sharky's i PP.
Han hade aldrig hört den låten spelas på en bar förut, riktigt kul att se hans minspel av lycka.  :hb
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Morre

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 88
« Svar #3 skrivet: 10 augusti 2011, 15:49:21 »
På Sharkys spelar de ju bra musik, mycket 70-tals rock när jag var där
"Sex at age 90 is like trying to shoot pool with a rope."
George Burns

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #4 skrivet: 10 augusti 2011, 16:54:08 »
Tänkte höra vad för sorts musik folket på forumet gillar, personligen är jag nog mer en punk/hårdrocks diggare än annat, men har allt från Veronica Maggio - Raised Fist i ipoden.

Tokskön lista, men jag kan inte förstå hur sveriges tråkigaste band (Kent) hamnade på den.
Band som System of a Down och Rage against the machine blir lite för HÅRDrock för mig, kan vara åldern. :hmm

Mina första stora idoler som jag tycker håller än är Thin Lizzy, och jag är ett stort fan av Stevie Ray Vaughn och gillar även hans brors band Fabulous Thunderbirds, dom gjorde en platta tillsammans som är bra Brothers Stile. Några masar platsar också på min lista, både Sator och Mando Diao. Backyard Babies och Hellacopters har gjort en hel del bra och Hardcore Superstars tycker jag är underskattade. Mycket svenskt blev det.
Åhhh.. finns så mycket bra musik, egentligen är jag allätare där också, allt från Beatles till Petter. Skulle kunna skriva i timmar om det här och förmodligen ändra om hela tiden. Om man bara lyssnar på en genre så missar man mycket som är bra.

Om du gillar punk/hårdrock så "måste" du lyssna på Sator, bland det bästa i den genren tycker jag. Har för mig att dom åkte på en turné med Ramones en gång i tiden.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #5 skrivet: 10 augusti 2011, 17:20:14 »

Om du gillar punk/hårdrock så "måste" du lyssna på Sator, bland det bästa i den genren tycker jag. Har för mig att dom åkte på en turné med Ramones en gång i tiden.

Min dam blev såld på Sator's "I wanna go home" när jag spelade den  :)

Annars är jag allätare och lyssnar på musik beroende på humör. Förra sommaren i PTY fick jag flera DJ's att spela Swedish House Mafia. Delade ut några USB-minnen och flera blev helsålda  :yahoo

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #6 skrivet: 10 augusti 2011, 17:31:52 »
Att ingen sagt AC/DC ännu, Bon Scotts röst i lurarna och jag kan vandra flera mil, Rose Tattoo är en annan stor favorit och naturligtvis Slayer men det är nog lite för tungt för dom flesta.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #7 skrivet: 10 augusti 2011, 18:42:02 »
Att ingen sagt AC/DC ännu, Bon Scotts röst i lurarna och jag kan vandra flera mil.

Ja, det var helt otroligt :)
Det borde varit första valet. :hmm
Dom börjar bli till åren men en koncert med Angus i toppform :yahoo

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 10 augusti 2011, 18:52:59 »
Sator är kanon, Acka Dacka(acdc) finns givetvis med, även om jag inte är partisk för Bon Scott utan lyssnar väldigt gärna på nya sångarn "Thunderstruck" kommer till minnes...
Det är ju just det som är grejen, finns så otroligt mycket musik och olika smak, vill ha musik jag inte lyssnat på som tips också, blev lite halvsåld på vanlig tonårsmusik typ Kate Perry, Pink osv när jag hängde på http://www.facebook.com/pages/Heart-of-Darkness/27537079084  i Phnom Penh.

Glömde ju Johnny Cash på listan... Fy på mig...
Har aldrig haft en Slayer platta faktiskt, måste nog lyssna in mig lite på dem, såg några f.d. Sepultura musiker(tror jag det är) som lirade i ett band som heter Cavalera Conspiracy- riktigt tungt.

Kent är underskattat, perfekt de dagarna då allt gått fel, hehe... :'(    (jag lyssnar på deppig musik och blir gladare av det, låter sjukt men funkar!)

Fortsätt gärna med tips. En låt jag måste ha med mig är "Mother" med Danzig, den ger mig gåshud varje ggn. De spelade den första ggn jag var på Sharkys för 4,snart 5 år sedan och jag hade inte hört den på ett tag, blev som en reselåt.

Där jag förmodligen kommer bo I sinnyville (G'day mate) kör de konserter på stor-tv framåt nattkröken, kanon att sitta och bli full till ;)

3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #9 skrivet: 10 augusti 2011, 19:00:25 »
Ni har bra musiksmak grabbar, den saken är klar. Just i min smak :P

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 10 augusti 2011, 19:05:40 »
Kan lyssna på och gilla nästan allt, men har ju förkärlek till punkigare musik, gillar Ska-punk men är av någon anledning helt oförstående till Reggae, jag vet inte varför, kan inte sitta och lyssna på det mer än i några minuter, sen blir jag negativ till det, vete fan varför.... ???
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #11 skrivet: 10 augusti 2011, 19:56:44 »
För mig blir det lite Imperiet, Tatu, Guns and roses, Nickelback, Rihana, Takida, Clash (den Thailänska versionen  :thumbsup), Job 2 do, Tata Young, Metallica, Dio, Billy Idol, Alice Cooper, No doubt eller en ljudbok beroende på hummör och vad jag ska göra.
Jag somnar gott till Tatu och det är bra i fall det inte är så tyst runt omkring mig  :-)
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad sweetthai

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 83
« Svar #12 skrivet: 10 augusti 2011, 22:06:53 »
Herregud vilken bra smak folk har här :)

Några till jag lyssnar på
Pretty Maids
DAD
Manowar
Asta kask
Sabbath
DIO
Judas Priest
Accept

Utloggad jibber

• V.I.P
  • Antal inlägg: 231
« Svar #13 skrivet: 10 augusti 2011, 22:17:13 »
Det blir en himmla blandning allt ifrån The Buggles - Video Killed The Radio Star till Scooter - Jumping All Over The World  till Rammstein - Du hast till Lasse Stefanz m.m  :yahoo :yahoo :yahoo

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 10 augusti 2011, 22:20:58 »
Kom på mitt norska favvoband Gluecifer, dessvärre har de lagt ner nu, men de har gjort mycket bra, sen om vi ska kolla runt i norden så har ju Kim Larsen gjort lite underbara låtar med sitt Gasoline när det begav sig. Finnarna har/hade ju hurriganes som gjort några sköna låtar. Sator och Backyard babies är redan nämnda, men jag kan tillägga att jag kan lyssna på både Lundell och Ledin emellanåt och Björn Rosenström såklart....... Island och Åland vet jag inte riktigt! Åland får vara svenskt tycker jag... Men Island? Jag känner inte till nåt isländskt band alls faktiskt, nån som känner till nåt halvkänt?

Sister sin är förresten ett lite annorlunda band jag fastnat för på sistone, om man nu ska kolla tillbaka till Sverige och band som inte är nämnda tidigare (?) Sen har vi lite svensk/norskt med sha-boom som jag återfann för ett par månader sen. Pretty maids nämndes ju nyligen.

Status Quo kanske kan vara nåt, skönt gung i gubbarna än.... Ja, det finns ju mycket och det beror ju på humöret det också. Ibland kan det vara gött att lyssna på greenday, Blink 182 och glöm för tusan inte Steelpanther, de kan vända en dålig dag till den bästa på länge på hög volym :D

Jag kanske återkommer senare i tråden ;)

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
« Svar #15 skrivet: 10 augusti 2011, 22:49:16 »
Ajfånen är fylld med AC/DC så att det räcker hela resan ner, det är det enda som behövs!

Skall erkänna att Deep Purple - Made in Japan, Queen - Greatest och Ozzy - Blizzard of Ozz också trängs med Bon Scott och Brian Johnsons ljuvliga stämmor i luren.
//Ozz

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 11 augusti 2011, 13:17:16 »
@Tomtebloss Björk.... Kan dock inte säga att hennes musik faller mig i smaken (än)...  (island)

Ozzy har jag lite av, Kim Larsen med Gasoline glömde jag helt bort,  "Lilla du" "This is my life"- balladversionen, herregud vad bra den sången är, den står sida vid sida med Johnny Cash's version av "Hurt" även om den sången är betydligt mer sorgsen.
Björn rosenström- Blå sockiplast....   Syrran och hunden.... Ibland behöver man humor ;)

Om ni gillar engelsk stand up comedy sånger så kan jag tipsa om "Stephen Lynch" , jag skrattade så jag grät första gångerna jag lyssnade igenom hans sånger, brutala med mycket ironi, så jävla bra helt enkelt.

Asta Kask, dem får jag leta reda på, har lite Judas, men inget Accept (om inte kassettband från .. måste vara 80talet räknas, storebror lyssnade ju på det då).
Glömde nog bort Charta77, skönt svenskt punkband.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Sham69

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #17 skrivet: 11 augusti 2011, 20:43:59 »
Mycket bra det mesta som listats. Men det saknas OI, Sham69, 4skins, Skrewdriver, Business.
Ulima Thule, ett av sveriges äldsta band! Black Sabbath måste också vara med på listan.

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #18 skrivet: 11 augusti 2011, 22:19:49 »
Om man gillar lite singer-songwriter stilen kan jag tipsa om en brittisk tjej - DIDO!
Kolla in "Sand in my shoes" på youtube, skön video...

Annars får det bli Depeche Mode för mig, de är bara så bra!

Och så lite Mozart förstås  :-)
Längtar tillbaka!

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #19 skrivet: 12 augusti 2011, 03:51:49 »
Om ni gillar engelsk stand up comedy sånger så kan jag tipsa om "Stephen Lynch" , jag skrattade så jag grät första gångerna jag lyssnade igenom hans sånger, brutala med mycket ironi, så jävla bra helt enkelt.

Är det han som gjort "I´m an asshole" I´ll go to public toilet´s just to pee on the seat?

Pratade om den på jobbet för ett tag sen och polaren tog fram den direkt på ajfånen, måste kolla med honom, sen garvade vi en bra stund åt den. För sjuk låt lol

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #20 skrivet: 12 augusti 2011, 05:34:03 »
Är det han som gjort "I´m an asshole" I´ll go to public toilet´s just to pee on the seat?

Pratade om den på jobbet för ett tag sen och polaren tog fram den direkt på ajfånen, måste kolla med honom, sen garvade vi en bra stund åt den. För sjuk låt lol

http://video.google.com/videoplay?docid=2285829452014333467

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #21 skrivet: 12 augusti 2011, 07:35:55 »
Var lat igår kväll, men här är länken till Dido's låt:

Enjoy!
Längtar tillbaka!

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #22 skrivet: 12 augusti 2011, 08:42:57 »
För mig blir det lite Imperiet, Tatu, Guns and roses, Nickelback, Rihana, Takida, Clash (den Thailänska versionen  :thumbsup), Job 2 do, Tata Young, Metallica, Dio, Billy Idol, Alice Cooper, No doubt eller en ljudbok beroende på hummör och vad jag ska göra.
Jag somnar gott till Tatu och det är bra i fall det inte är så tyst runt omkring mig  :-)

I"m an asshole är med Dennis Leary. Annars skulle jag gärna klämma ett par Breezers med Hud o lyssna på bl.a Alice C o Job 2 do. Lite Carabao är också härligt.
Att hänga i en bar med gammal hårdrock i LOS o checka damer är alltid en högtidsstund.
Fan va ressugen jag blir :crybaby2: :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #23 skrivet: 12 augusti 2011, 11:40:50 »
I"m an asshole är med Dennis Leary. Annars skulle jag gärna klämma ett par Breezers med Hud o lyssna på bl.a Alice C o Job 2 do. Lite Carabao är också härligt.
Att hänga i en bar med gammal hårdrock i LOS o checka damer är alltid en högtidsstund.
Fan va ressugen jag blir :crybaby2: :hb
Lite bra musik och några breezers låter inte helt fel  :P :thumbsup
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #24 skrivet: 12 augusti 2011, 12:15:25 »
Tack för den K. Jag kunde ha letat själv men nu fick jag  :-) igen.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #25 skrivet: 16 augusti 2011, 18:33:43 »
Hur går det med musiklistan? Får man se en lite spellista, eller den får inte plats i forumet? :)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 16 augusti 2011, 18:58:23 »
Jobbar Förmiddagar, det funkar inte på hjärnkontoret då, efter 14:00...  :crazy:

Drog mest igång tråden för att få tips på musik man säkert missat ;)  Men verkar som om de flesta (iaf de som svarat) har i stort sett liknande smak, med vissa undantag.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #27 skrivet: 16 augusti 2011, 19:13:36 »
Mitt hjärnkontor är bara igång mellan 11:45 och kvart i tolv, men det räcker när man jobbar i Norge. Gravedigger kanske kan vara nåt ytterligare?

« Senast ändrad: 16 augusti 2011, 19:17:51 av Tomtebloss »

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #28 skrivet: 17 augusti 2011, 20:09:38 »
Gravedigger?  Aldrig hört talas om, får kolla upp dem.  Blev lite överraskad att Sator gjort så många album... Ok de har hållt på länge, men trodde de var ett live band enbart...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #29 skrivet: 17 augusti 2011, 20:16:56 »
Sator är skitbra :)

Wanna start a fire - 86
Slammer -88
Stock rocker nuts -90
Headquake -92
BarbieQ  Killers -94
Stereo -95
Musical differences -98
Basement noice -06
Boztich -08
Under the radar -11

om jag har fått rätt årtal i min diskografi

:thumbsup

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #30 skrivet: 18 augusti 2011, 21:32:52 »
Har ju en låt som jag blir så jävla go i huvet av :   Harry Nilsson-Everybody's Talking.

Eller Lou Reed - Perfect Day.         Brukar skicka på den när jag sitter på stranden med en coconutshake i handen och just har kommit in i semesterlunken, glömt vintern, kylan, snön...Fast den passar bättre med en tjej vid sin sida...

Ja fy fan, vilken låt passar inte in när man just kommit ner på stranden och ser havet och öarna samtidigt som man känner den 30gradiga värmen bränna innan man kommer in i skuggan. FAN SÅ SUGEN JAG ÄR!
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #31 skrivet: 19 augusti 2011, 14:25:55 »
Just det ja, tänkte ta upp en anekdot om Kent -  bandet.

@Andlin, tråkigt att du tycker Kent är ett "tråkigt" band...

Hade en arbetspolare som tyckte de var sämst i världen, han är även en s.k. trubadur, så till slut hade han väl fått nog av alla Kent önskningar på diverse tillställningar att han satte sig och lyssnade igenom en del av deras skivor för att se vad för skit han missat...
Han kom fram till mig för kanske ett år sedan och sa "Fy fan vilken idiot jag varit!"  "De har ju så jävla sköna texter!"   Vad skulle jag säga? "Skönt att du upptäckt det" kunde jag bara få fram. Han och hans partner drog en del riktigt bra kent covers den kvällen.
Visst, de har en hel del dystra låtar, perfekt att ta fram när man är deppig. De kommer alltid ha en plats precis bredvid mitt hjärta.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #32 skrivet: 19 augusti 2011, 15:26:16 »
Det kan vara dåliga flaschbacks från en gratiskonsert som jag tror det var Rix FM som arrangerade.
Vi satt perfekt på akterdäck på hotellbåten som ligger vid riddarholmen, vi sitter och njuter av solen med varsin kall precis vid sidan av scenen och så börjar dom soundchecka.
Okej att det låter illa men de tre-fyra låtar som jag orkade sitta kvar lät som om dom hade misslyckats totalt med ljudet, volymen svängde som fan och dessutom var det otajt och falskt.

En lite bittrare anekdot om Kent men kanske en förklaring till att jag var kritisk.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #33 skrivet: 19 augusti 2011, 21:22:47 »
Jo, lite synd, men samtidigt kan ju inte alla gilla dem på samma sätt som jag gör, hehe... Gäller ju allt, speciellt musik. Smaken och baken och allt vad det heter ;)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #34 skrivet: 20 augusti 2011, 18:39:44 »
Billy Idol - "Eyes without a face"   

Jäklars, hade nästan glömt bort hur sköna låtar han gjort.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #35 skrivet: 20 augusti 2011, 19:46:27 »
Grave digger - Highland Farewell

Kanske kan vara nåt?  :hb

Om du nu inte hade letat upp dom själv redan?

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #36 skrivet: 20 augusti 2011, 20:01:17 »
Skotsk rock'n roll =)   De verkar ju bjuda på sig själva iaf =)

Den var väl helt ok, får kolla runt på nätet lite.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #37 skrivet: 26 augusti 2011, 19:17:44 »
Min iphone är ju bara på 30gig... det är ju fan fyllt snart...

Tur ipoden är på 120gig... kanske man kan få med lite mozart också ;) 
Klassisk musik är ju underskattad.

3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Greenskin

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #38 skrivet: 29 augusti 2011, 20:28:52 »
Lite mysrock så som: Scorpions, Deep purple, Meat loaf, Survivor, Foriegner. Kanske kan va nåt för er också! 

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #39 skrivet: 30 augusti 2011, 21:30:41 »
Det är ju före min generation, men Deep purple och Pink Floyd är väl inte något jag frivilligt sätter på, även om bägge banden har sina låtar som jag också gillar.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Greenskin

• Junior
  • *
« Svar #40 skrivet: 31 augusti 2011, 00:48:06 »
OK, lite mer modern musik så kan ju dessa vara att föredra: Sick puppies, Bullet, Dimmu borgir, Rob Zombie, Airbourne. En bra blandning av lite hårdare musik men ändå ett jävla röj.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #41 skrivet: 31 augusti 2011, 21:25:52 »
Sick Puppies är det australiensarna?  Har isåfall hört dem på bandit en del. Airbourne såg jag live en ggn, de är inte dåliga, vart riktigt glatt förvånad då jag aldrig hört dem förut. Rob Zombie har sjuk och ganska skön stil, inget emot honom. Bullet bara hört det som går på bandit, Dimmu Borgir är nog mer ett töcken, får kolla upp dem. Tack för tipsen.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #42 skrivet: 02 september 2011, 22:35:32 »
Fan så skönt, sitter och muppsurfar på Youtube och hittade Kim Wilde's "You Came", fy fan vilken skjuts till 80talet jag fick, var ju bara barnet då men hon hade en plats nära naveln... Följdes av The Proclaimers "I'm gonna be (500miles)" sen bar det av The monkees "I'm a beliver", The Animals "House of the rising sun" (gillar nog U2's duett med Green Day mer, men smaken är som baken), Stealers Wheel "Stuck in the middle with you" (känd från bla De Hänsynslösa, då Michael Madsen dansar runt en polis som är bunden på en stol, allt medans han häller bensin på stackarn...), gick fort fram till Nancy Sinatra med hennes ursköna "These boots are made for walking"-älskar den låten.

Fann snart Blondie "One way or another" och hennes enligt mig bästa låt "Maria".  Där tog det stopp av nån anledning... fick glida vidare till Dire Straits "Brothers in arms" och klämma fram en tår till denna underbara låt.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #43 skrivet: 03 september 2011, 05:22:31 »
Åh, en 80-tals flashback?
Bangles, Phil Collins, Blondie?  Tack för den, nu kan jag surfa bort den sista timmen på jobbet för inatt!  :hb

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #44 skrivet: 03 september 2011, 10:45:14 »
The monkees "I'm a beliver",

Jag är så jävla gammal känner jag nu, jag kommer ihåg när jag stod och dansade framför TV:n (svartvit) till signaturen till TV-serien the monkees. 66 eller 67 tror jag att det var, syrran hade ett par singlar hon tyckte Davy Jones var så söt. Föregångarna till alla pojkband, jag tror att dom fick göra audition för TV-serien innan det blev ett band. Så mycket 60-tal det kan bli.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #45 skrivet: 03 september 2011, 14:41:13 »
Oooh, the Bangles, dem måste jag ju kolla upp, tror jaghar någon genesis hit skiva inlagd, men osäker, får kolla upp det också. Nu dök en annan låt upp i huvet också, "My name is Luca" eller vad den heter, måste söka upp den med.
 Blev en skivbeställning från en butik igår natt, glömt vilken nu, men det var sjukt att se priserna på Digital nedladdning och normala skivpriset... Digitalt borde kosta hälften enligt mig, eller ännu mindre, men så var inte fallet, den digitala nedladdningen var i många fall ordentligt dyrare än att få skivan hemskickad inklusive frakt, sjukt.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #46 skrivet: 03 september 2011, 19:21:32 »
Oj! Glömt bort en klar favorit...   Pearl Jam...   låtar som "Betterman"   "Rearview mirror" mm, får ju mig att orgasma i hjärnan.

Finns sjukt många artister man glömmer bort ibland, Tom Petty!  "Free Falling" "Wont Back Down"
« Senast ändrad: 03 september 2011, 19:37:50 av kambodjakungen »
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #47 skrivet: 05 september 2011, 13:05:58 »
Lyssnar inte så mkt på musik när jag är nere, har inte tid. Fast lite Dream Theater och Coheed & Cambria brukar lyssnas på innan sömnen ibland.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
« Svar #48 skrivet: 05 september 2011, 17:46:16 »
Det är Suzanne Vega som gör "Luca". En riktig klassiker, fast egentligen en obehaglig låt om man tänker på vad hon faktiskt sjunger om...
Längtar tillbaka!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #49 skrivet: 05 september 2011, 19:56:40 »
Den har en skön gung i sig, klart en av de bättre sångerna från den epoken, även om texten är nasty.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 349
« Svar #50 skrivet: 08 september 2011, 06:15:55 »
som gitarr mupp får man nog börja med jimi hendrix's alla låtar typ

sen får vi glida vidare till min nr1 röst jim morrison som får följa med

och sen ska nog alla hårda rock's tomtar som lira på 70 80 90 talet typ

http://www.youtube.com/watch?v=dx5KnFr9xSk# (Embedding disabled, limit reached)
http://www.youtube.com/watch?v=EKmYlnQv_dg# (Embedding disabled, limit reached)
och många fler
men lita musik som får en att slappna av ska man nog ha
http://www.youtube.com/watch?v=PyEwTM0n04c# (Embedding disabled, limit reached)
http://www.youtube.com/watch?v=Ct_5jJV80dw# (Embedding disabled, limit reached)
« Senast ändrad: 08 september 2011, 06:30:11 av fatfish »
Öl, så mycket mer än bara en frukostdryck

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #51 skrivet: 11 september 2011, 12:44:32 »
Nice nice, har glömt bort ett av punkens bästa : Rancid- med låtar som "Black Derby Jacket" (en av mina favoriter)"Time Bomb".

Finns en svensk snubbe som heter "Ludwig Bell"  en trallvänlig trubadur som bla gjort låten "Jag är en idiot", den låten har tokfastnat på min hjärna och till slut var jag tvungen att beställa skivan... Youtuba den låten ;)
Ja fy fan!
« Senast ändrad: 12 september 2011, 13:47:21 av kambodjakungen »
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #52 skrivet: 02 oktober 2011, 21:45:21 »
Satt och lyssnade på bandit i kranradion när 3 doors down's senaste singel började spelas, deras mest punkinfluerade låt någonsin tyckte jag de sa när jag youbtubade låten, som är bland det bättre jag hört på senare dagar  "Beliver" heter låten som har ett riktigt skönt gung.
Denna kommer ljuda ganska mycket i mina öron om jag hittar mina iphonelurar igen ;)
Sjukt bra låt.

Har annars setat och lyssnat på
     är sedan ett antal år sedan sjukt förälskad i hans musik (black francis-frank black).
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Greenskin

• Junior
  • *
« Svar #53 skrivet: 09 oktober 2011, 22:01:32 »
Lite mer bra band är ju: Stone Sour och Shinedown! Lite lugnare och skön musik som går hem hos de flesta.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #54 skrivet: 23 februari 2012, 07:09:03 »
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
ojdå här e man och petar i en tråd som nästan var död
men alla vi som gilla lite hårdare musik och missa svt's sändning
här kommer SLAYER från ullevi

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #55 skrivet: 23 februari 2012, 07:44:05 »
Nice nice, har glömt bort ett av punkens bästa : Rancid- med låtar som "Black Derby Jacket" (en av mina favoriter)"Time Bomb".

sorry att man svarar nästan 6 månader senare
Rancid har en del sjöna låtar typ den du sa
Black Derby Jacket

min favo av Rancid är  Ruby Soho

men om vi ska glida in på "ska" musik som Time Bomb är så finns det en hel del bra låter typ
the specials

oj jag glömde ju Time Bomb
http://youtu.be/DhKHAopx7D0 (Embedding disabled, limit reached)
men sak man dra "ska" musiken till botten måste man lyssna på Agent Bulldogg låt
Stockholm Skinheads
http://youtu.be/NwAcu4VDqtA (Embedding disabled, limit reached)
jo jag vet att det låter rasistisk men en skinhead på den tiden var inte en rasse utan en SKA punkare =)

det är synd att det enda Skin Ska bandet vi hade i stockholm sen blev mer arisk i sin musik stil.
« Senast ändrad: 23 februari 2012, 09:53:26 av fatfish »

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #56 skrivet: 23 februari 2012, 08:02:44 »
Citera
Finns en svensk snubbe som heter "Ludwig Bell"  en trallvänlig trubadur som bla gjort låten "Jag är en idiot", den låten har tokfastnat på min hjärna och till slut var jag tvungen att beställa skivan... Youtuba den låten ;)
Ja fy fan!

om vi ska tralla så får det nog bli
Bob Hund med Tralala Lilla Molntuss
 :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo

« Senast ändrad: 23 februari 2012, 08:05:46 av fatfish »

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #57 skrivet: 23 februari 2012, 08:08:08 »
Satt och lyssnade på bandit i kranradion när 3 doors down's senaste singel började spelas, deras mest punkinfluerade låt någonsin tyckte jag de sa när jag youbtubade låten, som är bland det bättre jag hört på senare dagar  "Beliver" heter låten som har ett riktigt skönt gung.
Denna kommer ljuda ganska mycket i mina öron om jag hittar mina iphonelurar igen ;)
Sjukt bra låt.

Har annars setat och lyssnat på
http://www.youtube.com/watch?v=cE1R-Az9PZA#     är sedan ett antal år sedan sjukt förälskad i hans musik (black francis-frank black).

hehe man tackar den var ju nice som fan
nu har man en till låt man kan klinka på gurran =)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #58 skrivet: 23 februari 2012, 14:04:15 »
Just fan, 5 Finger death punch - Over and under it!   

Riktigt skön hardcore dänga för er som inte har något emot lite brölande varvat med skönt svängande tungmetall.
Five Finger Death Punch - Under And Over It (Embedding disabled, limit reached)

Videon har en del sköna babes i sig  =)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #59 skrivet: 23 februari 2012, 18:51:25 »
 Jag är allätare, men ligger huvudsakligen på runt 70 - 80 talet :)
Men här några tips på vad jag har med mig ... som är rock i min smak...  :)

38 special

38 Special - Hold On Loosely (Embedding disabled, limit reached)

city boy

City Boy "The Day The Earth Caught Fire" (Embedding disabled, limit reached)

Sparks

Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us (Embedding disabled, limit reached)
john paul young
John Paul Young - Yesterday's Hero (1975) (Embedding disabled, limit reached)

Nice tips här var här innan ...  :)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad ThomasK

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
  • Kontorskille från Stockholm.
« Svar #60 skrivet: 24 februari 2012, 09:36:43 »
Rush, Led Zeppelin

eller om man gillar lite tyngre så: DOWN, Crowbar, Carcass, Death, G.R.I.P

Utloggad ThomasK

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
  • Kontorskille från Stockholm.
« Svar #61 skrivet: 24 februari 2012, 10:09:16 »
får ju inte glömma Suicidal Tendencies, en av de sötaste banden   :)

Utloggad leroy20

• V.I.P
  • Antal inlägg: 127
« Svar #62 skrivet: 28 februari 2012, 08:37:53 »
Suicidal tendencies var inte igår .... Gwar är ju oxå klassiker men är det bara jag som gillar hip hop sen ?

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #63 skrivet: 14 mars 2012, 15:16:28 »
Har insett att min 32gigs telefon inte får plats med all musik... Ok, jag måste inte ha alla låtar från vissa band, men det bygger ju på ändå.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #64 skrivet: 14 mars 2012, 15:20:05 »
Jag kör med Spotify   :)

Zinken

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #65 skrivet: 14 mars 2012, 16:53:26 »
Jag glömde min mp3-spelare hemma. Men det funkar bra att lyssna på ex. bandit.se dock så kräver det ju en lite stadigare lina. Funkar bra här på China Garden. Imorgon blir det jacuzzirummet och det tycker jag lätt är värt 1500 THB per natt om det är lika rent och fräscht som resten av hotellet. Men varför skulle det inte vara det?

Vad gäller musik så är det ibland skönt att lyssna på sin "egen" musik då det kan bli lite väl mycket med techno, dance eller vad det heter som de spelar i barerna hela tiden även under kortare semestervistelser, speciellt när man vill ha/tvingas till en lugn dag på rummet. Funderade på att handla en live-dvd med AC/DC idag för att ha nåt att kolla på på tv:n då det utbudet inte faller mig helt i smaken. Nu ska jag ut och käka lite och kolla vad de tar för en musik-dvd, alternativt lägga de pengarna som en barfine. Nej, fan heller. Jag köper en live-dvd.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #66 skrivet: 03 maj 2012, 05:50:44 »
hehehehe
den här gamla låten åker med
http://youtu.be/MVheSfTC0nM (Embedding disabled, limit reached)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #67 skrivet: 03 maj 2012, 19:35:52 »
Fan så go den var, aldrig hört förut vad jag vet, blev en nedtankning-för att se om cd'n är värd att köpa ;)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad uffekinjo

• V.I.P
  • Antal inlägg: 130
« Svar #68 skrivet: 16 maj 2012, 15:53:06 »
Det här är en skön låt. Kanske ska man inte lyssna på den i vilket sällskap som helst.
Lilla Lovis - Spottar Aldrig Ut (Embedding disabled, limit reached)

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 260
« Svar #69 skrivet: 17 maj 2012, 06:13:58 »
 :clap: :yahoo   Sååå bra låt den skulle ligga etta i Pattis bland barerna.
                  :wai2 :wai2    Hade           även i Hua,

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #70 skrivet: 18 maj 2012, 03:49:28 »
 off-topic    Fast bland det värsta jag vet är tjejer som snusar. Det slår fan rökning.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #71 skrivet: 18 maj 2012, 06:46:44 »
off-topic    Fast bland det värsta jag vet är tjejer som snusar. Det slår fan rökning.
Hellre en tjej som ligger och snusar sött bredvid än en tjej som lägger av en rökare.
Särskilt om man delar täcke. :'(

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 38
  • *Totalt: 42