* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Webbmaster och idégivare sökes till ny thaisida, med annorlunda inrikting  (läst 323 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • Kön: Man
http://svenskarithailand.nu/

Jag älskar att resa ensam, man tvingas med automatik att ta kontakt med lokalbefolkningen. Men samtidigt så tycker jag om att träffa svenskar på de platser jag reser till,.inför min resa till Thailand, med start juni 2011 sökte jag hotell etc, med svenska ägarintressen med blandat resultat. Vilket fick mig att fundera på en hemsida/portal för svenskar i Thailand. Dels företag, men även individer. Jag har sett liknande sidor för svenskar i Spanien/Portugal.

Jag har idéerna men begränsad kunskap i html i kombo med databaser, så vill du hjälpa till. Hör av dig.

Jag tänkte inte att något på hemsidan skulle kosta pengar eller generera intäkter.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
Det kan ju vara något för den händige att sysselsätta sig med medan man väntar på att få åka ner nästa gång.

Här är en befintlig sida som enligt dem själva listar företag et.c. med skandinavisk anknytning.
http://www.ithailand.se/index.php

Visst kan det vara kul att då och då få prata på sitt modersmål samt att träffa folk som också är på resande fot men att sitta på några svenskställen som serverar svensk mat till nästan genant höga priser under tiden man lyssnar på svensktoppsmusik är inget som lockar mig i dagsläget.

Men lycka till kan jag ju ändå säga. :thumbsup

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
Det kan ju vara något för den händige att sysselsätta sig med medan man väntar på att få åka ner nästa gång.

Här är en befintlig sida som enligt dem själva listar företag et.c. med skandinavisk anknytning.
http://www.ithailand.se/index.php

Visst kan det vara kul att då och då få prata på sitt modersmål samt att träffa folk som också är på resande fot men att sitta på några svenskställen som serverar svensk mat till nästan genant höga priser under tiden man lyssnar på svensktoppsmusik är inget som lockar mig i dagsläget.

Men lycka till kan jag ju ändå säga. :thumbsup

Mitt virusskydd varnade för den sidan.
Jag vet inte om det var en falsk varning eller inte men den aktiverades och blockerade något på sidan.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
Mitt virusskydd varnade för den sidan.
Jag vet inte om det var en falsk varning eller inte men den aktiverades och blockerade något på sidan.
Märkligt. :hmm

Det var nog bara ett falskt alarm, jag har Norton 360 och det reagerade inte alls under tiden jag bläddrade lite på sidan.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
Jag gick in på sidan bara för att testa, och mitt antivirus sa inget Eset - nod32 ett av de bästa som finns.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Burre

• V.I.P
  • Antal inlägg: 135
  • Bättre att leva en gång än ingen alls
gick in på sidan, inga problem direkt när man kom in, klickade på en forum flik och fick en varning ifrån chrome, klickade ner sidan, kom senare på att ta en skärmdump, gick in igen och då var de lungt..... skumt  ???
Hoppas, Kanse, Snart.. Åka!

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 6
  • *Gäster: 26
  • *Totalt: 32