0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
är det ens möjligt för en icke thailändsk medborgare att importera varor till thailand??? d
Ok men det jag undrar mest över är om det är möjligt att göra en beställning från kina efter att jag fått en beställning från en kund i sverige för att sedan skickas direkt från kina till kunden i sverige
men är det verkligen sant att man måste betala tull för allt man importerar? om jag säljer en kines telefon på tradera som jag dropshippat så känns det ju inte bra att kunden måste betala tull när han inte har räknat med det
http://www.focalprice.com/ den här sidan verkar interessant, dollar priser och dollarn är ju så lååååååg
Hade faktiskt inte tänkt att skriva att jag importerar grejerna, kan verka lite avskräckande för dom, samt kan ge dom iden att importera själva därför är jag orolig för tull avgift empatisk som man är
Jag har tänkt att sälja på tradera och min idè är att grejerna som jag säljer ska vara väldigt prisvärda, men då kanske det ändå är värt att nämna att jag säljer i från kina iaf, men tror jag ska rikta mig in på lite mindre prylar och inte några stor grejer som stolar, hyllor och sånt skit, så om farbror svensson köper en portabel hårddisk av mig så tror du inte han behöver betala tull? Sen har jag tänkt ta betalt genom paypal och där funkar det väl så att pengarna förs vidare till mig när varan väl nått köparen....eller?
vad menar du med "Dispyt" egentligen? och 22600 är det per månad eller?
Det var hösten 2008 och och paketet var litet som slank rakt ner i springan i min brevlåda
men avgiftsfritt upp till 200 samt 500 som gåva, gäller det även momsen eller måste man betala den?