* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Att göra i Pattaya?  (läst 4268 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
  • Kön: Man
Att göra i Pattaya?
« skrivet: 30 juli 2011, 06:12:51 »
Som sagt så åker jag till Thailand på tisdag och skall starta med 2 nätter i Pattaya. Det blir min fösta resa till Pattaya så jag håller på att kolla runt lite på vad man ska uppsöka när man kommer dit.

Soi 6 pratar många om, vad är det som är specielt med soi 6?
Devil's Den blir det kanske en runda till.
Lite mer tips skulle uppskattas gärna med adress, även andra ställen som man kan kolla in dagtid  :)

Är bara där 2 nätter så tänkte göra en to do lista så man hinner med så mycket som möjligt  :D

PS: om någon är i Pattaya under tiden 3-5 aug så skulle det vara trevligt att träffas över en öl eller två  :burp

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
SV: Att göra i Pattaya?
« Svar #1 skrivet: 30 juli 2011, 07:05:03 »
Två nätter Dagge  :hmm Då lär du inte hinna få upp din tappade haka  lol Ingen idé att sova heller för den delen  :nono:
Jag skulle nog hoppa Devil's Den och fokusera på Soi 6 och Walking Street på två dagar  :P

På Soi 6 börjar ju ruljansen redan efter lunch och får du lite tid över så kan du ju beta av några soier på väg mot WS och kvälls- och nattaktiviteterna. Finns många ställen på dem också och vill du samla energi kan du ju spela lite biljard med någon dam. Gå gärna ner och pusta ut under parasollerna och kyl ner dig med några Singha på beachen :drunk
Glöm ej att köpa ett gäng Kamagra Yelly som du bär med dig i din midjeväska  ;)

Antar att du inte tänkt åka runt och titta på sevärdheter, men ifall att så har jag några tips till det också  :)

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #2 skrivet: 30 juli 2011, 07:15:59 »
Två nätter Dagge  :hmm Då lär du inte hinna få upp din tappade haka  lol Ingen idé att sova heller för den delen  :nono:
Jag skulle nog hoppa Devil's Den och fokusera på Soi 6 och Walking Street på två dagar  :P

På Soi 6 börjar ju ruljansen redan efter lunch och får du lite tid över så kan du ju beta av några soier på väg mot WS och kvälls- och nattaktiviteterna. Finns många ställen på dem också och vill du samla energi kan du ju spela lite biljard med någon dam. Gå gärna ner och pusta ut under parasollerna och kyl ner dig med några Singha på beachen :drunk
Glöm ej att köpa ett gäng Kamagra Yelly som du bär med dig i din midjeväska  ;)

Antar att du inte tänkt åka runt och titta på sevärdheter, men ifall att så har jag några tips till det också  :)

Tänkte väl kolla runt lite på dagarna men det beror helt på vad det finns för kul att uppsöka, och hur långt jag behöver åka.
Anledningen till att jag bara har 2 nätter är att jag vill inte göra samma misstag som jag gjorde med Bangkok. Många sa att Bangkok va kanon. Jag va där 2 nätter och gillade inte alls det, jag ville bara därifrån. Så jag börjar med 2 nätter i Pattaya för att kolla om jag gillar det eller inte.
Om jag gillar det så blir det mer nästa gång :)

Utloggad ocpoc

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 5
« Svar #3 skrivet: 30 juli 2011, 07:18:54 »
På 2 dygn hinner du med vääääldigt mycket i Pattaya, ha det så trevligt :thumbsup

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #4 skrivet: 30 juli 2011, 07:31:38 »
På 2 dygn hinner du med vääääldigt mycket i Pattaya, ha det så trevligt :thumbsup

Så kan man också se det, allt är relativt  :D

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #5 skrivet: 30 juli 2011, 15:06:28 »
Jag tror du kommer stanna mer än 2 nätter oavsett vad du har planerat.

jag tänkte först bara ta en natt, sen tänkte jag att äh, vafan två nätter till, sen tänknte jag lika dant igen o det blev ytterligare två nätter.

Sen bad jag mina medresenärer sparka iväg mig om jag stannade kvar längre. Jag kom iväg till paradisön koh Chang, men måste säga att jag ångrade mig att jag inte stannade längre i Pattaya.

Pattaya var för mig på alla sätt helt jävla otroligt, och jag rekomenderar ALLA att åka dit!

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #6 skrivet: 30 juli 2011, 16:50:27 »
Själv har jag planerat in minst ett besök på Bliss Lounge och minst ett på Red point club förutom det på DD då. Sen fanns det ju en uppsjö till jag inte har helt klart för mig om jag ska besöka eller ej. My friend you kanske? Sen blir det väl lite strosande längs walking street. Soi 6 låter som om det vore värt flera besök?

Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då  :q

Som Jannebananen skrev så tror jag det blir väldigt trevligt, frågan är om man orkar med alla dagarna och jag hoppas ju kunna hinna med lite vila också under tiden.... Har jobbat hårt för den här ledigheten när den väl kommer!

Kommer att bli jävligt skoj, jag åker ju själv. Så denna gången är allt "up to me" :D Rock´n´roll!  :hb
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #7 skrivet: 30 juli 2011, 17:29:56 »
Själv har jag planerat in minst ett besök på Bliss Lounge och minst ett på Red point club förutom det på DD då. Sen fanns det ju en uppsjö till jag inte har helt klart för mig om jag ska besöka eller ej. My friend you kanske? Sen blir det väl lite strosande längs walking street. Soi 6 låter som om det vore värt flera besök?

Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då  :q

Som Jannebananen skrev så tror jag det blir väldigt trevligt, frågan är om man orkar med alla dagarna och jag hoppas ju kunna hinna med lite vila också under tiden.... Har jobbat hårt för den här ledigheten när den väl kommer!

Kommer att bli jävligt skoj, jag åker ju själv. Så denna gången är allt "up to me" :D Rock´n´roll!  :hb

verka fullspäckat schema :) Hur ska du hinna med allt ;)... bra med fast schema men svårt hålla!! Men det löser sig säkert... Kho samet får du ej missa , jag skulle vilja dyka där... och bara strossa runder... men det blir någon gång för mig också :)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 30 juli 2011, 17:46:36 »
verka fullspäckat schema :) Hur ska du hinna med allt ;)... bra med fast schema men svårt hålla!! Men det löser sig säkert... Kho samet får du ej missa , jag skulle vilja dyka där... och bara strossa runder... men det blir någon gång för mig också :)

Hahaha, inte så fullspäckat vill jag påstå. Jag antar jag hittar fler vattenhål efter hand, så jag tänker inte låsa upp mig allt för mycket, men man kan ta med trevligt sällskap på både fisketurer och båtresor. Så jag tror jag ska hinna med alla mina "måsten" :) Jag kommer ju dit för själva upplevelsen och att ha en allt för lång "att-göra-lista" skulle inte kännas bra då, för då tappar man för mycket. Jag vill leva i det medan jag är där, men ändå kunna slappna av.

Jag är inte så glad för snorkeldykning, men med tub hade varit lite häftigt. Ska kolla om man kan gå en kurs här hemma innan, där man får säkerheten med sig, sen dyka när man kommer ner. Har nån gammal polare som var dykinstruktör förut, ska se om han finns kvar i min närhet! Det var ett bra tips minsann. Fick lite blodad tand när jag var i Phuket. Såg riktigt trevligt ut och vilka upplevelser man kan få med sig hem. Kanske t.o.m. inhandla en vattentät kamera? Jajamensan! Så får det allt bli!

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 30 juli 2011, 18:27:39 »
Som sagt så åker jag till Thailand på tisdag och skall starta med 2 nätter i Pattaya. Det blir min fösta resa till Pattaya så jag håller på att kolla runt lite på vad man ska uppsöka när man kommer dit.

Lite mer tips skulle uppskattas gärna med adress, även andra ställen som man kan kolla in dagtid  :)

Är bara där 2 nätter så tänkte göra en to do lista så man hinner med så mycket som möjligt  :D

PS: om någon är i Pattaya under tiden 3-5 aug så skulle det vara trevligt att träffas över en öl eller två  :burp

http://www.sanctuaryoftruth.com/

http://www.pattayafloatingmarket.com/

http://www.kohlarn.com/

http://www.pattayaphotos.net/

http://www.pattayaphotoguide.com/

Några tips utöver nattlivet :)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #10 skrivet: 31 juli 2011, 03:57:13 »
Dagge om du har möjlighet så stanna i alla fall minst ett dygn till så kan jag visa dig runt i Pattis! Please!!! Pattayas utbud är alldeles för stort för att hinna med på 2 dygn utan guide, det går inte att greppa detta galna ställe på den korta tiden. Risken är att du kommer att få ett dåligt intryck utan att förstå vad denna stad verkligen har att erbjuda om du inte träffar nån som kan visa dig runt. Jag hade turen att få guidning av Krille Thai och Eddi på min första kväll och en del andra kvällar och jag hade nog inte uppskattat detta ställe utan dem! Så om du har möjlighet så stanna lite längre, du hinner inte med detta galna ställe på den korta tiden!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 31 juli 2011, 04:18:50 »

Ok det är så mkt att skriva men så lite tid.
Soi 6 är ST-gatan, helt galet ställe,  gatan består av av ST-barer, 300baht till baren och 700baht till damen för lite kul på övervåningen.
My Friend You Bar är ett ställe där man kan få en BJ i baren eller hela paketet i ett rum på övervåningen för samma standard pris(300 bar+700 till tjejen).
Red point är ett ställe som är känt för många 3-hole girls(BJ, sex, analt)
Bästa tiden att besöka soi 6 är 4-8 på eftermiddagen. Stanna gärna till på Quicky Bar eller Corner Bar för en öl och bara känn av stämningen.
Åh det finns så många ställen jag skulle vilja visa dig, du skulle haft så kul om du inte måste resa ner till Patong så tidigt!
Devild Den är ett ställe med mycket proffesionella tjejer och där kan man få  sina värsta önskedrömmar uppfyllda om man vill.

På Walking Street så finns det så många ställen, X-zone är det grövsta men Happy, What´s up, Iron är bra ställen att besöka. Kom ihåg att gogo-tjejerna inte är att föredra för LT, de tjänar mer på ST och LD´s och är lite av en gamble att ta hem till hotellet. Bartjejerna är de bästa i min åsikt!
Soi Diana eller soi 7&8 finns en massa barer med en massa fina damer. Akta dig för Beach Road efter midnatt! Och ha koll på din drink så ingen spetsar den i ditt rum!

Boka om ditt flyg och stanna lite längre så guidar jag dig runt och visar varför denna stad är värd att besöka!
Om du inte har denna möjlighet så se till att hitta nån som kan visa dig runt, Det finns så mycket att upptäcka!

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #12 skrivet: 31 juli 2011, 05:01:06 »
Dagge om du har möjlighet så stanna i alla fall minst ett dygn till så kan jag visa dig runt i Pattis! Please!!! Pattayas utbud är alldeles för stort för att hinna med på 2 dygn utan guide, det går inte att greppa detta galna ställe på den korta tiden. Risken är att du kommer att få ett dåligt intryck utan att förstå vad denna stad verkligen har att erbjuda om du inte träffar nån som kan visa dig runt. Jag hade turen att få guidning av Krille Thai och Eddi på min första kväll och en del andra kvällar och jag hade nog inte uppskattat detta ställe utan dem! Så om du har möjlighet så stanna lite längre, du hinner inte med detta galna ställe på den korta tiden!

Hade inte flyget redan varit bokat och betalt så kunde jag gjort det, kollade biljetten och vad jag kan se så går det inte att boka om den  :'(

Utloggad Burre

• V.I.P
  • Antal inlägg: 135
  • Bättre att leva en gång än ingen alls
« Svar #13 skrivet: 31 juli 2011, 09:50:37 »
Det finns även snake och aligator farms,  kommer dock ej ihåg var dom ligger förutom att de ligger en bit utanför. annars finns det massor med små stånt som har turist turer om du vill göra något annat under dagen.
Hoppas, Kanse, Snart.. Åka!

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #14 skrivet: 31 juli 2011, 10:14:41 »
Ok det är så mkt att skriva men så lite tid.

Tack för många bra tips, men jag har frugan med mig och sitter här på Soi 13 helt utan några möjligher att ta för mig av allt det roliga  :banghead

Var första gången på Super Girl agogo, men i det pyttelilla stället så var stämningen spänd och tjejerna danssade, som dom hade varit robotar eller tvingade att uppträda.
Är alla gogo-barer små?

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #15 skrivet: 31 juli 2011, 10:23:02 »

Är alla gogo-barer små?

Nej nej det är de inte. Min favorit i PTY är Angelwitch på Soi 15. Har t.o.m. varit med på scenen där två ggr.  :P :D

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #16 skrivet: 31 juli 2011, 10:45:53 »
Det va många trevliga tips man fick, tur man har gott om minne i telefonen så man kan skriva ner allt. Får se hur mycket man hinner med.

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #17 skrivet: 31 juli 2011, 11:11:46 »
Nej nej det är de inte. Min favorit i PTY är Angelwitch på Soi 15. Har t.o.m. varit med på scenen där två ggr.  :P :D

Låter nice. Jag har faktiskt aldrig varit på angelwitch vad jag kommer ihåg men jag har varit uppe på scenen på Airport club =)

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #18 skrivet: 31 juli 2011, 15:48:14 »
Låter nice. Jag har faktiskt aldrig varit på angelwitch vad jag kommer ihåg men jag har varit uppe på scenen på Airport club =)

Airport är också bra, kul med damernas klädsel  :)

Angelwitch i PTY är mycket bättre än sin namne i BKK, större och bättre show  :thumbsup

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 31 juli 2011, 15:52:07 »
Airport är också bra, kul med damernas klädsel  :)

Angelwitch i PTY är mycket bättre än sin namne i BKK, större och bättre show  :thumbsup

Airport är en av mina favoriter i Pattaya för att inte säga att det är den bästa..

Får la ta å kolla in Angel när ja kommer till Pattis igen om 3 veckor.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #20 skrivet: 31 juli 2011, 16:05:04 »

Annars kan du ta en dagstur med färjan till Koh Larn som ligger utanför Pattaya. typ 40baht tror jag, med färjan från piren i slutet av Walking Street. Jag kommer nog ta en tripp dit denna gången. Har inte hunnit tidigare, alltid haft tjej på rummet som ska underhållas tills det är dags för henne att trippa iväg till jobbet igen.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #21 skrivet: 31 juli 2011, 16:24:43 »
Annars kan du ta en dagstur med färjan till Koh Larn som ligger utanför Pattaya. typ 40baht tror jag, med färjan från piren i slutet av Walking Street. Jag kommer nog ta en tripp dit denna gången. Har inte hunnit tidigare, alltid haft tjej på rummet som ska underhållas tills det är dags för henne att trippa iväg till jobbet igen.

Hehe jag brukar oxo ha det problemet, det blir aldrig som man har planerat  :D

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #22 skrivet: 31 juli 2011, 16:32:50 »
Jag planerar sällan mina resor väl.         Dit och hem....
Det är de enda fasta punkterna i mina resor. Har man 2veckor på sig kan jag förstå om man vill se lite men samtidigt skulle jag nog inte åka ner kortare period än 4veckor tror jag.
De gångerna jag har planerat saker så händer det alltid något på vägen. Man blir matförgiftad eller något annat man inte räknat med (kär i en stad tex..).

Avis som fan är jag på er två just nu, sitter här hemma och får nästan ångest över att man inte drog en sommarresa, fast då hade jag ju inte haft tid/råd med en 3månaders på vintern iofs... Prioriteringar....
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #23 skrivet: 31 juli 2011, 16:35:51 »
Synd man är helt kass på att skriva, varit hela mitt liv. Annars hade det kunnat bli en lite reseberättelse. Men den delen får the dude stå för  :D

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #24 skrivet: 31 juli 2011, 17:15:34 »
En bra sak att tänka när det gäller vissa gogo-ställen är att de har shower vid fasta tidpunkter och är det ingen show när man kommer så kan man fråga när nästa show är.

Angelwitch gogo=bra shower, de brukar dra upp killar på scen och dansa förföriskt runt dem. Mamasan kan vara lite pushig att man ska köpa drinkar och barfina tjejer. Lite business och pengarna ska in.
What´s up gogo (den vita baren)= Är ett måste. Bra spanking, dusch/lödder action. Kul att sitta vid "badkaret" och ge tjejerna 20baht dricks.
Sapphire gogo= kan ha kul shower. Tror att de brukar ha speciella shower på torsdagar, lite osäker på hur det är med det men kan vara värt att kolla. Kan vara lite hands-on shower där killarna för, ja känna lite utan och innan.
Misty´s gogo= ska ha bra tjejer och det ska inte vara så dyrt att ta med en tjej till ST-rummet ovanför.
Iron gogo= Har skitsnygga tjejer, kan vara lite dyrt att få med tjejer därifrån.
Airport gogo= Är ett bra ställe med snygga tjejer och om jag kommer ihåg rätt bra shower. Blandar ihop hur det ser ut på en del ställen märker jag.
Champagne gogo= Ligger på Soi LK Metro, gå upp på soi Diana(andra sidan 2nd Rd mittemot Mike´s) och ta vänster en bit upp på gatan så kommer ni rätt. Där brukar det vara bra fart. Vid vissa tidpunkter så har det tjejer i en duschkabin som löddrar in sig och leker med dildos.
Devils Den= (soi LK metro) är ett ställe man går till för att få sig en jävla omgång av proffesionella tjejer. De kommer att mjölka dig torr under den tid du är där. Brukar man ta Kamagra gel så är det bra att ta det innan eftersom de kommer att göra allt för att få dig att njuta så mycket som möjligt.
X-zone= Har nog den mest hardcore-showen i Pattis. Skrev lite om det i min första resarapport. De verkar köra ett program där killarna som sitter längst fram först för använda dildos på tjejerna och sedan fista dem. Sedan kommer nya tjejer och sätter på varandra med en strap-on och avslutar med att klämma ut nån slags vätska ur denna strap-on för att simulera, ja det kan ni gissa.
soi 7 & 8= Är 2 roliga gator med en massa barer. Finns barer över hela stan men här är det många barer och tjejer.
Insomnia= Är ett disco man går till på nattkvisten efter barrundan för att hitta frilansande tjejer. Har öppet till tidig morgon, jag rumlade ut därifrån vid 6-tiden och då var det fortfarande packat.
Happy gogo= Ska vara ett bra ställe. Har inte varit där pga att jag hittade min sweety Dao på baren just utanför.
Alcatraz gogo= Var ett ganska nytt ställe där temat är fängelse. Tjejerna har en massa olika kostymer, fångar fängelseväktare, poliser.
Beach Road eller"Coconut Bar"= Där finns det alltid tjejer och de vill oftast ha 500baht för ST. Vissa risker kan finnas med dessa. Använd alltid kondom men det tar jag förgivet att ni alltid gör i övrigt oxå. Se till att inte ge dom en chans att stjäla nåt från dig(ST-hotell kan vara en bara idé) och ge dem inte en chans att spetsa din drink eller vattenflaska(som hände mig). Annars kan man nog hitta nån fin tjej där oxå. Bara man är försiktig så kan man ha kul med en tjej därifrån oxå.

Pust ja det finns så mkt bra ställen. Bästa är att bara gå runt och se vart man hamnar. Många gogo-ställen är lite småtråkiga där tjejerna bara står runt en stång och dansar lite uttråkade. Då gäller det att hitta de bra ställena. Många klagar på att tjejerna är dyra på gogo-ställena och att de inte vill gå LT eftersom de tjänar med på LD´s och ST. Visst jag förstår dem, pengarna ska ju in, men det är precis därför jag föredrar bartjejerna. Man kan hitta juveler precis överallt.
Nä orkar jag inte skriva mer för tillfället.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #25 skrivet: 31 juli 2011, 19:20:05 »
text
tack för det inlägget, känns som att jag missade mycket under min vecka i Pattaya även om jag hade riktigt trevligt.
kommer garanterat bli mer än en vecka nästa gång :)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 31 juli 2011, 19:44:41 »
tack för det inlägget, känns som att jag missade mycket under min vecka i Pattaya även om jag hade riktigt trevligt.
kommer garanterat bli mer än en vecka nästa gång :)
Jag har inte varit så lång tid i Pattis under mina 2 resor men jag har ju haft bra guidning och läst på en jävla massa på olika forum så det känns som att jag kan ganska mycket men samtidigt vet jag att det är så mycket mer att upptäcka. Hela stan är ju fullproppad med barer och det finns tjejer tamefan överallt. Kan kännas lite too much för en del kan jag tänka mig. Min första dag så var jag ganska vilse men jag fick snabbt hyfsad koll på läget tack vare mitt sällskap. Fast jag har ju oxå extremt bra lokalsinne så det gjorde nog att jag snabbt kände att jag hittade.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #27 skrivet: 31 juli 2011, 20:04:40 »
Bra sammanställning ovan duden  :thumbsup

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #28 skrivet: 31 juli 2011, 20:13:20 »
Min första dag så var jag ganska vilse...
jag kände väl lite så också, vandrade runt lite i tråkigare områden i utkanten, gick in på ett internetcafe och läste lite, så läste jag något om något svenskt ställe, dit åker jag tänkte jag, tog mopedtaxi, hamnade runt soi7-8 utan att hitta det jag sökte, men så blev jag bokstavligt indragen i en bar... :D

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #29 skrivet: 31 juli 2011, 21:10:32 »
Jag tror inte jag hinner ens gå förbi så många procent av barerna i Pattaya på 2 v. tänkte inte gå runt och leta allt för mycket efter alla mina "måsten" heller. Jag försöker väl hålla kursen mot soi 6 och Walking street första dagarna. Efter det kanske man får för sig att kolla runt lite på annat håll?

Verkar ju vara mest ös på soi 6 och WS vill man ju inte missa. Efter det är det ganska öppet egentligen. Kanske man får för sig att gå tillbaka till den där tjejen  som man inte borde ha gått förbipå i den där baren, eller efter nån annan man sett i ögonvrån för att snacka lite om livet och så vidare... Finner man de gatorna mindre intressanta så fanns det gott om alternativ, det är en sak jag mycket väl uppfattat.

Sen är jag inte så mycket för gogo´s egentligen. Men det är klart man passar på, sen kanske det inte är nåt för mig (även om alla gogos är olika) Så grundplanen är att hålla sig till de lite bättre och trevligare barerna. DD också förstås, det var ju trots allt mitt första måste.

Sen kvarstår då det ev. dykandet, fisket och ö-luffandet som jag också planerat för. Har fått lite ytterligare tips för min egen del. Och det tackar jag för, synd man inte har mer tid på sig att uppleva allt :P

Utloggad jibber

• V.I.P
  • Antal inlägg: 231
« Svar #30 skrivet: 31 juli 2011, 21:13:20 »
Sist jag var i Thailand var första gången i Pattya och jag gillade skarpt den staden. Hade inte planerat så mycket utan dagarna fick flyta på som dom kom, hann inte med så mycket mer än soi 8 lite på soi 7 sedan var den veckan över. :-) :-) :-)
Men det gör att det finns så mycket mer att utforska när jag kommer dit nästa gång.  :yahoo

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #31 skrivet: 31 juli 2011, 21:38:59 »
Bra sammanställning ovan duden  :thumbsup
Tack! Detta var bara det jag kom på för tillfället.

Kom på att jag glömde nämna soapy massage. Det går inte av för hackor att ha en inlöddrad tjej som använder hela sin kropp som verktyg. Ganska trevlig känsla när hon glider fram och tillbaka på en. Det ska finnas i närheten av Central samt på 2nd road vid soi 2, Sabaii Dee kanske det hette? Ska kolla upp det, har bara varit på Annie´s i BKK.

Sen är jag inte så mycket för gogo´s egentligen. Men det är klart man passar på, sen kanske det inte är nåt för mig (även om alla gogos är olika)
Jag är väl egentligen inte så mycket för gogo´s heller men det är kul att gå runt och kolla och se vad man upptäcker. Första gången så duger vilken gogo som helst, känns bara spännande att titta på avklädda tjejer. Efter ett tag så blir man lite blasé och letar efter gogo´s med lite fart och shower. Fast när det är dags att leta sällskap för natten så är det beerbarerna som gäller för mig. Vill gärna få kontakt med tjejen i fråga och flörta lite med dom så som jag skulle göra här hemma i Sverige oxå. Man får en mycket bättre och trevligare upplevelse då.

Vill man bada men är less på poolen och inte tycker att stranden i Pattaya ser så inbjudande ut så tar man en songtaew(bahtbus/flaktaxi) till Jomtien beach. 15min bort och bättre strand, betala inte mer än 100baht om du hyr en kille att köra dit.
Annars kan man ta färjan från piren till Koh Larn(hmm har jag redan skrivit detta?) för kanske 40-50baht? Speedboat är svindyrt.

Moppetaxi kan vara praktiskt ibland, 50baht inom stan inge mer.

Jo just ja. Ett praktiskt sätt att ta sig fram är bahtbussarna som kör åt ett håll på second road och åt andra hållet på Beach Road. 10baht kostar dessa. Det ska tydligen finnas en massa olika rutter dom kör men jag brukar använda mig av dessa 2.

En sak jag gillar med Patts är att det går alltid att få tag på mat, t.ex Kiss restaurant på 2nd Rd korsningen soi Diana är öppet dygnet runt. riktigt praktiskt om man blir sugen på nåt mitt i natten och bor på hotell Diana inn.

Mkt av detta står redan överallt men det kan ju vara bra att få det sammanfattat på ett ställe.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #32 skrivet: 01 augusti 2011, 18:30:10 »
Du är en klippa, jag skriver så att blyertsspetsen glöder på ett sjabbigt hak på fyn. Men men, ibland får man tänka på andra än sig själv. Wifi ingick iaf och imorrn ska vi gå och spana in hutlöst dyra plastbitar! Tackar för tipsen!

Smuttar på en guldpilsner jag aldrig sett förut. 6,7% och de smakar fantastiskt bra. Men jag ser ändå fram emot ett par singha (retas såklart) Jag tycker inte det var nån större skillnad mellan chang och singha. Bara man dricker dem på plats så går vilket som bra!

Nu är det bara dagar kvar? Ska inte kolla nedräkningstråden, känner inte alls för det idag :)

Ha det!
Tomtebloss

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #33 skrivet: 01 augusti 2011, 20:39:05 »
Du är en klippa, jag skriver så att blyertsspetsen glöder på ett sjabbigt hak på fyn. Men men, ibland får man tänka på andra än sig själv. Wifi ingick iaf och imorrn ska vi gå och spana in hutlöst dyra plastbitar! Tackar för tipsen!

Smuttar på en guldpilsner jag aldrig sett förut. 6,7% och de smakar fantastiskt bra. Men jag ser ändå fram emot ett par singha (retas såklart) Jag tycker inte det var nån större skillnad mellan chang och singha. Bara man dricker dem på plats så går vilket som bra!

Nu är det bara dagar kvar? Ska inte kolla nedräkningstråden, känner inte alls för det idag :)

Ha det!
Tomtebloss

Äh jag skriver bara saker jag har snappat upp på olika forum och jag råkar ha lite tid över nu när semestern har kommit.
Men Danmark har ju en del gott öl oxå! Ha så kul på minitrippen! :thumbsup

Just ja kom på att det går ju faktiskt att åka mellan Pattaya och Jomtien för kanske 20baht om man hittar en songtaew som kör den sträckan. Det är när man hyr dom till ett speciellt mål det bör kosta 100.

Och så klart hyr INTE jetski i pattaya!!!

Om moppe ska hyras så kan det vara bra att kolla upp eventuella skador ordentligt och ta 1000 foton av hojen du ska hyra innan du kör iväg. Jag känner mig dock lite skraj för Patts galna trafik så jag vet inte om jag vågar hyra riktigt än.

Läste igår att de har börjat riva Made In Thailand marknaden till viss del och att en del av utställarna där brukar slå upp sitt stånd på lilla torget vis McDonald´s på 2nd Road hyfsat nära WS.

Kan lika gärna skriva detta här oxå:
BJ-barer:
Bliss:
Ligger på 3rd road nära X-zyte disco. Ann ska vara den mest beryktade där. Karta 1. Karta 2.
Lolita´s: Ligger på soi LK Metro. Bee hörde jag skulle vara bra och erfaren.
My Friend You bar: Ligger på soi 6 en bit in på vänster sida när man kommer från 2nd Rd. Chompoo är den mest eftertraktade där pga hennes färdigheter.
Soi Postoffice 13/2: Där finns det 3(tror jag) Pumpstation och Golden Girls är 2 av dom iaf.
Golden nånting: soi 6 eller 7 i Jomtien.

Alla dessa har jag inte besökt men planerar att kolla in iaf Bliss, MFY och Lolita´s.
« Senast ändrad: 01 augusti 2011, 22:39:04 av the dude »

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #34 skrivet: 01 augusti 2011, 21:23:53 »
Samma här, snappar upp lite här och lite där! Men dina tips i förra tråden lät väldigt matnyttiga, så de noterade jag. För att tillägga vad jag noterar så har jag 4 olika dokument på datorn. Ett gäller barer jag skulle tänka mig att kolla in närmare :) Ett annat dokument gäller ställen där man kan äta och eller dricka en eller ett par öl på soi 6, walking street o.s.v. Ett är enbart om barer på soi 6 och ett 4:e (hittills) är på a gogo´s där de inte är allt för påstridiga. Så långt har jag kommit än så länge, men jag har ju några dagar till att slipa på de dokumenten :(

Jetski skulle jag aldrig få för mig att hyra och samma gäller moppe/mc i LOS. Tror inte ens de får upp mig på en mc-taxi där, betalar hellre en vanlig taxi 4 ggr så mycket för att komma dit jag ska i så fall. Fast jomtien låter lite intressant om nu stränderna är vettiga där. Kanske en bättre utgångsplats för lite fiske och dykning också?

Jag hade missat att de börjat riva "Made in Thailand" marknaden. Läste om den i ett tips från Ozz, känns ju lite synd faktiskt. Får väl bli Mike´s Shopping Mall istället då. Men jag brukar vara rätt tuff förhandlare, men jag vet att jag betalar överpris ändå om jag väl handlar. Fast jag går ifrån en hel del lycksökare också (har aldrig varit där, men antar upplägget inte är helt olikt det på MBK?)

Jag sippade på ett halvt 6-pack idag, så jag har 3 guldöl kvar imorgon. Bor mitt emot ett gästgiveri och det är ju lite synd man inte kan gå in där och kolla lite. Men det är mindre lämpligt när man har grabben med. Luksus öl 6,7% och det är en uggla på etiketten. 3:95DKK stycket på ALDI exkl. pant. Jodå, danskarnas ölkultur kan man inte klaga på. Brukar föredra öl under 6% annars, men jag kollade inte så noga. Dessa är ändå halvljumna och ska man över 5% annars vill jag ha de iskalla! Men de här var okej, synd jag inte kan testa en iskall!

Nu är det snart sängdags så vi inte missar frukosten och köerna imorgon.  off-topic

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #35 skrivet: 01 augusti 2011, 21:57:37 »
Just det vanliga taxibilar finns inte i Pattaya utan det är flaktaxis som gäller. Det skulle vara om det finns nån BKK-taxi som lämnat i stan. När jag åkte till flyget sist så var det en BKK taxi som hämtade mig. Antar att de vill ha belt för hemresan oxå.

MBK ochh Mike´s är ganska lika, tyckte detvar litdyrare på Mike´s. Soi Buakhaow marknaden som är på ttis och fre ska jag kolla in. Man ska tydligen gå upp soi Diana och ta höger på soi Buakhaow så kommer man dit. Finns nog en de andra platser med bra shopping runt om i stan som jag inte riktigt hr koll på. Det fanns lite marknadsstånd här och där. Ska kolla runt lite mer när jag kommer ner.

En annan sak jag ska göra är att kolla in Bell Bus eller den vanliga bussen från Suvarbhumi till Pattis, 130-200baht ska det kosta. Måstehitta mer info om det dock. Ska nog kolla in PA för den infon. Tror att man ska gå neråt efter customs till street level(?) och där ska de finnas ett skrivbord med en skylt där man kan köpa bussbiljetter.
Edit:Hittade lite onffo om buss från Suvvan till Pattaya.
Vanlig bus 124baht: http://www.pattayabus.com/
Bell bus 200baht (som släpper av dig vid ditt hotell): http://www.belltravelservice.com/index.php

Ha så kul med grabben i Danmark!

Edit 2: Såg just att det skulle finnas soapies i hörnet av soi3 och 2nd Rd nära Big C. Ska finnas 3 st, Sabai Dee, Sabai Room och Sabai Land. Ska försöka hitta adresser.

Även på Soi Honey skulle det finnas Soapies.

Tror jag kommer att fylla på med info i denna tråden för att lätt hitta det när jag väl är nere. Hoppas ni har översyn för mitt informationsflöde! Resfebern är HÖG just nu!
« Senast ändrad: 01 augusti 2011, 22:28:25 av the dude »

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #36 skrivet: 01 augusti 2011, 22:31:11 »
 ::) Åfan, du hade kunnat lura mig....

Akta dig så du inte tar slut innan du är nere.
Ni tar reda på så jäkla mycket saker, själv är jag nog för lat för att ens kolla om det finns billigare bussar eller liknande.

Får önska en riktigt trevlig resa redan nu ;)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #37 skrivet: 01 augusti 2011, 23:51:02 »
Ni tar reda på så jäkla mycket saker, själv är jag nog för lat för att ens kolla om det finns billigare bussar eller liknande.
jag tog reda på en del och hade vissa planer, men väl där så blev allt tvärt emot.
jag tänkte ta en buss från flygplatsen till BKK, liktförbannat så vart jag inlurad i en Taxi  :banghead som hade ett Tuk-tuk aktigt beteende med att stanna vid resebyrå och ta mig till något hotell som han var hotellets taxiförare åt...

aja, ännu mer kunskap till nästa gång så ska det nog bli ännu bättre.

the dude, din info uppskattas.
jag ska nog också fixa nerskrivna dokument som tomtebloss, verkar smart.
som det är nu så läser jag saker och tänker att så ska jag nog göra, sen glömmer man bara bort hur det var sen på plats. :(

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #38 skrivet: 02 augusti 2011, 06:27:28 »
Duden, du har stenkoll på läget! Jag trodde man kunde ta taxi i Pattaya och att bahtbussarna/mc-taxi bara var ett komplement. Men jag hade ju hört att det var billigt att ta sig runt med bahtbussarna, mc-taxi är jag aningen försiktig med. Då går jag hellre :) Men efter ett par öl i kroppen blir man väl stålmannen och på ett vis är det ju en reseupplevelse att åka mc-taxi också, så man ska aldrig säga aldrig. Rätt vad det är så sitter man på en mc i LOS?

Jag bokade en arrangerad taxi från hotellet, det kostar förvisso 1300THB med alla vägavgifter. Men jag tycker det är värt det, känner mig inte alls hemma på BKK flygplats. Kan vara skönt att ha nån som viftar med en skylt åt en och att få hoppa in i en AC-kyld bil av finare modell, med en chaufför som förhoppningsvis är rädd om arbetsgivarens bil. Det får gärna ta några minuter extra om jag får välja! Kanske man tar nån av bussarna du beskrev nästa gång, antar jag hade känt mig säkrare i en buss än en BKK-taxi rent generellt. Visst 1100 THB dyrare blir det ju med min taxi än vad bussen hade kostat. Men men..... Nästa gång kanske?

Jag noterar en hel del, vad jag sen gör av de sakerna är en annan grej. Kan vara skönt att ha en grundplan att falla tillbaka till om man nu skulle hamna lite märkligt. Minnet är ju teflonbelagt, så jag får nog ha nån form av notishäfte med mig, skriven lättfattligt och koncist. Nåt slags överskådlig karta också, sen så hoppas jag min hemlärda thai funkar någorlunda, har lärt mig kunna fråga efter gator på thai och jag hoppas det funkar när man väl är på plats. Men det tror jag väl ska funka rätt bra? Vill utforska lite helt på egen hand, så man får känslan att man kan själv. Bli tvungen att använda den lilla thai man kan för att hitta nya vattenhål etc. Kanske hitta ett för de flesta okänt ställe som man fastnar för? Jaja, vi får se!

Nu är det tisdag morgon, solen verkar kunna visa sig idag igen, snart så ska vi ner och käka frukost. Ska väcka grabben alldeles strax. Önskar dig en toppenbra resa duden, jag gissar jag är rätt slutkörd när jag kommer tillbaks ikväll.... Men tusen tack för alla tips än en gång. Det uppskattas verkligen!

:thumbsup

Utloggad ULVVF

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #39 skrivet: 02 augusti 2011, 09:09:32 »
Finns det några bordeller med lite roliga teman, såg någon skriva om ett fängelsetema, finns det mer i den stilen? I Japan så ska det ju finnas bordeller (även om de bara är inriktade till japaner) där man kan få välja ett scenario, finns det något liknade i Thailand?

Finns det några bra eskortsidor som har sitt fäste i Pattaya (där bilderna på tjejerna överstämmer med tjejen som kommer), om man nu någon dag inte skulle orka/vilja lämna hotellrummet?

Fundera på andra roliga aktiviteter, och kommer och tänka på att jag aldrig har hoppat fallskärm. Finns något bra ställe i Pattaya där man kan göra det?

Inget bokat än, väntar på att få tillbaka lite pengar ifrån skatteverket som kan behövas, som jag hoppas blir nu i antingen augusti eller september. Annars får jag vänta ända tills januari innan jag kan resa.:(

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #40 skrivet: 02 augusti 2011, 09:16:23 »
Klart det finns vaniga taxibilar i Pattaya men dom brukar inte vilja köra på meter.. Och även om dom gör det så är det dyrare än i Bangkok. Jag har tagit taxi vid nåt enstaka tillfälle men om man ska längs huvudgatorna så ser jag bahtbussarna som ända alternativet.. Dom kostar ju bara 10 baht inom Pattaya.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #41 skrivet: 02 augusti 2011, 09:22:28 »
Ja du kan hoppas fallskärm i Pattaya.. Både med egen sjkärm och sk tandemhopp...

http://www.thaiskyadventures.com/

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #42 skrivet: 02 augusti 2011, 13:17:02 »
Ja jag är inte helt hundra på det med taxis i Patts, har aldrig sett till några och när jag skulle byta hotell och frågade om dom ringa efter taxi så var det helt omöjligt, fick hoppa upp bakpå en mc-taxi med väskor och sllt.

Jo ett bra telefonnummer som jag snappade upp nånstans är 1155 som går till Tourist Police. Dom har inte samma befogenheter som vanlig polis men de kan hjälpa om man skulle hamna i nån situation nångång.

Njä jag har väl inte så himla bra koll som de som har varit där mer än jag men jag försöker lära mig eftersom.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #43 skrivet: 02 augusti 2011, 13:19:17 »
Vanliga taxis är ju inte jättevanliga men dom finns. Brukar stå en hel del vanliga taxibilar utanför köpcentrumet The Avenue på Second Road..

Utloggad ULVVF

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #44 skrivet: 02 augusti 2011, 13:39:46 »
Ja du kan hoppas fallskärm i Pattaya.. Både med egen sjkärm och sk tandemhopp...

http://www.thaiskyadventures.com/

Tack för svaret, ska kolla in det.:)

Hittade föresten lite svar på lite av det andra jag sökte efter, Devil´s Den verkar erbjuda mycket av det jag sökte efter, men fler än ett sådant alternativ vill man gärna ha. Tycker priserna verkar vara ganska så höga där och tjejerna verkar vara okej men inte något speciellt.

Blir lite frestad av att skippa alla vanliga taxi och buss och ta detta istället, lite dyrare, men det gör förmodligen resan ifrån flygplatsen till hotellet lite roligare.:) fast det borde ju egentligen vara standard att få denna service då man åker taxi.;)

http://www.devilsdenpattaya.com/bus.php

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #45 skrivet: 02 augusti 2011, 17:44:13 »
 Mycket bra tips, men akta er för att bli lurade. Jag har utsattss för många försök redan och det senaste idag var en gammal dam som hyrde solstolar på stranden i Pattaya hon ville ha 160B mer än var befogat. Med thailänningarna måste man hela tiden double check.

Kanske jag ser så dum ut...

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #46 skrivet: 02 augusti 2011, 19:10:14 »
Mycket bra tips, men akta er för att bli lurade. Jag har utsattss för många försök redan och det senaste idag var en gammal dam som hyrde solstolar på stranden i Pattaya hon ville ha 160B mer än var befogat. Med thailänningarna måste man hela tiden double check.

Då är det en fördel att ha en thaidam med sig som ser till att man aldrig betalar för mycket oavsett solstolar eller annat. Desto mer över till henne  :D

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #47 skrivet: 03 augusti 2011, 01:33:00 »

Jag vet inte vad solstolarna på Pattaya Beach kostar men i Jomtien kostar dom ju 30 baht per dag. Vilket kan jämföras med Phuket där dom brukar vilja ha 200 baht..

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #48 skrivet: 03 augusti 2011, 01:52:39 »
Jag vet inte vad solstolarna på Pattaya Beach kostar men i Jomtien kostar dom ju 30 baht per dag. Vilket kan jämföras med Phuket där dom brukar vilja ha 200 baht..
Hmm jag har för mig att jag betalade mer när jag var där med Krille Thai och Eddi och dom är ju rutinerade, hmm ska kolla upp detta igen!

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #49 skrivet: 03 augusti 2011, 02:04:37 »
Kostar 30 baht i Pattaya också, tar man en vatten också så är man uppe i svindlande 50 baht totalt, överkomligt

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #50 skrivet: 03 augusti 2011, 20:54:48 »
Tack för svaret, ska kolla in det.:)

Hittade föresten lite svar på lite av det andra jag sökte efter, Devil´s Den verkar erbjuda mycket av det jag sökte efter, men fler än ett sådant alternativ vill man gärna ha. Tycker priserna verkar vara ganska så höga där och tjejerna verkar vara okej men inte något speciellt.

Blir lite frestad av att skippa alla vanliga taxi och buss och ta detta istället, lite dyrare, men det gör förmodligen resan ifrån flygplatsen till hotellet lite roligare.:) fast det borde ju egentligen vara standard att få denna service då man åker taxi.;)

http://www.devilsdenpattaya.com/bus.php

Detta diskuterades i en annan tråd, alltid med utgångspunkt att bli hämtad vid flyget. Men man kanske skulle avsluta Thailands resan med en sån här tur  :hmm

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #51 skrivet: 03 augusti 2011, 23:08:13 »
Detta diskuterades i en annan tråd, alltid med utgångspunkt att bli hämtad vid flyget. Men man kanske skulle avsluta Thailands resan med en sån här tur  :hmm
Det var årets bästa idé!!! :thumbsup

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #52 skrivet: 03 augusti 2011, 23:37:50 »
En nyttig information om en marknad kan jag inte ge just nu men jag ska bli visad till Thepprasit-marknaden. Har ingen aning om vart det är eller så men det ska vara större och lika billigt som soi Buakhaow-marknaden. Återkommer i framtiden i min reserapport om det. Skulle tippa att det ligger nånstans på Thepprasit-road.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #53 skrivet: 04 augusti 2011, 07:48:21 »
Jag gick runt och kollade lite igår, fan va stort det är mot Patong. Utan bath taxin hade jag knappt lämnat hotellet  :)

Letad upp soi 6 under dagen, det va inte så smart att gå dit från walking street, när man väl kom dit va man ju helt slut och svettig så det såg ut som man precis hade tagit sig ett dopp.
Gick en runda på walking oxo och va inne på Alcatraz Agogo, rätt mycket trevligt att kolla på. Fick en väldigt söt liten donna vid min sidan, men hade sovit för dålig under dagen så det blic inte mycket mer än ett par drickar. hmm första gången här ner utan att ta sig en ST eller en LT. Men tur att det finns bar tjejer, utan dom hade jag nog fortfarande letat efter mitt hotell  lol

I kväll blir det en runda tillbaka till Soi 6 när man är utvilad :D sedan ska jag försöka hitta X-zone tänke jag, inte en aning vart soi 16 ligger men den borde ligga nrätt nära botellet som ligger på soi 15.

Sedan det där men bath taxin kan vara lite lurigt. hoppade in i  en och tänkte att den går ner till beach road, haha trodde jag den svängde åt andra hållet och efter en stund hade jag inte en aning vart jag va. Men hittade iofs en lite marknad med hyffsade priser.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #54 skrivet: 04 augusti 2011, 09:11:59 »
En nyttig information om en marknad kan jag inte ge just nu men jag ska bli visad till Thepprasit-marknaden. Har ingen aning om vart det är eller så men det ska vara större och lika billigt som soi Buakhaow-marknaden. Återkommer i framtiden i min reserapport om det. Skulle tippa att det ligger nånstans på Thepprasit-road.

Var inte Du med oss dit?
Vi var där en sväng sist.
Minns inte om Du följde med då...

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #55 skrivet: 05 augusti 2011, 17:03:43 »
Kom just tillbaka, eftef att ha tillbringat kvällen på Star Silver Agogo på Walking Street.

Toppen ställe enligt mig. Väldigt fin stämning och personalen var väldigt vänlig. Olika scener där tjejerna hade också olika teman. Tjejerna som uppträdde retade kunderna sensuellt. Det var helnaket, som gällde. Undantaget var dom med mens, fick jag veta.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #56 skrivet: 05 augusti 2011, 17:11:47 »
Undantaget var dom med mens, fick jag veta.

lol lol lol Den var bra  :thumbsup

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #57 skrivet: 10 augusti 2011, 13:29:30 »
Kanske är en bra ide att de med mens inte är helnakna...

Då vet man ju vilka man ska undvika, ifall man inte gillar att äta nyponsoppa vill säga...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Supernova

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
« Svar #58 skrivet: 11 augusti 2011, 12:10:58 »
Har kollat igenom tråden och tänkte höra om de är någon som vet bra ställen där man kan dra hem brudar för LT? Såg att go-gos inte var en bra ide eftersom de tjänar mer på annat...

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #59 skrivet: 11 augusti 2011, 12:52:00 »
Har kollat igenom tråden och tänkte höra om de är någon som vet bra ställen där man kan dra hem brudar för LT? Såg att go-gos inte var en bra ide eftersom de tjänar mer på annat...

Jag har inte haft några problem att få med mej tjejer från gogos men barfine är ju oftast 600-1000 baht..

Dom kommer med all säkerhet föreslå en ST men det är bara att säga att du vill ha LT och det går dom oftast med på då.

om du ändå inte vill ta en tjej från en gogo så har du ju några tusen barer att kolla igenom bara att leta efter nån du tycker om. BF oftast 300

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #60 skrivet: 11 augusti 2011, 13:42:14 »
Jag har inte haft några problem att få med mej tjejer från gogos men barfine är ju oftast 600-1000 baht..

Dom kommer med all säkerhet föreslå en ST men det är bara att säga att du vill ha LT och det går dom oftast med på då.

om du ändå inte vill ta en tjej från en gogo så har du ju några tusen barer att kolla igenom bara att leta efter nån du tycker om. BF oftast 300

Men om barfine är på 600-1000 då lär ju hon vilja ha typ 2000 för LT?

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #61 skrivet: 11 augusti 2011, 14:31:16 »
Men om barfine är på 600-1000 då lär ju hon vilja ha typ 2000 för LT?

Ja det stämmer att många vill ha det. Men det är inte svårt att få nån för 1000 heller. Vissa frågar inte ens efter pengar men då får du helt ge henne så mycket som du tycker hon är värd. Men minst 1000 i alla fall såvida hon inte var helkass

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #62 skrivet: 11 augusti 2011, 16:52:48 »
Ja det stämmer att många vill ha det. Men det är inte svårt att få nån för 1000 heller. Vissa frågar inte ens efter pengar men då får du helt ge henne så mycket som du tycker hon är värd. Men minst 1000 i alla fall såvida hon inte var helkass
Eller så får du betala vad HON vill ha.
Om du inte gör det kanske hon ringer till sin polis och då kan det bli mycket dyrare.
Jag har en kompis som varit med om det och han var ingen nybörjare.
Polisen knackade på dörren och förklarade hur mycket det skulle kosta och betalade han inte så var det bara att följa med ner på stationen.
För något kunde dom hitta på som brott. Våldtäckt var ett av förslagen som kom upp  o)
Det är mycket bättre att veta hur mycket hon vill ha i förväg.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #63 skrivet: 11 augusti 2011, 17:00:45 »
Eller så får du betala vad HON vill ha.
Om du inte gör det kanske hon ringer till sin polis och då kan det bli mycket dyrare.
Jag har en kompis som varit med om det och han var ingen nybörjare.
Polisen knackade på dörren och förklarade hur mycket det skulle kosta och betalade han inte så var det bara att följa med ner på stationen.
För något kunde dom hitta på som brott. Våldtäckt var ett av förslagen som kom upp  o)
Det är mycket bättre att veta hur mycket hon vill ha i förväg.

Precis... De kan man ju fråga innan man betalar BF.

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #64 skrivet: 11 augusti 2011, 19:12:47 »
Brudarna i pattaya var fan så mycket snyggare än de i Bangkok. Billig sprit och ligg de är inga fel, måste nog skippa Phuket denna gången  :q

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #65 skrivet: 11 augusti 2011, 19:49:04 »
Brudarna i pattaya var fan så mycket snyggare än de i Bangkok. Billig sprit och ligg de är inga fel, måste nog skippa Phuket denna gången  :q

Glöm nu för tusan inte "Pook Bar" på Soi 6  :P

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #66 skrivet: 11 augusti 2011, 20:58:27 »
Glöm nu för tusan inte "Pook Bar" på Soi 6  :P

Det var ett ladyboy ställe? Håller mig nog till flickorna  :-)
« Senast ändrad: 11 augusti 2011, 21:06:58 av Supernova »

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #67 skrivet: 12 augusti 2011, 05:21:32 »
Det var ett ladyboy ställe? Håller mig nog till flickorna  :-)

Äh inte så noga, same same U know  ;) Är du i PTY är det bara att köra racet och det är ett bra och roligt ställe. Rekommenderas varmt  :D

Utloggad Supernova

• V.I.P
« Svar #68 skrivet: 12 augusti 2011, 11:49:06 »
Äh inte så noga, same same U know  ;) Är du i PTY är det bara att köra racet och det är ett bra och roligt ställe. Rekommenderas varmt  :D

Äh kan väll gå dit och kolla då, så farligt kan det inte vara. Men mitt hål får dom nog låta bli.. :q

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #69 skrivet: 12 augusti 2011, 20:13:20 »
Men mitt hål får dom nog låta bli.. :q

Super kul  lol

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #70 skrivet: 12 augusti 2011, 20:20:02 »
Men mitt hål får dom nog låta bli.. :q

Nog lät inte direkt 100 % övertygande  lol  ;)

Bra Supernova, kör hårt  :thumbsup

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #71 skrivet: 12 augusti 2011, 20:40:36 »
Nog lät inte direkt 100 % övertygande  lol  ;)

Bra Supernova, kör hårt  :thumbsup

Haha, vi får kanske inte höra av honom mer när han smakar skit i munnen och har ont i arslet imorrn era elakingar :D Men jag kan inte annat än att le åt tanken och det är inte för att jag är elak inte. Nädå!

:thumbsup "All-in" får kanske en annan betydelse när du vaknar upp imorgon supernova!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #72 skrivet: 14 augusti 2011, 10:24:39 »
Var inte Du med oss dit?
Vi var där en sväng sist.
Minns inte om Du följde med då...
Nope jag var med damen i sängen hela tiden :D

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #73 skrivet: 14 augusti 2011, 10:36:21 »
Jag gick runt och kollade lite igår, fan va stort det är mot Patong. Utan bath taxin hade jag knappt lämnat hotellet  :)

I kväll blir det en runda tillbaka till Soi 6 när man är utvilad :D sedan ska jag försöka hitta X-zone tänke jag, inte en aning vart soi 16 ligger men den borde ligga nrätt nära botellet som ligger på soi 15.

Sedan det där men bath taxin kan vara lite lurigt. hoppade in i  en och tänkte att den går ner till beach road, haha trodde jag den svängde åt andra hållet och efter en stund hade jag inte en aning vart jag va. Men hittade iofs en lite marknad med hyffsade priser.
Ja Pattis är i princip ett enda stort barområde över hela stan. Finns alltid nya ställen att hitta.

Nu är det lite sent men om man ska hitta X-zone så gå längst WS till Rolling Stones Bar 2, där tar man vänster och efter 20m så går man upp höger och för trapporna, där längst uppe till vänster finns X-zone.

Låter precis som min första dag. Om man ska åka från 2nd road ner på Beach Road så får man vara beredd på att kolla vart bahtbussen tar vägen i Delfin-rondellen. Ser man inte stranden inom några sekunder efter rondellen så är man nog på väg åt fel håll. Då är det bafa att hoppa av vandra tillbaka och ta en ny som går ner till beach road. Kostar bara 10baht så. Oftast går jag bara nerför en soi mellan de 2 gatorna, då vet man att bussen går åt rätt håll oxå. Sen är det bättre att vifta efter en bahtbuss som redan kör, de som står stilla kan vilja ha 100baht. Fråga efter "normal fine 10baht" så borde det ordna sig.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #74 skrivet: 14 augusti 2011, 10:47:46 »
Vanliga barer är absolut bäst inte bara för att det kostar mindre utan oxå för att upplevelsen kan bli bra mycket bättre för dig hemma i rummet. Det är mkt prat om att gogo-tjejerna omvandlar LT till ST med nån ursäkt för att få åka hem tidigare. Men visst det går nog att få LT vart som helst, till och med soi6. Där är det bäst att dyka upp efter midnatt(de stänger oftast 01) eller göra upp innan att hämta upp en dam vid stängning. Eller så går man bara till Insomnia dit de flesta gogo/soi6/bartjejer går efter jobbet. Där kan man få med en gogo-tjej för betydligt mindre pengar och ingen barfine.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #75 skrivet: 14 augusti 2011, 11:23:28 »
Vanliga barer är absolut bäst inte bara för att det kostar mindre utan oxå för att upplevelsen kan bli bra mycket bättre för dig hemma i rummet. Det är mkt prat om att gogo-tjejerna omvandlar LT till ST med nån ursäkt för att få åka hem tidigare. Men visst det går nog att få LT vart som helst, till och med soi6. Där är det bäst att dyka upp efter midnatt(de stänger oftast 01) eller göra upp innan att hämta upp en dam vid stängning. Eller så går man bara till Insomnia dit de flesta gogo/soi6/bartjejer går efter jobbet. Där kan man få med en gogo-tjej för betydligt mindre pengar och ingen barfine.

Ofta kan dom ju dock vilja ha nåt att dricka inne på Insomnia och där är det allt annat än billigt oc ofta kanske dom har nån kompis dom vill att man ska bjuda med så är ju inte säkert att de behöver bli billigare där.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #76 skrivet: 14 augusti 2011, 13:49:14 »
Bjuda på dricka gör man väl vart man än är, har diskot såna jävla priser att man tappar hakan eller?
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Starchild

• V.I.P
« Svar #77 skrivet: 14 augusti 2011, 13:51:09 »
Bjuda på dricka gör man väl vart man än är, har diskot såna jävla priser att man tappar hakan eller?

Kommer inte ihåg exakt Men blir ju minst några hundra baht för en breezer och en öl iaf.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #78 skrivet: 16 augusti 2011, 18:24:24 »
Bjöd på en drink på Silver Star och den gick på 110B, samma som mina kostade.

Berättade för kompisarna om BJ barerna och då sa en för mig okänd man att han hade besökt en i Pattaya. När det var klart, så ville han kika under duken för att se hur läcker bruden var och under bordet satt en gammal tandlös gubbe...
Kan det stämma? Hellre vill man väl skryta med brudarna?
« Senast ändrad: 17 augusti 2011, 03:22:38 av Krokodilen »

Utloggad jibber

• V.I.P
  • Antal inlägg: 231
« Svar #79 skrivet: 17 augusti 2011, 15:33:24 »
Berättade för kompisarna om BJ barerna och då sa en för mig okänd man att han hade besökt en i Pattaya. När det var klart, så ville han kika under duken för att se hur läcker bruden var och under bordet satt en gammal tandlös gubbe...
Kan det stämma? Hellre vill man väl skryta med brudarna?

Varför kolla om man gillade det och besanna sina eventuella farhågor!!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #80 skrivet: 17 augusti 2011, 19:36:50 »
Tror nog han ljög mer än normalt dock... Även såna ställen har ju ett rykte att behålla..
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #81 skrivet: 17 augusti 2011, 20:21:53 »
Tror nog han ljög mer än normalt dock... Även såna ställen har ju ett rykte att behålla..

Är benägen att hålla med. Min egen tanke var att lura polaren till nåt sånt - få en avsugning under en duk eller nåt, sen betalt nån tusenbatting för att få en vaktmästare eller nåt att hoppa upp på andra sidan och blinka och nicka åt honom. Fan vad kul det hade varit! Men som jag förstått det är det inte alls så det funkar, på gott och på ont.....

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #82 skrivet: 18 augusti 2011, 06:45:30 »
Tomtebloss>> Jävligt jobbig "signatur" Du har fixat.....  :thumbsup

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #83 skrivet: 18 augusti 2011, 07:33:59 »
Märkte det nyss. Tog bort länken till det som skulle vara min nedräkningsklocka.....

Dom uppdaterade väl eller nåt? Nu är den iaf bortplockad.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #84 skrivet: 18 augusti 2011, 08:06:35 »
Märkte det nyss. Tog bort länken till det som skulle vara min nedräkningsklocka.....

Dom uppdaterade väl eller nåt? Nu är den iaf bortplockad.

:D  förstod att nått var galet....

Utloggad madelikemin

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 18
« Svar #85 skrivet: 21 augusti 2011, 23:10:47 »
Är det även barfee för brudarna som frilansar på vanliga barer? Har för mig att det är bara gogo barer som har barfee eller har jag tagit fel? Ska dra ner till Asien 3-4 månader i slutet av Oktober och det blir först 5 dagar i bangkok sedan bär det ner mot Pattay i en-två veckor  :D

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #86 skrivet: 21 augusti 2011, 23:28:01 »
Det finns ju frilansare på vissa barer, men ofta är det ju tjejerna som jobbar i baren som det är barfee på. Då de annars skulle jobbat i baren med att locka kunder och sälja sprit... Finns ju s.k. beer gardens där det ofta brukar hänga tjejer utan barfee.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad madelikemin

• Junior
  • *
« Svar #87 skrivet: 21 augusti 2011, 23:45:59 »
Det finns ju frilansare på vissa barer, men ofta är det ju tjejerna som jobbar i baren som det är barfee på. Då de annars skulle jobbat i baren med att locka kunder och sälja sprit... Finns ju s.k. beer gardens där det ofta brukar hänga tjejer utan barfee.

Okej då är jag med. Vill inte bara se ut som ett jävla förvirrat fån och bli lurad angående om man ska betala barfee eller inte, men då är det så simpelt att ifall bruden ifråga jobbar på baren så skall barfee betalas, annars inte?

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #88 skrivet: 22 augusti 2011, 03:16:10 »
Okej då är jag med. Vill inte bara se ut som ett jävla förvirrat fån och bli lurad angående om man ska betala barfee eller inte, men då är det så simpelt att ifall bruden ifråga jobbar på baren så skall barfee betalas, annars inte?
De flesta som finns i barerna jobbar där och då är det barfine men även om de är frilansare så kan man behöva betala barfine. Jag träffade en smoking hot 35-årig frilansare i en barsom jag betalade barfine för. Hon kände mamasan och hade en deal med henne att hon kunde vara där och ragga kunder så länge som kunderna betalade barfine. Skillnaden mellan henne och en vanlig bartjej som jobbade där var att hon kom och gick som hon ville och behövde inte göra några vanliga barsysslor. Fick hennes nummer och hon sa att jag skulle ringa innan 02, när hon oftast kom dit, om jag ville slippa barfine.

Utloggad madelikemin

• Junior
  • *
« Svar #89 skrivet: 22 augusti 2011, 10:37:31 »
De flesta som finns i barerna jobbar där och då är det barfine men även om de är frilansare så kan man behöva betala barfine. Jag träffade en smoking hot 35-årig frilansare i en barsom jag betalade barfine för. Hon kände mamasan och hade en deal med henne att hon kunde vara där och ragga kunder så länge som kunderna betalade barfine. Skillnaden mellan henne och en vanlig bartjej som jobbade där var att hon kom och gick som hon ville och behövde inte göra några vanliga barsysslor. Fick hennes nummer och hon sa att jag skulle ringa innan 02, när hon oftast kom dit, om jag ville slippa barfine.

Okej! Hoppas man kommer in i gamet fort bara så man slipper se ut som ett lätt pengabyte. Kanske är oundvikligt första gångerna men skadar inte direkt att läsa mycket innan man drar :)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #90 skrivet: 22 augusti 2011, 10:42:01 »
Glömde nämna att hon fick ingen lön från baren men det var kanske ganska självklart eftersom hon inte jobbade där. Kanske ringer henne imorn när jag kommer tillbaka till crazy town.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #91 skrivet: 22 augusti 2011, 19:15:18 »
Inget är simpelt i Thailand. :D

Sitter du med en tjej och frågar om hon vill följa med dig så fråga vad barfinen är. Gör även klart med damen om hennes ersättning innan ni går.

Ibland frågar tjejen om man vill betala baren och då kan man också passa på att fråga.

Om hon frågar: "You want to pay bar?" så är det barfinen för henne hon menar och inte notan. ;)

Utloggad madelikemin

• Junior
  • *
« Svar #92 skrivet: 27 augusti 2011, 19:36:30 »
Inget är simpelt i Thailand. :D

Sitter du med en tjej och frågar om hon vill följa med dig så fråga vad barfinen är. Gör även klart med damen om hennes ersättning innan ni går.

Ibland frågar tjejen om man vill betala baren och då kan man också passa på att fråga.

Om hon frågar: "You want to pay bar?" så är det barfinen för henne hon menar och inte notan. ;)

Hahaha, rätt bra att veta!

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
« Svar #93 skrivet: 30 augusti 2011, 10:01:44 »
Din lilla gottegris  :D
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #94 skrivet: 30 augusti 2011, 20:53:57 »
Din lilla gottegris  :D

F-n är kungen av Pattis åter  :clap:

Dela med dig av dina erfarenheter till alla newbies  :thumbsup

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #95 skrivet: 31 augusti 2011, 05:02:35 »

Ja nu blommar det väl nästan i snusdosan.

Kul att gamla rävar vaknar till liv igen. :thumbsup

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
« Svar #96 skrivet: 01 september 2011, 06:14:46 »

Man får erkänna att man har taggat ner lite nu när man stadgat sig. Men några resor skall
man väl kunna hinna med per år. Men man märker att man inte längre är 25år så man får
låta den yngre generationen ta över  :wai2.
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad fredden

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
« Svar #97 skrivet: 28 oktober 2011, 23:01:27 »
Så är man hemkommen från andra resan i Pattaya och första på egen hand så tänkte jag också kunde dela med mig av mina tipps och erfarenheter från denna 2 veckors vistelse, och som den yngre generationen ;)

Ankomst

Enklast om du tänkte ta dig till Pattaya direkt är att ta en buss från flygplatsen till Pattaya, går från våningen längst ner och kostar 124 THB, går ofta och är både bekväma och säkrare än taxi och definitivt minibussar som kör som dårar. Annars är det 600-800 THB med taxi, minibussar från flygplatsen vet jag inget om men samordnade från Pattaya till flygplatsen eller från Ko San Road bör vara max 400 THB dock droppar de dig ibland på busstationen efter 5 min ihopsamling och du får åka den vanliga bussen gratis som kostade 124 THB men du har nu betallt 400 THB
Boende

Reser du själv och snabbt vill lära känna lite folk är New Star på Soi 11 upp från Soi 2 mitt tipps. Träffade mycket svenskar som bodde där, kylen tog slut nästan varje dag pga svenskdryckkulturen. Verkar också vara mycket folk som bor där, rum mellan 250-450 THB, går att pruta och billigare om man stannar längre perioder. Är vad jag förstod ett typiskt bombom hotell. Ta upp tjejer är gratis såklart. Om man efter någon vecka vill bo i lyx och fläd flyttar man 300m över gatan till Page 10 på Soi 10. Här får du ett rum som är gigantiskt, hyper rent och ett par gånger lyxigare än svenska hotellrum från 1700 THB. Detta är dock i princip alltid fullbokat även under mellansäsong så boka via www.agoda.se  Oavsett, om de har rum lediga och du bokar på plats kommer de säga ett högre pris, säg då vad som står på agoda och du får det priset. Tjejer och polare får man ta med upp gratis. Sen finns de ju alla mellanklasser på Soi 11 och upp mot walking street. Oavsett kommer du träffa massa folk och ha massa nya vänner från hela världen efter en resa

Västerlänningar

Du kommer träffa många västerlänningar, en del av dem berättar underbara historier och i slutet någonstans kommer en del av dem vilja låna pengar, finns en del som lever på att leva på turister, dock är de flesta okej, men det kan vara bra att veta.

Narkotika

Många av tjejerna tar metaamfetamin / Jabra, bäst är att hålla sig så långt borta man kan från det, luktar sött och du kommer nog känna den lukten flera gånger under din vistelse.

Farlighet

Stranden på natten ensam och full kan vara en dålig idé men en ännu sämre idé är att försöka bråka med någon thai pojke, de plockar dig i gränden efter och då är det inte 1 pojke utan 5-10 stycken, hände en på mitt hotell som fick ta emot batongslag från 3 stycken samtidigt och sen sparkar när han låg på marken. Poliser finns men de vistas i princip mestadels på walking street så du kommer inte se många poliser under din tid där.

Tjejerna kommer också många gånger vilja att du går och duschar, gå aldrig och duscha själv men framförallt ha inga värdesaker på rummet, speciellt inte om du tänkte ha 2-3 tjejer.

Pattaya är nog en av de tätaste städerna i världen räknat till kriminella det märks inte och du ska inte forska i det heller.

Allmänt

Så fort du kommer in på en bar har du alltid en tjej brevid dig, det är med 99.9% inte den du vill ha så börja inte köpa massa lady drinks och fastna där, vänta in den du vill ha och bjud henne.

Tjejer

Mitt favoritställe blev Silver Star 2 Gogo på Soi 7, ägs av en kille som har 4 till, silver star 1-5 varav 2 på wakling street, alla går mycket bra och han glider runt i en dyrare BMW tror jag det var, mycket trevlig person. Här är mitt favoritställe om du vill dirty tjejer, de leker med varandra och älskar det. Vill du prova 2 eller fler tjejer hemma på rummet är detta mitt tips. När du hittat ditt ess så varför inte be henne välja tjej nummer 2? Så hon får med sin bästa lekkompis till sovrummet. Det är något du aldrig kommer glömma i så fall. Barfine är 600 THB och tjejer runt 1500 THB så det är Walking street priser.

SOI 6

Soi 6 vid 17-18, enligt alla är det då det är som bäst här, man kan prata mycket om vilken ställe som är bäst på gatan men det varierar dag från dag då tjejerna jobbar runt och även teman ändras på visa så gå upp och ner och se vilket tema som verkar roligast. Något som utmärker sig lite är dock Lucky Love bar som ägs av en holländare, här pumpas det mycket holländsk musik och det brukar ofta hänga västerlänningar här även efter att övriga ställen har slut på folk så här blev det alltid minst 1 öl när jag gick förbi. Barerna här brukar ha hotellrum och man brukar få välja mellan Barfine på 300 THB eller lånar rummet ovanpå baren för 300 THB, vid det senare brukar tjejen oftast kosta 500 THB , visa kan kosta 700 THB. Vill du plocka med dem hem så är det som regel 1000 THB dygnet.

Det ligger en lady boy ställe mitt på SOI 6 de är väldigt vänliga och springer fram och kramar dig, håll hårt i fickorna, ett tipps för pengar som jag körde med var att sy igen ena bakfickan så det var 2-3 cm öppning och lägga 1000 thb sedlarna där, då måste man nästan in på toan och dra ner byxorna för att få upp dem, men de stannar kvar där och man kan ta upp en lite då och då.

Som alltid, förhandla pris först, drar du hem tjejen utan att förhandla pris kan det betyda att hon vill ha X pengar sen och du kan hamna i en sits där en poliskompis kommer om du inte betalar och du får välja att betala 4 gånger de pengarna hon vill ha eller välja fängelse.

Ett tipps kan vara att köpa max 1 lady drink och sen kolla in tjejen och se om det är något, hon kommer inte älska dig mer efter 10 lady drinks. Ta med henne hem istället direkt efter drinken om du är nöjd med vad du ser. Är du inte nöjd, gå vidare. Och köp inte de löjliga pingisbollarna de går runt med, 5 styck för 100 THB du ska kasta på dem, tjejen får några ynka THB för varje hon fångar. Dricks hörde jag från ett par tjejer, gick ovilkorligt till Lady drinks efter krogen har stängt (säkert inte alla ställen) men visst någon 20 kan man väll ge någon gång jag skulle nog gå på en lady drink istället och skippa allt annat shit.

Stranden

På stranden kommer de försöka med 2 för 500 THB och allt, det brukar i princip betyda att en plockar allt du har på rummet medan du leker med den andra, eller så plockar de sakerna innan du ens hinner börja.

Och wakling street,

Insomania tyckte jag inte var så bra som alla sa, dock tyckte jag Marine Disco var mycket bättre (båda på walking stret). Tjejerna är diverse, dock inte så mycket från gogo barerna såklart då de som inte fått pojke måste sova, men mycket massörer och annat som går ut för att leta mer jobb.

Samma här, det är x antal gogo barer , fina flickor överallt med olika teman så man kan inte säga vad som är bäst, beror på vilket tema du gillar. Men som skrivits tidigare så är ju X-zone där de drar ut rakblad och släcker ljus med muttan lite annorlunda och roligt.

Ta sig runt

Flaklastbilarna 10 THB, fråga inte vad de kostar, ring när du ska av och betala 10 THB om du inte ska någon speciell väg, då kostar det såklart betydligt mer. Men gå till rätt gata och åk och rätt håll och kliv bara på och betala 10 THB.

En trevlig dag är sova till 14, nyktra till, äta, lite barer med biljard, 18.00 SOI 6, 00.00 SOI7 och Silver Star, 02.00 Walking stret och 04-07.00 Marine Disco, sen sova, Glöm inte att ta hand om tjejerna under tiden

sen ett stammis ställe är aldrig fel, jag gjorde silver star på SOI7 till mitt och brände 2-3000 thb på lady drinks där varje kväll jämfört med max 1 på alla andra ställen, vilket gör att varje gång man kommer in så kastar sig 10 tjejer över dig och du är kungen på stan, men då ska du ju också ha lite cach

Sist men absolut inte minst, har du aldrig haft body massage, åkt till SOI2 för 10 THB och ta riktig body massage, kostar 1800 eller 2400 THB beroende på vilket fönster du väljer, mer förklarar vi inte här ;)

Lite kul som den yngre generationen är att om du hänger med folk i 40 års åldern så väljer en del bartjejer dem före dig även fast du är 100ggr sexigare, mest beroende på att de vet att de äldre i större utsräkning inte orkar byta tjej varje dag så de kanske har 1 veckas jobb fixat medan när de såg på mig, visste att de är ett par snabba sen byter jag, som de säger på SOI 6 när de ropar sexiga inviter och du säger LOVE YOU LONG TIME --> svarar de LOVE YOU SHORT TIME
« Senast ändrad: 29 oktober 2011, 12:50:11 av fredden »

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #98 skrivet: 28 oktober 2011, 23:52:17 »
mina tipps och erfarenheter

Bra storry
Viste inte att det var så många tunga knarkomaner på det stället
Att dom verkar stenade allihop det har jag nog märkt men trodde det var gräs
Det andra du snackar om låter ju inte så friskt  :'(
Är det vekligen sant
^^Asia, Here I Come

Utloggad fredden

• Junior
  • *
« Svar #99 skrivet: 28 oktober 2011, 23:59:22 »
Meta affe är mer eller mindre vardagsdrog där så det räknas väll knappt till tungt längre, känner flera som varit där och kört med sånt shit. De e hur som helst skit och vi ska vara glada att det är svårt att få tag på det i Sverige då det är en billig drog. Tror det är Stockholm och riktigt tunga narkomaner om du vill hitta här. Gräs finns såklart även om många "turister som bor där länge" reser till Cambodia och röker / pippar. Men visst finns det gräs även om jag aldrig här skulle skriva hur du hittar det

Men droger i thailand kan ge dig en semester på många år så man ska tänka både 1 och 2 ggr innan man gör något dumt

Det andra ?
« Senast ändrad: 29 oktober 2011, 00:08:20 av fredden »

Utloggad Che

• V.I.P
  • Antal inlägg: 157
« Svar #100 skrivet: 29 oktober 2011, 00:31:53 »
Njaäää
Det gröna gräset är väl legalt i Europa (Tyskland,Holland,Spanien,Danmark,Schweiz,Österike och Canada mm.) Det behöver man väl inte åka någonstans för att hitta

Tänkte mer på en historia jag läste här för längesedan .
Om en turist som kom ut ifrån en bar och Thaibruden drar upp en joint.
Fram hoppar 8 snutar och tar turisten ...
Sedan blev det väl 2 månader i fängelse utan rättegång och utvisning

Det där skall man nog hålla sej väldigt långt borta ifrån , som turist i Asia
^^Asia, Here I Come

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #101 skrivet: 29 oktober 2011, 04:15:16 »
fredden, bra guide/sammanfattning.
jag ska nog ta och kopiera en del till en minneslista till min (andra)resa :)

jag promenerade en del på beach road, på dagen så gick folk runt och försökte lura på mig jetski eller åka vad det nu heter "fallskärm" efter en båt
sen mot kvällen så gick det över till droger, helt sjukt hur öppet det var, vissa hade jetski lappen i handen, men under pappret med bild på jetski så hade dom droger.
att belysa är att poliser har dålig lön och då har en hel del blivit korrupta och samarbetar med bedragare och knarklangare, så hyr inte jetski då många hittar på att man har skadat jetskin fast det är en gammal skada, sen kommer den mutade polisen lägligt upp och "medlar" det hela slutar i dyrt skadestånd för skadan, samma sak med drogerna, någon säljer dig billiga droger, är man då dum nog att köpa dom där så var inte förvånad om polisen helt plötsligt "råkar" dyka upp och det blir antingen riktigt dyra mutor till poliserna eller fängelse...
ska man hålla på med droger då är nog Pattaya fel, har hört att dom mindre öarna är "bättre" för det

Utloggad fredden

• Junior
  • *
« Svar #102 skrivet: 29 oktober 2011, 14:38:44 »
Det där är gäller ju allt nästan, hörde historier om killar som skaffat sig en thai tjej någon vecka som velat att de ska hyra skoter på ställe X etc. Tjejen skickar ett sms om var den står lite senare och uthyraren åker och hämtar hem den på natten / kvällen och du står där och blir tvungen att betala massa pengar för en borttappad skoter.  Tjejen och uthyraren gör sig lite extra pengar och alla är nöjda och glada

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #103 skrivet: 01 november 2011, 22:11:08 »
Meta affe är mer eller mindre vardagsdrog där så det räknas väll knappt till tungt längre, känner flera som varit där och kört med sånt shit. De e hur som helst skit och vi ska vara glada att det är svårt att få tag på det i Sverige då det är en billig drog. Tror det är Stockholm och riktigt tunga narkomaner om du vill hitta här. Gräs finns såklart även om många "turister som bor där länge" reser till Cambodia och röker / pippar. Men visst finns det gräs även om jag aldrig här skulle skriva hur du hittar det

Men droger i thailand kan ge dig en semester på många år så man ska tänka både 1 och 2 ggr innan man gör något dumt

Det andra ?

Methamphetamine eller Ya-baa är i allra högsta grad klassad som class 1 medan marijuana är class 3. Blir du ertappad med Ya-baa på dej, kan du räkna med stora problem. Det tar ca 2 dygn innan alla spår efter Ya-baa har försvunnit ur kroppen. Disco och andra nöjesställen blir regelbundet utsatta för razzior här i Pattaya och där du som besökare får ha vänligheten att pissa i en mugg som sedan Pattaya finest analyserar. Finner dom spår av narkotika blir det spjället och böter samt risk för deportering. Har du oturen att få en konstapel som är på dåligt humör riskerar du oxå att bli PNGad.

Be warned.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 35
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 31
  • *Totalt: 36