* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Billiga telefonkort som går o ringa till Thailand med?  (läst 1531 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
  • Kön: Man
SV: Billiga telefonkort som går o ringa till Thailand med?
« Svar #20 skrivet: 30 juli 2011, 15:15:37 »
Är lite osäker med hur detta funkar, men klipper o klistrar in följande, hoppas det duger.

"Med Telez kort har du olika nummer att välja mellan

Call the following access number:
Local access rate:       08 - 420 400 10
Free local access:       020 – 140 14 47
Free mobile  access:  020 – 140 14 45

Om du ringer med mobil så behöver du inte använda Free mobile  access nr utan kan använda Local access rate och på så sätt få massor av minuter...Ända är att du får betala lokalsamtals taxa tex med Telenor kostar det 69öre per minut men du kommer få flera tusen minuter på Telez kortet...."

Min uppfattning av informationen jag fick på tobaksaffären var att jag för 100 kr får ringa 1200 minuter under en månads tid, plus att någon daglig avgift av mindre betydelse även drogs, men att jag med mobiltelefon endast skulle få ynka 40 minuter taltid till thailand?
Nu har jag ju ändå inte fått det att funka, då min iphone visar "samtal misslykas" eller något i den stilen. Men jag ska göra ett nytt försök på en gång och ringa numret du föreslog "local access rate". Jag har tellia o det är mitt företag som betalar mina telefonräkningar, de blir specificerade men av att dömma av era prisexempel beövver jag inte oroa mig för att det kostar 20 spänn minuten o ringa från vanligt telia abbonemang känns det som. jaja, ska testa "local access" nu o annars får jag väl ringa med vanligt abbonemang tills vidare

Utloggad swethai

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #21 skrivet: 31 juli 2011, 08:29:52 »
Såhär har jag gjort:

With the Free Call Thailand phone card you get unlimited calls to Thailand (both mobile and landline) during 30 days. The card has no service fees or hidden costs. The phone card is activated when you use it for the first time and remains active for the following 30 days

http://telez.se.linweb41.kontrollpanelen.se/product_info.php?products_id=42&osCsid=c9d6238920085e1363c32986af07628a

Telenor kontantkort

Snacka Mera

Startavgift 99 öre per samtal

Fasta nätet 29 öre/min

Ladda på med 100 kr så får du 100 / 0,29 = 344 minuter allt minus startavgiften.

Så för exempelvis 300 kr i månaden får du 688 minuter eller ca elva timmars samtalstid till Thailand :-)

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #22 skrivet: 31 juli 2011, 19:38:43 »
Men jag har ju ettt sånt kort telez för 100 spänn, men min iphone säger "samtal misslyckas", jag ska ringa till telez o kolla vad problemet är.

Är även åter till jobbet i morgon efter semestern så ska kolla med ekonomitjejjen vad det är för abbonemang jag har o vad jag får betala för utlandssamtal, samt om jag ev kan göra nåt tillägg till mitt företagabbonemang...

Än så länge har jag ringt med företagsluren ändå, men försökt hålla samtalen korta. O ärligt talat så har vi väl inte så jättemkt att prata om, men det är trevligt attt höra den andres röst, fråga hur dagen varit osv.

Sen finns andra omständigheter som gör att jag ifrågasätter hela grejjen... :)

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #23 skrivet: 01 augusti 2011, 10:33:50 »
Nu ringde jag o kollade med Telia o med mitt nuvarande företagsabbonemang kostar det 28 kr per minut att ringa till thailand... lite i kraftigaaste laget, så detta kommer jag sluta med ögonaböjj.

Telez får jag inte att fungera med min iphone, får medelandet "samtal misslyckas" o har ringt o talat med Telia om detta, de hävdar att det nog hänger på Iphonen.

Telez kundtjänst är bara att bli bollad mellan massa olika telesvar så de orkar jag nog inte med mer.

Så... det blir nog till att köpa ett comviq amigo eller vad det hette, verkar vara enklaste alternativet.

Eller så funderar jag på att lägga ner kontakten med tjejjen helt. Hur realistiskt är det egentligen? Kanske bara ta det för vad det är/var. någon nämnde i en tråd att man ska vakta sina pengar och sitt hjärta. Men tyvärr har mitt hjärta nog redan blivit kapad av denna underbara lilla varelse... som jag dessutom vet är född man...

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #24 skrivet: 01 augusti 2011, 10:56:35 »
Livet är inte alltid en rak väg.... Det är inte alltid lätt att leva....

Tror att du fastnar lite för LB'n för att det är "förbjudet" enligt "normala moraltanter" i sverige, åk ner igen gärna så fort som möjligt och "go all the way" med personen så får du ju se om det är något du kan leva med.
Finns flera i sverige som tagit med sig LB's hem som fruar.

Jag har inte tagit den turen själv, men nån dag på fyllan lär man väl göra samma sak, har flera polare som hajjat till när de haft med sig en LB och inte en tjej, men som ändå kört på som om det var dagens melodi, finns inga rätt eller fel där, de är ju vad de är.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #25 skrivet: 01 augusti 2011, 12:39:00 »
Ha ha!

Nej, att livet inte alltid är lätt att leva kan jag skriva under på när som helst. Men om vi, eg. ot, säger som så, att jag just nu av olika omständigheter är ganska obalanserad som människa, o kasnke inte ska satsa på en relation över huvudtaget innan jag fixat den till mig själv. Så kan man ju ifrågasätta om det är rätt eller fel att fantisera om en framtid med en ladyboy från Pattaya?

Vad andra tycker, vet jag itne om jag bryr mig så mkt om. Jag har gjort mkt konstigt i mitt liv. Provat många dummare saker än så.

Skit samma, behöver väl inte ta beslut i den frågan just nu, och som någon annan sa till mig att så länge man inte inger falska förhoppningar osv, så är det väl ok o tjata på. Hon stal en bit av mitt hjärta helt klart... Och jag behöver väl inte vara blixtsnabb med att agera på det...

tack för svar och åsikter iaf, o helvete ring inte till mobiltelefon i Thailand med telia mobilabbonemang vad ni än gör. 28 kr minuten. Jag ska nog införskaffa nåt billigt comviq kort, telez får jag itne attt funka med min iphone o deras kundtjänst är ett skämt.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 01 augusti 2011, 13:48:17 »
Är väl inte helt nöjd med min egna iphone 3g, önskar ibland att jag köpt en gammal tegelsten som bara går att ringa/sms'a på...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #27 skrivet: 01 augusti 2011, 16:48:03 »
Nu har jag investerat i ett komviq kontantkort, tror det gick på ca 40 kr, plus laddade det med "amigo" för en hundring.
Enligt någon här i tråden skulle det ju sedan gå att ringa för ca 90 öre minuten, vilket ju ändå får ses som ganska överkomligt, iaf om man jämför med telias 28 kr per minut som jag betalt än så länge...  :'(Gamla luren är på laddning så har inte fått möjlighet att testa hur det funkar än, men återkommer med rapport!

cya!/Janne

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #28 skrivet: 01 augusti 2011, 18:44:08 »
Du fick aldrig nån feedback från telez? Synd, eftersom det funkat för mer än mig. Men visst, 90 öre i minuten är ju helt okej om man inte snackar så mycket. Har läst dina inlägg i andra trådar och det blev svårare att ge råd sen, följ ditt hjärta, brukar bli bäst så!

MVH
Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #29 skrivet: 01 augusti 2011, 20:29:22 »
hm... nu har jag laddat telefonen, fått amigo kortet att funka men när jag slår numret 66...osv, som jag har i min andra lur får jag svaret att numret antingen saknar abonent eller inte används. Detta känns mkt mystiskt. Har skrivit mail till henne o bett henne ringa mitt nya nummer för att kanske få det o funka den vägen. Jag fattar inte nåt. Eller så är hennes lur helt enkelt avstängd?

Iaf, har mailat henne, samt skickat sms som verkar gått fram, så jag fattar verkligen NOLL. måste man göra nån speciell inställning med Amigo. Ringde upp min andra lur o det funkade klockrent. Kännner mig inte så intelligent just nu...

Shit första dagen på jobbet var inte någon hit kan jag säga...

Ha det gött boys!/Janne

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #30 skrivet: 01 augusti 2011, 20:35:50 »
hm... nu har jag laddat telefonen, fått amigo kortet att funka men när jag slår numret 66...osv, som jag har i min andra lur får jag svaret att numret antingen saknar abonent eller inte används. Detta känns mkt mystiskt. Har skrivit mail till henne o bett henne ringa mitt nya nummer för att kanske få det o funka den vägen. Jag fattar inte nåt. Eller så är hennes lur helt enkelt avstängd?

Iaf, har mailat henne, samt skickat sms som verkar gått fram, så jag fattar verkligen NOLL. måste man göra nån speciell inställning med Amigo. Ringde upp min andra lur o det funkade klockrent. Kännner mig inte så intelligent just nu...

Shit första dagen på jobbet var inte någon hit kan jag säga...

Ha det gött boys!/Janne
slår du 00 före 66? (för att ringa till utlandet) alternativt ett + framför (+66)
sen kan du hoppa över 0an som troligtvis kommer direkt efter 66

exempelvis när man ringer från utlandet till en svensk mobil med numret 070-123 456 så slår man 004670123456 eller +4670123456

hade du inte missat detta så vet jag inte :P
lycka till.

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #31 skrivet: 01 augusti 2011, 21:48:31 »
Ojj! No coments! Tack! nu fick jag det o funka iaf, även om jag kännner mig lite dum, har ju aldrig gjort något fel tidigare i mitt liv, så jag blev verkligen överaskad nu! haha  :D

Tack så mkt för hjälpen!

Nu funderar jag på o testa o använda telez-koret på amigo kortet? eller jag kan betala en kr per minut, det är faktiskt skit samma, även om jag borde växa upp o ta lite ekonomiskt ansvar (så jag kanske har råd att åka till Pattaya igen inom en snar framtid, många bäckar små heter det ju!)

Tack än en gång, känner mig som Einstein...

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #32 skrivet: 01 augusti 2011, 21:50:16 »
Alla är vi barn i början Janne ;)   Själv har jag gjort fel så ofta att jag numera inte tror att man kan göra rätt...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 35
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 31
  • *Totalt: 36