* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Fördomar bland svenskar.  (läst 2279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
  • Kön: Man
Fördomar bland svenskar.
« skrivet: 03 juli 2011, 15:35:07 »
Har sökt men inte hittat någon tråd om detta... Vet inte om jag lagt den i rätt forumsdel heller... Jaja...

Jag gick ut i går o jag slog mej ner hos några vänner som redan satt o diskuterade ganska vilt om äldre svenskar som "hämtar fruar" i Thailand eller Ryssland. Vi var jag, kille 34 år. Sen var det 3 tjejer mellan 35-38 år o en kille på 40 år. Alla hade sin bestämda åsikt om att det alltid handlade om att dom hämtade hem en "hushållerska" som dom uttryckte sig... Killen tog upp att han kände en som han sa hade en väldigt dålig kvinnosyn o att ingen svensk kvinna skulle kunna stå ut med hans kvinnosyn så det var därför han "hämtat" en Thaitjej. En annan kompis hade jobbat i en guldsmedsaffär o det var många Thaitjejer runt 20-25 som var där med sina män som var 55-70 år. Var bara guld som gällde sa hon...

Har era vänner samma fördomar som mina har?

Hur mycket fördomar möter ni av "vanliga svenssons" när ni bjuder in en tjej till se swe eller ni som åker ofta till Thailand.
Semester 14nov till 19 dec. Så gutt...

Utloggad Daiva

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
SV: Fördomar bland svenskar.
« Svar #1 skrivet: 03 juli 2011, 16:16:52 »
Bra tråd där. Har tänkt på liknande frågor

Fick också oväntade reaktioner ifrån omvärden.
En barndomskamrarts fru kallade min älskade Thailady för "köpefnask" o sedan var min bardomskamrat "historia".
+ att det blir sanktioner ifrån min sida på den fronten
Men jag vet att det är för att hon är rädd för att bli utbytt, vilket är synnerligen motiverat enligt min åsikt.
 Hade inte väntat mej så starka reaktioner. :'(

Sedan kan jag tänka, att ju högre en sådan "apa" skriker, ju mer rätt har jag i det jag gör.
Det bestämmer ju INTE tjejkonkurenten villka kvinnor som passar här.
Men dom skulle nog gärna vilja.

Mina Asia women säger numera (Yes pleace. teach me, I do everything)
Och då lossnar 2 månadslöner till förmån för kärleken

Pratade med Amerikanare om detta. Dom har samma problem med högfärdsnäsorna där hemma
     :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #2 skrivet: 03 juli 2011, 17:29:00 »
Har sökt men inte hittat någon tråd om detta...
Prova med att söka på fruimport så dyker det nog upp ett antal trådar.

Men en diskussion till klarar vi väl av.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #3 skrivet: 03 juli 2011, 18:24:16 »
Vi är nog 5/17 på skiftlaget som åker till asien årligen eller mer, alla har / haft asiatiska flickvänner.
Roligast är nog de killarna på skiftlaget som bara haft ett par svenska tjejer, långvariga förhållanden, om hur de uttrycker sig om bartjejerna som jag gillar så mycket.
De tror inte att tjejerna vet hur en tvål fungerar, eller att de tjejerna också kan få känslor för andra. Sedan tror de ju självklart att deras egen fru/flickvän aldrig haft en annan mans lem i munnen och tyckt det var det bästa som fanns. Jag skrattar varje ggn de drar sina "men du, öh, förra killens sperma är ju på min kuk nu..." tokroliga skämt...  Det är ju bara roligt tills de inser att frugan varit otrogen i 14år och att det faktiskt är därför de får komma till 2ggr i månaden.
Jag har nog aldrig mött renligare och fräschare tjejer än de prostituerade jag mött i asien, kanske haft tur, men så är det. Däremot har jag raggat på ett gäng tjejer på finlandsbåtar och liknande som aldrig skulle få för sig att "fräscha upp sig lite" innan sex...

När jag fortfarande hade kambodjansk tjej så fick jag många trevliga lyckönskningar från vänner och bekanta, mina föräldrar blev riktigt förtjusta i henne när de fick träffa exet första ggn. Hon var så jävulusiskt trevlig och snäll. Alla utom min storebror gillade henne och tyckte det var jättekul. Han sa i stort sett att han trodde det var en hora, hon skulle göra det här och det där och inget bra skulle komma ur det.
Brorsan var nog den som hade flest fördomar, och här snackar vi om en jävligt populär tjejmagnet som legat med 150+tjejer, han kommer och snackar skit om den tjejen som jag då hade kär. En tjej som det tog mellan 1.5 och 2 år innan hon kände sig redo att ha sex med mig för första ggn. Det var ganska nära att jag inte snackade mer med min bror då, att säga åt någon att passa sig extra noga är en sak, men det han sa var steget över gränsen för vad som är tolererbart.

Att hon nu faktiskt blivit en riktig bitch från helvetet är ju en annan story.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #4 skrivet: 03 juli 2011, 19:11:47 »
WOW, glömde ju berätta om mig själv innan första resan ner... Då var jag full av skitnödiga fördomar! Ja fy fan, till den tiden vill jag inte tillbaka.

Men, jag är ju inte dummare än att jag kan ändra en uppfattning jag har.
Kan man inte det är det ju synd om en.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Daiva

• V.I.P
« Svar #5 skrivet: 03 juli 2011, 20:25:55 »
Ja fy fan, till den tiden vill jag inte tillbaka.
Men, jag är ju inte dummare än att jag kan ändra en uppfattning jag har.

Jo men vist
Det Asiatjejer har gett mej, är så mycke mer än bara högsta kvallitet på sexet.

Jag menar att dom har gett mej en helt ny dimention på tillvaron, syn på livskvallitet, nytt perspektiv på vårt eget samhälle, distans till tillvaron, ett annat sätt o leva (gammla o barn o vuxna tillsammans) och mycket mycket mera.

Om jag tittar på mina bilder ifrån resorna, så ser man hur lyckliga dom är i ögonen.

Nästan som små änglar.

Det lyser lycka om dom. Något som vi i västerlandet saknar.

Hrrrmmmm  Fuck

Det dom har, det vill jag också ha på gammla dar

Shit Yeah
    :wai2

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #6 skrivet: 03 juli 2011, 20:58:11 »
Jag har fått en del kommentarer fällda till mej då jag har rest själv till Thailand... Mycket kommentarer om att ska du dit o knulla... Men kan säga att jag har inte träffat speciellt många. men visst har man suttit i barerna o pratat/spelat olika spel osv...

Men jag är som jag är... Trivs bäst att resa själv o Thailand är det lättaste landet att göra det i av dom länder jag varit...

Men jag blir lite orolig över om jag skulle bjuda hit den tjejen jag träffade i våras vad mina vänner skulle tycka...
Semester 14nov till 19 dec. Så gutt...

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 108
« Svar #7 skrivet: 03 juli 2011, 22:25:33 »
Fördomar ,i det här fallet bygger nog på en blandning av okunskap och avundsjuka.  :hmm

Det roliga är att när jag träffar gamla bekanta som frågar om jag har träffat nån ny efter förra skilsmässan, så berättar jag att jag träffat en tjej från Stockholm sen ett par år tillbaka. då kommer deras fördomar om stockholmare först, sen när jag berättar att hon är från Thailand men bott i 20 år här, då börjar oftast dom skruva på sig och till slut krysta fram att : hmmm men hon har ju bott här i 20 år........precis som det spelar någon roll......

Iövrigt kan jag hålla med Daiva, Jag har fått en hel ny syn på livskvalité , perspektiv på vad problem kan vara, kort och gott vad livet handlar om.

Visst märker man att svenska tjejer ser våra tjejer som ett slags av "hot" . det är nog inte alltid så uppskattat av dom överdrivna feministerna att se att tjejer från Thai kommer hit och visar att man uppskattar sin man och inte slutar att ta hand om sig själv och sin kropp bara för att man har gift sig och fått barn mm. varför ska inte en kvinna få var kvinnlig och vara stolt för det? näää högklackat har man bara på fina tillfällen, tacos äter man på fredagar och knullar på lördagar.....så ska det vara om man är en riktig svensk familj.....

oops nu börjar jag visst brusa upp på jobbiga svenska kvinnor som tror att dom alltid är bättre än alla andra. (inte alla givetvis)

Det positiva är att efter dom träffat henne så blir dom sååå förtjusta i henne, vad hon var snäll , glad , rolig mm. .... hmmm ja vad trodde ni. :hmm
Fördomarna lyser ständigt igenom.

men som sagt.....oavsett vad för typ av fördomar så är det oftast okunskap det handlar om.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #8 skrivet: 03 juli 2011, 22:43:05 »
Jag brukar bre på ännu värre om de har fördomar mot mina förehavanden i Thailand. Men sån är jag och jag kan garantera att de som gapar högst tystnar. Synd man inte kan klona kuken så man hinner med dubbelt så många, eller nåt. Det är väl lika pinsamt att knulla en som 23 i så fall? Stå på er och svara tillbaka så lovar jag att de håller tyst sen.

Tycker du det är pinsamt och du börjar skruva dig blir det mångfalt roligare att trakassera dig, men svarar du upp till det de säger är det inte hälften så skoj. Så mitt råd är att minst dubbla det de säger, sen blir det lugnt efter ett tag.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #9 skrivet: 04 juli 2011, 05:09:46 »
Så mitt råd är att minst dubbla det de säger, sen blir det lugnt efter ett tag.

En polare dubblade direkt när jag sa att jag hade lika mycket sex på tre veckor i thailand som jag haft under de senaste fem åren som gift. :q

- Säg tio så tror jag på dig.
Han var nog närmre sanningen.  :D

En annan god vän, kvinna lite yngre än mig, tyckte att "nästa gång så åker vi två till asien men då får du inte hålla på och knulla småtjejer".
Inga problem sa jag, behandla mig som jag blev behandlad sist jag var där så nöjer jag mig med det. Sen ville hon inte längre och det var väl lika bra :q
Det var faktiskt det fördomsfullaste jag råkat ut för, jag tror att alla andra vänner som jag berättat om resan för tyckte att jag bara uppfyllde deras förväntningar. :D

Är jag naiv? Jag har träffat en hel del thailändskor genom olika jobb, oftast städerskor. Men jag har aldrig funderat på om någon av dom har varit "horor". Alla har ett förflutet och "dåliga flickor är inte det sämsta".
En del av dom är sjukt flörtiga, men det är bara trevligt.

Efter att ha varit i LOS så funderar jag ännu mindre på det, för jag tyckte inte att det kändes så, det var mest en skön variant av GFE. :P
Det känns liksom inte som att man betalar för sex, man betalar för att dom ska gå.

Inte ens en snabb ST tycker jag känns lika konstigt i Thailand som på vissa ställen jag varit på i Europa.
Prag är väl det ställe där det var närmst, men där kollade en klockan under akten. Då åkte hon ut trots att jag inte var klar :wank:
Hade jag träffat hon som petade naglarna så hade samma sak hänt. :nono: UT!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 05 juli 2011, 09:34:33 »
Jag fick också frågan av en svensk tjej om att ha sällskap med henne i Thailand. "Du får ju göra vad du vill", sa hon. Nä tack, jag tror inte det. Det hade bara spätt på fördomarna och det finns många bitterfittor i Sverige, den saken är klar. Det var väl fördomsfullt om nåt? Men det bjuder jag på :)

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 05 juli 2011, 12:04:30 »
Är det en fördom om den är sann?  :D

Bitterfittor... De har ju blivit en av orsakerna till att jag åker till thailand.

Man vill ju säga rakt i fejjan på dem "Såna som du är en av orsakerna till att jag åker till asien".
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #12 skrivet: 05 juli 2011, 12:19:51 »
Är det en fördom om den är sann?  :D

Bitterfittor... De har ju blivit en av orsakerna till att jag åker till thailand.

Man vill ju säga rakt i fejjan på dem "Såna som du är en av orsakerna till att jag åker till asien".
Nä, är det sant så är det ju ingen fördom, men det finns ett fåtal undantag från den regeln, så kanske man skulle uttrycka det istället? :D

Trådskaparen hade ju 3 gyllene exempel han kunde sagt just det till ;)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #13 skrivet: 05 juli 2011, 16:50:37 »

Det känns liksom inte som att man betalar för sex, man betalar för att dom ska gå.

Hahaha!!! lol
Bra dräpande kommentar. Tänk om jag kunde gjort så vid mitt senaste one night stand här hemma.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 05 juli 2011, 20:03:54 »
Charlie Sheen's kommentar till varför han köper sex...
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Daiva

• V.I.P
« Svar #15 skrivet: 05 juli 2011, 20:56:22 »
Charlie Sheen's kommentar till varför han köper sex...

Vet inte var man hittar den kommentaren.  Guide me pleace

En annan ifrån Malmö:s gator är

Alla fruar är köpefruar

Säger en del om läget    lol

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #16 skrivet: 05 juli 2011, 21:16:59 »
Jo, det var ett stulet uttryck. Lika bra för det :D

Här har du en femhundring, jag har fixat taxi lol lol lol
Vicken jävla örfil man skulle få. :D

Utloggad neuthrino

• V.I.P
  • Antal inlägg: 142
« Svar #17 skrivet: 05 juli 2011, 21:56:13 »
hehehe...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men en sak är då säker och det är att jag är sjukt trött på de flesta svenska bitter fitterna. Först träffar men en sån på krogen man bjuder till och visar vilken hyvens killen man är. Sen kommer dejten då kommer kraven, svenska tjejer ville binda fast en vid ens master euro card hårt så att de kan uppfylla sina matriella drömmar. Efter att ni sedan varit tillsammans det första året har du fått veta din plats, för hon är ju bättre än dig pga. hon är kvinna och då kan hon göra vad hon vill men så fort du gör minsta lilla steg utanför hennes ramverk då tar det hus i helvete. Så, du finner dig i det hela och är timid och följsam för du kanske får lite sex i helgen. För att sedan få reda på att hon röv knullat dig med en eller flera män, och vad fick du utav det förhållande....hmm...ingenting.... eftersom du var tacksam om du fick till det på helgen  :D

Okay, lite bittert och cyniskt kanske, men till saken hör att många svenska tjejer är otroligt krävande och vill ha allt och ger tillbaka väldigt lite eller ingenting tillbaka. Sen jag slutade dejta svenska tjejer har aldrig haft det bättre i mina förhållanden. Nu har jag kört stadigt men min lilla thai tjej och det är fan i mig det bästa som hänt mig på år och dar...hon får mig att skratta och må bra vilket gör att jag ger tillbaka 1000 falt till henne.

Som min vän brukar säga ( bor med sin thai tjej sedan några år tillbaka)  av en svensk tjej får du som mest kanske 3-4 bra saker i ett förhållande av 10, medan av en thai tjej får du 8-9 av 10 bra saker. Vilken väljer man...hmm...svårt val  :q

Nu till vad tråden VERKLIGEN handlar om så kan jag bara bekräfta det ni säger. När jag dejtade en hong kong tjej som bott i sverige sedan hon var två år, då uttryckte sig min halv syster så här fint "vad ska du men en sån till, kan hon svenska". När jag sedan berättade om min lilla thai sötnos som jag har idag säger hon "ja,ja så länge du inte importera henne hit" fy fan, vad less och trött man blir på alla dessa fördomar. Det roliga i allt är att hon har själv bara varit tillsammans med en svensk man när hon var tonårig restan har varit killar från iran och turkiet samt har två barn med en kille från turkiet. Men, våran relation ha sedan dess blivit rätt så kall och avstånds tagande från min sida, tycker faktiskt hon borde förstå och veta bättre.

En annan intressant sak som jag upptäckt men min halv syster och hennes väninnor är att de verkar avsky thai tjejer, så fort vi är ute och de fått i sig några drinkar kommer sanningen fram. De nämner om svenska män som importerar och vilka mansgrisar de är. Det är då jag reser mig upp och tar fighten och menar på vad är det som gör er så mycket bättre än dem? Är det så att ni inte klarar av konkurrensen från asiatiska tjejer? Ni kan ju tänka er diskussionen :D
Men, det roligaste var en gång när de spydde galla över alla asiatiska tjejer, de hade precis varit på dansgolvet och kom tillbaka till bordet och var galet sura, jag frågade vänligt vad som hänt och då svarade de "...men titta på dansgolvet..." där hade ett gäng på 10 asiatiska tjejer totalt tagit över golvet samt fått de svenska killarnas uppmärksamhet vilka tjejerna försökte flörta med  lol

Men, trots alla fördomar och många svenska tjejers avund/svartsjuka/vadDetNuKanVara så känner jag att detta är helt rätt för mig. Alla får leva sina liv, men detta är mitt som jag ska leva och jag mår hur bra som helst.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #19 skrivet: 06 juli 2011, 05:16:32 »
hehehe...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta,
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Okay, lite bittert och cyniskt kanske, men till saken hör att många svenska tjejer är otroligt krävande och vill ha allt och ger tillbaka väldigt lite eller ingenting tillbaka.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

min halv syster och hennes väninnor är att de verkar avsky thai tjejer
Jag känner lite detsamma, ska man skratta eller gråta?
I en tråd som handlar om svenskars fördomar mot thai eller asiater i allmänhet så kommer ett av de mest fördomsfulla inläggen jag läst, fast om svenska tjejer.
Vilken fördom är egentligen värst?

Det finns mängder av svenska toppentjejer, många av dem ser dessutom otroligt bra ut. Långt ifrån alla men tillräckligt många kan få min dreggelproduktion att öka.

Är man ute med en tjej och märker att hon inte motsvarar förväntningarna så finns det ju heller ingen anledning att fortsätta gå ut med henne. Svensk eller thai spelar ju ingen roll. Sedan kan det ju vara så att man själv inte lever upp till deras förväntningar men det är ju ingen anledning att kalla dem för diverse öknamn som de säkert inte fått om de "släppt till".

Det är väl inte så konstigt att svenska tjejer har krav, det har ju vi med så varför skulle de vara annorlunda. Man får ju ta diskussionen och jämka "the swedish way" och klarar man inte det så får man väl gå vidare åt varsitt håll.

Visst finns det s.k. bitterfittor men de är inte alls i majoritet, de hörs bara mer och jag skulle gärna slippa höra dem alls. Att några av de svenska tjejerna är avundsjuka på sina thailändska systrar kan jag förstå. De är mindre, nättare och för sig på ett sätt som några av de svenska tjejerna bara kan drömma om. Att de sedan får mer uppmärksamhet gör inte saken bättre.

Många var väl redan i skolåldern lite avundsjuk på de tuffa grabbarna och tjejerna som fick nästan all uppmärksamhet. Inte jag för jag var ju en av dem. ;)

Det jag har fallit för när det gäller thaitjejer är framförallt deras mjuka sätt och framtoning. Där är de svenska tjejerna chanslösa i de flesta fallen. Men man ska akta sig för att dra alla över en kam tycker jag.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 6
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 28