0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Två nätter Dagge Då lär du inte hinna få upp din tappade haka Ingen idé att sova heller för den delen Jag skulle nog hoppa Devil's Den och fokusera på Soi 6 och Walking Street på två dagar På Soi 6 börjar ju ruljansen redan efter lunch och får du lite tid över så kan du ju beta av några soier på väg mot WS och kvälls- och nattaktiviteterna. Finns många ställen på dem också och vill du samla energi kan du ju spela lite biljard med någon dam. Gå gärna ner och pusta ut under parasollerna och kyl ner dig med några Singha på beachen Glöm ej att köpa ett gäng Kamagra Yelly som du bär med dig i din midjeväska Antar att du inte tänkt åka runt och titta på sevärdheter, men ifall att så har jag några tips till det också
På 2 dygn hinner du med vääääldigt mycket i Pattaya, ha det så trevligt
Själv har jag planerat in minst ett besök på Bliss Lounge och minst ett på Red point club förutom det på DD då. Sen fanns det ju en uppsjö till jag inte har helt klart för mig om jag ska besöka eller ej. My friend you kanske? Sen blir det väl lite strosande längs walking street. Soi 6 låter som om det vore värt flera besök? Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då Som Jannebananen skrev så tror jag det blir väldigt trevligt, frågan är om man orkar med alla dagarna och jag hoppas ju kunna hinna med lite vila också under tiden.... Har jobbat hårt för den här ledigheten när den väl kommer! Kommer att bli jävligt skoj, jag åker ju själv. Så denna gången är allt "up to me" Rock´n´roll!
verka fullspäckat schema Hur ska du hinna med allt ... bra med fast schema men svårt hålla!! Men det löser sig säkert... Kho samet får du ej missa , jag skulle vilja dyka där... och bara strossa runder... men det blir någon gång för mig också
Som sagt så åker jag till Thailand på tisdag och skall starta med 2 nätter i Pattaya. Det blir min fösta resa till Pattaya så jag håller på att kolla runt lite på vad man ska uppsöka när man kommer dit.Soi 6 pratar många om, vad är det som är specielt med soi 6?Devil's Den blir det kanske en runda till. Lite mer tips skulle uppskattas gärna med adress, även andra ställen som man kan kolla in dagtid Är bara där 2 nätter så tänkte göra en to do lista så man hinner med så mycket som möjligt PS: om någon är i Pattaya under tiden 3-5 aug så skulle det vara trevligt att träffas över en öl eller två
Dagge om du har möjlighet så stanna i alla fall minst ett dygn till så kan jag visa dig runt i Pattis! Please!!! Pattayas utbud är alldeles för stort för att hinna med på 2 dygn utan guide, det går inte att greppa detta galna ställe på den korta tiden. Risken är att du kommer att få ett dåligt intryck utan att förstå vad denna stad verkligen har att erbjuda om du inte träffar nån som kan visa dig runt. Jag hade turen att få guidning av Krille Thai och Eddi på min första kväll och en del andra kvällar och jag hade nog inte uppskattat detta ställe utan dem! Så om du har möjlighet så stanna lite längre, du hinner inte med detta galna ställe på den korta tiden!
Ok det är så mkt att skriva men så lite tid.
Är alla gogo-barer små?
Nej nej det är de inte. Min favorit i PTY är Angelwitch på Soi 15. Har t.o.m. varit med på scenen där två ggr.
Låter nice. Jag har faktiskt aldrig varit på angelwitch vad jag kommer ihåg men jag har varit uppe på scenen på Airport club =)
Airport är också bra, kul med damernas klädsel Angelwitch i PTY är mycket bättre än sin namne i , större och bättre show
Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då
Annars kan du ta en dagstur med färjan till Koh Larn som ligger utanför Pattaya. typ 40baht tror jag, med färjan från piren i slutet av Walking Street. Jag kommer nog ta en tripp dit denna gången. Har inte hunnit tidigare, alltid haft tjej på rummet som ska underhållas tills det är dags för henne att trippa iväg till jobbet igen.
text
tack för det inlägget, känns som att jag missade mycket under min vecka i Pattaya även om jag hade riktigt trevligt.kommer garanterat bli mer än en vecka nästa gång
Min första dag så var jag ganska vilse...
Bra sammanställning ovan duden
Sen är jag inte så mycket för gogo´s egentligen. Men det är klart man passar på, sen kanske det inte är nåt för mig (även om alla gogos är olika)
Du är en klippa, jag skriver så att blyertsspetsen glöder på ett sjabbigt hak på fyn. Men men, ibland får man tänka på andra än sig själv. Wifi ingick iaf och imorrn ska vi gå och spana in hutlöst dyra plastbitar! Tackar för tipsen!Smuttar på en guldpilsner jag aldrig sett förut. 6,7% och de smakar fantastiskt bra. Men jag ser ändå fram emot ett par singha (retas såklart) Jag tycker inte det var nån större skillnad mellan chang och singha. Bara man dricker dem på plats så går vilket som bra! Nu är det bara dagar kvar? Ska inte kolla nedräkningstråden, känner inte alls för det idag Ha det!Tomtebloss
Ni tar reda på så jäkla mycket saker, själv är jag nog för lat för att ens kolla om det finns billigare bussar eller liknande.
Ja du kan hoppas fallskärm i Pattaya.. Både med egen sjkärm och sk tandemhopp...http://www.thaiskyadventures.com/
Mycket bra tips, men akta er för att bli lurade. Jag har utsattss för många försök redan och det senaste idag var en gammal dam som hyrde solstolar på stranden i Pattaya hon ville ha 160B mer än var befogat. Med thailänningarna måste man hela tiden double check.Kanske jag ser så dum ut...
Jag vet inte vad solstolarna på Pattaya Beach kostar men i Jomtien kostar dom ju 30 baht per dag. Vilket kan jämföras med Phuket där dom brukar vilja ha 200 baht..
Tack för svaret, ska kolla in det.Hittade föresten lite svar på lite av det andra jag sökte efter, Devil´s Den verkar erbjuda mycket av det jag sökte efter, men fler än ett sådant alternativ vill man gärna ha. Tycker priserna verkar vara ganska så höga där och tjejerna verkar vara okej men inte något speciellt.Blir lite frestad av att skippa alla vanliga taxi och buss och ta detta istället, lite dyrare, men det gör förmodligen resan ifrån flygplatsen till hotellet lite roligare. fast det borde ju egentligen vara standard att få denna service då man åker taxi. http://www.devilsdenpattaya.com/bus.php
Detta diskuterades i en annan tråd, alltid med utgångspunkt att bli hämtad vid flyget. Men man kanske skulle avsluta Thailands resan med en sån här tur
En nyttig information om en marknad kan jag inte ge just nu men jag ska bli visad till Thepprasit-marknaden. Har ingen aning om vart det är eller så men det ska vara större och lika billigt som soi Buakhaow-marknaden. Återkommer i framtiden i min reserapport om det. Skulle tippa att det ligger nånstans på Thepprasit-road.
Undantaget var dom med mens, fick jag veta.
Har kollat igenom tråden och tänkte höra om de är någon som vet bra ställen där man kan dra hem brudar för ? Såg att go-gos inte var en bra ide eftersom de tjänar mer på annat...
Jag har inte haft några problem att få med mej tjejer från gogos men barfine är ju oftast 600-1000 baht..Dom kommer med all säkerhet föreslå en men det är bara att säga att du vill ha och det går dom oftast med på då.om du ändå inte vill ta en tjej från en gogo så har du ju några tusen barer att kolla igenom bara att leta efter nån du tycker om. BF oftast 300
Men om barfine är på 600-1000 då lär ju hon vilja ha typ 2000 för ?
Ja det stämmer att många vill ha det. Men det är inte svårt att få nån för 1000 heller. Vissa frågar inte ens efter pengar men då får du helt ge henne så mycket som du tycker hon är värd. Men minst 1000 i alla fall såvida hon inte var helkass
Eller så får du betala vad HON vill ha.Om du inte gör det kanske hon ringer till sin polis och då kan det bli mycket dyrare.Jag har en kompis som varit med om det och han var ingen nybörjare.Polisen knackade på dörren och förklarade hur mycket det skulle kosta och betalade han inte så var det bara att följa med ner på stationen.För något kunde dom hitta på som brott. Våldtäckt var ett av förslagen som kom upp Det är mycket bättre att veta hur mycket hon vill ha i förväg.
Brudarna i pattaya var fan så mycket snyggare än de i Bangkok. Billig sprit och ligg de är inga fel, måste nog skippa Phuket denna gången
Glöm nu för tusan inte "Pook Bar" på Soi 6
Det var ett ladyboy ställe? Håller mig nog till flickorna
Äh inte så noga, same same U know Är du i PTY är det bara att köra racet och det är ett bra och roligt ställe. Rekommenderas varmt
Men mitt hål får dom nog låta bli..
Nog lät inte direkt 100 % övertygande Bra Supernova, kör hårt
Var inte Du med oss dit?Vi var där en sväng sist.Minns inte om Du följde med då...
Jag gick runt och kollade lite igår, fan va stort det är mot Patong. Utan bath taxin hade jag knappt lämnat hotellet I kväll blir det en runda tillbaka till Soi 6 när man är utvilad sedan ska jag försöka hitta X-zone tänke jag, inte en aning vart soi 16 ligger men den borde ligga nrätt nära botellet som ligger på soi 15.Sedan det där men bath taxin kan vara lite lurigt. hoppade in i en och tänkte att den går ner till beach road, haha trodde jag den svängde åt andra hållet och efter en stund hade jag inte en aning vart jag va. Men hittade iofs en lite marknad med hyffsade priser.
Vanliga barer är absolut bäst inte bara för att det kostar mindre utan oxå för att upplevelsen kan bli bra mycket bättre för dig hemma i rummet. Det är mkt prat om att gogo-tjejerna omvandlar till med nån ursäkt för att få åka hem tidigare. Men visst det går nog att få vart som helst, till och med soi6. Där är det bäst att dyka upp efter midnatt(de stänger oftast 01) eller göra upp innan att hämta upp en dam vid stängning. Eller så går man bara till Insomnia dit de flesta gogo/soi6/bartjejer går efter jobbet. Där kan man få med en gogo-tjej för betydligt mindre pengar och ingen barfine.
Bjuda på dricka gör man väl vart man än är, har diskot såna jävla priser att man tappar hakan eller?
Berättade för kompisarna om BJ barerna och då sa en för mig okänd man att han hade besökt en i Pattaya. När det var klart, så ville han kika under duken för att se hur läcker bruden var och under bordet satt en gammal tandlös gubbe...Kan det stämma? Hellre vill man väl skryta med brudarna?
Tror nog han ljög mer än normalt dock... Även såna ställen har ju ett rykte att behålla..
Märkte det nyss. Tog bort länken till det som skulle vara min nedräkningsklocka.....Dom uppdaterade väl eller nåt? Nu är den iaf bortplockad.
Det finns ju frilansare på vissa barer, men ofta är det ju tjejerna som jobbar i baren som det är barfee på. Då de annars skulle jobbat i baren med att locka kunder och sälja sprit... Finns ju s.k. beer gardens där det ofta brukar hänga tjejer utan barfee.
Okej då är jag med. Vill inte bara se ut som ett jävla förvirrat fån och bli lurad angående om man ska betala barfee eller inte, men då är det så simpelt att ifall bruden ifråga jobbar på baren så skall barfee betalas, annars inte?
De flesta som finns i barerna jobbar där och då är det barfine men även om de är frilansare så kan man behöva betala barfine. Jag träffade en smoking hot 35-årig frilansare i en barsom jag betalade barfine för. Hon kände mamasan och hade en deal med henne att hon kunde vara där och ragga kunder så länge som kunderna betalade barfine. Skillnaden mellan henne och en vanlig bartjej som jobbade där var att hon kom och gick som hon ville och behövde inte göra några vanliga barsysslor. Fick hennes nummer och hon sa att jag skulle ringa innan 02, när hon oftast kom dit, om jag ville slippa barfine.
Inget är simpelt i Thailand. Sitter du med en tjej och frågar om hon vill följa med dig så fråga vad barfinen är. Gör även klart med damen om hennes ersättning innan ni går.Ibland frågar tjejen om man vill betala baren och då kan man också passa på att fråga.Om hon frågar: "You want to pay bar?" så är det barfinen för henne hon menar och inte notan.
Din lilla gottegris
F-n är kungen av Pattis åter Dela med dig av dina erfarenheter till alla newbies
mina tipps och erfarenheter
Meta affe är mer eller mindre vardagsdrog där så det räknas väll knappt till tungt längre, känner flera som varit där och kört med sånt shit. De e hur som helst skit och vi ska vara glada att det är svårt att få tag på det i Sverige då det är en billig drog. Tror det är Stockholm och riktigt tunga narkomaner om du vill hitta här. Gräs finns såklart även om många "turister som bor där länge" reser till Cambodia och röker / pippar. Men visst finns det gräs även om jag aldrig här skulle skriva hur du hittar detMen droger i thailand kan ge dig en semester på många år så man ska tänka både 1 och 2 ggr innan man gör något dumtDet andra ?