* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: The Dude drar till LOS igen!  (läst 4109 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
The Dude drar till LOS igen!
« skrivet: 17 maj 2011, 01:56:21 »
Ja då var det dags igen för min tredje resa på mindre än ett år!
4-30 augusti är jag nere i paradiset, som planerat sen länge men jag har inte bokat förrän ikväll. Direktflyg med Thai fick det bli för ca 5400:- Fan hade jag fått tummen ur för en månad sen hade jag sparat en tusenlapp men men...

Planen är att resa lite i de södra delarna av landet denna gången.
Jag landar i BKK på en fredag och tänkte ta mig till Chatuchak helgmarknaden för lite shopping. Sen ska Patpong utforskas lite mer. Nana och Cowboy kommer oxå självklart besökas. Troligtvis blir Royal Ivory hotellet. Måste till Annie´s Massage igen.
Tänkte sen ta mig ner till Phuket och kolla in Bangla på Patong, vill kolla in hur det ser ut med tanke på allt man läst. Kanske nån snorklingstur oxå.
Eventuellt Ao Nang efter det pga att jag fått det rekommenderat av syrran samt lite andra personer.
Sen tänkte jag ta mig till Koh Samui och bo på Chaweng och kanske Lamai Beach. Får se om jag orkar ta en tur till Koh Phagnan oxå. Är inte riktigt intresserad av full moon party utan vill bara ta det lugnt och träffa trevliga damer.
Sen blire flyg upp till BKK eller flygplatsen utanför Pattaya.
Eventuellt en tur till Koh Chang/Samui kan tänkas oxå men jag får se, vill inte binda upp mig och vill inte stressa för mycket mellan olika ställen.

Nu är det bara att jobba på här hemma, vilket inte blir så svårt när jag har nåt att se fram emot!
Funderar på att ta en ryggsäck denna gången istället för min väska på hjul pga att jag ska resa runt lite, får se.
Ska oxå fixa en billig obunden mobil med ca 5mpix och blixt så att jag kan ta lite mer bilder och filmer denna gången.
Ska väl försöka anteckna lite denna gången för en liten mer detaljerad reserapport efteråt oxå.

Åhh känns bra det här! Längtar!!!! :yahoo
« Senast ändrad: 17 maj 2011, 02:59:31 av the dude »
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
  • Kön: Man
SV: The Dude drar till LOS igen!
« Svar #1 skrivet: 17 maj 2011, 02:12:34 »
Ja då var det dags igen för min tredje resa på mindre än ett år!
4-30 augusti är jag nere i paradiset, som planerat sen länge men jag har inte bokat förrän ikväll. Direktflyg med Thai fick det bli för ca 5400:- Fan hade jag fått tummen ur för en månad sen hade jag sparat en tusenlapp men men...

Planen är att resa lite i de södra delarna av landet denna gången.
Jag landar i BKK på en fredag och tänkte ta mig till Chatuchak helgmarknaden för lite shopping. Sen ska Patpong utforskas lite mer. Nana och Cowboy kommer oxå självklart besökas. Troligtvis blir Royal Ivory hotellet. Måste till Annie´s Massage igen.
Tänkte sen ta mig ner till Phuket och kolla in Bangla på Patong, vill kolla in hur det ser ut med tanke på allt man läst. Kanske nån snorklingstur oxå.
Eventuellt Ao Nang efter det pga att jag fått det rekommenderat av syrran samt lite andra personer.
Sen tänkte jag ta mig till Koh Samui och bo på Chaweng och kanske Lamai Beach. Får se om jag orkar ta en tur till Koh Phagnan oxå. Är inte riktigt intresserad av full moon party utan vill bara ta det lugnt och träffa trevliga damer.
Sen blire flyg upp till BKK eller flygplatsen utanför Pattaya.
Eventuellt en tur till Koh Chang/Samui kan tänkas oxå men jag får se, vill inte binda upp mig och vill inte stressa för mycket mellan olika ställen.
Kanske träffar jag på Krille Thai m.fl. på slutet av min resa i Pattis oxå, om de är där då, vilket alltid är kul!

Nu är det bara att jobba på här hemma, vilket inte blir så svårt när jag har nåt att se fram emot!
Funderar på att ta en ryggsäck denna gången istället för min väska på hjul pga att jag ska resa runt lite, får se.
Ska oxå fixa en billig obunden mobil med ca 5mpix och blixt så att jag kan ta lite mer bilder och filmer denna gången.
Ska väl försöka anteckna lite denna gången för en liten mer detaljerad reserapport efteråt oxå.

Åhh känns bra det här! Längtar!!!! :yahoo

En tusenlapp billigare? Fan..5400 är ju billigt nog. Finnair eller?

Annies, är det det som ligger vid Ivory? Nää..?

Jag tog med mig en rygga i rullhjulsväskan och hyrde kvar rummet som bas. Med den smärre kostnaden som tex Ivory tar ut per dygn så var det ingen big deal tyckte jag och man hade alltid en fast punkt att återvända till om äventyren skulle skita sig eller om man av ngn anledning sumpade att få tag på boende när man uppehöll sig på annan plats.

Har funderat på det där med obundna mobiler. Jag hade med mig en bunden S-E, men det var inga problem alls att stoppa i thai-sim och använda nallen som vanligt.

Låter som att du kommer ha en del att göra, men med tanke på ditt tempo i förra rundan så är jag inte orolig över att du inte kommer att hinna med.  ;)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #2 skrivet: 17 maj 2011, 02:28:18 »
En tusenlapp billigare? Fan..5400 är ju billigt nog. Finnair eller?

Annies, är det det som ligger vid Ivory? Nää..?

Jag tog med mig en rygga i rullhjulsväskan och hyrde kvar rummet som bas. Med den smärre kostnaden som tex Ivory tar ut per dygn så var det ingen big deal tyckte jag och man hade alltid en fast punkt att återvända till om äventyren skulle skita sig eller om man av ngn anledning sumpade att få tag på boende när man uppehöll sig på annan plats.

Har funderat på det där med obundna mobiler. Jag hade med mig en bunden S-E, men det var inga problem alls att stoppa i thai-sim och använda nallen som vanligt.

Låter som att du kommer ha en del att göra, men med tanke på ditt tempo i förra rundan så är jag inte orolig över att du inte kommer att hinna med.  ;)

När jag först kollade biljetter för en månad sen så fanns det ThaiAir-kampanj biljetter för så lite som 4500 men nu var den billigaste det jag betalade.
Och JA det är ThaiAir jag åker med denna gången.
Kolla www.allaflygbiljetter.se i primatrisen i typ juni/aug så finns det resor kvar.

Annie´s Massage ligger i hörnet på soi 2 men det är en parkering och liten gränd som går från soi 4 dit innan man kommer till Nana, om man går från Ivory dvs. Där har de det klassiska fishbowl fönstren där man väljer tjej och en massa rum med badkarl och grejer.

Jag har haft min gamla SE W800i senaste resorna men den har bara 2mpix och bilderna blir ganska grumliga särskilt i mörker. Så en uppgradering är på sin plats. Orkar inte ha digitalkamera, blir så mycket att ha i fickorna.

Jo tempo med tjejerna hade jag i BKK iaf men sen tog jag det lite lugnare och var med samma tjejer flera dagar i följd. Jag tror att Nana-parkeringen är det bästa stället att butterflya i LOS; Jag var med 4tjejer på 3dagar men det var inge svartsjuka alls dem emellan sista dagen, vad jag märkte iaf.
Fan i Pattis hann jag inte ens till soi6 senaste gången, var för slutpumpad av tjejen på morgonen så tanken fanns inte ens. Får se hur det blir denna gången.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #3 skrivet: 17 maj 2011, 02:32:23 »
Fy fan så nice, och för en skaplig penning också!
Bara börja räkna ner dagarna nudå.
Fan, får ju nästan ångest av alla som ska ner tidigare än mig själv, haha!
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #4 skrivet: 17 maj 2011, 02:56:59 »
Fy fan så nice, och för en skaplig penning också!
Bara börja räkna ner dagarna nudå.
Fan, får ju nästan ångest av alla som ska ner tidigare än mig själv, haha!

Det är därför "ångest-tråden" finns och är inne på sin tredje avknoppning tror jag.
(Hur många dagar är det..)
Där kan vi alla lida - bokat eller obokat!  off-topic
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #5 skrivet: 17 maj 2011, 05:34:02 »
Får hoppas att våra vägar korsas nånstans så vi kan "ljuga" lite över en Chang eller fem  :thumbsup
Om inte annat så flyger vi hem samtidigt  :coffee

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #6 skrivet: 17 maj 2011, 10:17:01 »
Får hoppas att våra vägar korsas nånstans så vi kan "ljuga" lite över en Chang eller fem  :thumbsup
Om inte annat så flyger vi hem samtidigt  :coffee
Alltid trevligt att träffa lite likasinnade och ljuga lite över ett antal Chang! :thumbsup
Jag kommer väl fylla på med planerna om vart jag är framöver när det blir mer klart.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #7 skrivet: 17 maj 2011, 12:07:13 »
Jag befinner mig mer eller mindre på Bangla road 5 aug - 19 aug, kommwe du dit under den tiden så kan du skicka ett PM så kan vi en bita om du vill.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 17 maj 2011, 13:58:45 »
Jag befinner mig mer eller mindre på Bangla road 5 aug - 19 aug, kommwe du dit under den tiden så kan du skicka ett PM så kan vi en bita om du vill.
Absolut det kan vi göra! :thumbsup
Skickar väl PM med med mitt thainummer när jag kommer ner till Bangkok.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #9 skrivet: 17 maj 2011, 15:22:27 »
Alltid trevligt att träffa lite likasinnade och ljuga lite över ett antal Chang! :thumbsup
Jag kommer väl fylla på med planerna om vart jag är framöver när det blir mer klart.
När ni kommer ner är jag på slutspurten av min semester men ska försöka spara någon chang till er också men ska göra ett försök att tömma LOS på Chang :):

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #10 skrivet: 17 maj 2011, 15:57:12 »

Jag kan skicka mitt med  :)

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #11 skrivet: 17 maj 2011, 16:12:45 »

MItt thainummer finns på en tråd som Ozz startade, tror den ligger under VIP delen.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #12 skrivet: 17 maj 2011, 17:42:02 »
MItt thainummer finns på en tråd som Ozz startade, tror den ligger under VIP delen.
Ok kollar upp det när jag kommer hem.
Jag kan skicka mitt med  :)
Gör så! :thumbsup

Jag kommer inte riktigt ihåg mitt nummer men det står nog på nån lapp i necessären. Så antingen fyller jag på det om det fortfarande funkar eller så köper jag bara ett nytt, gjorde så förra resan iaf.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #13 skrivet: 17 maj 2011, 17:47:08 »
När ni kommer ner är jag på slutspurten av min semester men ska försöka spara någon chang till er också men ska göra ett försök att tömma LOS på Chang :):
Är det slut på Chang när jag kommer ner så åker jag hem igen... eller nja det kanske finns nån trevlig dam som kan lindra min sorg så att jag överlever.  :D

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #14 skrivet: 17 maj 2011, 19:38:28 »
Är det slut på Chang när jag kommer ner så åker jag hem igen... eller nja det kanske finns nån trevlig dam som kan lindra min sorg så att jag överlever.  :D
haha ja dom hinner jag INTE gör slut på i alla fall :).

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #15 skrivet: 19 maj 2011, 10:03:03 »
Jag har precis bokat min resa i augusti nu.  :thumbsup
Försök att vara på plats när jag har party i pattatya när jag fyller år..  :burp

Om Du ska bo på Ivory så missa inte massagen som låg granne med hotellet..
Absolut värt ett besök.. Jag lovar...  :D

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #16 skrivet: 19 maj 2011, 11:17:42 »
AVIS! Men ha en underbar resa =)
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 19 maj 2011, 12:37:20 »
Jag har precis bokat min resa i augusti nu.  :thumbsup
Försök att vara på plats när jag har party i pattatya när jag fyller år..  :burp

Om Du ska bo på Ivory så missa inte massagen som låg granne med hotellet..
Absolut värt ett besök.. Jag lovar...  :D
Jorå jag hinner luffa runt tillräckligt i södra delarnas så att jag hinner upp tills dess.

Blir nog Ivory igen och får väl kanske ta en sväng förbi damerna på massagen. Fast det finns så många ställen att besöka och så lite tid. Tog mig inte ens till Annie´s i mars ju, fast det ligger ju kvar tills nästa gång.

Nu måste jag bara ringa Travelstore och höra vart fan min E-ticket är! >:(

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #18 skrivet: 19 maj 2011, 13:14:27 »
Jorå jag hinner luffa runt tillräckligt i södra delarnas så att jag hinner upp tills dess.

Blir nog Ivory igen och får väl kanske ta en sväng förbi damerna på massagen. Fast det finns så många ställen att besöka och så lite tid. Tog mig inte ens till Annie´s i mars ju, fast det ligger ju kvar tills nästa gång.

Nu måste jag bara ringa Travelstore och höra vart fan min E-ticket är! >:(

Massagen vid hotellet är helt klart värt ett besök tycker jag.
Jag blev väldigt väl omhändertagen där... nice som tusan..  :thumbsup

Brukar inte biljetten komma i samma stund som man bokar.
Har pengarna dragits från ditt konto?

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 19 maj 2011, 15:05:10 »
Massagen vid hotellet är helt klart värt ett besök tycker jag.
Jag blev väldigt väl omhändertagen där... nice som tusan..  :thumbsup

Brukar inte biljetten komma i samma stund som man bokar.
Har pengarna dragits från ditt konto?

Jo pengarna har dragits och jag har fått en betalningsbekräftelse från dom och allt verkar vara ok MEN det står att man ska få ett mail med själva e-ticketen inom 24tim men nån sån har inte kommit. Försökte ringa men det var bara en automatisk telefonsak. Om man klickar på en länk i mailet jag fått så kommer jag till checkmytrip.com och där finns en itinerary som kanske är likvärdigt med e-ticket? Den automatiska rösten hänvisar till det iaf så det kanske är likvärdigt med det mail med e-ticket man brukar få.
Fast jag blir ändå lite nojig när det inte kommer en e-tickt i mailen som det gjort de senaste 2ggr jag bokat genom dom. Ska försöka få tag på en riktig person att prata med imorn. Man vill ju inte komma till Arlanda och få problem. Vill bara vara säker på att allt är ok.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 27