0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja då var det dags igen för min tredje resa på mindre än ett år!4-30 augusti är jag nere i paradiset, som planerat sen länge men jag har inte bokat förrän ikväll. Direktflyg med Thai fick det bli för ca 5400:- Fan hade jag fått tummen ur för en månad sen hade jag sparat en tusenlapp men men...Planen är att resa lite i de södra delarna av landet denna gången. Jag landar i på en fredag och tänkte ta mig till Chatuchak helgmarknaden för lite shopping. Sen ska Patpong utforskas lite mer. Nana och Cowboy kommer oxå självklart besökas. Troligtvis blir Royal Ivory hotellet. Måste till Annie´s Massage igen.Tänkte sen ta mig ner till Phuket och kolla in Bangla på Patong, vill kolla in hur det ser ut med tanke på allt man läst. Kanske nån snorklingstur oxå.Eventuellt Ao Nang efter det pga att jag fått det rekommenderat av syrran samt lite andra personer. Sen tänkte jag ta mig till Koh Samui och bo på Chaweng och kanske Lamai Beach. Får se om jag orkar ta en tur till Koh Phagnan oxå. Är inte riktigt intresserad av full moon party utan vill bara ta det lugnt och träffa trevliga damer. Sen blire flyg upp till eller flygplatsen utanför Pattaya. Eventuellt en tur till Koh Chang/Samui kan tänkas oxå men jag får se, vill inte binda upp mig och vill inte stressa för mycket mellan olika ställen.Kanske träffar jag på Krille Thai m.fl. på slutet av min resa i Pattis oxå, om de är där då, vilket alltid är kul! Nu är det bara att jobba på här hemma, vilket inte blir så svårt när jag har nåt att se fram emot!Funderar på att ta en ryggsäck denna gången istället för min väska på hjul pga att jag ska resa runt lite, får se.Ska oxå fixa en billig obunden mobil med ca 5mpix och blixt så att jag kan ta lite mer bilder och filmer denna gången.Ska väl försöka anteckna lite denna gången för en liten mer detaljerad reserapport efteråt oxå.Åhh känns bra det här! Längtar!!!!
En tusenlapp billigare? Fan..5400 är ju billigt nog. Finnair eller?Annies, är det det som ligger vid Ivory? Nää..?Jag tog med mig en rygga i rullhjulsväskan och hyrde kvar rummet som bas. Med den smärre kostnaden som tex Ivory tar ut per dygn så var det ingen big deal tyckte jag och man hade alltid en fast punkt att återvända till om äventyren skulle skita sig eller om man av ngn anledning sumpade att få tag på boende när man uppehöll sig på annan plats. Har funderat på det där med obundna mobiler. Jag hade med mig en bunden S-E, men det var inga problem alls att stoppa i thai-sim och använda nallen som vanligt. Låter som att du kommer ha en del att göra, men med tanke på ditt tempo i förra rundan så är jag inte orolig över att du inte kommer att hinna med.
Fy fan så nice, och för en skaplig penning också!Bara börja räkna ner dagarna nudå. Fan, får ju nästan ångest av alla som ska ner tidigare än mig själv, haha!
Får hoppas att våra vägar korsas nånstans så vi kan "ljuga" lite över en Chang eller fem Om inte annat så flyger vi hem samtidigt
Jag befinner mig mer eller mindre på Bangla road 5 aug - 19 aug, kommwe du dit under den tiden så kan du skicka ett så kan vi en bita om du vill.
Alltid trevligt att träffa lite likasinnade och ljuga lite över ett antal Chang! Jag kommer väl fylla på med planerna om vart jag är framöver när det blir mer klart.
Absolut det kan vi göra! Skickar väl med med mitt thainummer när jag kommer ner till Bangkok.
MItt thainummer finns på en tråd som Ozz startade, tror den ligger under VIP delen.
Jag kan skicka mitt med
När ni kommer ner är jag på slutspurten av min semester men ska försöka spara någon chang till er också men ska göra ett försök att tömma på Chang :
Är det slut på Chang när jag kommer ner så åker jag hem igen... eller nja det kanske finns nån trevlig dam som kan lindra min sorg så att jag överlever.
Jag har precis bokat min resa i augusti nu. Försök att vara på plats när jag har party i pattatya när jag fyller år.. Om Du ska bo på Ivory så missa inte massagen som låg granne med hotellet..Absolut värt ett besök.. Jag lovar...
Jorå jag hinner luffa runt tillräckligt i södra delarnas så att jag hinner upp tills dess.Blir nog Ivory igen och får väl kanske ta en sväng förbi damerna på massagen. Fast det finns så många ställen att besöka och så lite tid. Tog mig inte ens till Annie´s i mars ju, fast det ligger ju kvar tills nästa gång.Nu måste jag bara ringa Travelstore och höra vart fan min E-ticket är!
Massagen vid hotellet är helt klart värt ett besök tycker jag.Jag blev väldigt väl omhändertagen där... nice som tusan.. Brukar inte biljetten komma i samma stund som man bokar.Har pengarna dragits från ditt konto?
Haha skickade ett hyfsat hövligt mail till deras kundtjänst och 5 min senare hade jag fått 3 mail inklusive e-ticket från dem! Man måste låta dom jobba lite för pengarna! Såja nu kan jag börja fokusera på att boka anslutningsflyg, både i sverige och los, kolla upp hotell osv. I blire nog Ivory men i Patong och Koh Samui vet jag inte riktigt än. Är det någon som spontant har några bra billiga ställen att rekommendera nära Bangla eller på Chaweng/Lamai beach på Samui? Jaaaa jag ska söka både här och på agoda men är det någon som har nåt favvoställe och vill dela med sig så tar jag tacksamt emot tips.
Jag brukar bo på http://www.cnhotelpatong.com/index.php i Patong, ligger ca 200m från bangla road och det stora köpcentret jungceylon och ca 3-5min till stranden.har bott där dom senaste 3 gångerna nu och trivs kanon, fri taxi från flygplatsen om man stannar mer än 3 nätter.
Vafan jävla agoda funkar inte ikväll, vad är problemet?Har hela kvällen ledig och tänkte boka upp alla flyg och hotell inför resan men när jag ska kolla hotell på agoda så händer ingenting!? WTF!!?Ok but besides that, vad har jag för plan?Jo: 3dagar, Patong ca. 4 dagar, Koh Samui högst en vecka och resten i Pattaya med nån eventuell utflykt nånstans.Fan kom igen funka nu!!!!Åh börjar väl med flygbiljetterna först
Nån som har tips på smidigt bokande av flyg inom thailand?Eller ska jag bara vara totalt kall och vänta tills jag kommer dit och boka på plats? Tänkte att det kan bli dyrare om man bokar så sent?
Fan vilken jävla djungel att boka flygbiljetter inom thailand!Hittade ett shysst pris från till Phuket på Air Asia på ca 1300baht men klick klick så hade priset gått upp till 2300baht WTF!!??Det var alla möjliga tillägg som airport fee, VAT, platsreservation och baggageavgift, travel insurance.Gick igenom en massa sidor och fick ner det till 1880baht. Sen stod det att det kunde komma till avgifter om ens bank inte var i samma land som deras bank.Åh blev less på det hela just nu!Verkar vara enklare att söka via allaflygbiljetter.se.Nån som har tips på smidigt bokande av flyg inom thailand?Eller ska jag bara vara totalt kall och vänta tills jag kommer dit och boka på plats? Tänkte att det kan bli dyrare om man bokar så sent?
Du kommer ju ner dit för sent
Jag vet! Förbannar mig själv att jag inte tog nerresan nu på tisdag, det fanns ju biljetter när jag bokade.Jo en annan sak jag ska göra är att undvika att handla kläder i det dyra Mike´s Shopping Mall och istället ta en promenad till marknaden på soi Buakhao(marknad där tis o lör).Åh vad jag längtar efter att strosa in på Inn Love Bar på soi Diana och ta en öl! Kanske är jag träffade förra gången där? Ska bli intressant om det finns kvar några kända ansikten på diverse vattenhål. 145:an på soi 10 kommer att besökas första dagen oxå, eventuellt soi 6.Funderar på att ta en "öl" på Bliss eller Lolita´s det första jag gör.Massage har jag inte alls tagit förutom Annie´s soapie i då men denna gången så kommer jag nog gå till soi Chayapoon(?) och soi Honey. Skulle behövt en just nu känner jag, har lite träningsvärk efter ett tungt bårbilslyft på jobbet.Ska gå till en tandläkare i Centralfestival. Dentist@the beach hette dom (http://www.dentistbeach.com/). Jag har inte varit till tandläkaren på skitlänge och dessa har fått en del bra respons. Finns säkert en massa andra bra oxå.Skulle gärna åka lite gokart denna gången om jag får med mig nån. Sugen Krille?Vill gärna ta mig till Big Buddha eller view point och sånt oxå.Har mycket att göra och upptäcka men viktigast av allt blir att bara slappna av och glida runt och njuta av tjejernas sällskap, vart jag än hittar dem!
jag tänkte oxo handla lite kläder men marknaden är ju på fel dagar så får försöka hitta något annat ställe.
Köpa kläder... HALLÅ!!!! Grabbar ni fokuserar på fel saker....
Jo hitta större storlekar är inga problem i Pattaya, marknaden är dock på tisdag och fredag men ett bra prutknep är att gå in på tex Mikes eller Made In Thailand marknaden fråga om pris och säga, nej dyrt jag handlar på marknaden i stället, hör dom att man vet det så är det plötsligt samma priser där.
Har kommit fram och har suttit vid poolen och svettats tills jag kom på att jag ville ha lite action innan jag blir uppbunden med partypolare resten av kvällen. Lolitas tror jag att jag ska besöka, lagom långt dit. Jaja jag skriver rapport nångång om hur d gick. @Starchild: ja vi kan ju höras framöver, får se vart jag befinner mig då.
Hur gick det sen då?Rapport önskas..Har ju bara "hört" rykten....
Sorry jag har under ytan ett tag här! Ja jag vet vad du vet och jag vet inte om vad de andra ska få veta av vad vi vet... Haha!!!
Tur att jag drar till Koh Samui nästa vecka så att jag inte går under här i crazy town.
Kör hårt, men ta det lite lugnare med drickat!
The Dude ta det lugnt med drickat?? heheHonom möter man vid frukosten med solbrillorna på, ciggen i munnen och en chang i handen..
@Tomtebloss: vet inte riktigt vad jag skrev i det :et men riktigt så var det väl inte. Njä tidigre hade jag så många stopp inplanerade att det var tajt att få med alla ställen och ändå hinna upp till Krilles fest(och DET hade ju varit trist) men nu har jag ju i princip skippat allt förutom Pattis och Samui och det blir inga problem att hinna.Fan jag gick in i väggen efter den hårda starten, måste bara komma bort härifrån i några dagar, fixar nog inte partyt i en månads tid. Fast nu är jag inne i andra andningen så idag/ikväll bli det Darkside/soi6 barcrawl med nå engelskmän jag träffat. Iaf kan tillägga att det var ju 7 omgångar varav 2 var med 's, så ni inte tror att jag "bara" hade 5 omgångar!! Jag har iaf "bara" haft en dam per dag nu senaste dagarna. Igår var jag på Quicky bar på soi6 och träffade Beer och tog en Beer Chang och Beer upp till rummet. Dom har en himla förmåga att charma en, var inte alls på humör innan denna tajta snygga tjej började tafsa på mig. Nä måstee springa, hinner inte svara alla. Krille du har inte lust att köpa med dig 2 dosor snus (Granit vit portion) när du kommer?Jag försöker låta bli ciggen men det gör att snusen inte kommer räcka. Så om du tar med dig så skulle jag bli så himla glad!!
Krille thai, Har du fest i Pattis den 23 augusti?? Ja kommer till Pattaya den 20 och stannar cirka en vecka..
@Tomtebloss: vet inte riktigt vad jag skrev i det :et men riktigt så var det väl inte. Njä tidigre hade jag så många stopp inplanerade att det var tajt att få med alla ställen och ändå hinna upp till Krilles fest(och DET hade ju varit trist) men nu har jag ju i princip skippat allt förutom Pattis och Samui och det blir inga problem att hinna.
Japp. Det blir en liten födelsedagsfest med allt vad det innebär.Helgrillad gris och en massa annat tilltugg.Kommer bli ett härrans drag... Vilken flight åker Du ner med?
Oj de var visst endel som skulle ner nu i Augusti, ni har inga planer på en "thaisex" träff? Hade vart trevligt att sippra lite öl och snacka skit med de större grabbarna
Jag är på Jag är la i Pattaya från 20 - 27 ungefär...
Jag åker hem 4 sept..Har hyrt en stor båt som jag ska ut med några dagar.Fiske dyk snorkling damer grillning jaa allt...
Ja det ska jag nog kunna klämma ned i packningen.... No problem
Jag måste ha blandat ihop det med nåt annat då? Ha så trevligt
Äh det var nog jag som skrev på nå knasigt sätt som förvirrade, brukar råka göra det ibland. @Starchild och andra: Jag kommer att vara i Patts till mitten av nästa vecka innan jag drar iväg för lite rekreation några dagar så med tanke på när ni kommer ner så är nog festen den 23:e kanske ett bra alternativ om Krille vill avslöja vart den är dvs? Jag kommer nog tillbaka samma dag om jag kommer ihåg rätt nu.
Detta kanske kan vara nåt?http://www.youtube.com/watch?v=W7JHBxS-g3M#ws
Såg en broschyr om den båten på mitt rum. Man åker till en ö för 7000 bht men ska nog gå att förhandla priset för en längre period. @ the dude, vet du vad priset ligger på för den båten som krille menar?
Är det priset All Inclusive?
2 dagar, ingår boende någonstans då eller är det sovplatser ombord?
Det finns på båten... Så det är ju bara bjuda med en knippe damer...
Ja det låter ju prefekt.Det är ju inte alla dagar man fyller 38 så när det äntligen(!) händer kan man gott lyxa till det lite. (25 har man ju fyllt ett antal gånger och fler lär det bli.)
Båten är bara för att få komma ut på havet en sväng och fiska.. För fiske är ju så kul...
Men den här resan är det väl garanterat att det nappar?Glöm inte kokosolja.
va fan är du kvar i Pattis?Skulle inte Du till Samui?Är det ett vrak jag möter sen eller??
Ska bli kul att summera all fylla i en reberättelse sen. Om jag nu kommer ihåg nåt dvs!
Skulle velat se er ! Finns det bildbevis?
Det finns till och med videobevis
Ja nu är jag ingen glad smurf/spiderman längre, sitter på Arlanda och väntar på flyget hem. Hemresan var ganska bra dock. Det var typ en person på varje stolsrad så de flesta inklusive jag kunde sträcka ut sig ordentligt och sova hela vägen. Trist att vara hemma men lite skönt ändå, en 25-dagars fest tar på krafterna!Ja man bli fotad ganska mkt om man ser ut så. Slänger väl upp nån bild när jag kommer hem. Kul å träffas förresten Kedde!
Sitta på Arlanda suger när man är påväg i fel riktning.
Tack desamma. Vila upp dig nu inför nästa resa du har slitit hårt
Ja fast det var faktiskt ganska småskönt när jag väl kom hem. Jag har dock ett stort sug efter soi 6 just nu men det är lite långt dit. Fick ett sms från Lek på Red Point när jag landat. Tro inte att jag har några illussioner, tyckte bara att det kunde vara lite kul att se vad hon skriver och hur ofta osv. Tackar det var tufft att försöka maximera tiden därnere, tror jag var ute alla dagar utom kanske 2?Håller på att föra över bilder och leta reda på fler som en del andra tagit oxå just nu. Blir intressant att gå igenom vad fan som hände.
Välkommen hem, nu behöver du väl en vecka för att vila upp dig?
Tackar! Ja jag tar 2 dagar iaf innan jag börjar jobba igen. Åh saknar mina små eftermiddagsnöjen!
Gör som jag, köp en ny biljett redan nu så känns det genast mycket bättre
Hoppas du inte fick Ann på Bliss sjukskriven p.g.a utbrändhet bara, jag måste bara testa hennes yrkesskicklighet när jag kommer ner. Har ju läst en del om henne
Jo, jag har läst om henne också. Sen var det nån Pam på Bliss, Daeng på Golden girl soi 13/2 Et på pumpstation (samma soi), Lek, Red point bar - 6:an. Jag lovar skriva recensioner om jag råkar på nån av dem när det väl är dags! Det finns alternativ, tänkte när jag såg din start i Pattis att det är lika bra att leta upp några alternativ Ser fram emot att läsa den delen av dina äventyr som du kommer ihåg sen!
Vet inte hur jag ska skriva, man har dem mer som säkra kort och jag vet inte om jag kommer att älska eller hata soi 6 heller. Kanske det blir för mycket för mig, men det finns ju gott om alternativ i Pattis Men absolut tänker jag ta en öl på corner bar och gå upp och ner för 6:an flera gånger när jag ändå är där. Sen blir det troligen några rundor på WS också och säkert nån koll inne i nån agogo, fast det inte är min grej riktigt egentligen. En sak som jag undrar är vad du hade för budget, tänkte att med den starten så måste du ha bränt närmare 15-20 000 THB första kvällen? Det jämnar ju oftast ut sig i längden vet jag, men det låter som om du varit en 25-dagarsmiljonär och det får man väl kosta på sig - bara man har skoj!
Hallå där dude!var tvungen att kolla in din TR här! var ett nöje att springa på dig i pattis!Corner Bar och Quicky är kanon ställen att hänga på, har spenderat mängder med timmar i dom barerna och det bli bara roligar ju mer man lär känna tjejjerna. som du vet är Quciky vårat stam hak så känner damerna där rätt väl nu.hur gör du för att hålla en budget på 5k/dag senast blåste jag 7-8k per dag och då fanns det dagar jag inte ens göka
Tack för bilderna Dudisen, fanns en del pärlor, hajjar inte riktigt varför du vill ha Bee i säng dock, är det för hon är lite av en "erövring" på PA forumet?