* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning

Vilken öl är bäst i Thailand? Är det Singha, tiger eller kanske chang? Leo kanske? Eller du kör på Heineken?

Singha
25 (23.8%)
Chang
41 (39%)
Leo
19 (18.1%)
Heineken
2 (1.9%)
Tiger
7 (6.7%)
Jag dricker hellre vin
0 (0%)
Jag dricker hellre en drink
2 (1.9%)
Jag tar hellre en breezer
3 (2.9%)
Jag tar en shot istället
0 (0%)
Jag dricker inte alkohol
2 (1.9%)
Nåt helt annat....
1 (1%)
San Miguel
3 (2.9%)
Carlsberg
0 (0%)
Cheers (eller chair?) :D
0 (0%)

Antal personer som röstat: 105

Författare Ämne: Vilken är Thailands bästa öl?  (läst 2300 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
  • Kön: Man
SV: Vilken är Thailands bästa öl?
« Svar #60 skrivet: 14 januari 2012, 12:36:42 »
Enligt mig så skall öl bestå av malt, humle och jäst och inget ris vilket enligt mig gör att det blir ett vin, alltså går Chang bort då det göra med ris i Thailand.
:clap: tack för intressanta kunskaper och upplysningar !

Nä Changen är ingen öl för mig...

Johan är Chang Premium också den bryggd på ris?
Till Thailand 2012/07/28

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #61 skrivet: 14 januari 2012, 14:21:08 »
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden men ibland skall det visst gå att beställa hem Red Horse via Systembolaget men då endast flakvis 33 cl.
Dock har jag själv inte lyckats med det ännu utan fått till svar att återkomma med frågan om någon månad eller två.
Kollade på systemets hemsida. Det ska gå att beställa 6x1 liter (71:-/st) eller 12x0,5 l. (39,70/st) via World Beer Trading KB, vilka för närvarande inte har varan i lager. Samma leverantör tillhandahåller även 0,33 litersflaskor enl. det statliga monopolet och det stämmer att man måste beställa 24x0,33 l flaskor (28,30/st) men de finns inte heller hos leverantören för tillfället.  :'(

Synd... Får leta runt lite när jag kommer till LOS, eller vänta tills leverantören fått hem en sändning. Öl med alkoholstyrka på 7% i enlitersflaskor. Det låter farligt nere i värmen  :crazy:
« Senast ändrad: 14 januari 2012, 14:47:20 av Tomtebloss »
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #62 skrivet: 14 januari 2012, 14:56:11 »
Kollade på systemets hemsida. Det ska gå att beställa 6x1 liter (71:-/st) eller 12x0,5 l. (39,70/st) via World Beer Trading KB, vilka för närvarande inte har varan i lager. Samma leverantör tillhandahåller även 0,33 litersflaskor enl. det statliga monopolet och det stämmer att man måste beställa 24x0,33 l flaskor (28,30/st) men de finns inte heller hos leverantören för tillfället.  :'(

Synd... Får leta runt lite när jag kommer till LOS, eller vänta tills leverantören fått hem en sändning. Öl med alkoholstyrka på 7% i enlitersflaskor. Det låter farligt nere i värmen  :crazy:

Aha, så det går att få i fler valörer hit?! Det visste jag faktiskt inte.
Jag tog ju med mig i bagaget, förpackat i strumpor. Hade faktiskt en till kvar så jag får klara mig till det finns tillgång på bolaget eller dricka annat.
TjingeliSingha! TjingeliChang! :v
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #63 skrivet: 14 januari 2012, 21:27:39 »
Red Horse är den så bra så att det är värt att köpa ett helt flak när den väl går att beställa?

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #64 skrivet: 14 januari 2012, 21:38:18 »
Vilket öl som är bäst överlåter jag gärna till andra att spekulera om.

Godast är Singhan.
Har glömt hur Leon smakade men ska beställa en sådan så fort tillfälle ges. Har för mig att den var riktigt god den med.

EN gång tyckte jag att Chang smakade gott men jag måste ha haft en dålig dag då den är alldeles för besk i mitt tycke. Men vill inte folk dricka god öl så är det upp till dem.

Tills motsatsen är bevisad kommer jag att hävda att de som dricker Chang gör det endast för att den är något billigare och därför struntar de mest elementära krav man i normala fall ställer på en god öl. ;)

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #65 skrivet: 14 januari 2012, 21:48:59 »
Johan är Chang Premium också den bryggd på ris?

Chang premium quality står det väl på alla flaskor vad jag vet och är den då köpt i Thailand så är det gjort av bla ris.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #66 skrivet: 14 januari 2012, 22:13:10 »
Red Horse är den så bra så att det är värt att köpa ett helt flak när den väl går att beställa?

Nä, men den är helt ok. Och ärligt talat skulle jag nog inte beställa i Sverige till de priserna. Det är ju ett budget-öl.
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #67 skrivet: 15 januari 2012, 03:34:34 »
Vilket öl som är bäst överlåter jag gärna till andra att spekulera om.

Godast är Singhan.
Har glömt hur Leon smakade men ska beställa en sådan så fort tillfälle ges. Har för mig att den var riktigt god den med.

EN gång tyckte jag att Chang smakade gott men jag måste ha haft en dålig dag då den är alldeles för besk i mitt tycke. Men vill inte folk dricka god öl så är det upp till dem.

Tills motsatsen är bevisad kommer jag att hävda att de som dricker Chang gör det endast för att den är något billigare och därför struntar de mest elementära krav man i normala fall ställer på en god öl. ;)
  Sant...och för att den innehåller mest alkohol för pengarna...
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad uffekinjo

• V.I.P
  • Antal inlägg: 130
« Svar #68 skrivet: 16 januari 2012, 13:54:53 »
Enligt mig så skall öl bestå av malt, humle och jäst och inget ris vilket enligt mig gör att det blir ett vin, alltså går Chang bort då det göra med ris i Thailand.

AJ
Det där gjorde ont.
Chang är ju den godaste ölen,.............................sorry. Fel av mig. Chang är ju ingen öl. Men den är satan så god.
Men grabbar, nobba Chang Export som de försöker få en att dricka. Smakar inget vidare. Classic ska det vara.
Öl eller vin. I dont care.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
« Svar #69 skrivet: 05 februari 2012, 15:14:33 »

Aer i skrivande stund i det djupaste Isaan och det finns mest bara LEO haer och maste saga fasen vad god den ar !!
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #70 skrivet: 05 februari 2012, 15:21:10 »
@AlexSwede Det är ju det jag sagt hela tiden ju, men ingen lyssnar ju på mig  :banghead :banghead

Zinken

Utloggad Mr X

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 40
« Svar #71 skrivet: 06 februari 2012, 11:44:22 »
Singah helt klart. Smkar bra. Inte som ölen hemma. Precis som det ska vara när man är på semester

Utloggad Pucko

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #72 skrivet: 17 februari 2012, 11:51:12 »
Var på systemet häromdagen och hyllan där Chang-ölen brukar stå var helt tom. Drog slutsatsen att det var många som hade "hemlängtan"  :D

Utloggad ThomasK

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
  • Kontorskille från Stockholm.
« Svar #73 skrivet: 17 februari 2012, 18:13:38 »
Var på systemet häromdagen och hyllan där Chang-ölen brukar stå var helt tom. Drog slutsatsen att det var många som hade "hemlängtan"  :D

eller folk utan smak?  lol inget fel på den men det som går mest är väl blaskig öl

Utloggad Pucko

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #74 skrivet: 20 februari 2012, 08:52:13 »
eller folk utan smak?  lol inget fel på den men det som går mest är väl blaskig öl

Hehe! Så kan det ju också vara  :) Det skall finnas en thai-öl som heter Archa som smakar helt okej har jag hört ingen som testat den?

Utloggad Harman

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #75 skrivet: 20 februari 2012, 16:48:45 »
Archa har jag provat den är ok men föredrar helst Chang.
Allt utom Singha går att dricka för den smakar bara utspätt vatten  :drunk

Utloggad ThomasK

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
  • Kontorskille från Stockholm.
« Svar #76 skrivet: 20 februari 2012, 22:35:34 »
Vanligast är väl Singha, Chang och Tiger (hette den så?)

Utloggad vanheden

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #77 skrivet: 02 maj 2012, 23:41:57 »
Jag gillar Chang bäst. Köper den på bolaget ibland också, men varför är det bara 5 vol% i den man köper i sverige?

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #78 skrivet: 02 maj 2012, 23:50:16 »
Jag gillar Chang bäst. Köper den på bolaget ibland också, men varför är det bara 5 vol% i den man köper i sverige?
det står tidigare i denna tråd tror jag, Chang och Chang export är inte samma sak, är olika råvaror, den ena var ris baserad, den andra var malt humle gäst och vatten eller vad det nu var.

Själv brukar jag variera mig ganska så mycket.

Ofta dricker jag dyra (100kr+) mörka öler hemma, men ibland kan även en 2kr import slinka ner, beror på tillfället.

Blir mest Chang i LoS för mig, men känner jag redan av alkoholen så blir det en Singha eller San Miguel light, sen märkte jag att dom blev inte alls sura i baren om jag beställde juice eller läsk heller.

Vill jag bli berusad då kan jag kröka hemma, ute vill jag ha koll på läget.

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #79 skrivet: 03 maj 2012, 03:24:10 »
det står tidigare i denna tråd tror jag, Chang och Chang export är inte samma sak, är olika råvaror, den ena var ris baserad, den andra var malt humle gäst och vatten eller vad det nu var.

Själv brukar jag variera mig ganska så mycket.

Ofta dricker jag dyra (100kr+) mörka öler hemma, men ibland kan även en 2kr import slinka ner, beror på tillfället.

BTW gillar listan över de inloggade just nu: The Dude, Tomtebloss, Mp86, känns som en reunion från i mars! Bara Roffe som saknas!

Blir mest Chang i LoS för mig, men känner jag redan av alkoholen så blir det en Singha eller San Miguel light, sen märkte jag att dom blev inte alls sura i baren om jag beställde juice eller läsk heller.

Vill jag bli berusad då kan jag kröka hemma, ute vill jag ha koll på läget.
Öl för 100kr+???? Finns det ens så dyra öl?
Men för att gå till ämnet så dricker jag bara Chang, när det finns. Jag blev dock inbjuden på en efterfest i ett hotellrum av några thaistaff på Koh Chang och fick en Leo, helt ok öl måste jag säga! Sangsom&Coke är dock favvodrycken där nere!

BTW gillar inloggningslistan just nu: The Dude, Tomtebloss, Mp86, bara Roffe som saknas! :-)
« Senast ändrad: 03 maj 2012, 03:28:12 av the dude »
Vill ner till värmen igen! :(

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 44
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 39
  • *Totalt: 43