* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Ny i Thailand, behöver lite tips..  (läst 6107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Supernova

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
  • Kön: Man
Ny i Thailand, behöver lite tips..
« skrivet: 07 augusti 2011, 14:53:17 »
Hej.

Jag har varit i Thailand sen i Fredags och bor nu på hotell i Bangkok. Har varit ute i Bangkok endel men fyhelvete vad dyrt och mycket folk som lurar en på pengar. Första dagen var jag och käkade 'sea food' på något sunkställe där jag fick betala 5000thb ca 1000kr!!! samma sak när man tar taxi, de vägrar att gå efter mätaren och får betala ca 100-200baht för att åka en kort bit, eller upp till 500thb för att åka längre. Såg i en tidning att man kunde få mat på något ställe som hette V8 för 100thb och jag betalade 5000thb första dagen vafan? :S

Har varit runt och kollat på saker i Bangkok även varit på nattklubb och dansat, dock suger det eftersom alla Thaiare står med sina drinkar och typ ingen är på dansgolvet, så stämningen är ingen vidare direkt..

Kan även tillägga att jag reser själv och är mellan 18-22år, inte tjock och inte allt för smal. Har läst forumet en del tidigare och ser att många drar hem brudar hur lätt som helst? Vad kostar det om man drar hem en brud från en bar eller nattklubb i tillexempel Bangkok? Under min visstelse här har jag bara betalat via 'agenturer' där man får ca 2 timmar för 5000bht vilket är lite dyrt för 2 timmar när man kan få 1 day för 8000bht.. Sen känns det inte direkt riktigt att köpa en brud än att dra med en från en klubb eller dyl.

Någon som kan ge mig tips på bra barer eller klubbar i Bangkok där man kan dra hem snygga brudar, inga 'regular fuckface thai brudar' tack? Tänkte även åka till Pattaya då det är många här som även diskuterat nattklubbar och barer där, hade varit snällt om något kunde ge tips på bra hotell (gärna med internet-access) och bra klubbar där man kan dra hem brudar för en billig peng. Letar mer efter LT än ST.

Hoppas någon läser detta :3
« Senast ändrad: 07 augusti 2011, 22:20:03 av Kurios »

Utloggad chuuna

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 260
SV: Ny i Thailand, behöver lite tips..
« Svar #1 skrivet: 07 augusti 2011, 15:30:56 »
Hej o) Är de så att du inte känner till BKK, o måste åka taxi eller tuk tuk, Dra till Pattis där är de drag så de förslår. Inget att vänta på att du blir mera blåst på degn du har,
         HADE  :wai2 :wai2

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #2 skrivet: 07 augusti 2011, 15:31:35 »
Jag är inte så bevandrad i BKK, det finns det andra som är. Det finns en massa info i olika trådar här i forumet du kan lära dig en del av. Bara att söka runt lite!

Står inte priserna på menyn när du ska beställa mat så gå ut igen.  :hmm

2 timmar för 5000 THB (ST), eller 8000 för hela natten (LT)? Det är ju "upp till dig" som de säger i Thailand (up-to-you). I mina öron låter det alldeles för dyrt. Som sagt var - mitt bästa råd är att söka runt på forumet, eller på andra forum med liknande inriktning. Tror inte du ska fråga "vem som helst" på nattklubben hur mycket de vill ha för att följa med dig hem till hotellet. Bättre att söka dig till Nana, Soi Cowboy eller Patpong. Där finns det gott om barer och Agogo´s och du hittar säkert nån läckerbit som faller dig i smaken och som är beredd att gå till hotellet med dig för en hel natt billigare än det du nämnde. Men de kommer att försöka "lura" dig de också, du får försöka se lite mer världsvan ut och kasta skylten du har med dig att du är förstagångsresenär!

Tomtebloss

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #3 skrivet: 07 augusti 2011, 15:46:08 »
Mat för 5000!!!
Jag det är alldeldes för mycket och du skule ha kollat priset i förväg.
För 500-1000 per dag så fick jag frukost och middag sist jag var där.
Men man ska alltid kolla vad allt kostar innan du beställer något eller om du ska åka taxi eller liknande. Fråga om dom kör på mätaren innan du kliver in i taxin och gör dom det inte så gå till nästa taxi. När jag var nere i Bangkok i april var det inget problem att få dom att köra på mätaren.

Priset på tjejerna är en förhandlingsfråga. Om du ser en tjej du gillar så fråga fråga vad hon vill ha för LT. Är hon för dyr för dig så är det bara att hitta en ny.
Men vad menar du med "regular fuckface thai brudar" vet jag inte och det är inget du ska säga till någon tjej på plats i fall du vill få ont.
Seda är det inte så trevlig att använda det på det här forumet heller!!
Det verkar som om du blivit lite blåst ett antal gånger och det blir alla.
Det gäller bara att lära sig något av det och inte göra om samma misstag.
När det gäller tjejerna så kan bara du bestämma i fall det är rätt pris. Men det du betalat så verkar det lite dyrt.
Men dom brukar känna igen en nykomling och då är jakten i gång  ;)
Du kommer säkert att få frågan ett antal gånger du varit i Thailand. Om du är ny så är det lättare att lura dig.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #4 skrivet: 07 augusti 2011, 17:38:17 »
Jag är inte så bevandrad i BKK, det finns det andra som är. Det finns en massa info i olika trådar här i forumet du kan lära dig en del av. Bara att söka runt lite!

Står inte priserna på menyn när du ska beställa mat så gå ut igen.  :hmm

2 timmar för 5000 THB (ST), eller 8000 för hela natten (LT)? Det är ju "upp till dig" som de säger i Thailand (up-to-you). I mina öron låter det alldeles för dyrt. Som sagt var - mitt bästa råd är att söka runt på forumet, eller på andra forum med liknande inriktning. Tror inte du ska fråga "vem som helst" på nattklubben hur mycket de vill ha för att följa med dig hem till hotellet. Bättre att söka dig till Nana, Soi Cowboy eller Patpong. Där finns det gott om barer och Agogo´s och du hittar säkert nån läckerbit som faller dig i smaken och som är beredd att gå till hotellet med dig för en hel natt billigare än det du nämnde. Men de kommer att försöka "lura" dig de också, du får försöka se lite mer världsvan ut och kasta skylten du har med dig att du är förstagångsresenär!

Tomtebloss

Jo vet att man ska söka runt lite men tänkte att det var bättre att göra en egen tråd..

Jo alltså det stog priset och allt, jag hade räknat med runt 800 baht för maten. Men taxi chaffören körde mig till ett ställe som låg lite 'vid sidan' och allt värkade bra och så, såg dock inga 'turister' så dom kanske lurade mig på pengar just av anledningen att jag var turist? Men kommer aldrig mer åka till något som är 'vid sidan', kommer hålla mig till staden nu istället.

Ok kollade vart Soi Cowboy låg och det ligger tydligen en bit från mitt hotell, bor på Banyan Tree. Men dom har taxi's och sånt vid gatorna där så det är lätt att ta sig hem sen även om man inte lyckas 'hitta något'? Har aldrig riktigt varit på nattklubb själv tidigare, så det känns lite udda att gå dit själv, men det är bara att börja snacka med brudarna och köpa dom en drink eller? Eller ska man vänta på att dom kommer fram till en och börjar snacka? (Jävligt löjliga frågor, jag vet, men frågar man inte så får man inga svar :3)

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #5 skrivet: 07 augusti 2011, 17:46:34 »
Mat för 5000!!!
Men man ska alltid kolla vad allt kostar innan du beställer något eller om du ska åka taxi eller liknande. Fråga om dom kör på mätaren innan du kliver in i taxin och gör dom det inte så gå till nästa taxi. När jag var nere i Bangkok i april var det inget problem att få dom att köra på mätaren.

Priset på tjejerna är en förhandlingsfråga. Om du ser en tjej du gillar så fråga fråga vad hon vill ha för LT. Är hon för dyr för dig så är det bara att hitta en ny.
Men vad menar du med "regular fuckface thai brudar" vet jag inte och det är inget du ska säga till någon tjej på plats i fall du vill få ont.
Seda är det inte så trevlig att använda det på det här forumet heller!!
Det verkar som om du blivit lite blåst ett antal gånger och det blir alla.
Det gäller bara att lära sig något av det och inte göra om samma misstag.
När det gäller tjejerna så kan bara du bestämma i fall det är rätt pris. Men det du betalat så verkar det lite dyrt.
Men dom brukar känna igen en nykomling och då är jakten i gång  ;)
Du kommer säkert att få frågan ett antal gånger du varit i Thailand. Om du är ny så är det lättare att lura dig.
Ok ska inte säga regular fuceface mer då. Men om du kollar på de flesta thai flickor här nere så ser alla nästan likadana ut? Det är vad jag kallar 'regular' och kan även defineras som 'fula', om du föreslår det ordet.
Jo dyrt är det, men har varit i andra länder också så det är inget emot vad dom tar där. Men om det är så ni säger att man kan få det billigare så är det givetvis ett plus och något jag måste prova. Jag ska ner till Pattaya och sen vidare till Phuket efter en vecka, går det att förhandla med dom flickorna om LT som är typ 7dagar eller mer? Kollade på agenturer och det är galna priser, typ 15,000 svenska för 7dagar :S
Ah, men då kan man ju slänga in en fuling och säga att man vart här tidigare :)

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #6 skrivet: 07 augusti 2011, 18:00:54 »
Mat för 5000!!!

Om du är ny så är det lättare att lura dig.

Vi ( alltså jag ) betalade dagligen för frukost och middag på restauranger i Pattaya cirka 800 - 1000, men det var för tre personer.

Klart dom försöker lura, men det gör man överallt vart man än reser i världen. Enligt min erfarenhet så är det dock familjen, som är dom störta "lurarna". Iaf blev vi utsatta endast för det lurandet.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #7 skrivet: 07 augusti 2011, 18:23:01 »
Jeeesus! 5000thb för käk?????  Den hummern måste matats med guld.... Och jag vet jag blev lurad, men nu känner jag mig som en riktig vinnare tom första thairesan.... 800thb för världens sämsta T-bone steak med 7pommes stripes till... 7!!!!! Inte ens taxichaffisen jag hade med kunde äta steken som var så seg att... ja.... inte ens en hungrig thaiare kunde äta den...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #8 skrivet: 07 augusti 2011, 18:24:28 »
Hur länge ska du vara kvar i Thailand? Jag åker till Pattaya om cirka 2 veckor.. Vill du ha lite vägledning så e de bara å hojta så kan vi gå runt på en barrunda :)

I Pattaya ska du inte betala mer än 1000 baht för en bartjej.. gogotjejer kan ju dock vilja ha mer...

Hittar du nån på nåt disco kan 1000 baht oxå vara en bra summa att ge som utgångspunkt.

OM du vill ha samma tjej i en vecka så är det självklart billigare..

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #9 skrivet: 07 augusti 2011, 18:31:33 »
Jeeesus! 5000thb för käk?????  Den hummern måste matats med guld.... Och jag vet jag blev lurad, men nu känner jag mig som en riktig vinnare tom första thairesan.... 800thb för världens sämsta T-bone steak med 7pommes stripes till... 7!!!!! Inte ens taxichaffisen jag hade med kunde äta steken som var så seg att... ja.... inte ens en hungrig thaiare kunde äta den...

Jo sa det till dom också, hon sa att den "Stora" kostnaden kom för att dom hade gjort BBQ av hummern, och endast det kostade 2500thb. Sen tog dom även Service fee och +10% för något. Det var ett riktigt knepigt ställe.. Men äsch, kommer vara snål som fan nu om dom ens försöker blåsa mig så går jag där ifrån utan att betala.

Lol 7 pommes det måste vart typ bebis meny? Vet du någon BRA billig restaurang som du kan rekommendera? Som man inte behöver åka allt för långt till, gärna i närheten av Banyan Tree.

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #10 skrivet: 07 augusti 2011, 18:36:26 »
Vi ( alltså jag ) betalade dagligen för frukost och middag på restauranger i Pattaya cirka 800 - 1000, men det var för tre personer.

Klart dom försöker lura, men det gör man överallt vart man än reser i världen. Enligt min erfarenhet så är det dock familjen, som är dom störta "lurarna". Iaf blev vi utsatta endast för det lurandet.

Tror nog dom ser ungdomar med pengar lite mer som ett lockbete, om ni är familj och betydligt äldre än mig så kan ni protestera men eftersom jag är ensam så kan jag inte göra så mycket.. Har aldrig blivit lurad på pengar eller någon tidigare när jag rest, dock är detta första gången för mig i Asien så det kan mycket väl vara så att dom luras i andra delar av asien också.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #11 skrivet: 07 augusti 2011, 18:38:41 »
Tror nog dom ser ungdomar med pengar lite mer som ett lockbete, om ni är familj och betydligt äldre än mig så kan ni protestera men eftersom jag är ensam så kan jag inte göra så mycket.. Har aldrig blivit lurad på pengar eller någon tidigare när jag rest, dock är detta första gången för mig i Asien så det kan mycket väl vara så att dom luras i andra delar av asien också.

Jag är 27 men ser nog hyffsat ungdomlig ut men jag klarar mej ganska så bra. Men jag pratar ju iof en hel del thai nu med å då fattar dom att ja har koll..

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #12 skrivet: 07 augusti 2011, 18:42:36 »
Hur länge ska du vara kvar i Thailand? Jag åker till Pattaya om cirka 2 veckor.. Vill du ha lite vägledning så e de bara å hojta så kan vi gå runt på en barrunda :)

I Pattaya ska du inte betala mer än 1000 baht för en bartjej.. gogotjejer kan ju dock vilja ha mer...

Hittar du nån på nåt disco kan 1000 baht oxå vara en bra summa att ge som utgångspunkt.

OM du vill ha samma tjej i en vecka så är det självklart billigare..

De vore nice! Det var ganska tråkigt att vara här själv, iallafall i Bangkok och det var ingen vidare drag i nattklubbarna här heller. Men ska besöka Soi Cowboy imorgon, så vem vet det kanske vänder fort :)

Men vilket datum åker du och när tror du att du är nere? Jag kommer troligtvis åka till Pattaya på Torsdag (Någon som vet vad det kan kosta att ta taxi från Bangkok till Pattaya? Eller om det finns buss, eller billigare alternativ?)

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #13 skrivet: 07 augusti 2011, 18:44:39 »
Jag åker till Pattaya 19 augusti..

Buss kostar cirka 120 baht och den tar du från bussstationen mo chit..

Är osäker på taxi men säkert 2000 baht..

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #14 skrivet: 07 augusti 2011, 19:02:29 »
Ok, kanske är kvar då. Beror på hur mycket pengar jag har kvar och hur jag trivs i pattaya :)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #15 skrivet: 07 augusti 2011, 19:04:45 »
Ok ska inte säga regular fuceface mer då. Men om du kollar på de flesta thai flickor här nere så ser alla nästan likadana ut? Det är vad jag kallar 'regular' och kan även defineras som 'fula', om du föreslår det ordet.
Jo dyrt är det, men har varit i andra länder också så det är inget emot vad dom tar där. Men om det är så ni säger att man kan få det billigare så är det givetvis ett plus och något jag måste prova. Jag ska ner till Pattaya och sen vidare till Phuket efter en vecka, går det att förhandla med dom flickorna om LT som är typ 7dagar eller mer? Kollade på agenturer och det är galna priser, typ 15,000 svenska för 7dagar :S
Ah, men då kan man ju slänga in en fuling och säga att man vart här tidigare :)
jag vet att det går att förhandla. Ta hem en tjej du är intresserad av över natten och vill du fortsätta med henne så fråga vad hon vil ha för 6-7 dagar eller mer. Priset du gör upp inkluderar inte den mat, dryck och annat du förväntas bjuda på under de dagar ni är tllsammans  ;)
Beroende på tjej så går det på från cirka 1000 thb till 3000thb per dag.

Ja du kan säkert säga att du varit där förut. Mem dom brukar märka ganska snabbt i fall det inte är sant.

Jag ber om ursäkt för eventuella fel då jag skriver detta på min iPhone
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #16 skrivet: 07 augusti 2011, 19:05:23 »
Ok, kanske är kvar då. Beror på hur mycket pengar jag har kvar och hur jag trivs i pattaya :)

Du kommer trivas bra i Pattaya allt ligger ju så centralt där så du behöver aldrig ta taxi.. Om du inte orkar gå kan du hoppa på en bahtbuss... dom kostar endast 10 baht inom pattaya...

Pattaya är riktigt billigt öl på gogos från 40 baht..

tänk dej bara för innan du betalar så kommer det gå bra. Och har du några funderingar e de bara att fråga här.. =)

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #17 skrivet: 07 augusti 2011, 19:11:47 »
jag vet att det går att förhandla. Ta hem en tjej du är intresserad av över natten och vill du fortsätta med henne så fråga vad hon vil ha för 6-7 dagar eller mer. Priset du gör upp inkluderar inte den mat, dryck och annat du förväntas bjuda på under de dagar ni är tllsammans  ;)
Beroende på tjej så går det på från cirka 1000 thb till 3000thb per dag.

Ja du kan säkert säga att du varit där förut. Mem dom brukar märka ganska snabbt i fall det inte är sant.

Jag ber om ursäkt för eventuella fel då jag skriver detta på min iPhone

Jävlar 1000-3000 baht per dag är galet billigt, men då måste det kosta ganska lite för ST? Äh, man måste väll kunna käka hamburgare eller dyl för 100 baht, kommer inte låta mig själv bli lurad ännu en gång. Sen boka jag hotellet för 2 personer då får man ju frukost där också, så det blir nog inte så dyrt med mat endå.

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #18 skrivet: 07 augusti 2011, 19:16:15 »
Du kommer trivas bra i Pattaya allt ligger ju så centralt där så du behöver aldrig ta taxi.. Om du inte orkar gå kan du hoppa på en bahtbuss... dom kostar endast 10 baht inom pattaya...

Pattaya är riktigt billigt öl på gogos från 40 baht..

tänk dej bara för innan du betalar så kommer det gå bra. Och har du några funderingar e de bara att fråga här.. =)

Jag kommer bo på dusitD2 baraquda pattaya, såg att det låg ganska nära Devilsden så tänkte att det lär vara nära walking street? Jävlar 40 baht för en öl, gick ut på nattklubb i Bangkok här om dagen och fick betala 150 baht för en stor öl. Det låter riktigt bra, kommer bli spännande att se hur det är där. Men vet du om det finns någon busstabell på nätet där man kan se bussarna som går från det stället du sa förut till pattaya och om man måste boka någon biljett innan?

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #19 skrivet: 07 augusti 2011, 19:20:14 »
Man ska bli lurad första ggn man är nere i asien... Det bara är så...
Tänk på det som att betala för en examen typ....

Själv köpte jag rispinnar i en liten låda för 2000thb första resan på floden... Frukten som jag matade fiskarna med var nog värda sin vikt i guld också... hehe.
Har kvar rispinnarna, fortfarande inslagna i sitt inslagningspapper...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 39
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 34
  • *Totalt: 39