* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Drar till Thailand den 1-24 juli, ensam, söker andra!  (läst 1001 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
  • Kön: Man
Drar till Thailand den 1-24 juli, ensam, söker andra!
« skrivet: 22 juni 2011, 21:34:21 »
Hej!

Som rubriken lyder, jag drar till Thailand nästa torsdag. Min plan är att vila upp mig lite på Koh Chang, softa, chilla, röka, dricka bärs och så ev. prova på de thailändska damerna man hört så mycket gott om. Har varit i thailand tidigare men det var för tio år sedan, luffade då bara runt på en massa öar och har egentligen inte provat på utelivet överhuvudtaget, trots att jag var ute i 3 månader. Denna gången tänkte jag göra det. Dock är planen att komma hem mer utvilad än vad jag är när jag åker, så det är inte meningen att det ska bli 100% party på något vis...

Planen är att ganska omgående dra till Koh Chang, ev via Pattaya, eller raka vägen och sen ta Pattaya på vägen tillbaks mot BBK och hemresan. Hursomhelst så är jag lite nyfiken om det finns andra härifrån som är på Koh Chang eller i Pattaya och som kanske skulle vara intresserade av att dela på boende, eller bara ses o hänga eller festa?

Jag är 35 år, lugn, trevlig, ärlig, rolig. Förutom brudar gillar jag även andra typer av utsvävningar och god mat! :)

Någon?

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
SV: Drar till Thailand den 1-24 juli, ensam, söker andra!
« Svar #1 skrivet: 22 juni 2011, 21:39:50 »
Jag landar i Bkk på söndag. stannar ca 2,5 månader
Dela boende lockar inte, men dra en pilsner ihop funkar för mig och vi är på samma ställe samtidigt ;-)

Jag har inte behörighet att se eller mejla till din profil, kan du mejla mig här?

Yngling på 50

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 273
« Svar #2 skrivet: 22 juni 2011, 22:03:14 »
Anländer Pattaya med en polare 1 juli, Kanske mötas upp och ta en kall  :drunk eller två och spana in lite damer  :D

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #3 skrivet: 22 juni 2011, 22:14:13 »
6läraren & Whistle!

Jag kan heller inte kommunicera via profilerna, och jag är inte så sugen på att lägga ut min privata mail här...

Men visst, jag skulle gärna ta en öl (minst) med er! Skulle ju vara najs om vi kunde byta mail eller lyckas kommunicera här på forumet fast utanför tråden. jaja, kanske inte så viktigt, eller så löser det sig..

Whistle, jag åker från Arlanda den 30 juni och kommer fram i BBK kl 05.55 den 1:juli, du är händelsevis inte på samma plan?  :hmm

Nu fattar jag hur man kan skicka privata mail här... fan va smart jag är! jaja, det blir när det blir!

Har ni varit i Pattaya och kan rekomendera något billigt bra hotell (ac, tv, kyl, inte smutsigt) i närheten av där allt händer, gärna med pool men inget krav. Vet inte vad jag menar med billigt men jag tror absolut max 800 bath, gärna billigare...??? var ska ni bo?
« Senast ändrad: 22 juni 2011, 22:27:22 av Jannebananen »

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #4 skrivet: 22 juni 2011, 22:29:53 »
6läraren & Whistle!

Jag kan heller inte kommunicera via profilerna, och jag är inte så sugen på att lägga ut min privata mail här...

Men visst, jag skulle gärna ta en öl (minst) med er! Skulle ju vara najs om vi kunde byta mail eller lyckas kommunicera här på forumet fast utanför tråden. jaja, kanske inte så viktigt, eller så löser det sig..

Whistle, jag åker från Arlanda den 30 juni och kommer fram i BBK kl 05.55 den 1:juli, du är händelsevis inte på samma plan?  :hmm

Nu fattar jag hur man kan skicka privata mail här... fan va smart jag är! jaja, det blir när det blir!

Har ni varit i Pattaya och kan rekomendera något billigt bra hotell (ac, tv, kyl, inte smutsigt) i närheten av där allt händer, gärna med pool men inget krav. Vet inte vad jag menar med billigt men jag tror absolut max 800 bath, gärna billigare...??? var ska ni bo?

Vi åker 14:30 från Arlanda 30 juni med Thai Air, Vi kommer bo på Baywalk Residence nere på Beach Road.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #5 skrivet: 22 juni 2011, 22:37:31 »
Då åker vi på samma plan!  :D

Lite roligt faktiskt, kankse blir en öl redan på Arlanda då?

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #6 skrivet: 22 juni 2011, 22:42:01 »
Då åker vi på samma plan!  :D

Lite roligt faktiskt, kankse blir en öl redan på Arlanda då?

Det blir det garanterat......... :drunk

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #7 skrivet: 22 juni 2011, 22:53:36 »
Mina hoteltips i PTY... och jag satsar på billigt, med pool och gratis Internet.
Pengar lägger jag hellre på annat.
Tips 2 .. boka ALLTID en natt, för är hotellet kasst så är det bara att byta, och agoda är absolut billigast. Det är lågsäsong nu och MASSOR av lediga rum (och flickor).

http://www.agoda.com/asia/thailand/pattaya/nantra_de_boutique_hotel.html

http://www.agoda.com/asia/thailand/pattaya/lk_renaissance_hotel.html

http://www.agoda.com/asia/thailand/pattaya/areca_lodge_hotel.html

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #8 skrivet: 22 juni 2011, 23:21:25 »
Whiste: Då ses vi på Arlanda då!  :thumbsup

Läraren: Tackar för hotel tipsen! Såg jäkligt bra ut för de pengarna, men jag tror jag ska försöka bo lite billigare ändå kanske detta:

http://www.agoda.se/asia/thailand/pattaya/sawasdee_pattaya_hotel.html

Känns iofs som att man kanske inte ska snåla för mkt när det är så billigt, men jag vill ju försäkra mig om att kunna unna mig andra saker utan att behöva tänka för mkt med plånboken. Tror dock inte jag bokar något i förväg, får se hur jag gör...

off-topic En fråga som kan tyckas löjlig. Sist jag var i Thailand så gick jag mer eller mindre barfota i tre månader iklädd pyjamaskläder (oroa er inte, jag är inte luffare!:) typ. Har nu växt upp en aning, samt det faktum att jag kanske vill ut o clubba lite, och jag undrar om jag behöver bry mig om att ta med snygga kläder. Jag reser lätt och tänkte väl mer eller mindre resa i "badkläder" o inte ta med så mkt annat. Jag menar, vill jag snygga till mig lite kan jag ju alltid köpa en pike eller nåt på plats? Nu kändes detta som en mkt löjlig fråga... haha

ha det gott, hoppas vi ses! Fan va ball det ska bli! Blir tårögd när jag tänker på det!  :yahoo

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #9 skrivet: 22 juni 2011, 23:32:13 »
Mitt tips .. boka hotellet via Agoda.
Du får bättre pris via Agoda än om du förhandlar med receptionisten.

Samma om du skall förlänga vistelsen.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #10 skrivet: 22 juni 2011, 23:49:32 »
Gillar Diana Inn i hörnet av 2nd road och soi Diana, mittemot Mike Shopping Mall. Bra läge nära allt och riktigt shysst undangömt poolområde!

Sawasdee Siam bodde jag oxå på men det poolområdet är inge trevligt alls! Typ en meter från en trafikerad väg men visst billigare än Diana. Inte samma Sawasdee som du skrev om

Det bästa är nog att kolla agoda ordentligt och se om du hittar nåt eller ta typ 2 nätter och sedan gå runt och fråga efter priser, finns massa billiga hotel att hitta på plats.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 22 juni 2011, 23:52:13 »

Ja fast det finns en massa hotell där nere som inte finns med på agoda. Så det kan vara värt att kolla runt på plats.
Trivs du med ditt agoda-bokade hotell så är det bara att boka förlängning via agoda på ett internetcafé och skriva ut vouchern, du måste ha ett papper med dig som du får när du bokar via agoda.

Utloggad ia56

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
« Svar #12 skrivet: 22 juni 2011, 23:57:53 »

Kolla även www.latestays.com som kan ha mkt bra priser ibland
Skål  :burp

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #13 skrivet: 23 juni 2011, 08:07:50 »
ia56 och The Dude!

Tackar för tipsen! Diane inn eller vad det hette var nog lite dyrare än vad jag tänkt mig, fasat o andra sidan kan jag ju tänka om...

Latestays.com var en bra sida!

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 108
« Svar #14 skrivet: 23 juni 2011, 16:18:42 »
Diana Inn kan jag också rekomendera, bra läge , pool lite undangömt.
sist jag bodde där fick jag betala 700 bath för att jag hade somnat med snusen inne. Lakanen gick inte att tvätta sa dom... :scratch :scratch

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #15 skrivet: 23 juni 2011, 16:31:31 »
Sawasdee Pattaya bodde jag på för ett par år sedan, dom har ett special pris om man bor där en vecka, tror jag betalade 2500 baht då för en vecka, men pool finns inte.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #16 skrivet: 23 juni 2011, 18:03:21 »
ia56 och The Dude!

Tackar för tipsen! Diane inn eller vad det hette var nog lite dyrare än vad jag tänkt mig, fasat o andra sidan kan jag ju tänka om...

Latestays.com var en bra sida!
Man kan ju alltid maila hotellet i fråga och fråga om special price om man bor där länge.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #17 skrivet: 28 juni 2011, 03:42:54 »
färsk prisinfo  :-)

Royal Ivory Hotel
73 Sukhumvit Soi 4 Road, (Nana), Klongtoey, Sukhumvit, Bangkok

via agoda (3 nätter)= 968 ----- ( 1 natt) =1,129
förhandling med reseptionist = 1400/ natt (7 nätter)

Som sagt ... jag fattar inte systemet :-) via Agoda, så måste hotellet släppa 10-15% i provision..

Utloggad fucke1968

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #18 skrivet: 07 juli 2011, 10:37:30 »
Hej!

Som rubriken lyder, jag drar till Thailand nästa torsdag. Min plan är att vila upp mig lite på Koh Chang, softa, chilla, röka, dricka bärs och så ev. prova på de thailändska damerna man hört så mycket gott om. Har varit i thailand tidigare men det var för tio år sedan, luffade då bara runt på en massa öar och har egentligen inte provat på utelivet överhuvudtaget, trots att jag var ute i 3 månader. Denna gången tänkte jag göra det. Dock är planen att komma hem mer utvilad än vad jag är när jag åker, så det är inte meningen att det ska bli 100% party på något vis...

Planen är att ganska omgående dra till Koh Chang, ev via Pattaya, eller raka vägen och sen ta Pattaya på vägen tillbaks mot BBK och hemresan. Hursomhelst så är jag lite nyfiken om det finns andra härifrån som är på Koh Chang eller i Pattaya och som kanske skulle vara intresserade av att dela på boende, eller bara ses o hänga eller festa?

Jag är 35 år, lugn, trevlig, ärlig, rolig. Förutom brudar gillar jag även andra typer av utsvävningar och god mat! :)

Någon?
Hejsan . jag kommer till pattaya 12 juli. Jag delar gärna någon bärs med dig o besöker några trevliga hak!!  hör av dig!!
« Senast ändrad: 07 juli 2011, 16:33:37 av Kurios »

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #19 skrivet: 27 juli 2011, 12:23:51 »
Hej igen!

Är nu hemkommen efter min thailandsvistelse, och måste tacka Wishlte o hans polare som visade mig hur det funkade i Pattaya! Helt otrolig stad och minnen för livet, trots för mkt alkohol.
Funderar ärligt på att bli helnykterist efter detta!

Hör av er, jag har gärna fortsatt konakt med er om våra vägar korsas igen!

kram på er grabbar o ha det bäst!

Mvh Bananen

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #20 skrivet: 27 juli 2011, 14:13:32 »
Låter som om du hade skoj =)

Bra guider kan aldrig bli fel ;)   Man får mer och mer feber inför sin egen resa när man läser på forumet...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #21 skrivet: 28 juli 2011, 11:41:21 »
Killarna som guidade mig var kungar och riktigt bra polare, fick många minnesvärda stunder tillsammans med dem. Tror de hade varit nere 15 gånger tidigare... så viss erfarenhet fanns ju.

Själv går jag o tänker på Pattaya dagarna i ända och är ganska säker på att det inte var sista gången jag var där...

Ha det bäst!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #22 skrivet: 29 juli 2011, 19:25:06 »
Det är inte utan att man får lite resfeber själv, även om man försöker dämpa den så gott man kan. Som vanligt så kommer förväntningarna sakta men säkert ju närmare avresedatum man kommer.... Vad kan det vara kvar nu då? 80 dagar !"#%%&#¤&¤ skulle inte ha räknat på det.... Är ju en och en halv evighet - minst :( Några tips för en som åker till Pattis ensam i oktober? Jag har hittat några måsten, DD, Red point bar och Bliss bar.... Inte från rekommendationer från detta forumet.... Nåt av de ställena du "råkade" hamna på? :)

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Jannebananen

• Junior
  • *
« Svar #23 skrivet: 29 juli 2011, 20:51:14 »
tja!

Jag förstår att du är sugen o knappt kan bärga dig... själv har jag inte riktigt kommit så långt att jag börjat planera nästa resa, men det kommer nog maximalt dröjja till nästa sommar, om det inte händer något oförväntat.

Tyvärr kommer jag inte ihåg namnen på go go barerna vi besökte. Jag gillade ett ställe som hetten något med "Angel", det var några bar-flickor som tog med oss dit o kastade ping pong bollar på de övriga damerna, något de verkade uppskatt enormt.

Sen var jag nog på ett ställe som hette "beach bar" eller nåt liknande, här hade man en dansös på varje bord, och hon var troslös och bordet bestod av en spegel. Det var ju lite kul.

Sen var jag på nåt helsjukt ställe, kom in, möttes av 4 tjejjer som hade lesbisk orgie i en yakuzi, samtidigt som man kollade in brudarna på scenen och fick massage bakifrån av nån annan dam.

Var även på ett ställe, där jag hade en naken dam som red mitt ena ben "framifrån" o den andra red mitt andra ben "bakifrån", satt en meter från scenen o kollade in de övriga brudarna samtidigt. Båda hade händerna på min påle o kom med skamliga förslag, men jag nöjde mig med att bjuda på lite vodka liippo, fast det blev nog ett par stycken...

Sen de vanliga ölhaken, de gillade jag bättre, kändes ju lite mer normalt på nåt vis, o riktigt fina brudar!

Jag är helt fel kille att rådfråga egentligen, var där 5 dagar, sista två vågade jag ta hem en brud... som jag nu har kontakt med och som får mig att undra om jag är dum i huvudet... men hon var så jävla fiiiiiin....

Hur som... du kommer få ditt time of your life. Ända tipset jag tror jag kan komma med är att undvika frilansarna, för rånrisk osv. Bartjejjerna är nog oftare sjukdomsfria, samt att försvinner din klocka så är det ju inte så bra för barens rykte typ... jaja, så mkt vet jag om Pattaya.

Mvh janne

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #24 skrivet: 29 juli 2011, 21:04:38 »
Tja!

Jag är ju inte gröngöling i LOS efter en tidigare resa. Så jag har hört varningarna förr. Men det låter som om du hade jävligt skoj och jag skrev i en av dina andra trådar (om telefonkort) att du skulle "go for it" hon är kanske bättre än vad du tror? Var inte rädd att ta emot, de flesta asiatiskor har ett stort hjärta och långt ifrån alla vill blåsa dig! Det KAN ju vara så att du håller på att sålla bort ditt livs kärlek med dina egna villfarelser?

Har läst lite och jag tror du är stark nog att tacka nej, starkare än din polare då. Du vet hur "vissa" thailändskor funkar, men alla är inte likadana. Jag ångrar på ett sätt en tjej jag gjorde historien kort med efter att hennes mamma blev sjuk, precis som Kurios beskrev. Vad vet jag, men jag tyckte spelet var slut när hon skulle ha pengar för att åka till sin morsa. Sen var språkförbistringar också en del av helheten, även om jag försökte lära mig enklare thai....

Dina gogo-erfarenheter låter nice! Jag kommer mest att traska runt på soi6 gissar jag. Det är där mina "vattenhål" finns enligt min uppdaterade resplan. Men det finns fortfarande lite utrymme för nya upptäckter, ska kolla upp vad för gogo-barer det finns efter dina beskrivningar. Nåt eget ska man väl hitta!

Hoppas du får en trevlig fortsättning på helgen Jannebananen!

MVH
Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 23
  • *Totalt: 31