* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Att åka som tjej till Thailand  (läst 2378 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Raito

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 4
  • Kön: Kvinna
Att åka som tjej till Thailand
« skrivet: 30 juni 2011, 13:48:49 »
Hej, ny medlem här!

Tro det eller ej, men jag är en 22-årig tjej som på senaste tiden har blivit väldigt sugen på att åka till LOS och prova på utelivet så att säga. Så jag tänkte fråga er om det är någon som vet hur det fungerar att komma som tjej till LOS. Det jag är mest intresserad av är en LT GF (jag skulle kunna tänka mig en LB också, men jag vet inte om de är intresserade av tjejer?). Finns det speciella barer man går till som tjej eller är det samma som killarna?

Jag har säkert fler frågor som jag har glömt nu.  fool
Jag hoppas att det här inte har tagits upp tidigare, jag sökte men hittade inget iallafall.

Tacksam för svar!  :wai2

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Kön: Man
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
SV: Att åka som tjej till Thailand
« Svar #1 skrivet: 30 juni 2011, 15:21:37 »
LB är inte intresserade av tjejer iomed att dom är Homos  o)
Men att åka hit till tex min Hemort Pattaya är lungt., finns flera damer ja sett innan inne på Stripp klubbarna som tar med säg tjejer hem.,
Även många discotek du kan fiska en LT GF på inga problem alls :) och vill ni ha med en kille oxå på ett hörn så är ja inte omöjlig  :v
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad thainoob

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 15
« Svar #2 skrivet: 30 juni 2011, 16:48:11 »
Intresant. Kanske vi i denna tråden kan reda ut lite vårs våra kvinnliga sexturister drar sig i Thailand. Vad jag vet finns det en gata i Pattaya dit kvinnor kan gå. Är mest japanska affärskvinnor tydligen som är sugna på hunkiga thaikillar. Dessa thaikillar säljer sig nog till bögar ochså skulle jag tro.

Annars så är väl bordet dukat för homosexuella kvinnor ochså i princip överallt. Såg ett flertal västerländska tjejer på airport AGOGO i pattaya när jag va där senast. Bara tjejerna har pengar så ska det väl inte vara något problem. Frågan ä vilket pris tjejer får betala i thailand. Vare sig det är killar eller tjejer de är ute efter.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #3 skrivet: 30 juni 2011, 21:21:43 »
Skulle tippa på att du kan få både LB och GF bara du vill betala för dig, om 80åriga otvättade gamla ryssar kan få 25åringar så kan du också få, vare sig du är tjej eller kille...
Är helt säker på att vissa LB föredrar tjejer och känner sig som tjejer - därmed borde klassas som lesbiska...
Bästa är ju att fråga i baren efter mamasan och höra med henne, då de brukar veta det mesta (annars tar de reda på det).
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
« Svar #4 skrivet: 30 juni 2011, 21:46:15 »
Vi (kärringen å jag) har haft med oss både tjejer och LB hem och generellt kan väl sägas att som K-Kungen säger så är ett snack med mamasan bra då hon oftast har koll på vilka tjejer som gillar tjejer.

Om LB kan man väl säga att de föredrar att få i stället för att ge. Kicken det ger oss att ha med en LB hem är att min kärring får knulla på LB med en strapon och det går hon igång på rejält. Personligen har jag aldrig satt på en LB, däremot tar jag gärna en avsugning samtidigt som hon/han blir påsatt.

Skall man fortsätta generalisera så kan man säga att många thaitjejer är lite blyga inför att använda sexleksaker, tror att det grundar sig i att de inte är så erfarna inom området. Men hittar du en tjej som gillar toys kan ni ha mycket kul. En av våra flickvänner i juni fullständigt älskade våra toys och vi hade många roliga nätter.
//Ozz

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #5 skrivet: 30 juni 2011, 22:02:41 »
Antr att det just är asiatiska tjejer du är intresserad av. Annars går det säkert hitta massa turisttjejer i backpackersvängen på t.ex Kao San Road i Bangkok och alla öar som Koh Samui och på Full Moon Partyna på Koh Pangnan. Finns nog thaitjejer som gillar tjejer där också.

I Pattis finns det en bar med bara killar som strippar så det tyder på en viss bredd i utbudet. Har inga konkret bra tips var man kan hitta LT GFE tjejer men det bästa är nog att söka runt på internet och när man är på plats (somnsagg) fråga runt bland barerna och mamasans.

På soi 6 i Pattaya borde det finnas en del tjejer som kan tänka sig att vara din tillfälliga flickvän under din resa. Den gatan kan kännas lite sleazy men var inte blyg utan fråga runt. De flesta tjejerna är riktigt gulliga och trevliga att hänga med. Det är mest inriktat på ST men det finns en del som är villiga att gå LT.
Ett annat ställe som iofs kostar lite mer är Devils Den. Där FINNS det tjejer som är bisexuella. Lite dyrare ställe dock men könssjukdomsmässigt säkrare än soi 6(pga många regelbundna tester) och de går att lösa ut från baren. Men som sagt ett dyrt alternativ.

Det viktigaste är dock att hitta en tjej som kemin känns rätt med. Du måste hitta en tjej som gillar att vara med tjejer och inte bara gör det för pengar. Det är egentligen samma med oss killar. Finns inte kemin så funkar det inte i längden.

Undrar om det finns nåt forum för tjejer med liknande intressen?

Det bästa är nog att festa runt och fråga runt i barerna, gärna mamasan, för att hitta en lämplig LT.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Raito

• Nybörjare
« Svar #6 skrivet: 02 juli 2011, 13:52:38 »
Tack för alla svar!

Jag är ganska nervös vad det gäller det här, jag tycker att det känns jobbigt att fråga runt, men jag förstår också att jag måste morska upp mig såklart. Man kommer väl in i det efter ett tag kan jag tänka mig.

Jag tänkte ta med min pojkvän, så det ultimata vore ju att hitta en tjej som kan tänka sig att ha trekant med oss någon gång också, men vara mest intresserad av mig eftersom min pojkvän inte verkar vara så superintresserad själv av tillfälligt sällskap i Thailand. Inte lika intresserad som jag iallafall :)

Hur är det med engelskan? Jag skulle jättegärna hitta en trevlig tjej som är ganska bra på engelska så att man kan prata lite med henne och så också, gärna också att hon kunde visa en runt på stället man är på.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #7 skrivet: 02 juli 2011, 16:05:27 »
Tack för alla svar!

Jag är ganska nervös vad det gäller det här, jag tycker att det känns jobbigt att fråga runt, men jag förstår också att jag måste morska upp mig såklart. Man kommer väl in i det efter ett tag kan jag tänka mig.

Jag tänkte ta med min pojkvän, så det ultimata vore ju att hitta en tjej som kan tänka sig att ha trekant med oss någon gång också, men vara mest intresserad av mig eftersom min pojkvän inte verkar vara så superintresserad själv av tillfälligt sällskap i Thailand. Inte lika intresserad som jag iallafall :)

Hur är det med engelskan? Jag skulle jättegärna hitta en trevlig tjej som är ganska bra på engelska så att man kan prata lite med henne och så också, gärna också att hon kunde visa en runt på stället man är på.

Jag var också nervös i början men det går över ganska fort när man väl satt sig ner. De är enkla och bra att ha att göra med. Börja med att spela lite spel och få igång ett samtal. Snart känner du att det bara är att fråga. Du kan ju nämna vad du är ute efter medan ni spelar, då kan de hämta någon som passar dig. Annars kan du be dem peka ut några tänkbara tjejer så att du får fler valmöjligheter. Hittar du ingen som passar i den baren så går du till nästa. Snart är all nervositet från din sida borta kan jag lova dig.

Tjejer för trekanter finns det gott om, samma sak gäller för dem. Tala om vad du är ute efter så hjälper de dig.

Har du en kille som inte är intresserad av en trekant? :hmm
Dumpa torrisen. :D lol lol

Engelska är det lite si och så med men de flesta kan göra sig förstådda utan större problem. De har ett speciellt uttal men det kommer man in i relativt snabbt. Det kan bli några missförstånd men förstår man inte så kan man fråga en gång till. Det blir nog inga problem och de följer gärna med och visar dig runt. Du kan även ta med henne på olika utflykter, det är inga fel att ha med sig någon som kan språket när man är ute och ser sig omkring utan det är till stor hjälp tycker jag.

Men du får räkna med att stå för även hennes kostnader när ni är tillsammans. Mat, dryck och eventuella biljetter o.s.v. Kanske köpa henne en present, det behöver inte vara så märkvardigt alla gånger.

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #8 skrivet: 02 juli 2011, 19:21:01 »

Har din pojkvän fattat vilken guldtjej han har? Nyfiken och frigjord. Har inget tipps, men önskar lycka till. En reseberättelse tycker vi suktande män alltid är trevligt  :D

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #9 skrivet: 03 juli 2011, 11:21:24 »
I pattaya är det inga problem för flickor att hitta andra flickor. Det har blivit vanligare här i pattaya tycker jag och framför allt tjejer i din ålder från sverige som åker hit för att träffa nya bekantskaper.

Utloggad puovfyct

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #10 skrivet: 04 juli 2011, 14:37:31 »
Jag har åkt med min tjej flera ggr till LOS och inte haft några problem att hitta sällskap:) Det brukar räcka med lite spel i baren, låt tjejen lägga armen om någon hon gillar. Om inte den tjejen är intresserad kommer det en annan som blixten. Viktigt är att låta tjejen sköta raggandet annars vet inte tjejerna om det är seriöst.

Lycka till.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 05 juli 2011, 02:04:04 »
Tack för alla svar!

Ok du har kille oxå. Det kan ju vara en bra idé att riktigt prata ut och ta reda på hur han kommer att reagera i olika situationer. Han kanske blir superavundsjuk även om det är en annan tjej du vill vara med. Ibland kan vissa säga en sak men känna en annan. Om han ska vara med dig där så måste du nog vara säker på hur detta kan påverka ert förhållande. Jag säger inte att du ska strida för ditt förhållande till varje pris utan det får du känna efter själv. Tror att det är bäst för båda att det inte blir nån chock för nån av er när ni väl kommer ner.

En bra sak är att träffa tjejer i vanliga barer. Fråga gärna mamasan eller tjejerna och förklara vad du/ni är ute efter. Vissa tjejer följer gärna med på en trekant men dom kanske inte är bisexuella utan gör det mer som ett jobb för pengar. Det gäller att hitta en tjej som verkligen gillar att vara med tjejer och inte bara ligger där helt inaktiv. Sex är bäst med en person man har kemi med och som gillar och njuter av akten i sig, oavsett om är pengar inblandade eller inte.

Ett bra råd är att försöka att inte se betalningen till tjejen som pengar för  just sex utan ett arvode för hennes tid, oavsett vad ni gör under den tiden. Jag har haft tjejer i sällskap som jag inte ens haft sex med. Vi har bara hängt och haft kul och flörtats och sovit ihop utan sex. De har ändå fått en liten peng(oftast 1000baht) på morgonen. Jag behandlar alltid alla tjejer jag träffar på samma sätt som tjejer hemma i Sverige, försöker vara så charmig och snäll som möjligt. Kan köpa en ros och gå förbi baren med, alltid uppskattat. Ger ibland rosor till tjejer som jag inte har löst ut från baren men som jag gillar ändå. Ingen baktanke utan jag gillar bara att göra såna saker, för dom blir verkligen otroligt glad när man gör såna saker helt oväntat.

De med mest erfarenhet av detta är nog Herr och fru Ozzså alla råd du kan hitta från han kan vara av värde. Finns nog en massa trådar här där han har skrivit om deras erfarenheter. Klicka bara på hans namn så kommer du till hans profil och kan tidigare inlägg eller använd sökfunktionen.

Utloggad peki

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #12 skrivet: 05 juli 2011, 16:41:29 »
... Klicka bara på hans namn så kommer du till hans profil och kan tidigare inlägg eller använd sökfunktionen.

Kodstycke: [Välj]
Ett fel har uppstått!
Vi ber så mycket om ursäkt, men du kan inte visa vilken profil som helst.

Nej vi vanliga dödliga har inte tillgång till det heller.  :0

Utloggad Demonen

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #13 skrivet: 05 juli 2011, 16:48:20 »
Önskar min tjej hade samma drömmar.... eller har hon det? få hitta ett bra tillfälle att fråga!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 05 juli 2011, 16:55:19 »
Ett fel har uppstått!

Ah ok glömmer bort att det krävs ett antal poster för vissa funktioner men sökfunktionen kan alla använda iaf.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #15 skrivet: 05 juli 2011, 16:56:52 »
Ett fel har uppstått!

Man måste vara VIP för att kunna se andras profiler.

Rättigheter
  • Bilder i forumet och albumet - Kan endast ses av registrerade användare dvs nivån Smygtittare
  • Privata Meddelanden (PM) - Kan nu endast skickas och tas emot av de som nått nivån Nybörjare
  • Privata Meddelanden - En verifikations kod måste anges innan man kan sända ett PM för alla som inte nått nivån V.I.P
  • Inlägg i kalendern - Kan endast göras av de som nått nivån Junior
  • Medlemslistan - Kan endast ses av de som nått nivån Hangaround
  • Egen avatar - Kan endast laddas upp på servern av de som nått nivån V.I.P andra får använda externa
  • Andras profiler - Kan endast ses av de som nått nivån V.I.P
  • Ryktes poäng - Kan ges av till andra användar av de som nått nivån V.I.P
  • Dölja rykte - Endast möjligt om man når Diamant V.I.P

Ah ok glömmer bort att det krävs ett antal poster för vissa funktioner men sökfunktionen kan alla använda iaf.
Ja det är en praktisk och användbar funktion. :)

Utloggad Raito

• Nybörjare
« Svar #16 skrivet: 07 juli 2011, 12:09:32 »
Tack igen för alla svar!  :v

Jo, jag har förstått det här med att man förväntas betala för alla hennes utgifter (inom rimliga gränser, förstås) medan man är tillsammans, men det har jag inga problem med, jag tycker mest att det verkar trevligt att få bjuda en fin tjej på olika saker. Är det uppskattat att ta med sig presenter från Sverige? Jag tänkte typ små svenska souvenirer.

Tack för alla komplimanger också! Jag tror nog att om fler tjejer kunde slappna av och inse att livet är så mycket mer än dåligt underbyggda principer, så skulle många fler av oss vara intresserade av att åka till Thailand för lite tillfälligt sällskap.

Ok du har kille oxå. Det kan ju vara en bra idé att riktigt prata ut och ta reda på hur han kommer att reagera i olika situationer. Han kanske blir superavundsjuk även om det är en annan tjej du vill vara med. Ibland kan vissa säga en sak men känna en annan. Om han ska vara med dig där så måste du nog vara säker på hur detta kan påverka ert förhållande. Jag säger inte att du ska strida för ditt förhållande till varje pris utan det får du känna efter själv. Tror att det är bäst för båda att det inte blir nån chock för nån av er när ni väl kommer ner.
Jo, absolut. Vi har pratat jättemycket om sådana här saker förut i olika sammanhang, eftersom jag anser att det här med påtvingad tvåsamhet är en gammal moralregel som egentligen inte betyder något. Många förhållanden krackelerar på grund av otrohet, och jag tycker att det är dumt att tvinga ut någon man älskar ur sitt liv bara för att denne valde att njuta för stunden. Så länge man älskar varandra så spelar andra saker inte så stor roll, tycker vi.

Önskar min tjej hade samma drömmar.... eller har hon det? få hitta ett bra tillfälle att fråga!
Jag vet inte hur bra ni känner varandra, men du kan ju alltid försöka pejla läget lite försiktigt om du är orolig över hur hon kommer att reagera om du bara frågar rakt ut.

Och självklart så kommer jag att skriva en reseberättelse och posta den här när jag väl kommer iväg!

EDIT: Ja, just det, jag glömde en grej. Efter rekommendation på TS så läste jag Private Dancer och blev lite lätt skräckslagen. Så en fråga till er andra som också har läst den: Är människorna i Thailand såsom de beskrivs i den boken? Det låter inte som några människor som man vill umgås med direkt :( Å andra sidan så kan ju författaren ha blivit bränd själv och valt att framställa thailändare som hjärtlösa, pengahungriga monster, vad vet jag. Vad säger ni med lite mer erfarenhet?
« Senast ändrad: 07 juli 2011, 15:33:32 av Raito »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #17 skrivet: 07 juli 2011, 18:04:09 »
EDIT: Ja, just det, jag glömde en grej. Efter rekommendation på TS så läste jag Private Dancer och blev lite lätt skräckslagen. Så en fråga till er andra som också har läst den: Är människorna i Thailand såsom de beskrivs i den boken? Det låter inte som några människor som man vill umgås med direkt :( Å andra sidan så kan ju författaren ha blivit bränd själv och valt att framställa thailändare som hjärtlösa, pengahungriga monster, vad vet jag. Vad säger ni med lite mer erfarenhet?
Du har inget att vara rädd för om du bara använder lite sunt förnuft, det räcker länge och som du läste så hade huvudpersonen i boken inte mycket av den varan. Som man bäddar får man ligga, heter det ju.

Thailändare är varma och gästvänliga människor i de allra flesta fall, undantag finns givet likaväl som det finns här hos oss i samtliga våra städer och samhällen.

Som ensam tjej så ska man nog vara lite extra försiktig, särskilt på nätterna, för man vet aldrig helt säkert. Men har du sällskap med en thailändska så är risken betydligt mindre, nästan minimal. Hon tar hand om dig och ser till att det inte händer dig något. Men likväl så ska man inte lita på någon fullt ut, känns det inte bra så säg ifrån eller gå därifrån.

Det beror också på vart man befinner sig. På turistställenas upplysta platser är det i stort sett helt säkert medan det i vissa kvarter och bakgator är lite mer osäkert. Lita på din magkänsla och låt dig inte nedslås för mycket av en bok.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 07 juli 2011, 18:26:57 »
. Är det uppskattat att ta med sig presenter från Sverige? Jag tänkte typ små svenska souvenirer.
Det lär bli mycket uppskattat!

Utloggad Lukas R.

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #19 skrivet: 22 augusti 2011, 20:52:21 »
Ser fram emot den reseberättelsen!

* Info

• *Totala Poster: 110160