* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Sexköpslagen  (läst 2561 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
  • Kön: Man
Sexköpslagen
« skrivet: 15 juli 2011, 17:57:35 »
Svenska sexköpslagen är fanimig det dummaste som finns...  Du får sälja men inte köpa... Allt skapat av politiker som aldrig satt sin fot i riktiga världen utanför kostymmiddagar och 3rätters luncher för skattepengar.
Kommer ihåg en scen med en cp skadad kille i rullstol som ifrågasätter hela lagen med en politiker, han undrar vad de har emot honom, då han inte kan få sex på normalt sätt utan måste köpa det, snacka om bortgjord politiker.. Vad ska han säga.. Att de inte tänkte så långt?

Alla verkar tro att sexsäljare mår dåligt och knarkar, det är så det är... Verkligheten är lite annorlunda.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad glad_lax

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 40
Sexköpslagen
« Svar #1 skrivet: 15 juli 2011, 20:58:15 »
Haha, var bodde den killen? Jag känner till en sån som var exceptionellt skicklig manipulatör så han fick säkert ligga med fler tjejer än jag.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
Sexköpslagen
« Svar #2 skrivet: 16 juli 2011, 01:18:32 »
Nu ska jag lägga mig i debatten. Jag antar att det är lagligt att sälja, men inte köpa sex p.g.a att de vill att det ska finnas ett vittne till själva köpet. Att det sen låter dumt kan jag hålla med om. Borde ju vara lika olagligt bägge sakerna. Men om 2 parter nekar till ett brott båda kan åka dit på blir det tufft för polisen att bevisa något. Tror det är lagligt att köpa "själv-importerad" alkohol, eller hembränt också, det är dock inte lagligt att sälja! Rätta mig om jag har fel!

Men i Sverige får i.a.f . inte polisen "brottsprovocera", även om det säkert händer det med i vissa fall.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad neuthrino

• V.I.P
  • Antal inlägg: 142
Sexköpslagen
« Svar #3 skrivet: 16 juli 2011, 17:50:41 »
Nu när vi ändå är inne på ämnet om sexlagen, hur tror ni samhället skulle se ut om svenska lagarna tillåt sexhandel i from av bordeller som tyskland har. Jag tror någonstans att det är sunt med sexuella tjänster där både män och kvinnor får sina behov uppfyllda. Tänk er tanken, ni har varit ute på krogen och är sugen på en sötnos för kvällen så istället för att casha upp 2000 på krogen för att försöka locka hem en tjej med diverse drinkar osv. så tar ni en taxi till närmaste bordell och voila!!! Fan vad gött det hade varit  :D :D :D

Funderar ibland på att flytta till tyskland bara för den saken. Är det någon som vet om bordeller är tillåtna i finland, norge eller danmark?

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
Sexköpslagen
« Svar #4 skrivet: 16 juli 2011, 18:49:57 »
Nu när vi ändå är inne på ämnet om sexlagen, hur tror ni samhället skulle se ut om svenska lagarna tillåt sexhandel i from av bordeller som tyskland har. Jag tror någonstans att det är sunt med sexuella tjänster där både män och kvinnor får sina behov uppfyllda. Tänk er tanken, ni har varit ute på krogen och är sugen på en sötnos för kvällen så istället för att casha upp 2000 på krogen för att försöka locka hem en tjej med diverse drinkar osv. så tar ni en taxi till närmaste bordell och voila!!! Fan vad gött det hade varit  :D :D :D

Funderar ibland på att flytta till tyskland bara för den saken. Är det någon som vet om bordeller är tillåtna i finland, norge eller danmark?

http://hbl.fi/nyheter/2011-06-19/forsta-lagliga-sexforetaget-i-finland

Citera
I Sverige, Norge och Island är det olagligt att köpa sex. I Finland är det olagligt att köpa sex sedan 2006, men bara av kvinnor som fallit offer för koppleri eller människohandel.

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad neuthrino

• V.I.P
  • Antal inlägg: 142
Sexköpslagen
« Svar #5 skrivet: 16 juli 2011, 18:58:52 »
Japp, då var det klart, bara att boka båt över till helsinki  :)
Dessvärre kommer jag inte åka då min donna väntar på mig i thailandet  :yahoo

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
SV: Sexköpslagen
« Svar #6 skrivet: 16 juli 2011, 19:34:03 »
lite cred till finnarna som kan skilja på prostitution och trafficking i alla fall.

jag såg någon kvinnlig politiker i TV som var jätteupprörd över "torskarna" (det lät som vi var värre än mördare) :S helt sjukt att se

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Daiva

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #7 skrivet: 16 juli 2011, 20:15:34 »
Jojo

Sätten att tjäna pengar på kvinnor är många
Har skarpt på känn att det sitter en del tjänstemän och tjänstekvinnor o granskar vad vi skiver här på forumet .
De har säkert tjänat månadslöner efter månadslöner på att leta efter sätt att sätta dit dessa "hemska män"
Ser ut som att sexköplagen har en del andra syften än vad som sägs öppet,  :nono:

Kan då stolltsera med att jag aldrig har tjänat en krona på mina kärleksaffärer
Tvärtom i så fall   :-)
« Senast ändrad: 16 juli 2011, 20:44:17 av Daiva »

Utloggad Birger

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #8 skrivet: 25 juli 2011, 07:27:58 »
Sexköpslagen är en "normgivande" dvs moralisk (moralistisk) lag, avsedd uteslutande för att trakassera och försvåra för en avskydd verksamhet. Syftet är att prostitutionen skall minska eller försvinna.
Ekonomiskt repressiv lagstiftning är ett gammalt och beprövat medel för förföljelse. I Sverige används det ju för bl.a. att bekämpa tobaksbruket genom bisarrt hög beskattning, i ex.vis Tyskland användes systemet med ekonomisk förföljelse för att försöka få judarna att lämna landet.

Könköpsförbudslagen är direkt kopierad på den lag från -34 som förbjöd tyska medborgare att anlita judiska läkare och tandläkare. Det är alltså per se en nazistisk förföljelselagstiftning. Om detta kan man sedan tycka vad man vill, men man kan ju minnas saken när man hör politiker tala salvelsefullt om minoriteters rättigheter..... Talet gäller inte alla minoriteter.

Utloggad sweetthai

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 83
« Svar #9 skrivet: 25 juli 2011, 20:59:55 »
Även om man inte begår ett lagbrott enligt lagen är det ju helt meningslöst då man ändå inte kan bedriva verksamheten utan att bli sköntaxerad.
Mig veterligen finns det ingen som uppgett för skattemyndigheterna vad pengarna kommit ifrån.
Med nya kassa-lagen blir det ännu svårare  lol

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 25 juli 2011, 21:47:10 »
Fanns väl en prostituerad kvinna av brasilisk härkomst som ville deklarera och betala skatt som just prostituerad, hon skämdes inte för sitt jobb, hon älskade det, men hon blev ju fistad av skatteverket som gav henne en kvarskatt som i stort sett innebar att hon haft hela kina som kundkrets. Staten skulle statuera exempel antar jag.
Hon var med i ett par program har jag för mig där hon propagerade för sin rätt att göra vad hon ville med sin kropp i stort sett. Hon hade ganska väl tilltagna bröst och en häck som väl matchade hennes ursprung, dock var hon runt 40 har jag för mig, men med en välnärd och välskött skara av fans om jag förstod det hela rätt.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #11 skrivet: 26 juli 2011, 19:36:00 »
Svenska sexköpslagen är fanimig det dummaste som finns...  Du får sälja men inte köpa... Allt skapat av politiker som aldrig satt sin fot i riktiga världen utanför kostymmiddagar och 3rätters luncher för skattepengar.
Kommer ihåg en scen med en cp skadad kille i rullstol som ifrågasätter hela lagen med en politiker, han undrar vad de har emot honom, då han inte kan få sex på normalt sätt utan måste köpa det, snacka om bortgjord politiker.. Vad ska han säga.. Att de inte tänkte så långt?

Alla verkar tro att sexsäljare mår dåligt och knarkar, det är så det är... Verkligheten är lite annorlunda.

Ja ! I Danmark har "handikappad" möjligheter till att "vårdarna" inskaffa glädjeflickor till dom. Där är "sex" en av de mänskliga rättigheterna. Vilket jag kan hålla med om, varför ska ej en handikappad ha möjligheter inskaffa sex? Har de mindre lust, för de ej kan stå på benen?
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #12 skrivet: 11 augusti 2011, 10:18:41 »
I Norge har de precis blivit olaglit men man ser en hel del som e ute på gatorna i Oslo ändå. Fast de e inte mycket att hänga i julgran. Jag tror att de e belagt med 25000 i böter om man tar än har även hört att de ska vara olaglit för norr män att köpa sex utomlands. Men de e jag inte riktigt helt säker på känner massa norr män som drar till thailand så de e nog inte så farligt. Fast de hade varit drygt me en bot på 25 papp efter en månad i pattis  :'(

Utloggad jibber

• V.I.P
  • Antal inlägg: 231
« Svar #13 skrivet: 11 augusti 2011, 10:43:46 »
Vad händer om man köper sex åt en tredje part? Låt säga att jag vill överaska min kompis med en hederstund av ett proffs i födelsepresent, och han blir tagen på bar gärning. Vem blir skyldig då? Jag eller min kompis? :scratch

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #14 skrivet: 11 augusti 2011, 11:17:43 »
Vad händer om man köper sex åt en tredje part? Låt säga att jag vill överaska min kompis med en hederstund av ett proffs i födelsepresent, och han blir tagen på bar gärning. Vem blir skyldig då? Jag eller min kompis? :scratch

Du som har betalat naturligtvis.. Det är ju just köpet som inte är tillåtet..

Kan man komma runt det om man tar hem tjejen och betalar efteråt? då har man ju inte köpt nåt och gåvor får man la ge till vem man vill utan att skatta för det?

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #15 skrivet: 11 augusti 2011, 11:33:17 »
Det enklaste sättet är att du suger av din polare själv, sen suger han av dig. Men kom ihåg att det bara är bästa kompisar som sväljer!  Det måste gå under "tjänster och gentjänster" och har du en billig kompis så hinner ni byta några gånger. Uttrycket "tjänster och gentjänster" finns förresten för att slippa fördjupa sig i vissa gråzoner enl. vad jag förstått. Tar för mycket resurser att bevisa motsatser många gånger.....

off-topic

Skämt åsido. Men jag tror inte du klarar dig som i Starchild´s exempel heller, det är ju ändå en transaktion som handlar om sexuella tjänster. Men om tjejen inte går med på att vittna om det så kan det ju lika väl vara en pedikyr eller ryggmassage du fått! Hade hon dammsugit och diskat så hade du kunnat göra avdrag för hushållsnära tjänster....

Samma sak med exemplet i jibbers situation, det där blir diffust. Men vittnar tjejen mot er så åker ni troligen dit båda två.

Så återigen så har de inte så mycket att ta på om de inte kan fotografera er i akten i det fallet tjejen inte vittnar mot er. Och varför skulle hon göra det? Det är väl bara att blåneka, vad vill hon göra om alla kunderna åker fast? Dessutom så får man inte brottsprovocera i detta landet, så här finns inga undercover-poliser på gatorna heller....
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 11 augusti 2011, 13:25:54 »
Den är så sjuk, ok att Traficking är vidrigt, men alla är inte påtvingade sin situation, många 22åringar måste bara ha den nya pradaväskan för 7000, och gör vad som helst för att få den...

Man kan ju åka till tyskland, inte speciellt lång resa ens från nordligaste norrland, om man vill undvika chansen att åka fast i sverige.

http://www.harem-pauschalclub.de/indexE.html   är väl kanske ett ok ställe...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Burre

• V.I.P
  • Antal inlägg: 135
  • Bättre att leva en gång än ingen alls
« Svar #17 skrivet: 11 augusti 2011, 15:04:09 »
http://www.harem-pauschalclub.de/indexE.html   är väl kanske ett ok ställe...

synd man inte visste det tidigare, passerade där varannan vecka i 3år för 2år sen...
Hoppas, Kanse, Snart.. Åka!

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #18 skrivet: 12 augusti 2011, 23:52:36 »
En billig tripp till Berlin med RyanAir går aldrig bort. Finns fantastiska massageställen, och såklart även fullservice.

Håller med fö, svensk lagstiftning är mycket egendomlig i detta fall. Har t ex berättat om den för holländska vänner och de bara stirrar på en....

Samtyckande vuxna ska få göra vad de vill!
Längtar tillbaka!

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #19 skrivet: 13 augusti 2011, 08:10:59 »
Sexköpslagen inte bara bewkräftar att vi har världens mest inkompetenta politiker, den är ocks farlig. Istället för att ha lagliga statliga kontrollerade bordeller som Tyskarna så uppmuntrar den till hallickverksamhet och trafficking. Den har alltså helt omvänd verkan. Den som inte får sex på vanlig väg tar till våldtäkt. Behöver ej Tysken som går till bordellen. Det går ej att ta bort världens äldsta yrke. Svenska politiker ni begår brott med denna lag. fool fool

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 6
  • *Gäster: 24
  • *Totalt: 30