* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Att göra i Pattaya?  (läst 4268 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
  • Kön: Man
SV: Att göra i Pattaya?
« Svar #100 skrivet: 29 oktober 2011, 00:31:53 »
Njaäää
Det gröna gräset är väl legalt i Europa (Tyskland,Holland,Spanien,Danmark,Schweiz,Österike och Canada mm.) Det behöver man väl inte åka någonstans för att hitta

Tänkte mer på en historia jag läste här för längesedan .
Om en turist som kom ut ifrån en bar och Thaibruden drar upp en joint.
Fram hoppar 8 snutar och tar turisten ...
Sedan blev det väl 2 månader i fängelse utan rättegång och utvisning

Det där skall man nog hålla sej väldigt långt borta ifrån , som turist i Asia
^^Asia, Here I Come

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #101 skrivet: 29 oktober 2011, 04:15:16 »
fredden, bra guide/sammanfattning.
jag ska nog ta och kopiera en del till en minneslista till min (andra)resa :)

jag promenerade en del på beach road, på dagen så gick folk runt och försökte lura på mig jetski eller åka vad det nu heter "fallskärm" efter en båt
sen mot kvällen så gick det över till droger, helt sjukt hur öppet det var, vissa hade jetski lappen i handen, men under pappret med bild på jetski så hade dom droger.
att belysa är att poliser har dålig lön och då har en hel del blivit korrupta och samarbetar med bedragare och knarklangare, så hyr inte jetski då många hittar på att man har skadat jetskin fast det är en gammal skada, sen kommer den mutade polisen lägligt upp och "medlar" det hela slutar i dyrt skadestånd för skadan, samma sak med drogerna, någon säljer dig billiga droger, är man då dum nog att köpa dom där så var inte förvånad om polisen helt plötsligt "råkar" dyka upp och det blir antingen riktigt dyra mutor till poliserna eller fängelse...
ska man hålla på med droger då är nog Pattaya fel, har hört att dom mindre öarna är "bättre" för det

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad fredden

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
« Svar #102 skrivet: 29 oktober 2011, 14:38:44 »
Det där är gäller ju allt nästan, hörde historier om killar som skaffat sig en thai tjej någon vecka som velat att de ska hyra skoter på ställe X etc. Tjejen skickar ett sms om var den står lite senare och uthyraren åker och hämtar hem den på natten / kvällen och du står där och blir tvungen att betala massa pengar för en borttappad skoter.  Tjejen och uthyraren gör sig lite extra pengar och alla är nöjda och glada

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #103 skrivet: 01 november 2011, 22:11:08 »
Meta affe är mer eller mindre vardagsdrog där så det räknas väll knappt till tungt längre, känner flera som varit där och kört med sånt shit. De e hur som helst skit och vi ska vara glada att det är svårt att få tag på det i Sverige då det är en billig drog. Tror det är Stockholm och riktigt tunga narkomaner om du vill hitta här. Gräs finns såklart även om många "turister som bor där länge" reser till Cambodia och röker / pippar. Men visst finns det gräs även om jag aldrig här skulle skriva hur du hittar det

Men droger i thailand kan ge dig en semester på många år så man ska tänka både 1 och 2 ggr innan man gör något dumt

Det andra ?

Methamphetamine eller Ya-baa är i allra högsta grad klassad som class 1 medan marijuana är class 3. Blir du ertappad med Ya-baa på dej, kan du räkna med stora problem. Det tar ca 2 dygn innan alla spår efter Ya-baa har försvunnit ur kroppen. Disco och andra nöjesställen blir regelbundet utsatta för razzior här i Pattaya och där du som besökare får ha vänligheten att pissa i en mugg som sedan Pattaya finest analyserar. Finner dom spår av narkotika blir det spjället och böter samt risk för deportering. Har du oturen att få en konstapel som är på dåligt humör riskerar du oxå att bli PNGad.

Be warned.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 35
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 32
  • *Totalt: 37