* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Samui..  (läst 1366 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Kön: Man
Samui..
« skrivet: 07 juni 2011, 12:20:37 »
Hur är det egentligen. Får lite olika bud gällande damutbudet på ön. Är det Chaweng som gäller eller?

Tips på ställen tas gärna emot. Tre veckor till resdags.  :crazy:

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
SV: Samui..
« Svar #1 skrivet: 07 juni 2011, 12:59:18 »
Har ej varit där själv men har hört att på Chaweng samt Lamai beach ska det finnas barer med damer. Ska kolla in det i augusti.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #2 skrivet: 07 juni 2011, 18:45:43 »
Kalas. Phuket var ju kalas på alla fronter med det är ju inte riktigt säsong nu och chartersmurf som man är är jag för lat för att hoppa runt. Ett hotell, en säng, ett resmål per resa får räcka.

Tar gärna emot lite tips om Samui (och därkring liggande öar) om någon känner sig manad.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #3 skrivet: 07 juni 2011, 20:31:45 »
Kalas. Phuket var ju kalas på alla fronter med det är ju inte riktigt säsong nu och chartersmurf som man är är jag för lat för att hoppa runt. Ett hotell, en säng, ett resmål per resa får räcka.

Tar gärna emot lite tips om Samui (och därkring liggande öar) om någon känner sig manad.
Alltså charter SUGER FETBALLE!!! Seriöst det finns i min värld INGEN som helst anledning att nånsin åka till thailand med charter!! Det skulle i så fall vara för att det var en riktigt billig flygresa, och då menar jag billig! Varför betala dubbla priset på hotell och hamna i områden där det bara hänger svenskar och andra charterfamiljturister? Är du rädd för att prata med folk från andra länder?

Det är säsong året runt i thailand, skit i att det regnar 2-4 ggr per dygn, det är ingen anledning att undvika detta underbara land under "lågsäsong", du slipper ju alla charterturister!!! och det är STÖRSTA anledningen att åka på lågsäsong!

Seriöst! Vill du träffa thaitjejer?
Vill du ha kul med dom?
Vill du slippa betala kopiösa summor för en paketresa?
LÄS OCH LÄR HÄR på forumet!!
Ta en billig flygbiljett till Bangkok, stanna några nätter, häng på Nana eller Soi Cowboy, åk till Pattaya, försök hitta en trevlig person som kan visa dig runt och du kommer ha din livs resa! Trust me!!
Charter åker man om man har tjej eller åker med familjen. Gillar man thaitjejer och inte är främmande för att "spela spelet" så hittar man andra lösningar!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #4 skrivet: 07 juni 2011, 20:51:46 »

OK känns som att jag hoppade på dig alltför mycket nu.
Men en del frågor bör klaras upp först.
Vad vill du göra på din resa?
Vill du hänga med andra svenskar och festa på full moon party med andra backpackers och kanske få till det med, vad jag förmodar, andra västerländska tjejer, så kanske inte detta forum är för dig!?Koh Phangnan är en sådan ö i så fall.
Gillar du thaitjejer och vill ha kul med dem? Ok dåså, då har du hamnat rätt.

Det finns så mycket skrivet redan men:
Det du måste förstå är att alla thaitjejer du träffar i barer eller liknande ställen kommer från väldigt fattiga förhållanden och är på turistställena för att:
1: Träffa en farang(västerlänning) att gifta sig med och som ekonomiskt kan ta hand dem och om deras familj.
2: Träffa en farang(västerlänning) att få pengar av genom sexuella tjänster eller bara sällskap eller annat för att ekonomiskt ta hand om deras dem och familj.
3: se ovan
osv...

Men förstår man var dessa tjejer kommer ifrån samt inte är för fucked up av Politiskt Korrekta Sverige så kan man sponsra dom samtidigt som både du och dom har lite kul på vägen.
Många av dom du träffar kanske faktiskt blir kär i dig på riktigt, men många spelar ett spel för pengar.
DET är dock det svåra, att veta vad som är spel för galleriet och vad som är på riktigt!

Du är gärna välkommen att förklara mer detaljerat vad du vill och förväntar dig av din semester där.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #5 skrivet: 07 juni 2011, 21:21:16 »
Hehe, allt som saknades var ju en magsopa Dude... lol lol

Han har helt rätt vad gäller charter och asien enligt mig också, fast han var ganska eldig i sitt första inlägg, hehe. >:(

Det är så lättframkomligt i thailand nu att man inte behöver daddas av något charterbolag...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #6 skrivet: 07 juni 2011, 21:33:21 »
Hehe, allt som saknades var ju en magsopa Dude... lol lol

Han har helt rätt vad gäller charter och asien enligt mig också, fast han var ganska eldig i sitt första inlägg, hehe. >:(

Det är så lättframkomligt i thailand nu att man inte behöver daddas av något charterbolag...

Nä men jag ber om ursäkt om jag hackade på dig för mycket Visslar!

Jag fick bara känslan av en kille som har åkt charter till phuket och inte ville utvidga sina vyer.
Visst det finns en trygghet i att ha allt ordnat via charter men, iaf jag, tycker det verkar såååå tråkigt, som att man inte vill uppleva nånting!
OK gör så här Visslar: Ta en billig flygbiljett till Bangkok(allaflygbiljetter.com), åk till Pattaya, ta in på ett hotell och stanna där i 2 veckor(hotell hittar du på www.agoda.se),  gå runt och upplev pulsen!

Eller ta en billig biljett till Bangkok, gå in på airasia.com och flyg vidare till Koh Samui, boka hotell på agoda och ha kul med damer på Chaweng och Lamai beach och åk över för full moon party på Koh Phagnan med båt via lokala resebyråer som finns överallt.
Det finns så mycket möjligheter och man skippar chartertänket! och nu har jag bara listat de minst komplicerade alternativen.

Edit: Nu har jag varit så överdrivet diplomatisk jag kan vara. Hoppas att du fortsätter att upptäcka thailand och har kul där! Det är ett fantastiskt land och det finns fantastiska damer där!
« Senast ändrad: 07 juni 2011, 21:40:27 av the dude »

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #7 skrivet: 07 juni 2011, 23:56:26 »
Jo, det var ju ett par snytingar.  :icon_blackeye: Ursäkten godtagen, men nu lugnar vi ner oss.  :D

Jag har gjort backpackerprylen när jag var ung och viril. Anledningen till att jag de senaste fem åren flugit charter är helt enkelt lättja. Under dom fem stackars veckorna man har semester och jag passerat 35-strecket vill jag tillbringa dagarna på en dykbåt och kvällarna på en schysst restaurang/bar med trevligt sällskap för att sedan avsluta i sängen (eller soffan, eller stranden), förhoppningsvis fortfarande med trevligt sällskap.  ;)

Jag är inte direkt typen från sällskapsresan, ni vet den där som ägnar semestern åt att åka på resebolagets färdigpaketerade bussresor.. Bättre att sticka till nån trevlig tuk-tukförare nån tusenlapp i THB och dra på egna utflykter. Det är rätt skönt att landa i ett tempel klockan sex på morgonen innan det invarderas av turister eller landa på något skevt lunchhak i bergen där curryn får skallen att explodera. Jag känner att mina vyer är vidgade nog som det är - jag vill lata, inte parta. Sedan kan ju en anledning till chartervalet vara att jag i yrket har tillgång till riktigt bra rabatter. Hur fan drar du slutsatsen att man är skraj för människor från andra länder för att man reser charter? :)

Slutligen.. Angående att läsa och lära på forumet här.. Vafan tror du jag håller på med? :D Har ju precis hittat hit och ber om tips. Om jag *visste* allt skulle jag väl *svara* på frågor istället? :D

Nu är resan bokad och jag ser fram som fan emot den, så att avboka finns inte. Däremot finns det väl inget som hindrar att man utgår från sin fasta punkt och lallar runt lite - skit samma om det bokade rummet står tomt i ett par nätter. På sådana utflykter med Samui som bas tar jag gärna emot tips, men lämna mitt chaterresande arsle ifred! :D Du reser som du vill och jag som jag vill - jag lovar att jag inte skall tvinga iväg dig på elefantridning eller gibbonsafari om du lovar mig samma sak. :D

Men jag tackar för engagemanget. Kul att du bryr dig tillräckligt för att bli irriterad, även om det kändes lite oförtjänt.  lol

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 08 juni 2011, 06:31:24 »
Nä jag babblade bara på med några glas vin i kroppen. Problemet är att bara att det ser ut som man skäller så lätt i skriven form och man är inte så bra på att formulera sig när man är lite på lyset.

Men om du får bra rabatter så kan det ju vara ett alternativ. Tyvärr slipper du ju inte alla barnfamiljer med skrikande barn på flyget. Jag brukar betala ca 5000:- för flygbiljetten samt högst 200:- per natt för hotell.

Har du hotell klart redan eller?
Ett tips kan vara att maila hotellet och få reda på om dom är girlfriendly eller antingen vägrar låta dig ta med thaitjejer eller tar ut 300baht extra för varje tjej du tar med som du blir överaskad med vid utcheckning. Det är en nackdel med en del charterhotell.

Men även om jag lyckades plumpa till det så fick jag med lite av min något begränsade info om just Samui.
« Senast ändrad: 08 juni 2011, 06:47:21 av the dude »

Utloggad ia56

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
« Svar #9 skrivet: 08 juni 2011, 07:02:06 »
Har ej varit där själv men har hört att på Chaweng samt Lamai beach ska det finnas barer med damer. Ska kolla in det i augusti.
Chaweng är det som gäller om man vill ha rock n' roll på Samui. Kolla up ngt hotell eller guesthouse nära discokomplexet Green Mango där de flesta brudbarer är. Avstånden är annars grejen i Chaweng då hela plejset är uppbyggt längs en smal gata som löper längs stranden...kan lätt bli 2-3km om man tar ett hotell på fel ände stranden och man får åka tuk-tuk eller promenera för att ta sig till Green Mango området för att festa  :burp

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 08 juni 2011, 07:13:12 »
Har fått för mig att green mango ligger i typ norra delen av chaweng. Kan det stämma?

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #11 skrivet: 08 juni 2011, 07:33:09 »
Tackar för tipsen.

Jo, hotell är bokat. Allt som allt går trippen på 7200 plurex, så så farligt dyrt tycker jag nog inte det är.

Hotelltipset var väldigt bra. Enligt en god vän som var där för ett par år sedan var tillfälliga hotellgäster inga problem - frukosten kostade extra men det var det.

Har för mig att hotellet låg ungefär mitt på Chaweng, lite bakom och nedåt stranden. Jag får kolla upp exakt.

Känner någon till bra massageställen där nere? Vill undvika dom ställen där massösen sitter med munskydd på under behandlingen, men heller inte få med mig sänglöss från madrasserna. Om dom tar hand om alla spänningar är det ju också bra.  ;)

Utloggad Aremak

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 513
« Svar #12 skrivet: 08 juni 2011, 22:02:59 »
När det gäller Chaweng så finns det längst ned på beachroaden ( i den riktning bilarna kör i) ett short time ställe som heter Pink Lady bar, i vart fall em o kväll kanske 6-9 tjejer, i mitt tycke alla snygga  :P Där har jag haft ett par riktigt bra sejourer. Menyn är enkel, shorttime, när jag var där 2000bath. Åt andra hållet (gå mot trafiken alltså..) har du hyfsat långt upp  ett par bargator med ladybars och två gogo. Den ena gogon var alltid så gott som tom på gäster när jag var där, den andra (möjligtvis dreamgirls) var det alltid bra med gäster på. Kanske 10-12 tjejer, den andra trots fåtal gäster 8-10 tjejer. Fortsätter du en bit till upp på beachroaden kommer du till ett lite område med några massageställen, några barer med massage en trappa upp.
Jag checkade in på ett hotell som inte var loggad som guestvänlig på en hoellsite, det första de gjorde var att redogjorde för reglerna för damsällskap + att det var helt ok.  :D  Hoppas du fått lite tipps, det är inte så stort damutbud som många av de andra partyorterna i Thailand, men jag hade två kanonveckor bara på chaweng i vintras, utan att trötta - men sånt är individuellt. Sen vet jag inte hur vädret, "hålligång" är olika tider på året jag var där i januari / febr.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #13 skrivet: 08 juni 2011, 22:13:11 »
Personligen åker jag inte till Saumai, chaveng eller lamai för att träffa damer. Mig vetligt kan man träffa damer överallt i thailand även på "ön". Chaveng tycker jag har blivit en tråkig semesterort som är bara lång remsa som alla vill utnyttja ekonomiskt.

Jag brukar på min semester alltid ta en tripp till "ön" men då ha ibland ha hafft med mig någon dam som tycker det ha varit bra att fått sin semester i min semester.

Det finns alltid ställen öve hela ön om man vill hitta någon dam som man vill sova vid allt fån bardamer till städdamer.

Ha en trevlig semester :).

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #14 skrivet: 09 juni 2011, 07:09:59 »
Så tackar man åter igen för tipsen.  :thumbsup

Grymt besviken på att jag inte hittat till det här plejset tidigare.  :banghead

Utloggad butcho1

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 14
« Svar #15 skrivet: 09 juni 2011, 09:48:23 »
Lamai är mitt tips till dej, jag har varit i cheweng och lamai. I Cheweng är det mer barer och dom har de enda gogobarerna på ön, stort disco green mango. Lamai är lite lugnare men det finns disco(fusion) och massa barer där också. Ta en båt ut till kho Tao eller Kho phanang där är det Nice också. Trevlig resa  :thumbsup

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #16 skrivet: 12 juni 2011, 14:08:01 »
Lamai säger du.. Får se till att ta ett par kväller dit.

Koh Tao hade jag tänkt besöka i undervattensdyk. Andra typer av dyk blir det nog mest av på torra land. ;)

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #17 skrivet: 12 juni 2011, 16:49:11 »
Kan även tipsa om Soi Reggae som har ganska många ladybars längst ner finns den bästa nattklubben Reggae Pub....

Inte min film dock utan för att visa vad dom flesta missar när dom är på Samui alla verkar hålla sig till Soi Green mango...Barerna på Soi Reggae vet man aldrig när dom stänger polisen verkar inte vara lika hårda där....

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
« Svar #18 skrivet: 15 juni 2011, 22:54:41 »
Tackar Tricky.

Utbudet på damer verkar det ju inte vara något fel på.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #19 skrivet: 02 augusti 2011, 02:02:36 »
tack Tricky för länken/klippet
helt sjukt vad jag missade under mina 5 dagar på koh Samui.
jag hamnade verkligen på fel sida av ön, på svensson/charter/familje delen av ön (Bophut Beach) (genom resebyrå i BKK(Tuk-Tuk... :q) så jag såg inte en enda "riktig" bar eller tjej (förutom när jag tog moped taxi till chaweng en gång för ST :D)
stranden var fin på Bophut i alla fall, jag hade dock en riktigt sunkig bungalow, jag fick mig välbehövd vila i alla fall.
(följt av 7 dagar Pattaya och en dag BKK med fullt ös  :yahoo)

Visslar, var på ön hamnade du med charter?

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #20 skrivet: 02 augusti 2011, 19:46:46 »
Va nere i Samui nu i juli och barerna på Soi Reagge hade ingen barfine verkar vara dåligt med kunder......

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #21 skrivet: 02 augusti 2011, 20:54:10 »
Det är ju mitt under värsta lågsäsongen just nu.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 6
  • *Gäster: 23
  • *Totalt: 29