* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Att göra i Pattaya?  (läst 4268 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
  • Kön: Man
Att göra i Pattaya?
« skrivet: 30 juli 2011, 06:12:51 »
Som sagt så åker jag till Thailand på tisdag och skall starta med 2 nätter i Pattaya. Det blir min fösta resa till Pattaya så jag håller på att kolla runt lite på vad man ska uppsöka när man kommer dit.

Soi 6 pratar många om, vad är det som är specielt med soi 6?
Devil's Den blir det kanske en runda till.
Lite mer tips skulle uppskattas gärna med adress, även andra ställen som man kan kolla in dagtid  :)

Är bara där 2 nätter så tänkte göra en to do lista så man hinner med så mycket som möjligt  :D

PS: om någon är i Pattaya under tiden 3-5 aug så skulle det vara trevligt att träffas över en öl eller två  :burp

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
SV: Att göra i Pattaya?
« Svar #1 skrivet: 30 juli 2011, 07:05:03 »
Två nätter Dagge  :hmm Då lär du inte hinna få upp din tappade haka  lol Ingen idé att sova heller för den delen  :nono:
Jag skulle nog hoppa Devil's Den och fokusera på Soi 6 och Walking Street på två dagar  :P

På Soi 6 börjar ju ruljansen redan efter lunch och får du lite tid över så kan du ju beta av några soier på väg mot WS och kvälls- och nattaktiviteterna. Finns många ställen på dem också och vill du samla energi kan du ju spela lite biljard med någon dam. Gå gärna ner och pusta ut under parasollerna och kyl ner dig med några Singha på beachen :drunk
Glöm ej att köpa ett gäng Kamagra Yelly som du bär med dig i din midjeväska  ;)

Antar att du inte tänkt åka runt och titta på sevärdheter, men ifall att så har jag några tips till det också  :)

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #2 skrivet: 30 juli 2011, 07:15:59 »
Två nätter Dagge  :hmm Då lär du inte hinna få upp din tappade haka  lol Ingen idé att sova heller för den delen  :nono:
Jag skulle nog hoppa Devil's Den och fokusera på Soi 6 och Walking Street på två dagar  :P

På Soi 6 börjar ju ruljansen redan efter lunch och får du lite tid över så kan du ju beta av några soier på väg mot WS och kvälls- och nattaktiviteterna. Finns många ställen på dem också och vill du samla energi kan du ju spela lite biljard med någon dam. Gå gärna ner och pusta ut under parasollerna och kyl ner dig med några Singha på beachen :drunk
Glöm ej att köpa ett gäng Kamagra Yelly som du bär med dig i din midjeväska  ;)

Antar att du inte tänkt åka runt och titta på sevärdheter, men ifall att så har jag några tips till det också  :)

Tänkte väl kolla runt lite på dagarna men det beror helt på vad det finns för kul att uppsöka, och hur långt jag behöver åka.
Anledningen till att jag bara har 2 nätter är att jag vill inte göra samma misstag som jag gjorde med Bangkok. Många sa att Bangkok va kanon. Jag va där 2 nätter och gillade inte alls det, jag ville bara därifrån. Så jag börjar med 2 nätter i Pattaya för att kolla om jag gillar det eller inte.
Om jag gillar det så blir det mer nästa gång :)

Utloggad ocpoc

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 5
« Svar #3 skrivet: 30 juli 2011, 07:18:54 »
På 2 dygn hinner du med vääääldigt mycket i Pattaya, ha det så trevligt :thumbsup

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #4 skrivet: 30 juli 2011, 07:31:38 »
På 2 dygn hinner du med vääääldigt mycket i Pattaya, ha det så trevligt :thumbsup

Så kan man också se det, allt är relativt  :D

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #5 skrivet: 30 juli 2011, 15:06:28 »
Jag tror du kommer stanna mer än 2 nätter oavsett vad du har planerat.

jag tänkte först bara ta en natt, sen tänkte jag att äh, vafan två nätter till, sen tänknte jag lika dant igen o det blev ytterligare två nätter.

Sen bad jag mina medresenärer sparka iväg mig om jag stannade kvar längre. Jag kom iväg till paradisön koh Chang, men måste säga att jag ångrade mig att jag inte stannade längre i Pattaya.

Pattaya var för mig på alla sätt helt jävla otroligt, och jag rekomenderar ALLA att åka dit!

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #6 skrivet: 30 juli 2011, 16:50:27 »
Själv har jag planerat in minst ett besök på Bliss Lounge och minst ett på Red point club förutom det på DD då. Sen fanns det ju en uppsjö till jag inte har helt klart för mig om jag ska besöka eller ej. My friend you kanske? Sen blir det väl lite strosande längs walking street. Soi 6 låter som om det vore värt flera besök?

Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då  :q

Som Jannebananen skrev så tror jag det blir väldigt trevligt, frågan är om man orkar med alla dagarna och jag hoppas ju kunna hinna med lite vila också under tiden.... Har jobbat hårt för den här ledigheten när den väl kommer!

Kommer att bli jävligt skoj, jag åker ju själv. Så denna gången är allt "up to me" :D Rock´n´roll!  :hb
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #7 skrivet: 30 juli 2011, 17:29:56 »
Själv har jag planerat in minst ett besök på Bliss Lounge och minst ett på Red point club förutom det på DD då. Sen fanns det ju en uppsjö till jag inte har helt klart för mig om jag ska besöka eller ej. My friend you kanske? Sen blir det väl lite strosande längs walking street. Soi 6 låter som om det vore värt flera besök?

Sen blir det väl båt till Kho samet om jag känner för lite bad i havet, vilket jag tror jag vill göra en eller ett par dagar minst. Fiskeutflykter står också på schemat liksom shopping. Håller på att göra en lista faktiskt, vill ha några fasta mål, men mycket utrymme för att ta ut svängarna - fördelaktigast på kvällstid då  :q

Som Jannebananen skrev så tror jag det blir väldigt trevligt, frågan är om man orkar med alla dagarna och jag hoppas ju kunna hinna med lite vila också under tiden.... Har jobbat hårt för den här ledigheten när den väl kommer!

Kommer att bli jävligt skoj, jag åker ju själv. Så denna gången är allt "up to me" :D Rock´n´roll!  :hb

verka fullspäckat schema :) Hur ska du hinna med allt ;)... bra med fast schema men svårt hålla!! Men det löser sig säkert... Kho samet får du ej missa , jag skulle vilja dyka där... och bara strossa runder... men det blir någon gång för mig också :)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #8 skrivet: 30 juli 2011, 17:46:36 »
verka fullspäckat schema :) Hur ska du hinna med allt ;)... bra med fast schema men svårt hålla!! Men det löser sig säkert... Kho samet får du ej missa , jag skulle vilja dyka där... och bara strossa runder... men det blir någon gång för mig också :)

Hahaha, inte så fullspäckat vill jag påstå. Jag antar jag hittar fler vattenhål efter hand, så jag tänker inte låsa upp mig allt för mycket, men man kan ta med trevligt sällskap på både fisketurer och båtresor. Så jag tror jag ska hinna med alla mina "måsten" :) Jag kommer ju dit för själva upplevelsen och att ha en allt för lång "att-göra-lista" skulle inte kännas bra då, för då tappar man för mycket. Jag vill leva i det medan jag är där, men ändå kunna slappna av.

Jag är inte så glad för snorkeldykning, men med tub hade varit lite häftigt. Ska kolla om man kan gå en kurs här hemma innan, där man får säkerheten med sig, sen dyka när man kommer ner. Har nån gammal polare som var dykinstruktör förut, ska se om han finns kvar i min närhet! Det var ett bra tips minsann. Fick lite blodad tand när jag var i Phuket. Såg riktigt trevligt ut och vilka upplevelser man kan få med sig hem. Kanske t.o.m. inhandla en vattentät kamera? Jajamensan! Så får det allt bli!
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 30 juli 2011, 18:27:39 »
Som sagt så åker jag till Thailand på tisdag och skall starta med 2 nätter i Pattaya. Det blir min fösta resa till Pattaya så jag håller på att kolla runt lite på vad man ska uppsöka när man kommer dit.

Lite mer tips skulle uppskattas gärna med adress, även andra ställen som man kan kolla in dagtid  :)

Är bara där 2 nätter så tänkte göra en to do lista så man hinner med så mycket som möjligt  :D

PS: om någon är i Pattaya under tiden 3-5 aug så skulle det vara trevligt att träffas över en öl eller två  :burp

http://www.sanctuaryoftruth.com/

http://www.pattayafloatingmarket.com/

http://www.kohlarn.com/

http://www.pattayaphotos.net/

http://www.pattayaphotoguide.com/

Några tips utöver nattlivet :)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #10 skrivet: 31 juli 2011, 03:57:13 »
Dagge om du har möjlighet så stanna i alla fall minst ett dygn till så kan jag visa dig runt i Pattis! Please!!! Pattayas utbud är alldeles för stort för att hinna med på 2 dygn utan guide, det går inte att greppa detta galna ställe på den korta tiden. Risken är att du kommer att få ett dåligt intryck utan att förstå vad denna stad verkligen har att erbjuda om du inte träffar nån som kan visa dig runt. Jag hade turen att få guidning av Krille Thai och Eddi på min första kväll och en del andra kvällar och jag hade nog inte uppskattat detta ställe utan dem! Så om du har möjlighet så stanna lite längre, du hinner inte med detta galna ställe på den korta tiden!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #11 skrivet: 31 juli 2011, 04:18:50 »

Ok det är så mkt att skriva men så lite tid.
Soi 6 är ST-gatan, helt galet ställe,  gatan består av av ST-barer, 300baht till baren och 700baht till damen för lite kul på övervåningen.
My Friend You Bar är ett ställe där man kan få en BJ i baren eller hela paketet i ett rum på övervåningen för samma standard pris(300 bar+700 till tjejen).
Red point är ett ställe som är känt för många 3-hole girls(BJ, sex, analt)
Bästa tiden att besöka soi 6 är 4-8 på eftermiddagen. Stanna gärna till på Quicky Bar eller Corner Bar för en öl och bara känn av stämningen.
Åh det finns så många ställen jag skulle vilja visa dig, du skulle haft så kul om du inte måste resa ner till Patong så tidigt!
Devild Den är ett ställe med mycket proffesionella tjejer och där kan man få  sina värsta önskedrömmar uppfyllda om man vill.

På Walking Street så finns det så många ställen, X-zone är det grövsta men Happy, What´s up, Iron är bra ställen att besöka. Kom ihåg att gogo-tjejerna inte är att föredra för LT, de tjänar mer på ST och LD´s och är lite av en gamble att ta hem till hotellet. Bartjejerna är de bästa i min åsikt!
Soi Diana eller soi 7&8 finns en massa barer med en massa fina damer. Akta dig för Beach Road efter midnatt! Och ha koll på din drink så ingen spetsar den i ditt rum!

Boka om ditt flyg och stanna lite längre så guidar jag dig runt och visar varför denna stad är värd att besöka!
Om du inte har denna möjlighet så se till att hitta nån som kan visa dig runt, Det finns så mycket att upptäcka!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #12 skrivet: 31 juli 2011, 05:01:06 »
Dagge om du har möjlighet så stanna i alla fall minst ett dygn till så kan jag visa dig runt i Pattis! Please!!! Pattayas utbud är alldeles för stort för att hinna med på 2 dygn utan guide, det går inte att greppa detta galna ställe på den korta tiden. Risken är att du kommer att få ett dåligt intryck utan att förstå vad denna stad verkligen har att erbjuda om du inte träffar nån som kan visa dig runt. Jag hade turen att få guidning av Krille Thai och Eddi på min första kväll och en del andra kvällar och jag hade nog inte uppskattat detta ställe utan dem! Så om du har möjlighet så stanna lite längre, du hinner inte med detta galna ställe på den korta tiden!

Hade inte flyget redan varit bokat och betalt så kunde jag gjort det, kollade biljetten och vad jag kan se så går det inte att boka om den  :'(

Utloggad Burre

• V.I.P
  • Antal inlägg: 135
  • Bättre att leva en gång än ingen alls
« Svar #13 skrivet: 31 juli 2011, 09:50:37 »
Det finns även snake och aligator farms,  kommer dock ej ihåg var dom ligger förutom att de ligger en bit utanför. annars finns det massor med små stånt som har turist turer om du vill göra något annat under dagen.
Hoppas, Kanse, Snart.. Åka!

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #14 skrivet: 31 juli 2011, 10:14:41 »
Ok det är så mkt att skriva men så lite tid.

Tack för många bra tips, men jag har frugan med mig och sitter här på Soi 13 helt utan några möjligher att ta för mig av allt det roliga  :banghead

Var första gången på Super Girl agogo, men i det pyttelilla stället så var stämningen spänd och tjejerna danssade, som dom hade varit robotar eller tvingade att uppträda.
Är alla gogo-barer små?

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #15 skrivet: 31 juli 2011, 10:23:02 »

Är alla gogo-barer små?

Nej nej det är de inte. Min favorit i PTY är Angelwitch på Soi 15. Har t.o.m. varit med på scenen där två ggr.  :P :D

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #16 skrivet: 31 juli 2011, 10:45:53 »
Det va många trevliga tips man fick, tur man har gott om minne i telefonen så man kan skriva ner allt. Får se hur mycket man hinner med.

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #17 skrivet: 31 juli 2011, 11:11:46 »
Nej nej det är de inte. Min favorit i PTY är Angelwitch på Soi 15. Har t.o.m. varit med på scenen där två ggr.  :P :D

Låter nice. Jag har faktiskt aldrig varit på angelwitch vad jag kommer ihåg men jag har varit uppe på scenen på Airport club =)

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #18 skrivet: 31 juli 2011, 15:48:14 »
Låter nice. Jag har faktiskt aldrig varit på angelwitch vad jag kommer ihåg men jag har varit uppe på scenen på Airport club =)

Airport är också bra, kul med damernas klädsel  :)

Angelwitch i PTY är mycket bättre än sin namne i BKK, större och bättre show  :thumbsup

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #19 skrivet: 31 juli 2011, 15:52:07 »
Airport är också bra, kul med damernas klädsel  :)

Angelwitch i PTY är mycket bättre än sin namne i BKK, större och bättre show  :thumbsup

Airport är en av mina favoriter i Pattaya för att inte säga att det är den bästa..

Får la ta å kolla in Angel när ja kommer till Pattis igen om 3 veckor.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 35
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 31
  • *Totalt: 36