0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja då var det dags igen för min tredje resa på mindre än ett år!4-30 augusti är jag nere i paradiset, som planerat sen länge men jag har inte bokat förrän ikväll. Direktflyg med Thai fick det bli för ca 5400:- Fan hade jag fått tummen ur för en månad sen hade jag sparat en tusenlapp men men...Planen är att resa lite i de södra delarna av landet denna gången. Jag landar i på en fredag och tänkte ta mig till Chatuchak helgmarknaden för lite shopping. Sen ska Patpong utforskas lite mer. Nana och Cowboy kommer oxå självklart besökas. Troligtvis blir Royal Ivory hotellet. Måste till Annie´s Massage igen.Tänkte sen ta mig ner till Phuket och kolla in Bangla på Patong, vill kolla in hur det ser ut med tanke på allt man läst. Kanske nån snorklingstur oxå.Eventuellt Ao Nang efter det pga att jag fått det rekommenderat av syrran samt lite andra personer. Sen tänkte jag ta mig till Koh Samui och bo på Chaweng och kanske Lamai Beach. Får se om jag orkar ta en tur till Koh Phagnan oxå. Är inte riktigt intresserad av full moon party utan vill bara ta det lugnt och träffa trevliga damer. Sen blire flyg upp till eller flygplatsen utanför Pattaya. Eventuellt en tur till Koh Chang/Samui kan tänkas oxå men jag får se, vill inte binda upp mig och vill inte stressa för mycket mellan olika ställen.Kanske träffar jag på Krille Thai m.fl. på slutet av min resa i Pattis oxå, om de är där då, vilket alltid är kul! Nu är det bara att jobba på här hemma, vilket inte blir så svårt när jag har nåt att se fram emot!Funderar på att ta en ryggsäck denna gången istället för min väska på hjul pga att jag ska resa runt lite, får se.Ska oxå fixa en billig obunden mobil med ca 5mpix och blixt så att jag kan ta lite mer bilder och filmer denna gången.Ska väl försöka anteckna lite denna gången för en liten mer detaljerad reserapport efteråt oxå.Åhh känns bra det här! Längtar!!!!
En tusenlapp billigare? Fan..5400 är ju billigt nog. Finnair eller?Annies, är det det som ligger vid Ivory? Nää..?Jag tog med mig en rygga i rullhjulsväskan och hyrde kvar rummet som bas. Med den smärre kostnaden som tex Ivory tar ut per dygn så var det ingen big deal tyckte jag och man hade alltid en fast punkt att återvända till om äventyren skulle skita sig eller om man av ngn anledning sumpade att få tag på boende när man uppehöll sig på annan plats. Har funderat på det där med obundna mobiler. Jag hade med mig en bunden S-E, men det var inga problem alls att stoppa i thai-sim och använda nallen som vanligt. Låter som att du kommer ha en del att göra, men med tanke på ditt tempo i förra rundan så är jag inte orolig över att du inte kommer att hinna med.
Fy fan så nice, och för en skaplig penning också!Bara börja räkna ner dagarna nudå. Fan, får ju nästan ångest av alla som ska ner tidigare än mig själv, haha!
Får hoppas att våra vägar korsas nånstans så vi kan "ljuga" lite över en Chang eller fem Om inte annat så flyger vi hem samtidigt
Jag befinner mig mer eller mindre på Bangla road 5 aug - 19 aug, kommwe du dit under den tiden så kan du skicka ett så kan vi en bita om du vill.
Alltid trevligt att träffa lite likasinnade och ljuga lite över ett antal Chang! Jag kommer väl fylla på med planerna om vart jag är framöver när det blir mer klart.
Absolut det kan vi göra! Skickar väl med med mitt thainummer när jag kommer ner till Bangkok.
MItt thainummer finns på en tråd som Ozz startade, tror den ligger under VIP delen.
Jag kan skicka mitt med
När ni kommer ner är jag på slutspurten av min semester men ska försöka spara någon chang till er också men ska göra ett försök att tömma på Chang :
Är det slut på Chang när jag kommer ner så åker jag hem igen... eller nja det kanske finns nån trevlig dam som kan lindra min sorg så att jag överlever.
Jag har precis bokat min resa i augusti nu. Försök att vara på plats när jag har party i pattatya när jag fyller år.. Om Du ska bo på Ivory så missa inte massagen som låg granne med hotellet..Absolut värt ett besök.. Jag lovar...
Jorå jag hinner luffa runt tillräckligt i södra delarnas så att jag hinner upp tills dess.Blir nog Ivory igen och får väl kanske ta en sväng förbi damerna på massagen. Fast det finns så många ställen att besöka och så lite tid. Tog mig inte ens till Annie´s i mars ju, fast det ligger ju kvar tills nästa gång.Nu måste jag bara ringa Travelstore och höra vart fan min E-ticket är!
Massagen vid hotellet är helt klart värt ett besök tycker jag.Jag blev väldigt väl omhändertagen där... nice som tusan.. Brukar inte biljetten komma i samma stund som man bokar.Har pengarna dragits från ditt konto?