0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Jag bodde i Bangkok en vecka på Banyan Tree, ja. Det var innan jag ens träffade den tjejen och när jag träffade den tjejen så var det jävligt oväntat. Jag betalade nog mer pengar i kläder, upplevelser, nattklubbs krök och mat än dina 20,000 thb när vi var tillsammans. Vi var i Bangkok, Pattaya och hennes hemstad i några dagar.
I sanning en fascinerande tråd denna! Jag har läst med en blandning av förvåning och förtjusning, men i slutändan vill jag bara hålla med "stekerik" om att det enda rätta är att vara korrekt med betalningen. Och det verkar som om du supernova har insett det också till sist, vilket gläder mig! All annan pröjs för mat, kläder, nöjen, resor och vad det nu vara må får lov att ses som "extra" tycker jag, grejor som gör att tjejen känner sig uppskattad. Men det är fortfarande ett jobb hon utför, allt det vi betalar in natura kan hon ju inte stoppa i plånboken! Även dessa tjejer har räkningar att betala...Och har man träffat en så bra tjej som du tydligen gjorde, då kan det ju inte kännas särskilt svårt att betala korrekt; hon har ju gett dig något värdefullt eller hur?!För övrigt - lycko dig som kan resa tillbaka redan i december
varför ska en kompis/pojkvän betala för att umgås med henne?
Hon kunde lämnat mig och gått tillbaka till sitt arbete när hon ville.
innan du stadgat dig med en tjej som går från ängel till häxa på 5år.
Du bör betala henne/ kompensera henne, för att du kan, inte för att du måste. Du ska inte låta bli bara för att hon inte säger något eller för att du inte tror att du behöver göra det.Visst, och jag kan lämna mitt jobb när jag vill. Men jag går dit varje dag och den 25:e hoppas jag att lönen kommer eftersom jag har uppfyllt min del av avtalet och kommit till jobbet när det förväntas av mig.Skulle det en dag inte ha kommit in någon lön skulle jag bli mindre glad, är det inte så för oss alla?
Hon sa till mig redan 5-6:e dagen att hon inte tolkade mig som en "kund" mer som en kompis/pojkvän och varför ska en kompis/pojkvän betala för att umgås med henne? Hon kunde lämnat mig och gått tillbaka till sitt arbete när hon ville. Men hur som helst, har tänkt att ge henne lite nu när jag kommer ner i december som en kompensation för förra gången, detta kommer dock tolkas mer som en present från min sida och ingen direkt betalning bara för att vi umgås.
Helt klart älskar hon dig av hela sitt hjärta... Seriöst, visst hon kanske tycker om dig vad vet jag. Men fatta att oddsen är ganska små och sluta vinkla allt som det är så himla bra och käckt. Tror du inte dessa tjejer får alla att känna så? Jag har haft damer som sagt att man inte behöver betala... Dom sämsta tjejerna hittills...Förresten varför går in så hårt för en thaitjej när du är 18 år? Låter lite dumt i mina öron. Men upp till dig!! Ha kul istället!
Vadå gå in så hårt, det är väll kul om man känner lite folk där nere eller? Jag har väll inte sagt att jag ska gifta mig med henne och göra 5 små barn?
men snälla...sluta upp med att ta "alla tips" så personligt. Du bestämmer självklart hur du vill leva, se det som erfarna tips och inget personligt påhopp.
Jag tar dom inte personligt och som påhopp, men om han får vara ironisk så kan jag lika gärna vara ironisk tillbaka.