* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Att göra i Pattaya?  (läst 4268 gånger)

0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
SV: Att göra i Pattaya?
« Svar #40 skrivet: 02 augusti 2011, 09:16:23 »
Klart det finns vaniga taxibilar i Pattaya men dom brukar inte vilja köra på meter.. Och även om dom gör det så är det dyrare än i Bangkok. Jag har tagit taxi vid nåt enstaka tillfälle men om man ska längs huvudgatorna så ser jag bahtbussarna som ända alternativet.. Dom kostar ju bara 10 baht inom Pattaya.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #41 skrivet: 02 augusti 2011, 09:22:28 »
Ja du kan hoppas fallskärm i Pattaya.. Både med egen sjkärm och sk tandemhopp...

http://www.thaiskyadventures.com/

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #42 skrivet: 02 augusti 2011, 13:17:02 »
Ja jag är inte helt hundra på det med taxis i Patts, har aldrig sett till några och när jag skulle byta hotell och frågade om dom ringa efter taxi så var det helt omöjligt, fick hoppa upp bakpå en mc-taxi med väskor och sllt.

Jo ett bra telefonnummer som jag snappade upp nånstans är 1155 som går till Tourist Police. Dom har inte samma befogenheter som vanlig polis men de kan hjälpa om man skulle hamna i nån situation nångång.

Njä jag har väl inte så himla bra koll som de som har varit där mer än jag men jag försöker lära mig eftersom.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #43 skrivet: 02 augusti 2011, 13:19:17 »
Vanliga taxis är ju inte jättevanliga men dom finns. Brukar stå en hel del vanliga taxibilar utanför köpcentrumet The Avenue på Second Road..

Utloggad ULVVF

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
  • Kön: Man
« Svar #44 skrivet: 02 augusti 2011, 13:39:46 »
Ja du kan hoppas fallskärm i Pattaya.. Både med egen sjkärm och sk tandemhopp...

http://www.thaiskyadventures.com/

Tack för svaret, ska kolla in det.:)

Hittade föresten lite svar på lite av det andra jag sökte efter, Devil´s Den verkar erbjuda mycket av det jag sökte efter, men fler än ett sådant alternativ vill man gärna ha. Tycker priserna verkar vara ganska så höga där och tjejerna verkar vara okej men inte något speciellt.

Blir lite frestad av att skippa alla vanliga taxi och buss och ta detta istället, lite dyrare, men det gör förmodligen resan ifrån flygplatsen till hotellet lite roligare.:) fast det borde ju egentligen vara standard att få denna service då man åker taxi.;)

http://www.devilsdenpattaya.com/bus.php

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #45 skrivet: 02 augusti 2011, 17:44:13 »
 Mycket bra tips, men akta er för att bli lurade. Jag har utsattss för många försök redan och det senaste idag var en gammal dam som hyrde solstolar på stranden i Pattaya hon ville ha 160B mer än var befogat. Med thailänningarna måste man hela tiden double check.

Kanske jag ser så dum ut...

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #46 skrivet: 02 augusti 2011, 19:10:14 »
Mycket bra tips, men akta er för att bli lurade. Jag har utsattss för många försök redan och det senaste idag var en gammal dam som hyrde solstolar på stranden i Pattaya hon ville ha 160B mer än var befogat. Med thailänningarna måste man hela tiden double check.

Då är det en fördel att ha en thaidam med sig som ser till att man aldrig betalar för mycket oavsett solstolar eller annat. Desto mer över till henne  :D

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #47 skrivet: 03 augusti 2011, 01:33:00 »

Jag vet inte vad solstolarna på Pattaya Beach kostar men i Jomtien kostar dom ju 30 baht per dag. Vilket kan jämföras med Phuket där dom brukar vilja ha 200 baht..

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #48 skrivet: 03 augusti 2011, 01:52:39 »
Jag vet inte vad solstolarna på Pattaya Beach kostar men i Jomtien kostar dom ju 30 baht per dag. Vilket kan jämföras med Phuket där dom brukar vilja ha 200 baht..
Hmm jag har för mig att jag betalade mer när jag var där med Krille Thai och Eddi och dom är ju rutinerade, hmm ska kolla upp detta igen!

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #49 skrivet: 03 augusti 2011, 02:04:37 »
Kostar 30 baht i Pattaya också, tar man en vatten också så är man uppe i svindlande 50 baht totalt, överkomligt

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #50 skrivet: 03 augusti 2011, 20:54:48 »
Tack för svaret, ska kolla in det.:)

Hittade föresten lite svar på lite av det andra jag sökte efter, Devil´s Den verkar erbjuda mycket av det jag sökte efter, men fler än ett sådant alternativ vill man gärna ha. Tycker priserna verkar vara ganska så höga där och tjejerna verkar vara okej men inte något speciellt.

Blir lite frestad av att skippa alla vanliga taxi och buss och ta detta istället, lite dyrare, men det gör förmodligen resan ifrån flygplatsen till hotellet lite roligare.:) fast det borde ju egentligen vara standard att få denna service då man åker taxi.;)

http://www.devilsdenpattaya.com/bus.php

Detta diskuterades i en annan tråd, alltid med utgångspunkt att bli hämtad vid flyget. Men man kanske skulle avsluta Thailands resan med en sån här tur  :hmm

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #51 skrivet: 03 augusti 2011, 23:08:13 »
Detta diskuterades i en annan tråd, alltid med utgångspunkt att bli hämtad vid flyget. Men man kanske skulle avsluta Thailands resan med en sån här tur  :hmm
Det var årets bästa idé!!! :thumbsup

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #52 skrivet: 03 augusti 2011, 23:37:50 »
En nyttig information om en marknad kan jag inte ge just nu men jag ska bli visad till Thepprasit-marknaden. Har ingen aning om vart det är eller så men det ska vara större och lika billigt som soi Buakhaow-marknaden. Återkommer i framtiden i min reserapport om det. Skulle tippa att det ligger nånstans på Thepprasit-road.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #53 skrivet: 04 augusti 2011, 07:48:21 »
Jag gick runt och kollade lite igår, fan va stort det är mot Patong. Utan bath taxin hade jag knappt lämnat hotellet  :)

Letad upp soi 6 under dagen, det va inte så smart att gå dit från walking street, när man väl kom dit va man ju helt slut och svettig så det såg ut som man precis hade tagit sig ett dopp.
Gick en runda på walking oxo och va inne på Alcatraz Agogo, rätt mycket trevligt att kolla på. Fick en väldigt söt liten donna vid min sidan, men hade sovit för dålig under dagen så det blic inte mycket mer än ett par drickar. hmm första gången här ner utan att ta sig en ST eller en LT. Men tur att det finns bar tjejer, utan dom hade jag nog fortfarande letat efter mitt hotell  lol

I kväll blir det en runda tillbaka till Soi 6 när man är utvilad :D sedan ska jag försöka hitta X-zone tänke jag, inte en aning vart soi 16 ligger men den borde ligga nrätt nära botellet som ligger på soi 15.

Sedan det där men bath taxin kan vara lite lurigt. hoppade in i  en och tänkte att den går ner till beach road, haha trodde jag den svängde åt andra hållet och efter en stund hade jag inte en aning vart jag va. Men hittade iofs en lite marknad med hyffsade priser.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #54 skrivet: 04 augusti 2011, 09:11:59 »
En nyttig information om en marknad kan jag inte ge just nu men jag ska bli visad till Thepprasit-marknaden. Har ingen aning om vart det är eller så men det ska vara större och lika billigt som soi Buakhaow-marknaden. Återkommer i framtiden i min reserapport om det. Skulle tippa att det ligger nånstans på Thepprasit-road.

Var inte Du med oss dit?
Vi var där en sväng sist.
Minns inte om Du följde med då...

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #55 skrivet: 05 augusti 2011, 17:03:43 »
Kom just tillbaka, eftef att ha tillbringat kvällen på Star Silver Agogo på Walking Street.

Toppen ställe enligt mig. Väldigt fin stämning och personalen var väldigt vänlig. Olika scener där tjejerna hade också olika teman. Tjejerna som uppträdde retade kunderna sensuellt. Det var helnaket, som gällde. Undantaget var dom med mens, fick jag veta.

:thumbsup

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #56 skrivet: 05 augusti 2011, 17:11:47 »
Undantaget var dom med mens, fick jag veta.

:thumbsup

lol lol lol Den var bra  :thumbsup

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #57 skrivet: 10 augusti 2011, 13:29:30 »
Kanske är en bra ide att de med mens inte är helnakna...

Då vet man ju vilka man ska undvika, ifall man inte gillar att äta nyponsoppa vill säga...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Supernova

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
« Svar #58 skrivet: 11 augusti 2011, 12:10:58 »
Har kollat igenom tråden och tänkte höra om de är någon som vet bra ställen där man kan dra hem brudar för LT? Såg att go-gos inte var en bra ide eftersom de tjänar mer på annat...

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #59 skrivet: 11 augusti 2011, 12:52:00 »
Har kollat igenom tråden och tänkte höra om de är någon som vet bra ställen där man kan dra hem brudar för LT? Såg att go-gos inte var en bra ide eftersom de tjänar mer på annat...

Jag har inte haft några problem att få med mej tjejer från gogos men barfine är ju oftast 600-1000 baht..

Dom kommer med all säkerhet föreslå en ST men det är bara att säga att du vill ha LT och det går dom oftast med på då.

om du ändå inte vill ta en tjej från en gogo så har du ju några tusen barer att kolla igenom bara att leta efter nån du tycker om. BF oftast 300

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 35
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 32
  • *Totalt: 37