0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Du glömde en nolla här och där, annars var det ok. http://www.coop.se/MedMera-kortet/Medlemsaterbaring/Medlemsaterbaring/
Förra veckan var jag inne på Kasikorn bank i och fixade ett sparkonto med ATM/VISA Kort.Nu kan jag föra över pengar hemifrån till mitt Thai-konto samt använda kortet när jag är på plats.Kortet kostar 100 bath per år, ingen annan avgift tillkommer. Internetbanken fungerar förträffligt.Detta kommer att ersätta andra kort när jag reser till det förlovade landet.Krav:PassThai Telefonnummer (har ett kontantkort med DTAC)Adress i Thailand - Fick låna en adress av en Thai-tjej, detta är endast formalia!
Håller med, utmärkt tips .Och visst, man får hålla ett öga på var man stoppar in plastbiten... antar att man är någorlunda säker hos de stora bankerna, eller?
Jag håller med ia56.Jag har använt GE i ett år nu och de har inga avgifter för kortet, valutapåslag eller uttagsavgifter så de är klart billigast.En begränsning är dock att efter 12 uttag utomlands (per år), så börjar de ta betalt, 15 konor per uttag.
men visst är den begränsningen på uttagskortet?har man med kredit så får man ta ut hur många gånger man vill.det blir ränta från att man TAR UT pengarna men ligger man på + så är det ju helt avgiftsfritt.Frågan är kanske hur stor kredit man ska våga skaffa, lutar åt 20 stora för min del stor jag.
''OBS! Välj aldrig uttagsautomatens valutaomvandling...där stjäl annars thaibanken några procent till.''Hmm, what??? Hur undviker man det???
Automaterna brukar föreslå en summa i svenska kronor som kommer debiteras ditt konto. Tacka nej till den summan för det är den dom ger sämre kurs på. Kör med Visas eller Mastercards omvandling (conversion).
Det har jag aldrig sett och jag har tagit ut från de flesta av bankernas ATM. Det enda som kommer upp är om man accepterar kostnaden på 150 baht.Trycker man ja får man pengarna och vid ett nej så avbryts uttaget.
När jag var i Bangkok i april kom det upp på de flesta ATM´s.Jag vet inte om dom börjat med det nu. För jag har inte sett det tidigare.
Bra tråd.Coop och 0.5% verkar ju kasst, 1% har jag på mitt Shell Mastercard 0kr årsavgift(hög kreditränta jämfört med Nordeas Mastercard som dock har årsavgift.Jag ska kolla på GE kortet låter som ett bra alternativ om jag förstod saken rätt.jag kollade på ICA kortet nyligen, men jag räknade med att besparingen skulle vara minimal om det inte blev en kostnad om jag nu inte skulle börja åka oftare.däremot så är ICA riktigt bra ifall man helt byter till dom med internerbank och allt.Förresten, kan man ta ut 20'000 i alla ATMs eller var det bara vissa?det fanns dom som det bara gick upp till 10'000 i förvalbart men att det gick att manuellt skriva in 20'000